Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Kom gjerne med eksempler.

Ellers er jo hverken Høyre eller Frp sosialdemokratiske partier, etter egen definisjon. Selv om de siste årene har lent seg mer i den retningen for å forsvare velferdsstaten og modellen vi kjører, fordi de i regjering innser at de må verne om et velorganisert arbeidsliv. De dreier mindre og mindre bort fra den norske sosialdemokratiske modellen, og må holde seg i skinnet for ikke å miste for mange velgere. 

Jeg har selv stemt Høyre ved flere valg, men har likevel blitt kalt "venstreekstrem" og "leftist" her inne for meninger som av de fleste i dette landet vil betegnes som midt i mellom.

Den vanlige definisjonen på sosialdemokrati er jo demokrati, blandingsøkonomi og velferdsstat. Hvilken definisjon er det du bruker?

I det siste har flere partier som tidligere ble sett på som sosialdemokratiske gått for direkte forbud mot private selskaper i flere bransjer eller forbud mot at de skal kunne tjene penger. Dette er ikke sosialdemokrati, det er ren sosialisme/kommunisme og selv Høyre har latt seg rive med på dette.

Arbeiderpartiet er blant de som har gått mot at staten skal betale om man velger privat helsetjeneste som et alternativ til å stå i en lang helsekø til statlige eller kommunale foretak. De har utrolig nok sluppet unna i MSM med påstander om at det skal minke forskjeller, men det betyr jo at kun de som har råd til det kan få en rask helsetjeneste. Under Arbeiderpartiets regjeringer har derfor også private helseforsikringer økt kraftig. Selv som helseminister så brukte jo hykleren Støre privat helsetjenester for sin egen familie slik som alle topper i Arbeiderpartiet har hatt tradisjon for å gjøre.

Og den massive trygdeinnvandringen som de fleste partiene på stortinget har kjempet for er ikke forenelig med opprettholdelse av velferdsstaten. Vi har allerede hat tflere kutt i velgerdsordningene og pensjonen har også blitt kuttet.

Så ja, det kan absolutt argumenteres for at Frp er det eneste sosialdemokratiske partiet på Stortinget nå.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men her diskurtertes raddisene i videoen som ble linket og det fremstod som at frohmage forsvarte det som "normalt ungdomsopprør". Det var det som ble reagert på.

Radikale? Opprørere? Og så kler de seg slik som antagelig besteforeldrene til enkelte av dem gjorde på 70-tallet. :tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enda godt vi har en slags motvekt til de langt farligere nazi bøllene. Let them fight it out! *popcorn

Motvekt? Om du snakker om Blitz eller de såkalt Antifa så står de jo for akkurat det samme.

De bruker vold mot meningsmotstandere og prøver sensurere alle som mistenkes for å ikke være 100% enige med dem. De er mot demokrati og jobber aktivt for å spre totalitære og voldelige ideologier som soslalisme og Islam. At de later som om de er mot nasjonalsosiaismen er latterlig da de jo bruker akkurat de samme virkemidlene som dem og også arbeider aktivt for å spre Islam som nasjonalsosialistene også kopierte mye fra.

Om noen tviler på det jeg sier så spør en av disse klovnene hva de synes om jøder så får man raskt demonstrert hvor dypt "antirasismen" stikker. Har man på seg en kalott så risikere man bli slått ned av de voldelige rasistene i Blitz/Antifa.

https://www.youtube.com/watch?v=osqx2MyfdnQ

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat som Øst-Tyskland og Nord-Korea er to former for demokrati.

Ikke et argument. 

Les om hva Antifa står for så ser du at de er venstrevridde. De er IKKE høyreekstreme slik noen hevder. 

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klar antisemittisme. Fra såkalte "antifascister". LOL. Venstresiden viser nok en gang at det er de som er de virkelige nazistene (nasjonalsosialistene). At folk her på forumet heier dem frem er en skam. Slike folk fortjener ikke livets rett. 

Du kaller Arbeiderpartiet for "de virkelige nazistene"?

Lenke til kommentar

Du kaller Arbeiderpartiet for "de virkelige nazistene"?

Snakket om Antifa. Men NSDAP og Arbeiderpartiet har mange likhetstrekk. 

Israel er et bra land. Ikke perfekt, men bedre enn alternativene. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Hvor står det i partiprogrammet deres? Og israel driver jo terrorisme selv så bra de blir motarbeidet.

Arbeiderpartiet følger en lang sosialistisk tradisjon om å føre en politikk som medfører det stikk motsatte av hva de sier de ønsker. Og når ble det "terrorisme" å beskytte landet sitt mot angrep? Jeg er klar over at mange sosialister ønsker å få fjernet den eneste demokratiske rettsstaten i midtøsten og alt de gjør for å opprettholde staten blir av disse beskrevet som "terrorisme".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Motvekt? Om du snakker om Blitz eller de såkalt Antifa så står de jo for akkurat det samme.

De bruker vold mot meningsmotstandere og prøver sensurere alle som mistenkes for å ikke være 100% enige med dem. De er mot demokrati og jobber aktivt for å spre totalitære og voldelige ideologier som soslalisme og Islam. At de later som om de er mot nasjonalsosiaismen er latterlig da de jo bruker akkurat de samme virkemidlene som dem og også arbeider aktivt for å spre Islam som nasjonalsosialistene også kopierte mye fra.

Om noen tviler på det jeg sier så spør en av disse klovnene hva de synes om jøder så får man raskt demonstrert hvor dypt "antirasismen" stikker. Har man på seg en kalott så risikere man bli slått ned av de voldelige rasistene i Blitz/Antifa.

<vid>

Så så, trodde vi snakket om disse raddissene jeg og de var vel mer type "snut er ut" enn de var noe Antifa.

Når det er sagt kan du nok uansett dempe din iver i å svartmale alle til venstre for FRP da du med det paradoksalt nok avslører deg som like trangsynt som ekstremistene du kritiserer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så så, trodde vi snakket om disse raddissene jeg og de var vel mer type "snut er ut" enn de var noe Antifa.

Når det er sagt kan du nok uansett dempe din iver i å svartmale alle til venstre for FRP da du med det paradoksalt nok avslører deg som like trangsynt som ekstremistene du kritiserer.

Som sagt, bare prøv å spørre en gruppe "ufarlige snut er ut" om hva de synes om jøder, eller ha deg på en kalott om du tør, om du tviler på min påstand.

Og å se på faktiske resultater og metoder istedefor bare slagord og intensjoner er det stikk motsatte av "trangsyn".

Land med "people" eller "democratic" i navnet er gjerne de minst demokratiske.

Opganisasjoner med "antifascistisk" i navnet er gjerne voldelige og rasistiske og bruker selv fascistiske metoder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pøbelferd er på ingen måte forbeholdt ungdom med latterlig påkledning. Jeg var i sentrum av Oslo dagen før åpning av VM i ski for noen år siden. De holdt på med generalprøve for sendingene og det var en gruppe unger på kanskje 8-9 år som skulle komme inn viftende med flagg fra elle deltagende land... tydelig inspirert av åpningen av OL, men uten å kopiere hele innmarsjen av alle deltagere. Det var spesielt å se, men at en mann står og filmer eller fotograferer unger blir fort tolket feil så det gjorde jeg ikke.

Forbi meg kom det som så ut som to herrer i 40-årsalderen. Jeg sier "herrer" da de var ulastelig kledt med dress, frakk og nøytralt skjerf og så ut til å føre en dannet passiar. Da de fikk øye på et Israelsk flagg bland ungene gikk de imidlertid øyeblikkelig over i "rotweiler mode". De gikk truende mot gruppen mens de buet og ropte ukvemsord og nærmest bjeffet til ungene. Ungene så helt forferdet ut og skjønte ikke hva som var galt, flere holdt om hverandre og de skyndte seg videre. Jeg var en stund overbevist om at de skulle angripe personen med israelsk flagg fysisk og angrer på at jeg ikke fikk filmet episoden.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...