Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Ett poeng du glemte helt bort var jo at det nettopp er konservative krefter som over tiår har ført til at vestlige fly har bombet sivile som militære mål og skapt ett voldsomt hat. Ett hat som spirer ut av en farlig religion som gjør at det hele får en selvforsterkende effekt.

Det er ikke en god nok forklaring, etter min mening. En mann i midten av tjueårene som er født av Pakistanske foreldre og oppvokst i Storbritannia har ingen grunn til å bli terrorist og landsforræder. Den eneste koblingen han har med Irak eller Afghanistan er religionen.

Forklaringen om at vi har forårsaket det som skjer på grunn av invasjoner av enkelte muslimske land strekker ikke til når vi vet at halvparten av terroristene er født i landet de angriper, og den mesteparten av den andre halvparten kommer fra land som vesten ikke har hatt noen militær aggresjon mot på femti år.

Merk at jeg har ingen forkjærlighet til selektiv ekspedisjonskrigføring à la Irak og Libya, men hvis det var årsaken så skulle vi fremdeles vært rammet av tyske, vietnamesiske, og serbiske selvmordsbombere i dag. Dette skjer ikke, og grunnen til det er åpenbar.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Torpedo_Peter

Ett poeng du glemte helt bort var jo at det nettopp er konservative krefter som over tiår har ført til at vestlige fly har bombet sivile som militære mål og skapt ett voldsomt hat. Ett hat som spirer ut av en farlig religion som gjør at det hele får en selvforsterkende effekt. Det hele endte vel med at venstresidens viktige velferdsordninger som vi alle nyter godt av har fått kjørt seg i etterkant med tanke på flyktningestrømmen som disse militære inngripen fører med seg, ikke minst alle milliardene brukt på krigføringen i seg selv. Man kan vel på mange måter si at venstresiden som rydder opp etter dette idiotskapet som har ført oss ditt vi er idag.

Mitt forslag er som alltid at vi forbyr religiøse privatskoler og fjerner religionsfaget ifra læreplanen i offentlig skole samt kutter all statstøtte og subsidier vi nå øser ut på ymse religiøse trossamfunn, samtidig som vi verken selger eller bruker våpnene våre i den tredje verden og omegn. Dette er konflikter forårsaket av religiøse nut-bags ifra begge sider, fra Bush til Baghdadi, begge hjernevasket tilstrekkelig til at vold kan legitimeres i hver sin guds navn. Gi det hele ti år med militær passivitet så tror jeg vi vil se en normalisering og en moderering, polariseringen og hatet som ble skapt har nok da startet å dø ut, forhåpentligvis på sikt sammen med religionene i seg selv.

Enig i det meste. Men at venstresiden "rydder opp", er jeg ikke enig i.

Hvis man skulle rydde opp, burde man i mye større grad prøve å gjøre noe for de landene der det er/har vært krig og elendighet, og ikke bare ta i mot de som flykter derfra.

Man velger nå bare den letteste veien. Det å ta i mot alle flyktningene løser ingentig. Det importerer bare hatet hit.

Men ellers enig at vi bør stoppe å blande oss inn i disse konfliktene.

De stedene man har prøvd å "hjelpe" i disse konfliktene, har resultatet ofte bare blitt verre. Al Qaida og IS har vokst frem når de sittende despotene har blitt ryddet av banen. Både Saddam, Assad osv var/er brutale diktatorer, men alternativet kan likevel være verre.

Boikott og dialog er nok bedre. 

Ja, det er kjipt å bo i Nord-Korea, og de "hater" sikkert vesten der også, men dette hatet er i all hovedsak bygget på løgn og propaganda, og de har ikke så mange reelle grunner til å hate oss.

(De kan ikke klage på boikott når de selv ikke ønsker dialog)

Iran er også et land hvor det kunne ha smelt skikkelig, men hvor det foreløpig ikke har gjort det.

Og noe av grunnen til at jeg tror vi er på rett vei med Iran, er bl.a. pga langvarig boikott og press.

Iran er nå faktisk et av de få landene i midtøsten jeg kunne vurdert å dra til.

Lenke til kommentar

Ett poeng du glemte helt bort var jo at det nettopp er konservative krefter som over tiår har ført til at vestlige fly har bombet sivile som militære mål og skapt ett voldsomt hat.

Tja, konservativ og konservativ, fru Blom

5768338917_2707af2201_b-e1314196771178.j

Nå var det vel sjeldent at Norge var pådrivern for bombetokt, vi må nok bare pent finne oss i å være med på hva de internasjonale konservative krefter finner på av faenskap da vi har våre forpliktelser. Dette blir uavhengig av hvilken statsministeren vi har i Norge på gitt tidspunkt.

Når det er sagt så hadde jeg vært helt enig i å bruke militær makt for å få utryddet IS pesten, jeg bare syntes vi gjør og gjorde det på en utrolig kontraproduktiv måte. Istedenfor å faktisk ta grep og sende inn personell og rydde opp, så tar vi denne lettvinte løsningen det er å tømme noen bomber over circa mål hvorav man treffer litt ymse. Resultatet av det ser vi nå i egne sivile tap på Europeisk jord, øye for øye, tann for tann, så var hele rundansen igang....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Nå var det vel sjeldent at Norge var pådrivern for bombetokt, vi må nok bare pent finne oss i å være med på hva de internasjonale konservative krefter finner på (...)

Vi burde kunne velge selv, til en viss grad. Ihvertfall når det kom til konflikten i Libya, hvor bombingen vår ikke var en respons på et angrep på allierte. Bombingen ble ikke stemt over på tinget, men våre ledere hadde absolutt et valg. Og påstanden din om at konservative krefter var rådende, stemmer ikke overens med at det var Stoltenberg, Støre og co som styrte skuta, som skatteflyktning trekker inn.

Er ikke uenig i at konservative krefter har stått for mye av vestlig inngripen i andre land. Noen konflikter kan utmerket godt rettferdiggjøres, men for den gjengse nordmann er det mye som er uforståelig, ihvertfall for meg. Men selv under Obama ble det bombet i hytt og gevær, til tross for store lovnader om å avslutte operasjoner utenlands. Synes det er noe snevert å kun bebreide de konservative for krigsgjerninger utenlands.

Lenke til kommentar

Nå var det vel sjeldent at Norge var pådrivern for bombetokt, vi må nok bare pent finne oss i å være med på hva de internasjonale konservative krefter finner på (...)

Vi burde kunne velge selv, til en viss grad. Ihvertfall når det kom til konflikten i Libya, hvor bombingen vår ikke var en respons på et angrep på allierte. Bombingen ble ikke stemt over på tinget, men våre ledere hadde absolutt et valg. Og påstanden din om at konservative krefter var rådende, stemmer ikke overens med at det var Stoltenberg, Støre og co som styrte skuta, som skatteflyktning trekker inn.

Er ikke uenig i at konservative krefter har stått for mye av vestlig inngripen i andre land. Noen konflikter kan utmerket godt rettferdiggjøres, men for den gjengse nordmann er det mye som er uforståelig, ihvertfall for meg. Men selv under Obama ble det bombet i hytt og gevær, til tross for store lovnader om å avslutte operasjoner utenlands. Synes det er noe snevert å kun bebreide de konservative for krigsgjerninger utenlands.

Egentlig helt enig. Den Libya farsen var ett kapittel for seg selv som ingen av oss burde være særlig stolte av, det ligger faktisk en dokumentar ute om akkurat det på NRK som er ganske så avslørende. Vi må kunne ha anledning til å si nei, men her ønsket man tydeligvis å teste våpen og utstyr (ikke minst glede Amerika).

Med tanke på at vi ikke var i nærheten av å vise samme innsats i kampen mot IS så blir det hele veldig ukonsekvent.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Egentlig helt enig. Den Libya farsen var ett kapittel for seg selv som ingen av oss burde være særlig stolte av, det ligger faktisk en dokumentar ute om akkurat det på NRK som er ganske så avslørende. Vi må kunne ha anledning til å si nei, men her ønsket man tydeligvis å teste våpen og utstyr (ikke minst glede Amerika).

Så hvorfor har mannen toppjobb i Brussel, istedenfor celle vis-s-vis ABB?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvier seg? Han sier jo rett ut..han ser ut som en muslimsk terrorist. Som er hva egentlig? Mørk kar med skjegg?

For å ha bli stukket i halsen så var det ganske lite blod på klærne hans, tror ikke det var blod i det hele tatt faktisk.

Det er vel en skjeggete jævel som ser arabisk eller pakistansk ut da?

islam-terrorist.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi ABB sitt mål var å drepe ubevæpnede uskyldige sivile inkludert barn.

Ganske åpenbart i grunn.

Nei, hans mål var å stenge utlendinger, spesielt arabere/muslimer, ute av Norge.

Et mål som mange nordmenn er enige med ham i, inkludert de fleste politikerne politikerne, og tilsynelatende deg selv.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

http://www.tv2.no/nyheter/9185674/

Hvordan kan dette her skje i en etablert stat i 2017, og har ikke folket makt til å stoppe noe så galt som dette? Det er jo bare helt utrolig om du kan bli dømt til døden over noe du skrev på noe så meningsløst som facebook. Og når det i tillegg bare var religiøse ting om muhammad??

Jeg klarer ikke tro at denne henrettelsen faktisk kommer til å skje, men om det faktisk blir gjennomført, så skjønner jeg ikke hva slags verden vi lever i en gang.

Endret av Kaneltryne
Lenke til kommentar

Hvordan kan dette her skje i en etablert stat i 2017, og har ikke folket makt til å stoppe noe så galt som dette? Det er jo bare helt utrolig om du kan bli dømt til døden over noe du skrev på noe så meningsløst som facebook. Og når det i tillegg bare var religiøse ting om muhammad??

Jeg klarer ikke tro at denne henrettelsen faktisk kommer til å skje, men om det faktisk blir gjennomført, så skjønner jeg ikke hva slags verden vi lever i en gang.

Det kalles demokrati, hvilket får utslag i f.eks. at Thor skal fengsles for å ha malt huset sitt i en farge flertallet ikke liker (nyhet på samme side som din link).

Lenke til kommentar

Det kalles demokrati, hvilket får utslag i f.eks. at Thor skal fengsles for å ha malt huset sitt i en farge flertallet ikke liker (nyhet på samme side som din link).

Enig. Igjen er sakene helt like.

Lenke til kommentar

Enig. Igjen er sakene helt like.

Flyktningens solide paralleler mellom ramme alvor og dagligdagse trvialiteter can`t be arsed :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er sikker på at du ikke mener diktatur ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...