Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Mitt tips er at antall høyreekstrimister øker proporsjonalt med antall terrorhandlinger.

Tja. Det kommer litt an på hvordan dette behandles. Spesielt fra islam selv. Det vi til nå har sett er positivt. De fleste ledere i islam her i landet har tatt klar avstand. Det har også blitt oppmuntret fra imamer om og delta i alle mulige markeringer mot radikal islamsk terror. Det er bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Og hvor mener du han som drepte Benjamin var fra? Hvor plasserer du A og Q?

Et lite nazimiljø, som dreper en uskyldig mørk person. Tragisk hendelse. Men ingen alvorlig trussel for hele samfunnet. Slik radikal islamisme er.

Du er svært selektiv i ditt svar. En annen aktuell artikkel:

http://www.folkehjelp.no/Nyheter/2014/Saa-ble-det-stille

Regjeringens ansvar

Nå er det opp til regjeringen å ta dette videre. Forrige regjering lagde handlingsplan mot radikalisering før terrorangrepet. Nå skal nåværende regjeringen lage en ny. Vi må stole på at regjeringen inkluderer høyreekstremisme selv om det framstår som om de er mest opptatt av islamsk terror. Vi stoler på Jan Tore Sanner når han påpeker at alle må ta til motmæle mot hets og hatefulle ytringer. Vi må stole på Anundsen når han maner til sindighet i asylpolitikken og Horne når hun vurderer ungdomstilbud som tiltak mot radikalisering.

Vi synes det er bra at det settes av omfattende ressurser til forskning på jihadisme. Men blir bekymret når de få forskningskreftene på høyreekstremisme står i fare for å miste støtten. Vi trenger en storsatsing mot alle former for radikalisering. Men vi trenger en egen handlingsplan mot høyreekstremisme. Vi trenger forskning: Skolemateriell om rasisme og høyreekstremisme samt omfattende opprustning av sivilsamfunnet for å forhindre radikalisering.

For det har vært altfor stille. Altfor lenge.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Et lite nazimiljø, som dreper en uskyldig mørk person. Tragisk hendelse. Men ingen alvorlig trussel for hele samfunnet. Slik radikal islamisme er.

Norsk folkehjelp må jo få påstå hva dem vil. Jeg mener det ikke er store miljøet og snakke om. De er heller ingen fare for folket i Norge. Kun spesielle grupper som dem anser som fiender av Norge. Eks. var jo AUF.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Mitt tips er at antall høyreekstrimister øker proporsjonalt med antall terrorhandlinger.

Tja. Det kommer litt an på hvordan dette behandles. Spesielt fra islam selv. Det vi til nå har sett er positivt. De fleste ledere i islam her i landet har tatt klar avstand. Det har også blitt oppmuntret fra imamer om og delta i alle mulige markeringer mot radikal islamsk terror. Det er bra.

Leste du min artikkel om det som skjer parallelt med dette i Frankrike og når det startet i Italia? Ser du hva som skjer i Tyskland?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Norsk folkehjelp må jo få påstå hva dem vil. Jeg mener det ikke er store miljøet og snakke om. De er heller ingen fare for folket i Norge. Kun spesielle grupper som dem anser som fiender av Norge. Eks. var jo AUF.

Hva med moderpartiet? På noen meningsmålinger har Ap hatt over 40 prosent oppslutning i det siste? Hva er for deg folket?

Lenke til kommentar

Leste du min artikkel om det som skjer paralet med dette i Frankrike og når det startet i Italia? Ser du hva som skjer i Tyskland?

I Tyskland har det høyreekstremistiske miljøet alltid vært stort. Jeg har forholdt meg til Norge så langt i debatten. Men uansett. Radikal islamisme er langt farligere for den Norske mann, en høyreekstremisme. Fordi islamsk terror rammer så tilfeldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

[...]Betryggende å se Fahad Qureshi rive i stykker tegningene før likene har blitt kalde...

Ja, vil gjerne se mer sånnt jeg....

Å rive i stykker, bæsje på eller krølle sammen tegninger er handlinger som ikke skader noen. (så lenge du eier eksemplaret av tegningen selv, å rive i stykker andres eiendom er selvsagt bare hærverk).

Eller føler du deg krenket og såret? Kanskje "de" burde vise mer respekt for det hellige?

Lenke til kommentar

Hvordan islam behandler dette er også avhengig av hvordan vi behandler islam mennesker, uavhengig om de følger islamsk tro eller noe annet. Det ene påvirker det andre og det er bra at det islamske miljøet tar ansvar. Hvis de føler seg inkludert skjønner de hva de har å tape.

EDIT: Det handler for min del ikke spesielt om islam, men respekt for andre mennesker. Folk skal slippe å bli mistenkte for å være terrorister pga. sin kulturelle bakgrunn.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Reaksjoner på tegningene:

http://www.tv2.no/v/871523/

Betryggende å se Fahad Qureshi rive i stykker tegningene før likene har blitt kalde...

Det der var drøyt, holdninger en ekte Jihadist verdig.

Men fint at han retter en stor rød pil mot seg selv og organisasjonen sin og forenkler jobben til PST.

Det farlige med Qureshi er at han er en slu ekstremist, som aldri vil nærme seg terrorisme selv, bare bruke sleip retorikk for å unngå å fordømme det, og forkle hatet sitt som "fred". Han vet hvordan han kan manipulere folk med retorikk. En større trussel enn tullingene i Profetens Ummah. Han blir litt som norges svar på Anjem Choudary.

Han vet hvor svakheten til demokratiet ligger, og at han ikke kan ødelegge det med våpen og vold..

Et eksempel på hvordan han spiller på følelser og bruker sleip retorikk:

Vi bør ha lært noe fra Breivik

Dette høres jo fint ut, men i praksis dytter han bare de uskyldige ofrene foran seg for å dytte på oss niqab.

Brevik myrdet 77 uskyldige som han anså som muslimvennlige landssvikere. Kun tre år etter terroren ser vi Breiviks retorikk bli brukt for å forby niqab. Vi bør ha lært noe fra Breivik.

Han kommer til å fortsette å spille offerkortet, og mange vil la seg forføre, men det er ingen tvil om hvor han egentlig står...

"Fredskonferanse" høres jo fint ut, men han hadde blitt applaudert på et NSDAP-møte i 1939 for å si det samme...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er viktig å se på at denne terrorist gruppen er kun en liten minoritet av Islamister i Frankriket, der Islamister utgjør 10% av befolkningen(6 447 057 islamister), Da kan du minusere de 6 terroristene som står bak med 6 447 057. Det er en religiøs kamp disse teroristene vil frembygge, en kamp der det er verden mot Islam. Vi må holde sammen og ikke være naive og tro at alle som er muslim og tror på Islam støtter dette angrepet. Det vi ser kunne ikke blitt gjort bedre av politiet en det de utførte. Dette var en voldlig gruppe som var bestemt på å dø i forsøket om tilgjengere. Både terroristene og ofrene har død forgjeves de 3 siste dagene. Frankriket står sammen mer en før, religion blir samlet og I dag deler vi en og samme sorg.

Disse terroristene har kun bevist en ting, at vi ikke lar oss lure av terrorister som tar i bruk religion som en uskyldning for vold.

Lik dette innlegget for å vise din støtte og forståelse av det som har skjedd i vårt kjære Frankriket de siste 3 dagene. Frankriket vi sørger med dere.

Endret av SimUnic
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og der kom Profeten Ummah`s Ubaydulla Hussain med sine offentlige støtteerklæringer til terroristene..

At ikke han bryter noen lov med dette og at myndighetene ikke kan ta ham på for slike overtramp (utover å følge han og møkkegjengen han omgås med lupe), er for meg uforståelig. Det der skal være straffbart ettersom det er en samfunns belastning, om ikke annet enn for å vise tydelig hvor vi står i forhold til ekstreme religiøse holdninger og at det ikke aksepteres.

• Liker 5
Lenke til kommentar

"Vi har hevnet profeten Muhammed. Charlie Hebdo er død" lød ordene fra en av terroristene bak angrepet på satireavisen som tok livet av 12 mennesker.

http://www.dagbladet.no/2015/01/07/nyheter/terrorisme/krig_og_konflikter/37051742/

Hva skal man si? Slike angrep som dette begynner jo nesten å bli en vanesak, med tanke på at islamister som Mullah Krekar snart slippes ut så er vel ikke faren for et slikt angrep i Norge akkurat mindre enn andre steder i Europa.

Spesielt ikke når enkelte politkere på venstresiden kun fokuserer på trusselen fra høyreekstreme og har et blindt øye på islamisne, som Støre da han uttalte seg om at radikal islam ikke er et problem i Norge http://www.vg.no/nyheter/innenriks/stortingsvalget-2009/stoere-radikal-islam-ikke-noe-problem-i-norge/a/556746/

Når "våkner" Europa? Terrorangrep fra skjeggete jihadister som dreper i profetens navn kommer det det bare til å bli fler av, og de minsker ikke akkurat med all den innvandringen Europa har i dag.

Svært populær post av hvilken grunn?

Jeg har bekreftet at jeg har forstått den advarselen jeg fikk 22 juli 2014 og gir mitt svar med en lenke til denne http://www.dinnettavis.no/#dette-er-ikke-muslimer artiklen.

Som et minimum lytt til http://www.aljazeera.com/ om dere har tilgang til den Tv stasjonen. Har dere ikke det, kan dere vel bruke noen minutter på å lese på muslimenes viktigste nyhetskanal.

Mer kan ingen av dere forvente av meg.

Dette er muslimer da? Kan ikke bruke den logiske tankefeilen "ingen ekte skotte" her.
Lenke til kommentar

Ok, som nevnt forvent ikke en lengre debatt fra min side. Jeg diskuterer ikke der jeg til stadighet tildeles advarsler.

Da regner jeg med at du omtaler A (du vet hvem jeg snakker om) som kristen. Vil du forbindes med A? Som medlem av samme parti som de barna og ungdommene som ble massakrert av A melder jeg meg ut av kirken om A defineres som kristen og ikke kriminell massemorder. Du (dere) bestemmer selv hvor mye dere som anonyme medlemmer skal drite dere ut.

Å utelukke negative elementer fra den gruppen man selv tilhører ved å forandre definisjonen kalles for "no true scotsman". Det er en logisk tankefeil.

Er du menneske? Omtaler du samtlige av verdens verste terrorister som mennesker? Vil du forbindes med de, når både du og dem er mennesker?

Virker som du tror at ABB enten kan klassifiseres som kristen eller kriminiell massemorder. Hvor har du fått det fra at man bare kan ha en kategori? Er du enten menneske eller mann? Er du enten mann eller kristen?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og der kom Profeten Ummah`s Ubaydulla Hussain med sine offentlige støtteerklæringer til terroristene..

At ikke han bryter noen lov med dette og at myndighetene ikke kan ta ham på for slike overtramp (utover å følge han og møkkegjengen han omgås med lupe), er for meg uforståelig. Det der skal være straffbart ettersom det er en samfunns belastning, om ikke annet enn for å vise tydelig hvor vi står i forhold til ekstreme religiøse holdninger og at det ikke aksepteres.

Jeg er glad for at det ikke er du som gir lover i Norge. Der arbeides med å endre lovene, men de vil nok ramme alle potensielle terrorister eller deres støttespillere.

Stortinget er den lovgivende makt og regjeringen utøver sin tredjedel av makten. PST er regjeringens forlengede makt underlagt stortingets kontroll.

Ok, som nevnt forvent ikke en lengre debatt fra min side. Jeg diskuterer ikke der jeg til stadighet tildeles advarsler.

Da regner jeg med at du omtaler A (du vet hvem jeg snakker om) som kristen. Vil du forbindes med A? Som medlem av samme parti som de barna og ungdommene som ble massakrert av A melder jeg meg ut av kirken om A defineres som kristen og ikke kriminell massemorder. Du (dere) bestemmer selv hvor mye dere som anonyme medlemmer skal drite dere ut.

Å utelukke negative elementer fra den gruppen man selv tilhører ved å forandre definisjonen kalles for "no true scotsman". Det er en logisk tankefeil.

Jeg har vel som du husker for lengst gitt opp å ha en meningsfylt diskusjon med deg. Du fortsetter å være anonym og skjuler deg bak en ny avatar?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...