Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Bare fordi vi er i 2015 så skal jeg slutte å tro på Gud?

Ja fornuften og kunnskapen burde tilsi at man kutter ut og tro på en gud, vi vet jo at det kun er tøv. Et vakkert eventyr for mange. Gud eksisterer ikke og har aldri gjort det. Så nå som vi har kommet til år 2015, der vi vet mer en hva vi gjorde på 1700 tallet. Så burde voksne oppegående mennesker forstå bedre. Men jeg forstår jo at tradisjoner er vanskelig og kutte ut.

Nå ble jeg ekstremt nyskjerrig her : Hvordan kan du vite noe om dette? Hvilket datagrunnlag baserer du denne antagelsen på? Og ikke minst : hvordan kan du vite hvorvidt hele ditt tilgjengelige datagrunnlag er representativt for helheten av alt som eksisterer i hele universet / multiuniverset / eksistensen?

 

De fleste kunnskapsrike mennesker vet at gud på ingen måte eksisterer. Vi har vitenskap, hørt om det?

 

 

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

 

Selv bryr jeg meg ikke om hva andre tror på, så lenge de ikke lar troen styre livet sitt.

Endret av Bastard Bobo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant nok, men jeg mener det går utenom trådens hovedtema og det viser seg som oftest at det blir en endeløs og umulig diskusjon. Bedre å benytte de trådene som allerede finnes.

Er enig med deg i det. Men jeg tror at om vi skal knuse disse religiøse avvikerne. Så må vi gå kraftigere til mot religionen og troen. Kunnskap er det viktigste våpen i kampen mot religiøs terror. Derfor må vi få folk til og ta avstand til slike tradisjoner av overtro. Om ikke, vil vi aldri bli kvitt dette.

Lenke til kommentar

...

Jeg gjentar meg selv: Islamister så absolutt er den største faren for øyeblikket. Jeg og du og pifler er skjønt enige om det. Men dette er et diskusjonsforum, ikke en bookmaker. Oddsene er uinteressante.

....

 

Men Geir; det var du som først kom med "odds" i form av prosenter, da spørsmålsstilingen ble reist, og disse prosentene kom fra en statistikk med et begrenset tidsrom. Når du da i et innlegg like etter anklager meg for cherry-picking fordi jeg i stedet velger å fokusere på terrorangrep det siste året, og nå hevder at oddsene er uinteressante, så burde du kanskje startet med det, i stedet for nettopp å liste opp "odds" som du kaller det?

 

Jeg nekter å godta at min tidsperiode (fra et år tilbake og frem til i dag) er noe mer "cherry-picking" enn din tidsperiode.

 

Odds har plutselig blitt irrelevant, men det var vel nettopp det spørsmålet dreide seg om, å anslå hvem som med størst sannsynlighet kommer til å stå bak fremtig terror i Europa? Og ja, jeg tok meg friheten med å fokusere på det jeg vil klassifisere som "alvorlig" terrorisme, altså terrorisme som tar livet av folk og/eller gjør store materielle skader. Man kan pynte på statistikken med å ta med ruteknusing og tagging som "terror", men jeg synes det er villedende...

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

Helt uenig med deg i det. Vitenskapen beviser nettopp at gud ikke eksisterer.

Der må jeg arrestere deg, for dette er sprøyt. Det finnes ingen vitenskapelige eksperimenter som kan avgjøre om det finnes en gud, like lite som troende kan framlegge ubestridelige vis på at det finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

 

Helt uenig med deg i det. Vitenskapen beviser nettopp at gud ikke eksisterer.

 

Uenig med deg, vitenskap gjør ikke det.

 

Bare legg frem bevis på gudseksistens du. Vitenskapen kan bevise hvordan jorden ble til, hvordan vannet kom til jorden osv. Så ballen ligger hos deg og andre troende.

Lenke til kommentar

 

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

Helt uenig med deg i det. Vitenskapen beviser nettopp at gud ikke eksisterer.

Der må jeg arrestere deg, for dette er sprøyt. Det finnes ingen vitenskapelige eksperimenter som kan avgjøre om det finnes en gud, like lite som troende kan framlegge ubestridelige vis på at det finnes.

 

Det må du også gjerne tro. Jeg forholder meg til det vi vet.

Lenke til kommentar

 

 

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

Helt uenig med deg i det. Vitenskapen beviser nettopp at gud ikke eksisterer.

Der må jeg arrestere deg, for dette er sprøyt. Det finnes ingen vitenskapelige eksperimenter som kan avgjøre om det finnes en gud, like lite som troende kan framlegge ubestridelige vis på at det finnes.

 

Det må du også gjerne tro. Jeg forholder meg til det vi vet.

 

 

Dette høres faktisk mer ut som fanatisk tro enn vitenskap ;)

Lenke til kommentar

 

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

Helt uenig med deg i det. Vitenskapen beviser nettopp at gud ikke eksisterer.

 

Tøv! Vitenskapen forholder seg ikke til noen gud, og da beviser den heller ikke noe. Det den har motbevist er forklaringer gitt i religiøse tekster, men det er ikke det samme. Det fins flere som jobber innen vitenskap som fortsatt er religiøse.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

 

Helt uenig med deg i det. Vitenskapen beviser nettopp at gud ikke eksisterer.

 

Uenig med deg, vitenskap gjør ikke det.

 

Bare legg frem bevis på gudseksistens du. Vitenskapen kan bevise hvordan jorden ble til, hvordan vannet kom til jorden osv. Så ballen ligger hos deg og andre troende.

 

Nopes, den gjør ikke det. Ligger hos deg som sier at jeg i 2015 ikke bør tro på Gud, fordi Gud ikke finnes.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

 

Helt uenig med deg i det. Vitenskapen beviser nettopp at gud ikke eksisterer.

 

Uenig med deg, vitenskap gjør ikke det.

 

Bare legg frem bevis på gudseksistens du. Vitenskapen kan bevise hvordan jorden ble til, hvordan vannet kom til jorden osv. Så ballen ligger hos deg og andre troende.

 

Nopes, den gjør ikke det. Ligger hos deg som sier at jeg i 2015 ikke bør tro på Gud, fordi Gud ikke finnes.

 

Bare tro på hva du vil du. Men ikke forvent at seriøse mennesker kan ta deg seriøst. Ingen tar folk med overtro spesielt seriøst. Men ikke syt og klag over terror fra religiøse galninger. Det er en del av det religiøse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

Helt uenig med deg i det. Vitenskapen beviser nettopp at gud ikke eksisterer.

 

Tøv! Vitenskapen forholder seg ikke til noen gud, og da beviser den heller ikke noe. Det den har motbevist er forklaringer gitt i religiøse tekster, men det er ikke det samme. Det fins flere som jobber innen vitenskap som fortsatt er religiøse.

 

Hvorfor skriver du tøv? Du er jo enig. Vitenskapen forholder seg ikke til noen gud. Fordi man vet at denne gud ikke eksisterer. Har ikke folk våknet ennå på en lørdag? Alle vet at religioner kommer og går og at menneske skaper dette. Dagens religioner er relativt nye, sett i menneskers historie. Det har vært mange religioner og vi vil se ennå mange når de var har nå forsvinner. Forventer litt mer mellom ørene på folk her.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

 

Helt uenig med deg i det. Vitenskapen beviser nettopp at gud ikke eksisterer.

 

Uenig med deg, vitenskap gjør ikke det.

 

Bare legg frem bevis på gudseksistens du. Vitenskapen kan bevise hvordan jorden ble til, hvordan vannet kom til jorden osv. Så ballen ligger hos deg og andre troende.

 

Nopes, den gjør ikke det. Ligger hos deg som sier at jeg i 2015 ikke bør tro på Gud, fordi Gud ikke finnes.

 

Bare tro på hva du vil du. Men ikke forvent at seriøse mennesker kan ta deg seriøst. Ingen tar folk med overtro spesielt seriøst. Men ikke syt og klag over terror fra religiøse galninger. Det er en del av det religiøse.

 

 

1. Du sier at i 2015 så kan ikke folk tro på Gud med den kunnskapen vi har, og nå ber jeg dele den kunnskapen med meg, og bevis at Gud ikke finnes. Og du svarer med: tror på hva du vil.

 

2. Ingen tar folk som tror på Gud seriøst? Skal jeg ta dette seriøst?

 

3. Terror er en del av det religiøse?

Lenke til kommentar

 

 

 

Vitenskapen kan ikke bevise at gud ikke eksisterer. Bare at det er meget usannsynlig.

Helt uenig med deg i det. Vitenskapen beviser nettopp at gud ikke eksisterer.

 

Tøv! Vitenskapen forholder seg ikke til noen gud, og da beviser den heller ikke noe. Det den har motbevist er forklaringer gitt i religiøse tekster, men det er ikke det samme. Det fins flere som jobber innen vitenskap som fortsatt er religiøse.

 

Hvorfor skriver du tøv? Du er jo enig. Vitenskapen forholder seg ikke til noen gud. Fordi man vet at denne gud ikke eksisterer. Har ikke folk våknet ennå på en lørdag? Alle vet at religioner kommer og går og at menneske skaper dette. Dagens religioner er relativt nye, sett i menneskers historie. Det har vært mange religioner og vi vil se ennå mange når de var har nå forsvinner. Forventer litt mer mellom ørene på folk her.

 

 

Jeg tror du må lete lenge hvis du skal finne seriøse vitenskapsmenn som mener at de kan bevise at gud ikke finnes. Absence of evidence is not evidence of absence.

 

Ikke misforstå meg. Jeg er ateist selv. Siden jeg ikke kan vite om en gud påvirker hverdagen min på noen som helst måte trenger jeg ikke å forholde meg til egen tro.

Endret av Bastard Bobo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid greit å ha Anonymous i ryggen, selv om det er vanskelig å bekjempe middelalder holdninger med verktøy laget i det 21 århundre. Men disse "skjulte" forumene og nettsidene hvor sikkert mye av galskapen kokes i hop kan vel fort bli blottlagt ganske greit. Har trua på at de også er i stand til å tracke og evnt stoppe transaksjoner, hellige midler som går til lite konstruktive ting som våpen og sprengstoff.

http://www.dagbladet.no/2015/01/10/nyheter/utenriks/charlie_hebdo/terror/anonymous/37105527/

 

Våknet forøvrig idag fremdeles forbanna over den forræderiske skapnissene i Profeten Ummah. Benytter seg av ytringsfriheten til å kjempe imot ytringsfrihet? Kan få en katt til å le og en stein til å gråte den ubrukelige møkkagjengen der. Ser Islamsk Råd uttaler idag at det ikke er ubegrenset yttringsfrihet i Norge, det er vel stort sett det eneste jeg har vært enig med Afsar og resten av ulvene i fåreklær om og derfor også helt uakseptabelt at folk som bruker troen til å støtte oppunder terror får leke som dem vil i media og i offentligheten. Disse må knebles før nye forvirrede ungdom tar det til seg. De fleste norske ekstremister er i utgangspunktet bortskjemte drittunger i 20-åra som aldri fikk med seg at jenter i Iran gikk med miniskjørt for bare 30 år siden, og at de i hvert fall i det henseende gjør seg en jævlig bjørnetjeneste med sine nyvunnede misforståtte tolkninger og holdninger... Rett i forvaring og tvungen psykisk helsevern med dem, så får vi prøve igjen når de kommer til seg selv og har justert virkelighetsbildet sitt til noe som er i nærheten av de faktiske realiteter vi står oppe i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Avslutter denne debatten om guds eksistens eller ikke. Jeg forholder meg til vitenskap og mener sterkt at religion hører til under psykiatrien. Noe jeg og andre har skrevet i denne tråden tidligere og i andre fora. Tydelig at enkelte her inne tror på denne fantasien som har satt seg i hode til folk. Jeg aksepterer det, men jeg respekterer det ikke.

Lenke til kommentar

 

Sant nok, men jeg mener det går utenom trådens hovedtema og det viser seg som oftest at det blir en endeløs og umulig diskusjon. Bedre å benytte de trådene som allerede finnes.

Er enig med deg i det. Men jeg tror at om vi skal knuse disse religiøse avvikerne. Så må vi gå kraftigere til mot religionen og troen. Kunnskap er det viktigste våpen i kampen mot religiøs terror. Derfor må vi få folk til og ta avstand til slike tradisjoner av overtro. Om ikke, vil vi aldri bli kvitt dette.

 

Du som ville starte debatten om gud eksisterer eller ikke :thumbup:

Og hvis du vil fortsette med debatten rundt dette, så får du værsegod bevise at Gud ikke finnes.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...