Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Sist jeg sjekket så hadde dem ikke internett i Nazi-Tyskland men det stoppet dem ikke fra å begå ugjerninger mot folk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... men islam som politikk er fullstendig feilslått.

Hvorfor mener du det? Hvordan skiller "islam som politikk" seg fra "X som politikk"?

Hva er "politikk" i denne sammenhengen?

Kort fortalt: religion har ikke noe i politikken å gjøre. KrF burde også bannlyses i samme slengen. Gammel overtro bør ikke diktere hvordan et moderne samfunn skal fungere, og ihvertfall ikke en religion som ikke engang har gått igjennom en reform og som fortsatt er på steinalderstadiet når det kommer til viktige spørsmål som homofili, likhet og rettferdighet.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det det ser ut til å bli er full sensur av internet, om politikerne får det som de vil

https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/jun/04/internet-theresa-may-cyberspace-london-bridge

Når man blir gammel så er internet vanskelig å forstå seg på. May er kanskje en politiker men å forstå at nettet er nøyaktig det samme som verbal kommunikasjon bare uhyre kjappere evner hun ikke å ta inn over seg.
Lenke til kommentar

Ser ''nok et angrep fra fredens religion''-tråden er blitt relevant igjen så mange ganger at det nå er blitt 263 sider på forumet på 2 år, interessant.

Det er en god tråd, og har vært en samletråd for flere debatter om islam. Den strekker seg en del lenger enn bare aktuelle terrorhandlinger, men blir stort sett vekket av aktuelle hendelser selv om den fort går over til andre emner.

Jeg har bare lest sidene siden det siste angrepet i London, men om resten av tråden holder samme kvalitet, er det ikke en god tråd. Hadde jeg ikke vist bedre ville jeg trodd tråden hørte hjemme på humor delen av forumet.

etter å ha bombet og vandalisert muslimske land i årtier er vel folk lei av det

De har vel bombet og vandalisert mest der nede selv.

Godt eksempel på kvaliteten på tråden.

Islamic Extremism is a Product of Western Imperialism

[...] Finally, perhaps one of the most disturbing aspects of Western imperialism in the Islamic world is the fact that each consequence has been more extreme than the previous one. Al-Qaeda and the Taliban were far more extremist than the Islamic government that came to power in Iran. And the Islamic State is even more extremist than al-Qaeda. Which begs the question: What new and even more extremist monstrosity are we currently creating with our ongoing military interventions and imperialist policies in the Islamic world?

Endret av Irrasjonell
Lenke til kommentar

Ser ''nok et angrep fra fredens religion''-tråden er blitt relevant igjen så mange ganger at det nå er blitt 263 sider på forumet på 2 år, interessant.

Det er en god tråd, og har vært en samletråd for flere debatter om islam. Den strekker seg en del lenger enn bare aktuelle terrorhandlinger, men blir stort sett vekket av aktuelle hendelser selv om den fort går over til andre emner.

Jeg har bare lest sidene siden det siste angrepet i London, men om resten av tråden holder samme kvalitet, er det ikke en god tråd. Hadde jeg ikke vist bedre ville jeg trodd tråden hørte hjemme på humor delen av forumet.

etter å ha bombet og vandalisert muslimske land i årtier er vel folk lei av det

De har vel bombet og vandalisert mest der nede selv.

Godt eksempel på kvaliteten på tråden.

Islamic Extremism is a Product of Western Imperialism

[...] Finally, perhaps one of the most disturbing aspects of Western imperialism in the Islamic world is the fact that each consequence has been more extreme than the previous one. Al-Qaeda and the Taliban were far more extremist than the Islamic government that came to power in Iran. And the Islamic State is even more extremist than al-Qaeda. Which begs the question: What new and even more extremist monstrosity are we currently creating with our ongoing military interventions and imperialist policies in the Islamic world?

Så "white guilt" er en høydare for tråden? :lol:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...