Gavekort Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Jeg vil nå si at en gjennomsnittlig kristen tysker er mer overens med vår relative moral enn en gjennomsnittlig kristen ugander, så selv om man smekker på alle religioner så mener jeg fortsatt at det er en grov og feilaktig generalisering. Man bør dømme på tilstanden til det geografiske opphavet, den relative moralen og individets personlighet lenge før man begynner å dømme på religion, som jeg mener bare er en underordning av den relative moralen. Endret 4. april 2017 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Nå er vel islam en av de største religionene og derfor er det skremmende at dens tilhengere har så lett for å miste bakkekontakten å bli radikalisert. Har også en følelse av at mange radikale ikke er særlig religøse egentlig , men bruker religionen som virkemiddel/skalkeskjul for sin agenda. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Det er jeg ikke helt enig med. Jeg er enig i at de fleste muslimer har en jevnt over dårlig moral etter vår standard, men ekstremisme er ikke unikt til religion. Det er derimot et selvfølge av krigsrammede land der vesten bomber sivile, og der religiøs retorikk blir brukt som propaganda mot vesten. Grunnen til at jeg liker å trekke frem kristendommen i Uganda/Nigeria, eller buddhismen i Myanmar, er fordi det viser hvor svak koblingen mellom religion og ekstremisme er, og at religion er utelukkende en katalysator (eller skalkeskjul som boundishh sier) for ekstremisme. Jeg er sikker på at terrorister som begår grusomheter for sin religion er fullstendig overbevist i sin tro fra begynnelse til slutt. Forøvrig så er det ingen plasser jeg hører mer ondsinnet retorikk (på førstehånd) om vold enn fra ikke-religiøse her på forumet. Jeg tenker ikke nødvendigvis på aktive brukere som er på radikale høyre, men heller nye brukere som kommer hit for å spre direkte hat. Riktig nok så er det min jobb som moderator å passe på slike ting etterhvert som de blir rapportert, men det har definitivt gitt meg livserfaring. Endret 4. april 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Menn er vel veldig overrepresentert i slike statistikker. Kastrering ved fødsel sier nå jeg. Man kan ikke kvitte seg med menn. Religion derimot. 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Joda, kloning skal vi få til. Vekk med alle testikler. Eventuelt samle materiale i de glade spruteårene og så snipp når man er 18. Så kan man bruke nevnte materiale senere ved anledning. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Jeg er nå overbevist om at menn er roten til alt vondt. Look at the numbers maaan. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Ekstremt overrepresentert ja. Snippety snipp, Tåkefyrste. Ballene dine er en potensiell trussel for samfunnet, indirekte. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Stråmannen brenner godt her nå. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Vedder på at det er en mann som satte fyr på den stråmannen. De aller fleste menn er mordere og kriminelle. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Hehehe^^ Er enig i at ett rasshøl er ett rasshøl uansett og at vi alle her sannsynligvis har mer til felles med en liberal muslim enn vi har en bibeltro kristen. Det beste hadde nok vært å påbegynne en avvikling av dem alle (altså religionene, ikke menn), en myk avvikling som går på holdningskampanjer kombinert med statlige restriksjoner for både økonomisk støtte og ikke minst religiøs innblanding i statlige skoler. Samt ett forbud mot religiøse privatskoler må på plass for å ha håp om en mer rasjonell og opplyst nestegenerasjon. Det er historisk sett mye forferdelig som har blitt gjort "for the greater good", men dette blir ikke en av dem. Endret 4. april 2017 av Thoto79 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Menn er vel veldig overrepresentert i slike statistikker. Kastrering ved fødsel sier nå jeg. Geir 4 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Hehehe^^ Er enig i at ett rasshøl er ett rasshøl uansett og at vi alle her sannsynligvis har mer til felles med en liberal muslim enn vi har en bibeltro kristen. Det beste hadde nok vært å påbegynne en avvikling av dem alle (altså religionene, ikke menn), en myk avvikling som går på holdningskampanjer kombinert med statlige restriksjoner for både økonomisk støtte og ikke minst religiøs innblanding i statlige skoler. Samt ett forbud mot religiøse privatskoler må på plass for å ha håp om en mer rasjonell og opplyst nestegenerasjon. Det er historisk sett mye forferdelig som har blitt gjort "for the greater good", men dette blir ikke en av dem. Veldig enig i dette ? Dog mener jeg at folk må få lov å han tro , men jeg synes det går over streken når folk legger restriksjoner og krav på seg selv og andre basert på gamle religiøse tekster etc. Som f.eks tvungen hijab eller omskjæring osv. Da er det galskap. Har du lyst å gå med hijab så er jo det frivillig og har du lyst å skrelle kjeppen så kan du jo få gjort det etter fylte 18år hvis ønsket er så sterkt. Det skal derimot ikke påtvinges. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Menn er vel veldig overrepresentert i slike statistikker. Kastrering ved fødsel sier nå jeg. Geir Tror ikke folk innser hvor dumt det manne-argumentet egentlig er. Folk kan ikke slutte å være menn. Men de kan godt slutte å støtte en utrolig umoralsk ideologi. 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Å være mann er ikke et valg.Å være muslim er det. I vesten har vi i stor grad gjennom kultur, medisin, pedagogikk, psykologi osv. identifisert og behandlet flesteparten av mest primitive mannfolkene før de slår ut i voldelig blomst. Det henger ikke på greip at vi skal importere fler, som i tillegg kan ha vært igjennom episoder, eller er oppdratt i en kultur, som kan trigge ekstrem vold og faenskap.Enhver befolkning er ansvarlig for sine egne psykopater. Ikke alle andres.Derfor bør invasjonen av mannfolk i militær alder opphøre i sin helhet. Endret 4. april 2017 av misanthrope 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 For meg blir dette like dumt som om de allierte skulle bestemt seg for at problemet under andre verdenskrig ikke var nazister, men menn. Heldigvis var det ingen palestinaskjerfgutter som bestemte på den tiden. 4 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Du kunne isolert en gjeng med SJW-tredjebølgefeminister i generasjoner som kun baserte seg på kunstige sædceller tatt ifra andre samme gruppe, og innavlet mennesker, og alikevel ville disse problemene oppstått, fordi problemet ikke er kjønn, men art. Og kvinnene bærer de samme genenene som mannfolk. Men mannfolk uttrykker genene på en annen måte (åpenbart, gjennom kjønn). Sjimpanser sliter med samme problemet mennesker har. Nemlig voldelige guttegjenger. Endret 4. april 2017 av misanthrope 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Å være mann er ikke et valg. Å være muslim er det. Så hvorfor er det alltid snakk om å segregere mennesker på valg de ikke har, slik som nasjonalitet? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Å være mann er ikke et valg. Å være muslim er det. Så hvorfor er det alltid snakk om å segregere mennesker på valg de ikke har, slik som nasjonalitet? Er det ikke snakk om å "segregere" på bakgrunn av religion det snakkes om? Altså, et valg alle har. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Er det ikke snakk om å "segregere" på bakgrunn av religion det snakkes om? Altså, et valg alle har. Det er den fine innpakningen av segregering av ikke-vestlige. Samtlige motstandere av innvandrere her inne argumenterer like gjerne basert på nasjonalitet og etnisk tilhørighet. Du trenger ikke å bla langt tilbake i kommentarhistorikken før du finner argumenter som baserer seg på andre ting enn religion. Endret 5. april 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg