Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Tipper gjerningsmannen ikke ønsker sin kultur mikset med den vestlige, eller er det er sikkert noen konservative som har ansatt eller "overtalt" en eller annen ustabil muslim til å gjøre det.

Synd at den konservative ideologien deres skal gå ut over den øvrige befolkningen, det er synd om folk må gi etter for terroren og la de konservative vinne med slike metoder :(

Vil bare påminne om at "gjerningsmannen" ikke er identifisert enda. Jeg skal ikke kalle det forkastelig å anta at det er en muslimsk terroraksjon, men det er en svært manglende selvkritikk på ignorante fordommer hos de fleste som roper "Muslim!".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener virkelig at dette ikke har noe med Islam å gjøre fordi jeg ikke driver å gjetter hva motivet ditt gjerningsmannen er. Blir jeg overrasket om det er en muslim? Nei.

Hva er det du vet, siden du allerede har trukket en konklusjon?

Ekstremt idiotisk å kalle det "gjetning". Alt peker i retning av at dette er islamic terrorism.

Det var mange gjetninger under og etter Breivik terroren også, jeg på min side var veldig glad for at jeg holdt meg for for god til å inneha en forutinntatt holdning om at det var muslimene før man fikk vite motivet bak og hva som faktisk hadde skjedd.

At alt tyder på at dette var enda en sinnsforvirred religiøs terrorist, eller Islamic Terrorism som du skriver litt kulere, men det er da rett og rimelig å ville ha det fastslått før man begynner å generalisere og med det legge skylda over på 1,8 milliarder mennesker, noe som har blitt en innarbeidet refleks når noe stygt skjer om dagen. Det er uklokt og avler bare mer av faenskapet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer det Gavekort. Men etter tråden å dømme så er dette plassen for å kaste ut ubegrunnet synsing og spåkone syssel, nei?

Jeg prøvde meg iallefall på det samme for å opprettholde den imponerende standarden som går igjen her i tråden, selv om det føles veldig uærlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var mange gjetninger under og etter Breivik terroren også, jeg på min side var veldig glad for at jeg holdt meg for for god til å inneha en forutinntatt holdning om at det var muslimene før man fikk vite motivet bak og hva som faktisk hadde skjedd.

Hvorfor er du glad for det? Ofrene er jo like døde. Gir det en bedre følelse å kunne si "ja jeg forhåndsdømte ikke muslimer iallefall"?

De aller fleste tenkte nok automatisk til islamsk terrorisme den gangen, og det skjønner jeg godt. De samme folka ble også selvfølgelig meget overrasket når de for en gangs skyld tok feil, men det endrer absolutt ingenting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

En skal være bra "struts" for å ikke se dette som en handling av en muslim i islam sitt navn!

Det finnes bare en løsning på dette problemet, steng alle grenser, kast ut alle uten statsborgerskap, innfør asimiliering som mal og mål.

Jeg sa det etter Nice og gjentar etter Berlin. Dette er ikke det siste angrepet med lastebil fra islam. Vi vil se disse tingene skje alle steder der det finnes menneskemengder. Fotballkamper, konserter, 17-mai med mer. Jeg vil bli overrasket om det de neste tre fire årene ikke er en hendelse der et barnetog eller russetog blir angrepet av en importert multikulturell tulling. Jeg fikk rett etter Nice, da jeg sa at dette vil skje igjen, jeg vil dessverre få rett enda en gang. Og enda en gang. Og enda en gang. Helt til muslimene blir like få og sære som tullingene i indremisjonen. Vi må ikke gi en muslim en lillefinger! Ingen spesialbehandling eller tilrettelegging for noen som helst religioner! Tro, det gjør du på fritiden din og for egen regning!

Lenke til kommentar

Vi må ikke gi en muslim en lillefinger! Ingen spesialbehandling eller tilrettelegging for noen som helst religioner! Tro, det gjør du på fritiden din og for egen regning!

Selvsagt skal vi ikke det. Vi kan selvsagt hjelpe de litt i gang, om det bidrar til assimileringen, men det har aldri vært snakk om å senke vår egen moral for å kunne få plass til andre mennesker med dårligere moral.

Tro gjør man på fritiden, og det samme gjelder når man tror at det er en muslim som begår 22.juli, dobbeltdrapet i Kristiansand og bussangrepet nå i Berlin. Kanskje de har oddsen med seg, men det kritikkverdige er at de tror.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er du glad for det? Ofrene er jo like døde. Gir det en bedre følelse å kunne si "ja jeg forhåndsdømte ikke muslimer iallefall"?

Ikke bare en bedre følelse, men det gjør meg til ett mer reflektert og dermed klokere menneske som oftere vil ha rett.

Lenke til kommentar

En skal være bra "struts" for å ikke se dette som en handling av en muslim i islam sitt navn!

Er det egentlig overraskende i tilfelle? IS har jo sagt klart ifra de skal bruke sovende celler (inkl. sympatisører/medlemmer som kommer som asylsøker) for å utføre terror i europeiske land, som hevn for at de blir forsøkt utslettet.

Den 19. mars bombet fly fra US koalisjonen IS-hovedstaden Mosul på høylys dag

https://youtu.be/0xLdQ3DP7Fc

Tre dager senere tok IS-sympatisører hevn med angrepet på Brussel Lufthavn

https://youtu.be/MpTpfmm9gOc

Årsak = virkning dessverre. Man kan bare håpe Norge unnslipper, selv om norske spesialstyrker er i Syria for å krige mot IS

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Burde bare la midt-østen være i fred, helst bygge en mur mellom oss og dem.. ;)

Det hadde faktisk vært det beste. Vend Midtøsten ryggen la dem finne utav ting helt alene. Vi trenger dem ikke,

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hadde ikke vesten stukket nesa si i midtøsten i etterkrigstiden så hadde det trolig ikke vært det hølet det er i dag. Food for thought.

Det skal jeg ikke krangle på! Jeg fatter ikke hvorfor vi forholder oss til de folka i det hele tatt. Ser frem til at olje blir passé og interessen for midtøsten forsvinner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Den 19. mars bombet fly fra US koalisjonen IS-hovedstaden Mosul på høylys dag

https://youtu.be/0xLdQ3DP7Fc

Tre dager senere tok IS-sympatisører hevn med angrepet på Brussel Lufthavn

https://youtu.be/MpTpfmm9gOc

Årsak = virkning dessverre. Man kan bare håpe Norge unnslipper, selv om norske spesialstyrker er i Syria for å krige mot IS

Så det tok bare tre dager for dem å planlegge angrepet på flyplassen i Brussel? Hvor har du det fra egentlig, at det var en direkte sammenheng mellom disse to angrepene? Sitter du med annen informasjon som tilsier at ikke angrepet på flyplassen var planlagt, lang tid i forveien? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Tosken Donald Trump:

"Trump om Berlin-angrepet: - Islamister slakter kristne"

for en jævla klovn.

Det er helt korrekt at IS tar sikte på å gjøre skade mot kristne. I Syria og Irak har kristne grupperinger blitt forfulgt. Det er slettes ikke slik som Uyabdullah Hussein forfekter det, det er ikke religiøs frihet under IS. At også andre kan bli skadet eller drept i terrorangrep, har du sikkert helt rett i, men det er strengt tatt ikke klovnestemplet verdig å ikke inkludere alle slags typer folk. Trump er patriotisk, og gitt at USA består av alskens forskjellige religioner, er han helt sikkert forferdet over enhver terror; også den som skjer med ateister eller hinduer.

Lenke til kommentar

Trump forsøker kun å nøre opp under mistro mellom etnisitet & folk. Derfor fremmer han denne forkludrete påstanden at man blir drept pga. religiøs tro. Han er forresten ikke alene om det, det har utbredt seg i det nettmiljøet/blogger Trump åpenbart henter sitt verdenssyn fra.

I Paris-angrepene ifjor ble 9 muslimer drept. På kjøpesenter-skytingen i Munchen var flertallet drepte av muslimsk herkomst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...