Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Du må ha det inn med teskje altså?

Om sivile tap i vestlige angrep er et mindretall, hvorfor må vi forstå at dette skaper nye jihadister?

Når de dreper hverandre i hopetall så er vestlige angrep grunnen? Nei, som sagt, disse folka trenger ingen unnskyldning til å bli jihadister.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha det inn med teskje altså?

Om sivile tap i vestlige angrep er et mindretall, hvorfor må vi forstå at dette skaper nye jihadister?

Når de dreper hverandre i hopetall så er vestlige angrep grunnen? Nei, som sagt, disse folka trenger ingen unnskyldning til å bli jihadister.

Tja, du kaller gaffelen din for en teskje, og tror den er like vanntett.

Når var det disse jihadist angrepene startet i moderne tid? 

Hvilke islamske nasjoner er det angrepene kommer ifra?

Tilfeldigheter? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så fordi de dreper hverandre, så er det helt i orden at vi også dreper de?

Og da er det vel også helt i orden at de dreper oss, siden vi dreper hverandre?

Hvis du fikk det ut av mine poster så skjønner jeg ikke hva du gjør her egentlig.

Når var det disse jihadist angrepene startet i moderne tid? 

Hvilke islamske nasjoner er det angrepene kommer ifra?

Tilfeldigheter?

Ja det er bare tilfeldigheter at det har tatt seg opp igjen. Islamister har alltid hatet vesten.

Lenke til kommentar

1 bekreftet død i London.

Døde hun av en overdose fred mon tro?

Jeg ser det heller som en bekreftelse på at det var noe i argumentasjonen vår om å nettopp avle Jihadister ved bombetokt over sivilbefolkninger her tidligere idag. Dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"An eye for an eye will leave everyone blind", sa noen en gang (Gandhi, kanskje.) Problemet er at "vi" sloss mot en fiende som ikke har noe imot at verden blir befolket av blinde så lenge det er (les: kan fremstilles som) Guds vilje. Med mindre vi også ønsker det, bør vi finne en annen metode å bekjempe det på enn med våpnene fra 2. verdenskrig. (Bomber. Selv om de angivelig er blitt smartere, er ikke metoden blitt det.)

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange som hiver seg på at slikt må bekjempes med kjærlighet, men man ser jo hvordan det har gått med land som har prøvd å vært åpne og hjelpsomme (Sverige, Tyskland, Frankrike).

Om de ikke sliter med terror, så har de voldsomme utfordringer med integrering av folk som ikke vil integreres.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja du gjør vel det. Jeg ser det som en hyllest til Brussel for 1 år siden. Det tar lengre enn noen timer å planlegge et slikt angrep.

Tror ikke det trengs veldig mange timer i laboratoriet å klekke ut ett angrep som utføres av en gærning i bil med en kniv... Uansett hadde han noen dager på seg siden Amerikanerne angivelig bombet moskeen full av sivile.

Lenke til kommentar

Det er jo en mellomting med det å drasse inn helle lasset og å bombe hele verdensdeler.

Det er forøvrig ikke så rart for meg at folk som rømmer fra krig i hopetall danner parallellsamfunn der de havner, og at avhengig av deres erfaring kanskje har litt psykisk bagasje.

Lenke til kommentar

Det er ikke lenger noe å spekulere i om det er muslimer eller ikke. Go to default er at det er det. Så jeg spør, hva er sjansen for at det IKKE er muslimer?

Også svært spesielt å se at folk nå rykker ut i FORSVAR av Islam før det er klart hvem som står bak. De forstår tydeligvis sammenhengen de også, de bare nekter å ta innover seg konsekvensene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det hadde også hjulpet på om landene faktisk hadde kapasitet til å ta inn flyktningene og ikke dumper de i slumstrøk uten sysselsetting.

Nettopp. Et lands evne til å absorbere nye borgere er uavhengig av politisk ideologi.

Vest-Europa gikk over kapasitet allerede på 90-tallet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nettopp. Et lands evne til å absorbere nye borgere er uavhengig av politisk ideologi.

Vest-Europa gikk over kapasitet allerede på 90-tallet.

Det er jeg ikke enig i. Problemet er måten flyktninger blir behandlet på, ikke antallet flyktninger.

Forøvrig så er denne videoen ganske relevant til tråden:

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tåkepratfyrsten har vel aldri forstått helt sammenhengen mellom det å drepe sivile og nye ivrige Jihadister på tur...

Vestlige politikere med væpna livvakter, bombe-/skuddsikre kjøretøy ol. og vestlige soldater med automatvåpen og bombe-/skuddsikre kjøretøy ol. dreper jihadister + noen sivilister(ikke med vilje muligens). Så det rettferdiggjør å gå til direkte angrep på vestlige sivile?

Lenke til kommentar

"An eye for an eye will leave everyone blind", sa noen en gang (Gandhi, kanskje.) Problemet er at "vi" sloss mot en fiende som ikke har noe imot at verden blir befolket av blinde så lenge det er (les: kan fremstilles som) Guds vilje. Med mindre vi også ønsker det, bør vi finne en annen metode å bekjempe det på enn med våpnene fra 2. verdenskrig. (Bomber. Selv om de angivelig er blitt smartere, er ikke metoden blitt det.)

Geir :)

Hva om de bomber folk i vesten okke om hvordan de bekjempes, dvs blir de kritisert/motarbeidet i det hele tatt, så setter de igang med å bombe/kjøre ned/skyte/stikke ol. folk i vesten?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...