misanthrope Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Oppdatering: 4 drept, inkludert èn politimann. Parliamentspolitiker forsøkte å gi ham førstehjelp. Mistenkte ser ut til å være av det de kaller "sørasiatisk" opprinnelse, dvs. muligens indisk subkontinent eller omegn. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Liker hvordan vi spiller "Tipp rasen", istedet for å diskutere hendelsen. 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Saklig... Jeg bare lurer på om jeg forstår deg riktig. Det er ingen tvil om at vi ikke klarer å integrere de som har kommet. Og så mener du at vi kan ta imot fler - om vi bare strekker oss lengre? 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Liker hvordan vi spiller "Tipp rasen", istedet for å diskutere hendelsen. Hadde det vært en hvit mann hadde det vært førstesideoppslag i alle Pravda-mediene. Klart det er av allmenn interesse hvem denne personen er. 5 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Vitner, britisk presse og TV2 utpeker denne mannen som gjerningsmann og mistenkt.Han skal ha blitt identifisert bla. gjennom eierskap av bilen. Endret 22. mars 2017 av misanthrope 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Jeg bare lurer på om jeg forstår deg riktig. Det er ingen tvil om at vi ikke klarer å integrere de som har kommet. Og så mener du at vi kan ta imot fler - om vi bare strekker oss lengre? Jo vi er i stand til å integrere de som har kommet. F.eks. Norge er veldig flinke på dette, selv om vi kunne vært mye bedre. Derimot så kan det fort gå galt når vi mister kapasitet til å huse og sysselsette flyktningene som kommer, og at de derfor blir dumpet på "sosialboliger" i egne bydelsstrøk i utkanten. Det er for det meste kvalitet over kvantitet jeg ønsker, men kvantitet hindrer ikke kvalitet. Det er svikt fra politikk, idiotisk regelverk og manglende kapital. Hadde det vært en hvit mann hadde det vært førstesideoppslag i alle Pravda-mediene. Klart det er av allmenn interesse hvem denne personen er. Nei. Men uansett om det hadde vært det så gjør ikke det emnet mer konstruktivt. Selvsagt er jeg nysgjerrig på om det en med britisk statsborgerskap eller om det er en utenlandsk, men jeg ser ikke behovet for å gjette hvor han kommer fra. Det er ganske destruktivt alle de andre gangene det har blitt gjettet på hvem gjerningsmannen var, og tydeligvis så er ikke treffsikkerheten din særlig god. Endret 22. mars 2017 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Også svært spesielt å se at folk nå rykker ut i FORSVAR av Islam før det er klart hvem som står bak. De forstår tydeligvis sammenhengen de også, de bare nekter å ta innover seg konsekvensene. Måtte sjekke tråden en gang til da jeg hadde blitt forskrekket om noen hadde forsvart i Islam som ideologi her, men som jeg trodde var det jo ingen som hadde gjort det.. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Jo vi er i stand til å integrere de som har kommet. De har ingenting her å gjøre til å begynne med. Jo fortere vi når punktet der folk flest begynner å akseptere at disse folkene må ut jo bedre. 5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Hva om de bomber folk i vesten okke om hvordan de bekjempes, dvs blir de kritisert/motarbeidet i det hele tatt, så setter de igang med å bombe/kjøre ned/skyte/stikke ol. folk i vesten? Da har vi et problem jeg ikke vet løsningen på. Men det er i hvert fall ikke å drepe uskyldige sivile eller bombe moskeer, skoler og sykehus... Geir Endret 22. mars 2017 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Jo vi er i stand til å integrere de som har kommet. De har ingenting her å gjøre til å begynne med. Jo fortere vi når punktet der folk flest begynner å akseptere at disse folkene må ut jo bedre. Det er en unødvendig reduksjon av debatten, spesielt siden de aller fleste allerede vet ditt standpunkt i saken. Problemet med denne påstanden kommer når du forklarer grunnlaget til at de ikke har noe å gjøre her. Endret 22. mars 2017 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Raude Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Jeg bare lurer på om jeg forstår deg riktig. Det er ingen tvil om at vi ikke klarer å integrere de som har kommet. Og så mener du at vi kan ta imot fler - om vi bare strekker oss lengre? Jo vi er i stand til å integrere de som har kommet. F.eks. Norge er veldig flinke på dette, selv om vi kunne vært mye bedre. Derimot så kan det fort gå galt når vi mister kapasitet til å huse og sysselsette flyktningene som kommer, og at de derfor blir dumpet på "sosialboliger" i egne bydelsstrøk i utkanten. Det er for det meste kvalitet over kvantitet jeg ønsker, men kvantitet hindrer ikke kvalitet. Det er svikt fra politikk, idiotisk regelverk og manglende kapital. Norge er veldig flinke til å integrere i relative, men ikke absolutte termer. Jeg kan bl.a. nevne enkelte bydeler i Oslo hvor etniske nordmenn har hatt en tendens til å flytte fra som følge av innvandring, er dette et eksempel på en god integrering? og hva med at 4 av 5 kvinner fra Somalia står utenfor arbeidsmarkedet til tross for en rekke offentlige tiltak som forbedrer denne gruppens mulighet til å få en ansettelse i offentlig sektor? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) De har ingenting her å gjøre til å begynne med. Folk var tydeligvis av en annen mening når de slapp dem inn. (Og nei, det skjedde ikke mot folkets vilje, selv om folkemeningen åpenbart er delt i dette spørsmålet.) Jo fortere vi når punktet der folk flest begynner å akseptere at disse folkene må ut jo bedre. Nøyaktig hva blir bedre den dagen folk flest vil ha dem ut? Blir det mindre vold og terror når vi prøver å utvise det som kan utgjøre nær en million mennesker summarisk, uansett botid, oppførsel, eller annet? Geir Endret 22. mars 2017 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Norge er veldig flinke til å integrere i relative, men ikke absolutte termer. Jeg kan bl.a. nevne enkelte bydeler i Oslo hvor etniske nordmenn har hatt en tendens til å flytte fra som følge av innvandring, er dette et eksempel på en god integrering? og hva med at 4 av 5 kvinner fra Somalia står utenfor arbeidsmarkedet til tross for en rekke offentlige tiltak som forbedrer denne gruppens mulighet til å få en ansettelse i offentlig sektor? Er enig i at det er mer relativt enn absolutt, da jeg har mye kritikk til måten vi behandler våre flyktninger og innvandrere. Heldigvis så kommer ting seg, blant annet gjennom å la de komme seg ut av asylmottakene, få seg jobb, assimilere seg og lære seg språket. I kontrast til Sverige der flyktninger og innvandrere har en tendens til å bli dumpet på sosialboliger i mikrosamfunn uten noen form for oppfølging. Endret 22. mars 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Hva om de bomber folk i vesten okke om hvordan de bekjempes, dvs blir de kritisert/motarbeidet i det hele tatt, så setter de igang med å bombe/kjøre ned/skyte/stikke ol. folk i vesten? Da har vi et problem jeg ikke vet løsningen på. Men det er i hvert fall ikke å drepe uskyldige sivile eller bombe moskeer, skoler og sykehus... Geir Vestlige politikere med væpna livvakter, bombe-/skuddsikre kjøretøy ol. og vestlige soldater med automatvåpen og bombe-/skuddsikre kjøretøy ol. dreper jihadister + noen sivilister(ikke med vilje muligens). Det rettferdiggjør å gå til direkte angrep på vestlige sivile? Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Folk var tydeligvis av en annen mening når de slapp dem inn. (Og nei, det skjedde ikke mot folkets vilje, selv om folkemeningen åpenbart er delt i dette spørsmålet.) Det var en like idiotisk ide da som det er nå, forskjellen er bare at nå begynner folk flest å se hva enkelte advarte om for lenge siden. Nøyaktig hva blir bedre den dagen folk flest vil ha dem ut? Blir det mindre vold og terror når vi prøver å utvise det som kan utgjøre nær en million mennesker summarisk, uansett botid, oppførsel, eller annet? Du må nok regne med at volden øker noe i en periode til feilen er gjenopprettet , men får man gjort dette vil man kunne se fram til en mye fredeligere framtid for resten. Endret 22. mars 2017 av geita_ Lenke til kommentar
Raude Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Norge er veldig flinke til å integrere i relative, men ikke absolutte termer. Jeg kan bl.a. nevne enkelte bydeler i Oslo hvor etniske nordmenn har hatt en tendens til å flytte fra som følge av innvandring, er dette et eksempel på en god integrering? og hva med at 4 av 5 kvinner fra Somalia står utenfor arbeidsmarkedet til tross for en rekke offentlige tiltak som forbedrer denne gruppens mulighet til å få en ansettelse i offentlig sektor? Er enig i at det er mer relativt enn absolutt, da jeg har mye kritikk til måten vi behandler våre flyktninger og innvandrere. Heldigvis så kommer ting seg, blant annet gjennom å la de komme seg ut av asylmottakene, få seg jobb, assimilere seg og lære seg språket. I kontrast til Sverige der flyktninger og innvandrere har en tendens til å bli dumpet på sosialboliger i mikrosamfunn uten noen form for oppfølging. Jeg er av den oppfatning at det krever enormt med ressurser for å helbrede og integrere enkelte flyktninger, mange av dem har jo erfart krigen og utviklet ulike typer psykiske trauma-er som følge av det. Disse er farlige for samfunnet, men vanskelige å kartlegge. Øvrige kan selvfølgelig integreres om de kommer seg i arbeid, men det vil gå utover enkelte nordmenn, noe som ikke er så populært Endret 22. mars 2017 av Stoltzekleiven Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 De har ingenting her å gjøre til å begynne med. Jo fortere vi når punktet der folk flest begynner å akseptere at disse folkene må ut jo bedre. Det er en unødvendig reduksjon av debatten, spesielt siden de aller fleste allerede vet ditt standpunkt i saken. Problemet med denne påstanden kommer når du forklarer grunnlaget til at de ikke har noe å gjøre her. Hvorfor bør/skal folk med forskjellig ideologi/kultur/religion ol. leve ilag? Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 De har ingenting her å gjøre til å begynne med. Folk var tydeligvis av en annen mening når de slapp dem inn. (Og nei, det skjedde ikke mot folkets vilje, selv om folkemeningen åpenbart er delt i dette spørsmålet.) Jo fortere vi når punktet der folk flest begynner å akseptere at disse folkene må ut jo bedre. Nøyaktig hva blir bedre den dagen folk flest vil ha dem ut? Blir det mindre vold og terror når vi prøver å utvise det som kan utgjøre nær en million mennesker summarisk, uansett botid, oppførsel, eller annet? Geir Jo, det skjedde mot folkets vilje, selv om folkemeningen åpenbart er delt i dette spørsmålet. Så innvandringen bør økes? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) De har ingenting her å gjøre til å begynne med. Jo fortere vi når punktet der folk flest begynner å akseptere at disse folkene må ut jo bedre. Det er en unødvendig reduksjon av debatten, spesielt siden de aller fleste allerede vet ditt standpunkt i saken. Problemet med denne påstanden kommer når du forklarer grunnlaget til at de ikke har noe å gjøre her. Hvorfor bør/skal folk med forskjellig ideologi/kultur/religion ol. leve ilag? Igjen så er det et usaklig spørsmål. Det kan fint besvares med "Hvorfor ikke?", men jeg kan bygge litt videre på debatten med å spørre tilbake: Hvorfor skal ikke mennesker ha en rett til å søke trygghet i andre land? Endret 22. mars 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Jo vi er i stand til å integrere de som har kommet. De har ingenting her å gjøre til å begynne med. Jo fortere vi når punktet der folk flest begynner å akseptere at disse folkene må ut jo bedre. Jeg så en etnisk norsk muslim idag med skaut og det hele, må hun også ut? Føler ikke du har tenkt ordentlig igjennom dette, spesielt ikke om målet ditt også er å få slutt på Islamistisk terror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg