Drunkenvalley Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 56 minutes ago, jjkoggan said: Som amerikaner så synes jeg at det er merkelig at ingen presenterer statistikk som sammenligner folk med lignende sosioøkonomisk status, istedenfor å sammenligne innvandrere mot alle "etniske nordmenn" . Resurssvake mennesker som fattige innvandrere oppfører seg ganske lik eller bedre enn fattige amerikanere av alle etnisiteter. Egosentrisme. Ikkje noko eg påstår gjeld kun amerikanere, for eg trur Norge ville hatt same problemet om me hadde lignande helsevesen og skulle gjera om til offentleg. "Korleis våge du ta penger frå meg for å hjelpa andre?" For egosentriske er det enkelt. Hjelpe det meg? Flott. Hjelpe det nokon andre? Njaaaaaaaaa, eg veit ikkje eg lengre. Er det på mi bekostning? Nei, gud forby! Om det faktiskt er på mi bekostning er jo urelevant. No driv jo visse Amerikanere og prøve klandre Europa for at dei har så høga prisar i helsevesenet. Fordi... me ikkje har like høga prisar for same varene og teneste, men samtidig nyte av forskning. Forskning som gjerne er gjort over heile verda, men om Amerika nokon gong var innvolvert... nei, då stjal jo me sjølvsagt. Det er eit egosentrisk miljø som blir dyrka. "Fuck you, got mine." Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 1 hour ago, Psykake said: Men da vil jo folk kanskje forstå at det ikke handler om etnisitet i like stor grad som det blir forespeilet. En innvandringspolitikk som tiltrekker høyutddannete ville hjelpe både etnisk nordmenn og innvandrere Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 2 minutes ago, Drunkenvalley said: Egosentrisme. Ikkje noko eg påstår gjeld kun amerikanere, for eg trur Norge ville hatt same problemet om me hadde lignande helsevesen og skulle gjera om til offentleg. "Korleis våge du ta penger frå meg for å hjelpa andre?" For egosentriske er det enkelt. Hjelpe det meg? Flott. Hjelpe det nokon andre? Njaaaaaaaaa, eg veit ikkje eg lengre. Er det på mi bekostning? Nei, gud forby! Om det faktiskt er på mi bekostning er jo urelevant. No driv jo visse Amerikanere og prøve klandre Europa for at dei har så høga prisar i helsevesenet. Fordi... me ikkje har like høga prisar for same varene og teneste, men samtidig nyte av forskning. Forskning som gjerne er gjort over heile verda, men om Amerika nokon gong var innvolvert... nei, då stjal jo me sjølvsagt. Det er eit egosentrisk miljø som blir dyrka. "Fuck you, got mine." Hva har dette å gjøre med islamofobi og terrorisme i Norge? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 15 minutes ago, jjkoggan said: Hva har dette å gjøre med islamofobi og terrorisme i Norge? No er den samtala litt off-topic, absolutt. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 4 hours ago, Drunkenvalley said: No er den samtala litt off-topic, absolutt. No thread is ever complete without a good old fashioned bashing of the USA. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 ism_InnleggNO skrev (21 timer siden): men jeg regner Frp først og fremst som uærlige og udugelige. Ja, da har de isåfall selskap av samtlige politiske partier i landet her 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Simkin skrev (7 minutter siden): Ja, da har de isåfall selskap av samtlige politiske partier i landet her "Alle politikere er løgnere!" "Alle damer er horer!" "Alle menn er griser!" "Alle muslimer er terrorister!" 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 (endret) Somalia: Terrorister fra islamistgruppen Al-Shabab dreper 12 soldater. En selvmordsbombebil skal ha blitt brukt. Al-Shabab har bånd til Al-Qaida, en god kjent islamistisk terrorgruppe. Endret 24. februar 2020 av debattklovn Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Ekstrem muslim står bak kirkebrann i Dombås. https://www.document.no/2020/03/21/siktede-for-kirkebrannen-var-sint-og-forbannet-fordi-en-norsk-mann-har-satt-fyr-pa-koranen/ Ser ikke ut til at tullingene har coronafri. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Det ser er tilsynelatende ut som at de verste tullingene i ISIS også er blitt "permittert". https://www.politico.eu/article/coronavirus-isis-terrorists-europe/ Litt ironisk, spør du meg. 6. mars var det 32 drepte og 82 skadet i et terrorangrep utført av to muslimske IS-terrorister. 1 Lenke til kommentar
Hans Hanssen Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 En bombe her og noen mord der. Ikke bra. En må likevel spørre seg hva vi driver med i Midtøsten. Hvor mange hundre tusener er drept i Midtøsten og pga av hva? islam er årsaken til terrorismen? Virkelig? Hva med vestens utallige angrep på befolkningene som er spredt rundt om i islamske land? Er det ikke nettopp det som er årsaken til de relativt få angrepene vi opplever i Europa . 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 56 minutes ago, Hans Hanssen said: Hva med vestens utallige angrep på befolkningene som er spredt rundt om i islamske land? Er det ikke nettopp det som er årsaken til de relativt få angrepene vi opplever i Europa . Er lettkledde damer årsaken til voldtekt? 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Sitat Hva med vestens utallige angrep på befolkningene som er spredt rundt om i islamske land? Er det ikke nettopp det som er årsaken til de relativt få angrepene vi opplever i Europa . Helt klart. er blitt en sånn forventning at de bare skal sitte i ro og la seg drepe. usa har vandalisert midtøsten i over 60 år. vil tro millioner er døde 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Tåkefyrste skrev (2 timer siden): Er lettkledde damer årsaken til voldtekt? Litt nysgjerrig: Hva var parallellen til "lettkledde damer" i det du siterte, altså "vestens utallige angrep på befolkningene som er spredt rundt om i islamske land"? Så kan man selvsagt være uenig i hvorvidt det er årsaken. Geir 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 16 minutes ago, tom waits for alice said: Litt nysgjerrig: Hva var parallellen til "lettkledde damer" i det du siterte, altså "vestens utallige angrep på befolkningene som er spredt rundt om i islamske land"? Så kan man selvsagt være uenig i hvorvidt det er årsaken. Geir Parallellen var å skylde på offeret. Å si at årsaken til at gale mennesker knivstikker å dreper uskylde i vesten er at vesten bomber landene deres er like usaklig som å si at årsaken til at kvinner blir voldtatt er at de kler seg for lett. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Kanskje analogien ville vært bedre om fedrene til de lettkledde damene hadde bombet landene til knivstikkerne for profitt allerede? Poenget er uansett ikke å skylde på 'offeret' men å sette det i kontekst. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Tåkefyrste skrev (16 minutter siden): Parallellen var å skylde på offeret. Aha. Da forstår jeg. Men det er jo en forskjell: For voldtektsmannen er vel sjelden "hevn" motivet. Annet enn for egen utilstrekkelighet og manglende suksess. "Offerets fly bombet oss først" er ikke helt den samme grunnløse unnskyldningen som "offeret ba om det". Derfor stusset jeg litt. Geir 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Tåkefyrste skrev (3 timer siden): Parallellen var å skylde på offeret. Å si at årsaken til at gale mennesker knivstikker å dreper uskylde i vesten er at vesten bomber landene deres er like usaklig som å si at årsaken til at kvinner blir voldtatt er at de kler seg for lett. Det kan jo være en direkte konsekvens av bombingen. Absolutt ikke like usakelig. Det som er usakelig er sammenligningen med voldtekt. Det gir ingen mening. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 6 minutes ago, Psykake said: Det kan jo være en direkte konsekvens av bombingen. Absolutt ikke like usakelig. Det som er usakelig er sammenligningen med voldtekt. Det gir ingen mening. Jo det er samme tankegang at "man har bare seg selv å takke". Kan garantere at mange kvinnfolk har blitt voldtatt fordi de så veldig sexy ut der og da. Det betyr ikke at det er deres skyld; på samme måte som det ikke er vår skyld at våre regjeringer har bombet midtøsten og etterpå latt de samme folka komme fritt inn i landene våre. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Tåkefyrste skrev (1 minutt siden): Jo det er samme tankegang at "man har bare seg selv å takke". Kan garantere at mange kvinnfolk har blitt voldtatt fordi de så veldig sexy ut der og da. Det betyr ikke at det er deres skyld; på samme måte som det ikke er vår skyld at våre regjeringer har bombet midtøsten og etterpå latt de samme folka komme fritt inn i landene våre. Hatet mot Vesten blir ikke mindre av å bombe. Når dette bidrar til å folk må flykte sier det seg selv at mange dårlige epler blir med på lasset. Synes fortsatt ikke sammenligningen er god eller gir mening. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg