Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, debattklovn said:

Daesh er en terrororganisasjon, som, you guessed it, utfører terrorangrep. I dette tilfellet i Syria. 

Angrep mot soldater som prøver å drepe deg  beskrives sjelden som terror.  

det heter «guerilla warfare»

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Psykake said:

Debattklovn sitt kvinnesyn er dessverre på samme nivå som IS når det gjelder hvem som skal bestemme over kvinnen sin kropp. 

?Dagens.
Fordi jeg ønsker likestilling er altså mitt kvinnesyn like ille som IS. Gotcha!

Har du flere vittigheter på lager? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (54 minutter siden):

?Dagens.
Fordi jeg ønsker likestilling er altså mitt kvinnesyn like ille som IS. Gotcha!

Har du flere vittigheter på lager? 

Jeg sier at religiøse fanatikere vil bestemme over kvinner sin kropp. Nøyaktig slik du vil menn skal bestemme om en kvinne skal ta abort eller ikke.

Ergo er det latterlig ironisk at du er så aktiv i denne tråden. Kanskje fordi du innerst inne synes kvinnesynet Islam fronter er en god ting.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (13 minutter siden):

Du mener terroristen Martin Linge med Norisen i WWII?

Han var selvsagt en terrorist i følge det tyske okkupasjonsregimet. Det bør imidlertid påpekes at halvparten av den bokstavsalaten som kjemper mot syriske regjeringsstyrker har vært direkte støttet av USA, Saudi (og til og med av lille søte Norge). Og salaten er "tossed up", de sloss for en organisasjon én dag og en annen den neste.

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oppdatering Kabul-angrepene: 12 mødre og 2 babyer er blant de drepte. Det kreves en spesiell type grusomhet for å angripe en fødeavdeling. 

Og: 2 bønder drept av Daesh i Kurdistan. 2 arabere ble også tatt til fange av Daesh, men de ble sluppet fri på bakgrunn av sin etniske identitet. Som jo er et testament til identitetspolitikken som Daesh fører. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (På 12.5.2020 den 18.48):

Er ein skummel mengde mennesker i Norge som egentlig berre ikkje er i IS fordi IS ikkje er norsk; resten av kaka er dem med på, i bunn og grunn. Same syn på kvinner, same religiøs tru, same ynskjene for eit "reint land," osv...

Ja du har jo idiotgrupper som Islam Net og Profetens Ummah, men at det er en skummel mengde er jeg litt uenig i, men mer enn nok for å si det slik, nærmere null er det optimale tallet. 

Endret av Mr.Duklain
typo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Mr.Duklain said:

Ja du har jo idiotgrupper som Islam Net og Profetens Ummah, men at det er en skummel mengde er jeg litt uenig i. Men mer enn nok for å si det slik, nærmere null er det optimale tallet. 

Joda, islamister har me eit par av, men eg var meir bekymra av karer du finn omkring som er enige med kva Peter Manshaus og Anders Behring Breivik gjorde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (3 minutter siden):

Joda, islamister har me eit par av, men eg var meir bekymra av karer du finn omkring som er enige med kva Peter Manshaus og Anders Behring Breivik gjorde.

Tror nok av det er et par av de også, men tror ikke de er like mange som islamister. At disse to gruppene har noe til felles er jeg ikke uenig i, men at disse grupperingene har mange medlemmer eller støttespillere i Norge tror jeg er en paranoid tanke, om det vil bli en stigning kommer helt ann på utviklingen i Norge. 

Men den polarisering vi nå ser i politikken ( og antydninger her på forumet) hjelper nok ingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (4 timer siden):

Eg har ingen interesse for korleis dei er fordelt mellom religioner; det er lite som skille dei utover det.

Regionen er ofte bare en unnskyldning. Dette ser vi jo bare ved det nyeste angrepet i Kabul muslimske ekstremister som dreper muslimer. 

Men at du ikke har noe interesse av det betyr jo ikke at det for andre ikke er interessant å vite hvem og hvorfor noen blir med i slike grupper. Er religion en unnskyldning? Ja, men det er som oftest grunnen til at folk blir med i ekstreme religiøse grupperinger. 

I Brasil har det nå dukket opp evangeliske terrorgrupper:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pLkAdo/evangeliske-gjenger-forfoelger-minoriteter-i-bolsonaros-brasil

Endret av Mr.Duklain
Glemte noe vesentlig.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...