Larzen_91 Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 En etnisk norsk kriminell som knivstikker er et selvlagd problem med samme logikk. Eller menes det at det er normalt å ta imot kjente voldskriminelle som innvandrere? Jeg vet ikke, sitter ikke på tall. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 En kriminell innvandrer som knivstikker er et importert problem. Isolert sett er det riktig, men denslags gjelder jo alle potensielle farer vi omgir oss med? Forrige uke stod en Gjøvik-mann for retten etter å ha skutt kona på kloss hold med ei jaktrifle (hun ville skilles) For å følge din logikk burde alle private våpen forbys siden de utgjør en potensiell risiko? For ikke å snakke om alkohol. Mange mennesker blir utsatt for vold pga. alkoholen som flyter. Tenk på alle barna som får ødelagt barndom av alkoholiserte foreldre. "Hvis du er imot totalforbud, er du skyldig i disse skjebnene". Hvordan kan du leve med det? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 (endret) *video* Ikke godt å se hva som er hva, men noen kommentarer sier at tyske myndigheter har bekreftet at offeret er ei tysk jente og skyldige er migranter/flyktninger/whatever you call it. Jeg kaller det for kriminelle som utøver vold. Sidestill "vanlig" vold med denne videoen og spør om ikke denne videoen fikk mer oppmerksomhet enn det den fortjener. 716 mennesker ble drept i Tyskland i 2014, og her sitter vi å hatemongerer alle innvandrere over et par kriminelle. Cherrypicking heter dette. Endret 11. desember 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Slik jeg ser det er Listhaug nødt til å gjøre "upopulære ting". Det var nettopp det Sverige ikke gjorde. Jeg tror ting flyter ganske bra så lenge økonomien er god og det er nok arbeidsplasser. Men forandrer dette seg vil motsetninger øke. Det er også en grense på hvor mange som kan komme for at integreringen skal holde følge. Det er en grunn for at Hadia Tajik sees på som 100% norsk av de aller fleste. Hun vokste opp i Bjørheimsbygd der det ikke akkurat var flust med andre innvandrere. Hun har selv påpekt dette. Mye av problemet er at hadde dette vært upopulært, eller at FRP i det minste hadde trodd at det var det, så hadde de heller aldri frontet en slik politikk. Akkurat som de reverserte klimahatet sitt tvert (dvs helt til demente Hagen gjorde entreè her igjen...) når de innså at brorparten av Norges befolkning var uenige med dem. Man må vel snart begynne å forstå hvordan disse ryggløse populister opererer. Endret 16. desember 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Tøv, FrP har sine synspunkt, samme om det er populært eller ikke. Hva du kritiserer her høres jo ut som definisjonen på AP Endret 16. desember 2016 av Tåkefyrste 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Litt av en deflektering. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Tøv, FrP har sine synspunkt, samme om det er populært eller ikke. Hva du kritiserer her høres jo ut som definisjonen på AP Jeg tror veldig mange i FRP holder veldig mye igjen for hva de faktisk står for. Det glipper ut av dem i ny og ned amatører som de fleste av dem er og får da gjerne med den kalkulerende isdronninga å gjøre, slik som Carl I nå sist med sine hodeløse klimautspill Det er vel ikke å se bort ifra at de aller fleste av dem søkte seg til FRP på grunnlag av fremmedfrykten sin, selv om mange av dem, slik som Listhaug, selvfølgelig også er kristenkonservative hvorav det hårete mål er å bekjempe Islam og diktere sine kristne verdier inn i det offentlige. Utover det så pleide det vel å være en og annen markedsliberalist og nullskatteyter, men de er det vel ikke så mange igjen av der nå om dagen. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 Jeg tror veldig mange i FRP holder veldig mye igjen for hva de faktisk står for. Det glipper ut av dem i ny og ned amatører som de fleste av dem er og får da gjerne med den kalkulerende isdronninga å gjøre, slik som Carl I nå sist med sine hodeløse klimautspill Akkurat som de reverserte klimahatet sitt tvert FrP-tilhengere er rasister som bare later som at de er greie? "Klimahat"? Dette er pinlig. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste når du sitter og driver med tankelesing for å få meningsmotstandere til å passe inn i din egen påtatte moralisme. Det minner om når fjols på andre siden av gjerdet babler om at AP-politikere er landssvikere og kommunister. 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. desember 2016 Del Skrevet 16. desember 2016 (endret) Jeg tror veldig mange i FRP holder veldig mye igjen for hva de faktisk står for. Det glipper ut av dem i ny og ned amatører som de fleste av dem er og får da gjerne med den kalkulerende isdronninga å gjøre, slik som Carl I nå sist med sine hodeløse klimautspill Det er vel ikke å se bort ifra at de aller fleste av dem søkte seg til FRP på grunnlag av fremmedfrykten sin, selv om mange av dem, slik som Listhaug, selvfølgelig også er kristenkonservative hvorav det hårete mål er å bekjempe Islam og diktere sine kristne verdier inn i det offentlige. Utover det så pleide det vel å være en og annen markedsliberalist og nullskatteyter, men de er det vel ikke så mange igjen av der nå om dagen. Jeg er så lei av å høre fremmedfrykt. Alt er fremmedfrykt, ingen kan ha egne tanker uten at det bunner i fremmedfrykt. Listhaug gjør jobben sin, og hun gjør den meget godt. Det er ikke noe skjult agenda med å ta livet av islam og innføre kristenkonservatisme. Morsomt at du skal nevne nullskatteytere og FrP i samme åndedrag da det OGSÅ er så og si synonymt med tidligere AP-ledere. Endret 18. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide på gang. 9 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) At det er mulig.. none of the 50,000 officially recognized “asylum seekers” in the German state of North Rhine Westphalia are working Steve Jobs (syrisk flyktning) gjør vel opp for de? Innvandring er faktisk verdiskapning for Norge og etter ca 2000 er inntaket fornuftig endelig. Endret 18. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide på gang. 1 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Jeg er så lei av å høre fremmedfrykt. Alt er fremmedfrykt, ingen kan ha egne tanker uten at det bunner i fremmedfrykt. Listhaug gjør jobben sin, og hun gjør den meget godt. Det er ikke noe skjult agenda med å ta livet av islam og innføre kristenkonservatisme. Merker meg at mange er til tross for etterpåklokskapens gave avslappa forhold til å ha en statsminister eller innvandringsminister eller annen politisk leder som bruker ei 1600? år gammel bok om en araber på 1,45 som i likhet med mange andregjorde miraklersom sjedent ble sett av flere en somskryter på seg sex med Rune Rudberg. Kult å ha syndeflodens hjerne mot terrorisme! Morsomt at du skal nevne nullskatteytere og FrP i samme åndedrag da det OGSÅ er så og si synonymt med tidligere AP-ledere. Den retorikken der er interessant. Det du skriver får det for meg til å virke som at siden Gro fant ett skattehull (som vanligvis blir splaudert av Blå) så skal man ikke settes spørsmålstegn ved andre saker som omhandler konkurrenter. Billig herketeknikk det der og tydelig av du ikke har så mye nytt å komme med selv om jeg hadde vært enig i det . Ellers er jegvel Oppvokst i et kristmen j3gsyn ikk staten kan være involvertent hjem selv. Var troende i over 10 år. Islam eller kristendom driter jeg i /gidder ikke en gang utdype) men nå bærer det kanskje moi slutt på 1 kirke hver 5. innbyggger når det ikke har kommet nye er latterlig. Nå har jeg ingen innvandrerkrets og treffer stortsett innvandrere (eller Nordmenn fra eksotiske strøk) i jobbsammenheng og det er vel stort sett bare fargen son skiller. Har sett ett par pils'n ingen bacon. Intiegering kommmer når mulighetene ligger der for å møte folk og da erdt "dumt"¨bruke hele dagen på å vente. "Religion er en rett. Men betal sjæl!" Endret 18. desember 2016 av Larzen_91 Ordnet opp i kluss med sitering etter beste evne. Kontakt på PM hvis noe ble feil. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Jeg er så lei av å høre fremmedfrykt. Alt er fremmedfrykt, ingen kan ha egne tanker uten at det bunner i fremmedfrykt. Listhaug gjør jobben sin, og hun gjør den meget godt. Det er ikke noe skjult agenda med å ta livet av islam og innføre kristenkonservatisme. Morsomt at du skal nevne nullskatteytere og FrP i samme åndedrag da det OGSÅ er så og si synonymt med tidligere AP-ledere. FrP-tilhengere er rasister som bare later som at de er greie? "Klimahat"? Dette er pinlig. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste når du sitter og driver med tankelesing for å få meningsmotstandere til å passe inn i din egen påtatte moralisme. Det minner om når fjols på andre siden av gjerdet babler om at AP-politikere er landssvikere og kommunister. Det var egentlig ikke ment som en brannfakkel, bare mine tanker rundt FRP politikere Mye av poenget er at vi ikke må løpe til religiøse ekstremister for å få bukt med religiøs ekstremisme, man skal stille seg skeptisk når de selv fronter en gud og med det er en del av problemet og ikke løsningen. Og her, slik som i klima spørsmål, innvandring, økonomi og bistandspolitikk, mangler de den nødvendige integritet til at vi kan la dem få styre debatten og definere politikken slik de har fått gjøre de siste årene. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 Hvem er det som er religiøs ekstremist? Refererer du til Listhaug? Hun er kristen og har donert til en kristen organisasjon. Kjempeekstremt. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) Hvem er det som er religiøs ekstremist? Refererer du til Listhaug? Hun er kristen og har donert til en kristen organisasjon. Kjempeekstremt. La meg tippe at en mullah med samme tv-sendte budskap er noe dere ikke ville tatt like lett på.. dags å slutte med dette hykleriet snart? Siden at det lever i beste velgående blant kristenentusiastene om dagen er det vel liten tvil om: Prest var med i islamfiendtlige Facebook-grupper Endret 18. desember 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 (endret) Steve Jobs (syrisk flyktning) gjør vel opp for de? Innvandring er faktisk verdiskapning for Norge og etter ca 2000 er inntaket fornuftig endelig. Han gjør strengt tatt ikke det. Men om du mener penger går foran folk er det din sak. Endret 18. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide på gang. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Hvem er det som er religiøs ekstremist? Refererer du til Listhaug? Hun er kristen og har donert til en kristen organisasjon. Kjempeekstremt. La meg tippe at en mullah med samme tv-sendte budskap er noe dere ikke ville tatt like lett på.. dags å slutte med dette hykleriet snart? Siden at det lever i beste velgående blant kristenentusiastene om dagen er det vel liten tvil om: Prest var med i islamfiendtlige Facebook-grupper Ekstremistisk vil jeg ikke akkurat kalle det, men det er rimelig dobbeltmoralsk. Det kristen-konservative miljøet skremmer meg mer enn den gjennomsnittlige muslimske innvandrer. Ikke bare viser det kristendommen sin relative moral, men de fostrer også et hat som leder til hatkriminalitet mot innvandrere som jeg synes speiler igjen i Anders Behring Breivik, Ali Sonboly og andre mentalt ustabile som søker etter et motiv. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 At det er mulig.. none of the 50,000 officially recognized “asylum seekers” in the German state of North Rhine Westphalia are working Steve Jobs (syrisk flyktning) gjør vel opp for de? Innvandring er faktisk verdiskapning for Norge og etter ca 2000 er inntaket fornuftig endelig. Jeg er ikke på andre siden av debatten enm deg, men nei - én med jobb veier definitivt ikke opp for 50.000 arbeidsløse. Hvis han hadde levd og ansatt et par tusen av dem kunne han vært verdt å nevne. Lenke til kommentar
Syklofanten Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Når skal disse forferdelige angrepene ta slutt? Noen må snart si fra til dem at dette ikke er greit. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Her har vi et isolert enkelttilfelle: https://www.nrk.no/urix/_-12-aring-provde-a-sprenge-bombe-pa-julemarknad-1.13278587 Det er heldigvis ikke noe mønster her eller knytninger mot islam og kulturen disse forfekter. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Flere er drept etter at lastebil traff folkemengde i Berlin Samme som skjedde i Frankrike. Lurer på hvem som står bak og hva slags religion han eller hun tilber. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg