ATWindsor Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 PUK er blitt det nye PK i disse tider, så den offerstillingen kan man ikke sette seg i så mye lenger. Nei, det er ganske latterlig å se folk klage på "politisk korrekt", og at det ikke er "lov" å være mot innvanding feks når man ser hva kommentarfelten er stappfulle av. Denne sutringen om at man er et offer i slike sammenhenger er ganske malplassert. AtW 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Det er fordi at i kommentarfeltene kan man uttale seg ufiltrert, og si det man faktisk mener, derfor ser man flere innvandringskritiske folk der enn i det offentlige. Om man sier man er imot innvandring med fullt navn så mister man jo både jobb og venner, så PK styrer nok det meste fortsatt. Før dere begynner å snakke om offerrolle osv så kan man jo begynne å telle hvor mange som har blitt oppsagt fordi de vil ha mer innvandring? 5 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Det er også fordi det er en kort vei mellom reaksjon og ytring i kommentarfeltene, og tidsrommet for drøfting og reflektering er minimalt. Politisk korrekthet er et resultat av polariseringen. Det er ingen nyanser mellom de som ikke synes at "neger" er greit å bruke i dagligtale og den gjennomsnittlige "libtard" som blir støtet av alt. Et annet eksempel er hvis du ikke er en sterk motstander av innvandring så er du en motstander av anti-innvandrings agendaen, og man er plutselig håpløst naiv, blind og venstreradikal. Apropos offerrolle så har jeg ikke telling på hvor mange ganger jeg har blitt anklaget for å være venstrevridd uten at det på noen måter gjenspeiler mitt politiske syn, og dette er fordi jeg er nokså moderat politisk sett, men en stor motstander av ideologier i det radikale høyre. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Ja, til tross for at jeg aldri har stemt på et rødt parti, så er det påfallende mange ganger jeg har blitt kalt, kommunist, sosialist, venstreekstrem, venstreradikal osv, tror faktisk ikke jeg har blitt kalt høyreekstrem eller tilsvarende nesten noen ganger. Det er et meningsløst unyansert verdenssyn som forfektes. AtW 2 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 26. desember 2016 Del Skrevet 26. desember 2016 Om man sier man er imot innvandring med fullt navn så mister man jo både jobb og venner, så PK styrer nok det meste fortsatt. Jeg kan til en viss grad være enig med deg, men jeg vet om flere som både har venner og jobb selv om de er aktive på sosiale medier angående innvandringsspørsmål. Får man sparken for slikt skyldes det nok at man har arbeidsplassen sin synlig på profilen, eller at man er en profilert person(f.eks. selger) i virksomheten. Man burde skjønne såpass at bedrifter generelt sett ikke vil bli forbundet med politiske meninger, uansett mening. Det samme gjelder utskjellinger og krangling på nett. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Så fint å bli beriket http://www.dagbladet.no/nyheter/fem-afghanske-tenaringsgutter-domt-for-a-ha-voldtatt-ung-gutt-de-ble-ikke-utvist/66581535 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Korrupt hele systemet. Her fokuseres det på å ta hensyn til gjerningsmennene og ikke offeret. Ikke mye godt igjen i sverige. 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Ikke mye godt igjen i sverige. Tror de fleste svensker er uenig med deg. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Ikke ifølge de svenskene jeg kjenner. Men innvandrere har det sikkert helt topp i sverige ja. Får ture frem slik de selv ønsker. 3 Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Det er nok ikke så enkelt for oss å forstå hva svenskene driver med. De har en slags kollektiv dårlig samvittighet for det sviket de begikk under den andre verdenskrig. Men masseinnvandringen i Sverige, og behandlingen av voldsforbrytere med silkehansker, det er et enda større svik. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 (endret) Det er ikke enkelt å forstå hva svenskene drive med, men likevel så har du gjort en hel psykoanalyse av den svenske befolkningen basert på historie fra 2 generasjoner siden. Endret 31. desember 2016 av Gavekort 3 Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Ja, til tross for at jeg aldri har stemt på et rødt parti, så er det påfallende mange ganger jeg har blitt kalt, kommunist, sosialist, venstreekstrem, venstreradikal osv, tror faktisk ikke jeg har blitt kalt høyreekstrem eller tilsvarende nesten noen ganger. Det er et meningsløst unyansert verdenssyn som forfektes. AtW Er ikke blå partier kollektivistiske? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Nå tar de musikken vår også! https://www.youtube.com/watch?v=PMugZRxYDmc Geir 3 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Ja, kan nok få rimelig hardcore metal fra de med samme bakgrunn og mentalitet som henne. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Og i dag ble vestlig frihet i et muslimsk land angrepet. Jippi... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Nå tar de musikken vår også! https://www.youtube.com/watch?v=PMugZRxYDmc Geir Her trenger vi ikke bekymre oss. Det er nok av steinalderfolk som vil finne stor glede i å stiene henne. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 For en zinger... Din skadefryd bekymrer meg. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 (endret) Ikke mye godt igjen i sverige. Tror de fleste svensker er uenig med deg. https://www.nrk.no/urix/svensk-politi_-_-vi-er-i-ferd-med-a-miste-kontrollen-1.12920404 Hvordan er det om 10-15år, tror du? Endret 1. januar 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Og i dag ble vestlig frihet i et muslimsk land angrepet. Jippi... Beklager, men tåpelig resonnement og krampeaktig forsøk på å vri det til noe annet enn det det er. Faktum er at terrormål først og fremst blir valgt ut av IS fordi det er mye folk der, ikke for å angripe "verdier eller vestlig frihet" Det er ikke mer enn 3 uker siden terroraksjonen på Vodafone Stadion i Istanbul, 29 drepte/166 skadd, og nei, ikke fordi IS evt. ikke er glad i fotball, men altså pga. av stor folkemengde som måltavle. Det var heller ikke den "kristne julefeiringen" i Berlin som ble angrepet nylig, men selve folkemengden som sådan som var/er et lett bytte i slike sammenhenger. I fler byer i Irak har IS angrepet markeder, ikke fordi de er "imot" fisk og grønnsaker?, men igjen, folkemengde. Og angrepet på flypalssen i Brussel ifjor var selvsagt ikke fordi IS misliker flyreiser, selv om du vil hevde at den slags reisemåte er en "vestlig frihet eller verdi"? Skjønner at det er viktig for enkelte å nøre oppunder inntrykket av "pågående" verdi/religions "krig", men noen ganger blir det foir dumt. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Ikke mye godt igjen i sverige. Tror de fleste svensker er uenig med deg. https://www.nrk.no/urix/svensk-politi_-_-vi-er-i-ferd-med-a-miste-kontrollen-1.12920404 Hvordan er det om 10-15år, tror du? Jeg tipper at de da vil ha enda høyere levestandard enn de har nå, og at det fortsatt er et svært trygt land å bo i. Hva tror du selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg