Gavekort Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Men å gruppere etter hudfarge det orker jeg ikke være med på. Hudfarge, religion, opphavsland. Same shit, different wrapping? /s Det er jo ikke slik at handlingene mot flyktninger og innvandrere har en treffsikkerhet uansett. Dere får lage en tråd der dere apologeter kan stå og nikke i takt til hvor fantastisk islam er da vettu. Flytt også gjerne til syria for å kjenne litt på kroppen hvor flott og inkluderende islam kan være for alle. Er jeg plutselig en apologet fordi jeg blir provosert av fordommer som nå gikk i fleisen din? Tråden min skal i hvert fall ha et forbud mot gjetting. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) Hudfarge og religion er ikke "same shit". Det ene er selvvalgt. Og ikke minst når det er snakk om hudfarge så kan rasisme tas med i bildet. Det går ikke når man snakker om religion. Så om du vil lage en rasistisk liste så gjør gjerne det, men ikke forvent støtte fra meg iallefall. Fordommer mot muslimer har muslimene klart å skape helt på egen hånd så bør du ikke da bli provosert av muslimene og ikke de som har fordommer? Kan man forresten kalle det fordommer når alt stemmer? Jeg kaller dere apologeter fordi de gangene det ER muslimer som står bak (dvs 99.9% av gangene), så forsvarer dere jammen dem da også ved å skifte fokus til alle oss fæle "hvite rasister". Endret 10. mars 2017 av Tåkefyrste 2 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Vi har da psykisk syke i vesten også. Hvorfor går ikke de oftere på økse-berserk o.l.? Lenke til kommentar
Sound money Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Hudfarge og religion er ikke "same shit". Det ene er selvvalgt. Og ikke minst når det er snakk om hudfarge så kan rasisme tas med i bildet. Det går ikke når man snakker om religion. Så om du vil lage en rasistisk liste så gjør gjerne det, men ikke forvent støtte fra meg iallefall. Fordommer mot muslimer har muslimene klart å skape helt på egen hånd så bør du ikke da bli provosert av muslimene og ikke de som har fordommer? Kan man forresten kalle det fordommer når alt stemmer? Jeg kaller dere apologeter fordi de gangene det ER muslimer som står bak (dvs 99.9% av gangene), så forsvarer dere jammen dem da også ved å skifte fokus til alle oss fæle "hvite rasister". Folk er vant til at fordommer kastes hit og dit. Disse er hovedsaklig grunnløse, men Islam er annerledes. Skal ikke man ha en rett til å bekymre seg når homofile, transer, ytringsfriheten og rettigheter til kvinner trues? I tillegg spres de jo hat av muslimer gjennom antisemittisme. 23% av muslimene i Storbritannia innrømmer at de ønsker sharia-lover. Det skulle jo bare mangle at man er bekymret. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) Hudfarge og religion er ikke "same shit". Det ene er selvvalgt. Og ikke minst når det er snakk om hudfarge så kan rasisme tas med i bildet. Det går ikke når man snakker om religion. Så om du vil lage en rasistisk liste så gjør gjerne det, men ikke forvent støtte fra meg iallefall. Fordommer mot muslimer har muslimene klart å skape helt på egen hånd så bør du ikke da bli provosert av muslimene og ikke de som har fordommer? Kan man forresten kalle det fordommer når alt stemmer? Jeg kaller dere apologeter fordi de gangene det ER muslimer som står bak (dvs 99.9% av gangene), så forsvarer dere jammen dem da også ved å skifte fokus til alle oss fæle "hvite rasister". Det var ment sarkastisk, da det opplagt ikke er religion som er i skuddlinjen. Fordommene dine mot muslimer treffer i hovedsak bare ikke-voldelige mennesker som kommer hit av ikke-voldelige grunner gjennom et lovlig system som du kan bli med på å omforme. Fordommene dine kommer jo tydeligvis ikke til nytte, da dette i hvert fall er andre gangen her på forumet at man gjetter at det er en muslim og tar feil, før dere kryper inn i grotten deres frem til neste cherrypicking. Fordommene dine fortrenger også alle de gangene det faktisk skjer en voldelig handling fra statsborgere, og internasjonalt media gidder jo ikke å rapportere drap uten sensasjonalisme (slik som terror). Gjør deg selv en tjeneste og bruk 1 minutt på å reflektere over om holdningen din til muslimer og terrorfaren i vesten faktisk er konstruktiv og fornuftig. Hverken gjettingen eller løsningen har treffsikkerhet. Du leter etter enkelthendelser i hele vesten og skylder på alle muslimer så snart du treffer. Skal vi faktisk løse dette problemet så kan vi heller jobbe mot ekstremisme, istedet for å gjøre slitasje på menneskerettigheter fordi man tror man har funnet en syndebukk. Endret 10. mars 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Dere får lage en tråd der dere apologeter kan stå og nikke i takt til hvor fantastisk islam er da vettu. Flytt også gjerne til syria for å kjenne litt på kroppen hvor flott og inkluderende islam kan være for alle. Hva om jeg fortalte deg at jeg er en motstander av så å si alle religioner. I større grad når det gjelder de abrahmiske religionene og spesielt når det kommer til islam. Samtidig fordømmer jeg ikke muslimene. Finner du det inkonsekvent? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 1. Fordommene dine mot muslimer treffer i hovedsak bare ikke-voldelige mennesker som kommer hit av ikke-voldelige grunner gjennom et lovlig system som du kan bli med på å omforme. 2. Fordommene dine kommer jo tydeligvis ikke til nytte, da dette i hvert fall er andre gangen her på forumet at man gjetter at det er en muslim og tar feil, før dere kryper inn i grotten deres frem til neste cherrypicking. 3. Fordommene dine fortrenger også alle de gangene det faktisk skjer en voldelig handling fra statsborgere, 4. og internasjonalt media gidder jo ikke å rapportere drap uten sensasjonalisme (slik som terror). 5. Gjør deg selv en tjeneste og bruk 1 minutt på å reflektere over om holdningen din til muslimer og terrorfaren i vesten faktisk er konstruktiv og fornuftig. Hverken gjettingen eller løsningen har treffsikkerhet. 6. Du leter etter enkelthendelser i hele vesten og skylder på alle muslimer så snart du treffer. 7. Skal vi faktisk løse dette problemet så kan vi heller jobbe mot ekstremisme, istedet for å gjøre slitasje på menneskerettigheter fordi man tror man har funnet en syndebukk. Er så mange antakelser og feil her at jeg ikke orker å krangle med sitatsystemet så jeg setter punkter isteden. 1. Nei, "fordommene" mine stemmer veldig godt da de har bunn i erfaringer. Tror du fordommer gror på trær? Selv om ikke alle er terrorister så følger de fleste en så horribel kultur at de på det aller beste kun er umoralsk, men på det verste helt horrible mennesker. Har du fordommer mot nazister eller er du enig i at de fleste nazister gode mennesker også? 2. Oi; andre gang det ikke stemmer på 237 sider. Nå må vi slutte å gjette fordi dette er jo helt skivebom av oss horrible mennesker. Tenk å hate muslimer så mye at vi fokuserer på deres blodtørstige ukultur hver gang de slakter uskyldige mennesker. 3. Nei det gjør de så slettes ikke. Men jeg skulle gjerne sett at vi kunne bekjempe slik kriminalitet uten å importere mer. 4. Enkeltdrap blir somregel ikke omtalt i stor stil hos internasjonal media, med mindre det er noe spesielt bak det. Dette er totalt uavhengig av religion/rase. 5. Har reflektert mange ganger og funnet ut at det er sunn fornuft. Du burde prøve det. Treffsikkerheten er meget god, med noen få unntak Men det er jo menneskelig natur, om du gjetter rett 98 av 100 så vil du jo huske de 2 gangene du gjetta feil best. 6. Jeg leter ikke etter noe som helst, jeg bare avskyr importert kriminalitet da det er så ufattelig unødvendig. 7. Slitasje på menneskerettigheter å formidle kriminalitet begått av muslimer? Utdyp gjerne hva du mener med det. Man tror ikke man har funnet en syndebukk, kriminalitet begått av unge muslimske menn ER en syndebukk, og en jævla stor en. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Erfaringene dine er tydeligvis ikke gode nok. 237 sider beskriver ikke antallet hendelser, og de aller fleste har kommet i etterkant av identifisering, og 237 sider er ingenting i forhold til hva min fantastiske tråd skal bli. Du avskyr importert kriminalitet, men aner kanskje ikke hvem det er du avskyr. Religion er en menneskerettighet, flykt til trygghet er en menneskerettighet, frihet og personlig sikkerhet er en menneskerettighet og retten til å være lik ovenfor loven er en menneskerettighet. Med andre ord Artikkel 2, 14, 3, 10 i FNs Menneskerettighetserklæring. Å stenge muslimer fra å søke asyl i Europa fordi det finnes ekstremister der ute er grusomt korttenkt, og er en slitasje på grunnleggende prinsipper. For å ikke snakke om all overvåkningen som blir iverksatt i kjølvannet av irrasjonell frykt spredd av retorikk som du bruker. Lenke til kommentar
Masserati Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Min, og sikkert mange andres skepsis til muslimer er ikke basert på fordommer men på historiske fakta. Så vidt jeg har oppfattet så har samtlige land hvor det har blitt innført islamsk styresett i vår tid, som bl.a Iran, Libya og Egypt i en periode (muslimske brorskap) og i Syria i områder som er under kontroll av “islamistiske frihetskjempere”, der har muslimene gjerne gått fra hus til hus og myrdet eller fordrevet kristne og andre religiøse grupperinger. Ikke ulikt hva som skjedde da nazistene kom til makten i Tyskland. Avisutklipp fra 1800ognoenåførti: Påstanden min er at islam er mer en bare en uskyldig religion, den er også en autoritær ideologi som krever at tilhengere underkaster seg de religiøse ledere og autoriteter. Muslimske autoriteter aksepterer ikke FN’s menneskerettighetserklæring. http://imam.no/menneskerettigheter-i-islam/ Bestselger i flere muslimske land: (Mein Kampf) 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) Politisk islam er selvsagt et problem, men nå snakker vi som om det ikke finnes ekstremister i alle slags politiske former. Det er vanskelig å videreføre minnene om Action Directe, GRAPO, RAF og hendelser som The Troubles over til en generasjon som ikke engang var født på den tiden. Jeg skal ikke undergrave problemet med ekstremistiske muslimer, men jeg gidder ikke å se på alle overdrivelsene heller når det kommer ondsinnet retorikk mot en hel folkegruppering, og menneskerettigheter (inkludert mine, overvåkning er et resultat av scaremongering) mister sin betydning. Katolikker og protestanter har fortsatt drept flere vestlige sivile her i Europa enn Muslimer har de siste 40 årene. Endret 10. mars 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Religion er en menneskerettighet, flykt til trygghet er en menneskerettighet, frihet og personlig sikkerhet er en menneskerettighet og retten til å være lik ovenfor loven er en menneskerettighet. Med andre ord Artikkel 2, 14, 3, 10 i FNs Menneskerettighetserklæring. Å stenge muslimer fra å søke asyl i Europa fordi det finnes ekstremister der ute er grusomt korttenkt Og hvor mange grunnleggende menneskerettigheter bryter islam med? Kan nevne Artikkel 1, 3 og 5 bare sånn i forbifarten. På tide å fjerne islam fra listen over religioner og heller definere det som en ideologi på lik linje med nazisme. Eller det blir jo også urettferdig da islam faktisk er mye værre. Å stenge hele asylinstituttet er ikke korttenkt, men heller det stikk motsatte da det ikke er på kort sikt vi kommer til å se de største konsekvensene av muslimsk innvandring. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Hva er logikken i å senke seg ned til demmes standard? Ingen hører at man kan undertrykke folk fra Nord-Korea, fordi staten Nord-Korea undertrykker sine borgere. Å stenge hele asylinstituttet er ikke korttenkt, men heller det stikk motsatte da det ikke er på kort sikt vi kommer til å se de største konsekvensene av muslimsk innvandring. Du snakker som om innvandring og muslimhat var noe som startet i fjor. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Godhetstyranniet blir vår undergang. Verden fungerer ikke slik at om man er snill mot alle så blir alle snille tilbake, selv om mange liker å tro det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) Det er ikke et godhetstyranni å opprettholde en rettsstat... Endret 10. mars 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Masserati Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Politisk islam er selvsagt et problem, men nå snakker vi som om det ikke finnes ekstremister i alle slags politiske former. Det er vanskelig å videreføre minnene om Action Directe, GRAPO, RAF og hendelser som The Troubles over til en generasjon som ikke engang var født på den tiden. Jeg skal ikke undergrave problemet med ekstremistiske muslimer, men jeg gidder ikke å se på alle overdrivelsene heller når det kommer ondsinnet retorikk mot en hel folkegruppering, og menneskerettigheter (inkludert mine, overvåkning er et resultat av scaremongering) mister sin betydning. Litt enig, problemet er at "alle" muslimer også de sekulære fort faller tilbake i folden til disse religiøse mørkemennene (autoritetene) under enkelte omstendigheter. Jeg blir sjokkert over stadige små drypp fra den kanten, eks: E120 Karmin (rød) farge er haram (ulovlig) blant muslimer, hvorfor? fargen er lagd av lus og problemet er at de kun kan bruke hun lus i produksjonen. Hadde det vært lus av hannkjønn hadde det vel ikke vært et problem !?!?! De lærde imamer har også problemer med biblioteker der hvor bibelen står plassert i en hylle som er over koranen, og slik fortsetter det i det uendelige. Man må jo lure litt på hva som foregår inne i hodene på disse. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) Litt enig, problemet er at "alle" muslimer også de sekulære fort faller tilbake i folden til disse religiøse mørkemennene (autoritetene) under enkelte omstendigheter. Jeg blir sjokkert over stadige små drypp fra den kanten, eks: E120 Karmin (rød) farge er haram (ulovlig) blant muslimer, hvorfor? fargen er lagd av lus og problemet er at de kun kan bruke hun lus i produksjonen. Hadde det vært lus av hannkjønn hadde det vel ikke vært et problem !?!?! De lærde imamer har også problemer med biblioteker der hvor bibelen står plassert i en hylle som er over koranen, og slik fortsetter det i det uendelige. Man må jo lure litt på hva som foregår inne i hodene på disse. Jeg har ikke respekt eller toleranse for radikale muslimer, og jeg synes Islam stiller seg svært dårlig ut som en religion også. Jeg finner meg derimot ikke i at man cherrypicker hendelser og ekstrapolerer de til nesten halve av jordens befolkning, mange som (tro det eller ei) faktisk trenger et sted å flykte til. Denne frykten er så irrasjonell at vi ikke engang gidder å beholde grunnleggende prinsipper. Det er lov å synes at multikulturalisme og innvandring er en dårlig innflytelse på samfunnet vårt, men når dere samtidig begynner å snakke om religionsdiskriminering, konspirasjonsteorier og dommedagsprofetier, og vil innføre overvåkning, grunnløs segregering og utestengelse basert på religion, så blir man selv ugyldiggjort, og skaper en betent debatt. Jeg tror ikke en så "liten" terrorgruppe har gjort så mye skade på demokratiet som ISIS og al-Qaeda. Terroristene vinner allerede, gjennom scaremongering (altså frykt). Endret 10. mars 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Masserati Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Det er ikke bare ISIS og al-Qaeda, https://halalharamguide.wordpress.com/tag/karmin/ Islamske land bestiller kart uten Israel http://www.worldaffairsjournal.org/blog/michael-j-totten/erasing-israel-map Saudi Arabia kritiserer Norge for brudd på menneskerettighetene !?!?!?!? http://www.independent.co.uk/news/saudi-arabia-criticises-norway-over-human-rights-record-9301796.html De 5 rikeste (og konservativt religiøse) land i midtøsten tar ikke imot flyktninger... hvorfor? Redd terrorister? http://www.dailymail.co.uk/news/article-3222405/How-six-wealthiest-Gulf-Nations-refused-single-Syrian-refugee.html Saudi Arabia gjenvalgt til FN's menneskerettighets kommisjon !?!?!? https://www.hrw.org/news/2016/11/01/how-saudi-arabia-kept-its-un-human-rights-council-seat Alt dette er mer interessant å følge med på, og vi leverer våpen til Saudi Arabia. Hva skjer i Jemen? 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Den evige diskusjonen om at ekstremister er bare en dråpe i havet av muslimer, og at frykten er irrasjonell. Spørs hva man legger i ekstremister da. Muslimer som utfører terror er et bittelite mindretall, ja. Men tar man med de som rettferdiggjør drap på sivile, og støtter minst én av følgende ukulturer: kvinnemishandling, steining, drap på homofile, æresdrap osv. da snakker man plutselig om et stort flertall. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) Politisk korrekthet er ondskap pakket inn som kjærlighet. Falsk kjærlighet er fordekt hat/forakt, det kan være hat for det som er annerledes og dyrking av det egne (rasisme), eller det kan være kjærlighet til det som er annerledes og hat mot det egne (antirasisme), 2 sider av samme sak hvor det ene ikke er bedre enn det andre, de nuller hverandre ut. Lite er mer patetisk enn svenske feminister som sabler ned svenske menn, mens de kryper med hijaben på for macho mullaer i det sterkt patrialkalske iran. Det dette forteller meg, er at en etnisk svensk konebanker bare trenger å konvertere til islam for at svenske feminister skal godta det. Problematikken rundt innvandring skal ikke skyldes på innvandrerne, vi har selv skyld i eventuelle problemer, for det var vi som lot det skje, så skal noen være sinte på noen, vær sinte på blitz, sos rasisme o.l grupper ute på ytterste venstre fløy som med vold, mobbing etc har prøvd å hindre en åpen debatt i et demokrati der alles meninger er relevante. Og ikke minst, vær sinte på djevelen som har stelt istand problemene, for djevelen er denne verdens fyrste, som kristen gjelder budskapet om nestekjærlighet, men Gud vil oss det beste og ikke at vi skal ødelegge for oss selv. Og overraskende nok har det gått bra i norge, det er ikke sikkert vi ser tilstander som i sverige eller frankrike her, men skulle det skje så håper jeg at vi istedet for å la folk som krampeaktig holder på dogmer og ideer fra figurer som Karl Marx hvis ideer har kjørt land etter land i grøfta styre debatten, får en ærlig debatt om dette her. Dette her er vel det nærmeste et ærlig syn på innvandring jeg har sett på årevis, legg merke til at også innvandrerne klapper, for storbritannia er også deres hjem: https://www.youtube.com/watch?v=fGC_Jgk5rAk Endret 10. mars 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Forøvrig vet vi ikke hvem gjerningsmannen eller mennene er. Men som Wesley Snipes sier, I always bet on black Du mener vel grønn? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Green_in_Islam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg