Gothminister Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Da gleder jeg meg til å se videre hva slags unnskyldninger som kommer i favør "fredens religion". Ingen som unnskylder islamistene, aller minst jeg. Men nå var spørsmålet om det var noen fare for terror fra andre enn muslimer, her i Norge. Og det er det. Geir Hva mener du her Geir? De fleste muslimer i Norge er fredelige vanlige mennesker. De begynner ikke plutselig og drepe folk rundt seg. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Hele Europa burde få en felles antiterror lov. 1) Ingen fengsel ved utført terror, henrettelse, kremering og umarkert massegrav. 2) Lang straff for oppmuntring til terror. 3) Ved å hjelpe terrorister burde man få livstid i fengsel. Hvis man låner de noe, gjemmer de, gir de mat, medisin eller noen form for hjelp. 4) Alle som reiser til "terrorleire" i utlandet for "utdanning" burde bli arrestert ved hjemkomst og bli låst inne for resten av livet. Ingen kontakt med familie eller venner. 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Ingen som unnskylder islamistene, aller minst jeg. Men nå var spørsmålet om det var noen fare for terror fra andre enn muslimer, her i Norge. Og det er det. Geir Jeg tok ikke posten din som en unnskyldning av terror, men derimot så er det desverre andre i denne tråden som fremstår på en slik måte at selv om de ikke forsvarer terrorisme direkte så gjør de alt de kan for å renvaske islam fra noen som helst terrorsammenheng. Og ja, det er alltids fare for terror fra andre hold enn islam, men er den like stor? neppe. Endret 9. januar 2015 av Apox Lenke til kommentar
delfin Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Det er klart, 9/11 har avgjort offerstatistikken for USA for all fremtid, akkurat som ABB har gjort det samme for offerstatistikken i Norge. Men nå snakket vi om sjansen for fremtidige angrep. Og den må være basert å antallet radikale og deres aksjonsvilje, ikke på historiske ofre. For i så fall hadde grafen for Norge vært nær 100% ikke-muslimsk. (Edit: Untatt drapsforsøket på Nygaard.) Eksemplene du la til er fra din kilde, ikke fra min... Geir Skal vi snakke om sjansen for fremtidige angrep bør vi for det første høre på PST, og ikke tilfeldige folk på internett (de sier at islamister er den største trusselen), og for det andre er vel alle enige om at ABB var en sprø, ensom ulv som har omtrent null støtte i Norge. Du kan godt få ta med ABB i statistikken over drepte i f.eks Europa (en naturlig samling hvis man vil ha et helhetlig bilde) og telle a) antall angrep med flere enn 3 døde (en fornuftig grense for "terrorisme"?) b) totalt antall døde siden år 2000, og se hvordan statistikken blir seende ut... Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Hele Europa burde få en felles antiterror lov. 1) Ingen fengsel ved utført terror, henrettelse, kremering og umarkert massegrav. 2) Lang straff for oppmuntring til terror. 3) Ved å hjelpe terrorister burde man få livstid i fengsel. Hvis man låner de noe, gjemmer de, gir de mat, medisin eller noen form for hjelp. 4) Alle som reiser til "terrorleire" i utlandet for "utdanning" burde bli arrestert ved hjemkomst og bli låst inne for resten av livet. Ingen kontakt med familie eller venner. Den kan jeg støtte. Da ryker Mads Gilbert rimelig fort. Den mannen har støttet terrorister i årevis og tjent masse penger på det. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Kilde på at antallet "nyttårsbranner" i Paris ble redusert til "bare" 940 i år. Selvfølgelig regnes ikke dette som terror i statistikkene som regner knuste ruter som terror om de ikke er knust av muslimer... For å regnes som terror så må det vel ha et ideologisk eller religiøst motiv, antar jeg. Ungdomsopptøyene i Paris hadde vel knapt det, selv om gjerningsmennene var muslimer. Den separatistiske terroren blir jo ikke kristen fordi om de fleste gjerningsmennene er kristne. Ja vi diskuterte fremtidige angrep, men det endrer jo ikke stort da muslimske fundamentalister ikke akkurat har blitt mindre blodtørstige de siste årene, selv om de ikke har fått til angrep på så stor skala som 9/11 Igjen, spørsmålet var ikke om det er fare for islamistisk terror. Det er det. Det var om det også er fare for annen terror. Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) I hans og i mange sosialisters øyner så "fins det ikke" islamsk terror, og de utgjør i følge dem alltid bare en brøkdel av terroren på verdensbasis. Selv ikke muslimer bortforklarer islamsk terror så mye. Jeg er ikke sosialist. Høyreekstremistisk terror er det liten grunn til å være redd. Så fremt man ikke tilhører ekstreme organisasjoner på venstresiden som disse folka ser på som forrædere av landet. For oss normale er nok terror fra islam det farlige. De mest ytterliggående jeg vet om på venstresiden er http://tjen-folket.no/ Vi ser svært lite til venstre ekstreme her i landet og i Europa i 2015. Selv definerer jeg meg selv som liberal sosialdemokrat og fra den plattformen tildeles jeg stadig advarsler fra dette forumet. Ungdommer kos dere. Jeg kan forsvare meg selv. Ikke alle har den muligheten. Vi ser hvem som fortsetter sin aktivitet her. Endret 9. januar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Igjen, spørsmålet var ikke om det er fare for islamistisk terror. Det er det. Det var om det også er fare for annen terror. Geir Nja, spørsmålet var vel strengt tatt hva som har størst sjanse til å skje fremover, terror fra islamister eller høyreekstreme. Og tar man fakta fra de 10 siste årene med der så peker det jo egentlig bare i en retning. Så for dem som går rundt å frykter høyreekstreme mer enn islamister, (om man skal frykte noen i det hele tatt) så er det jo ganske naivt av dem. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Skal vi snakke om sjansen for fremtidige angrep bør vi for det første høre på PST, og ikke tilfeldige folk på internett . Det an vi selvsagt. Ikke at jeg oppfatter det som PST har helt oversikten... ..., og for det andre er vel alle enige om at ABB var en sprø, ensom ulv som har omtrent null støtte i Norge. Nei, jeg er ikke overbevist om det. Jeg tror ABB hadde (og har) betydelig støtte for sin ideologi. Men de som støttet hans handlinger sier det selvsagt ikke høyt lenger... Geir Lenke til kommentar
delfin Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Og ellers kan vi leke "min båt er lastet med dødelige terrorangrep i vesten det siste året", der jeg ramser opp islamistiske angrep, mens noen andre kan ramse opp de utført av høyreekstreme og lignende, så kan vi se hvem som slipper opp først... http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Sydney_hostage_crisis http://en.wikipedia.org/wiki/2014_shootings_at_Parliament_Hill,_Ottawa http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Museum_of_Belgium_shooting http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Endeavour_Hills_stabbings http://en.wikipedia.org/wiki/Charlie_Hebdo_shooting Her har dere fem raske fra meg, så ser jeg frem til svar... 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Så for dem som går rundt å frykter høyreekstreme mer enn islamister, (om man skal frykte noen i det hele tatt) så er det jo ganske naivt av dem. Som sagt, jeg tror ikke norske nasjonalister er organiserte nok til å drive med terror. Skjønt vi vet at både Svenskarnas Parti og deres engelske allierte har avleggere i Norge. Jeg frykter også islamsk terror, om noe. Men folk sa det samme før 22. juli også... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Da gleder jeg meg til å se videre hva slags unnskyldninger som kommer i favør "fredens religion". Ingen som unnskylder islamistene, aller minst jeg. Men nå var spørsmålet om det var noen fare for terror fra andre enn muslimer, her i Norge. Og det er det. Hva mener du her Geir? De fleste muslimer i Norge er fredelige vanlige mennesker. De begynner ikke plutselig og drepe folk rundt seg. Nei, de gjør ikke det. Hva lurer du på? Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Skal vi snakke om sjansen for fremtidige angrep bør vi for det første høre på PST, og ikke tilfeldige folk på internett . Det an vi selvsagt. Ikke at jeg oppfatter det som PST har helt oversikten... ..., og for det andre er vel alle enige om at ABB var en sprø, ensom ulv som har omtrent null støtte i Norge. Nei, jeg er ikke overbevist om det. Jeg tror ABB hadde (og har) betydelig støtte for sin ideologi. Men de som støttet hans handlinger sier det selvsagt ikke høyt lenger... Geir Fantastisk at du fortsetter din aktivitet her inne Geir. Bra at der er en med erfaring og kunnskap. Misunner ikke din kamp mot vindmøller. Endret 9. januar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 [...]Skal vi snakke om sjansen for fremtidige angrep bør vi for det første høre på PST, og ikke tilfeldige folk på internett [...] Norsk etterretning har god tradisjon for å drite seg ut... på '70-80-tallet lette de etter kommunistiske/marxistiske terrorister og overså Nynazister med HV-våpen (hadelandsdrapene) og dynamitt (1. mai bomben '79), i 2011 lette de etter muslimer mens konspirasjonsgærningen fikk gjort sitt i fred. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Tviler på det er veldig mange som støtter ABB's fryktelige handliger. I så fall bør de inn til legesjekk. Hans syn på muslimsk innvandring derimot er det nok en god del fler som har, uten at de gjør noe mer ut av det enn å diskutere det, slik normale folk gjør. Endret 9. januar 2015 av Apox Lenke til kommentar
Everket Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Leser at en av gjerningsmennene bak gisselsituasjonen i frankrike kom seg unna. How? Helvete. Sky News: En annen mann var med på gisselaksjonen i ParisDen britiske TV-kanalen skriver at franske medier melder at det var to gisseltakere i kosherbutikken i Paris. Én ble drept, men den andre, en mann skal ha kommet seg unna . Endret 9. januar 2015 av Everket Lenke til kommentar
delfin Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 [...]Skal vi snakke om sjansen for fremtidige angrep bør vi for det første høre på PST, og ikke tilfeldige folk på internett [...] Norsk etterretning har god tradisjon for å drite seg ut... på '70-80-tallet lette de etter kommunistiske/marxistiske terrorister og overså Nynazister med HV-våpen (hadelandsdrapene) og dynamitt (1. mai bomben '79), i 2011 lette de etter muslimer mens konspirasjonsgærningen fikk gjort sitt i fred. Men de klarte heldigvis å avverge en del venstreekstreme angrep, som f.eks vår kjære terrorforsker Lars Gules planlagte terrorangrep for å støtte palestinerne. Gjennom avhørene framkom det at Gules ryggsekk også inneholdt fenghetter og fire brev. Tanken var at brevene skulle sendes til israelske aviser etter bombeaksjonen for å forklare bakgrunnen for operasjonen. http://no.wikipedia.org/wiki/Lars_Gule#Reise_til_Libanon_og_fengselsdom Men la oss se på f.eks. det siste året. Jeg har ramset opp fem unike terrorangrep mot vesten utført av muslimer der flere liv har gått tapt, og venter spent på svar fra de som hevder at den største trusselen er fra høyresiden... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Og ellers kan vi leke "min båt er lastet med dødelige terrorangrep i vesten det siste året", ... ... også kjent som "Cherry picking". Vi kunne jo leke "min båt er lastet med dødelige angrep i øst-europa i 1995", da serberne (kristne) drepte 8000 muslimer på en dag, inkludert barn og eldre. Flere enn alle ofrene på ditt kakediagram til sammen... Eller vi kunne velge den perioden da nesten alle terrorister var nord-irske katolikker, eller perioden når de var tyske og italienske marxister. Det er ingen som sier deg imot her, pifler. Dødelig terror nå om dagen er nesten alltid begått av islamister. (Om du ikke tar med amerikanske skolemassakrer etc.) Du angriper en stråmann. Vi er alle enige med deg. Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Tviler på det er veldig mange som støtter ABB's fryktelige handliger. I så fall bør de inn til legesjekk. Hans syn på muslimsk innvandring derimot er det nok en god del fler som har, uten at de gjør noe mer ut av det enn å diskutere det, slik normale folk gjør. Se deg selv i speilet. Er du sikker på at det ikke er deg selv du frykter? Den gjennomsnittlige tyske kvinne føder 1.5 barn, det trengs ca 2.7 for å opprettholde befolkningen, da ikke alle kvinner får barn. De fleste tyskere har forstått dette og ønsker innvandring velkommen. Jeg er ikke villig til å gå inn i en diskusjon på hvilken type innvandring da jeg vet hvordan vindmøllene på dette forumet reagerer. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 9. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2015 Tviler på det er veldig mange som støtter ABB's fryktelige handliger. I så fall bør de inn til legesjekk. Hans syn på muslimsk innvandring derimot er det nok en god del fler som har, uten at de gjør noe mer ut av det enn å diskutere det, slik normale folk gjør. Shh, nå må du ikke ta fra terrorapologetene trumfkortet med ABB og den hemmelige klubben hans, og de store mørketallene med tusenvis som støtter de koko handlingene i all hemmelighet... Om man ikke er i stand til å se at ABB lider av noen alvorlige personlighetsforstyrrelser, så bør man ta en nærmere titt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg