Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

En slik minoritet som de selverklærte politisk ukorrekte plasserer seg selv i? Det brukes jo ofte som et slags "jeg er alene mot røkla" bilde, der PK er en stor slem ulv som skal overstyre andre sine meninger, og PUK er det sårbare lammet som bør reddes.

Jeg synes det bør gå sport i det å holde en voksen, informert og reflektert debatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg på mange måter enig i, men debatten er også unødvendig polarisert og følelsesladd, og kritikken mot innvandring har etter min erfaring et veldig avslappet forhold til fakta.

du og blinc 

En ting jeg ikke forstår med deg. Forsvarer du den utviklingen som har skjedd i Sverige og Frankrike?  

Vel... For å si det slik så oppsummerer jeg ikke innvandring basert på land. Men asylpolitikken til f.eks Sverige er absolutt kritikkverdig.

Lenke til kommentar

Og politisk korrekthet står som regel i veien for en slik debatt.

PUK hjelper heller ikke. Som det nevnes ovenfor så er det ytterpolene som sitter i hver sin skyttergrav og fyrer løs, og det er dette som får fokuset i debatten generelt ofte, fordi det er kontroversielt og spennende og selger bra.

Lenke til kommentar

Som sidenote så tror jeg ikke at jeg noen gang har kritisert Sylvi Listhaug. Men jeg hører fortsatt på debatten fra begge sider og konkluderer med at det er mye galt i det Listhaug utretter, slik som å sende flyktninger tilbake til krigsrammede områder, splitte familier og bidra med å polarisere debatten gjennom usmakelige ytringer.

Jeg tror ikke innvandring er roten til alt vondt. Innvandrere er mye, mye bedre mennesker enn det man får inntrykk av her inne, og jeg har møtt på en rekke fantastiske mennesker som har en ikke-vestlig bakgrunn. I alle disse "enda en innvandrer voldtok en kvinne" så skjuler det seg mye som står "med liten tekst", og istedet for å utdype dette mer her inne så vil jeg heller bare referere til mine mange år med bullshit-debunking som jeg har gjort her i kategorien.

Det jeg ønsker er at man sørger for at innvandrere holder den samme moralske standarden som oss nordmenn og at man tenker seg litt om før man dumper mengder med asylsøkere som ikke kan norsk inn i kommunale boliger og gir de absolutt null mulighet til å assimilere, integrere og få seg en jobb. I utgangspunktet så betyr ikke dette en reduksjon av antallet som får komme inn til landet, men i praksis så blir det nok slik. Kultur og religion er totalt irrelevant for min del, og de kan bygge så mange moskeer i Oslo som de bare vil, så lenge de tar avstand til f.eks kvinnesynet i sin kultur og religion, da moral og etikk alltid må komme først.

Dette ble veldig kort oppsummert, og er en fordummet og dårlig utgave, men slik går det når man skviser sammen en av mine hjertesaker til to-tre avsnitt.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er Listhaug nødt til å gjøre "upopulære ting". Det var nettopp det Sverige ikke gjorde.

Jeg tror ting flyter ganske bra så lenge økonomien er god og det er nok arbeidsplasser. Men forandrer dette seg vil motsetninger øke. 

Det er også en grense på hvor mange som kan komme for at integreringen skal holde følge. Det er en grunn for at Hadia Tajik sees på som 100% norsk av de aller fleste. Hun vokste opp i Bjørheimsbygd der det ikke akkurat var flust med andre innvandrere. Hun har selv påpekt dette.  

• Liker 1
Lenke til kommentar

og xenofilene klarer ikke å se annet enn snille innvandrere som har flyktet fra krig og som blir sett ned på av slemme hvite nordmenn.

Tullball. Jeg avskyr kriminelle innvandrere på lik linje med kriminelle nordmenn. Ja, kanskje jeg avskyr kriminelle utlendinger enda litt mer, fordi jeg får en slags følelse av at de er utakknemlige for å få komme til Norge å bli tatt vare på.

Men ovenstående får meg definitivt ikke til å bli islamofob, og/eller hoppe til konklusjoner om utenlandsk gjerningsmann hver gang det skjer et lovbrudd.

Jeg hater jihadister, ekstremister generelt, voldtektsmenn og voldsutøvere - om de er hvite, gule eller svarte, muslimer, satanister eller buddhister.

Og Ellers liker jeg i utgangspunktet alle lovlydige, høflige mennesker jeg møter - om de er hvite, gule eller svarte, muslimer, satanister eller buddhister.

Lenke til kommentar

Snakket jeg om en konkret sak?

Tja, hvem vet...?

7xF2iJo.jpg

PTcQ8WG.jpg

Det KAN jo være tilfeldig, men jeg holder en knapp på:

Hvorfor spiller du dum? 

Vel. notodden tyder også på å være norsk gjerningsmann så langt(sjekk f.ex flashback), og sandefjord lukter av sjalusidrama - så spørsmålet ditt om det er "berikelsen" som er grunnen kan du kanskje svare på selv?

Han på Notodden var tyrker etter aftenposten. Men det er ikke poenget. Det skjer mye sprøtt i Norge/Europa for tiden og det kan virke som utviklingen går feil vei.

Han på notodden var en hvit nordmann, en såkalt råner. 

Jeg kan sende deg facebookprofilen hans på PM, jeg gidder ikke dele den her. Men han har et 100% norsk navn. 

Ikke stol på document.no.

Rights,no driver også med samme søpla. Når detaljene kommer frem, bommer de i flertallet saker.

"De siste dager nyhetsbilde har vært bekmørkt. Øksedrap, dobbeltdrap, gjengoverfall og masseslagsmål. Hva er det som skjer?"

https://www.rights.no/2016/12/tragiske-dager/

Det disse nettstedene bedriver er gjennomgående fordummende hjernevask av sine ukritiske følgere.

Hva som er sant spiller ingen rolle der i gården, derfor er det håpløst å forsøke "voksenopplæring" overfor slike miljøer eller "ekkokammer"

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

? Den Rights artikkelen er jo bare henvisninger til nyheter fra VG, NTB, Nettavisen og Aftenposten. Det står jo i teksten flere ganger "ifølge VG" ol.  

Er du morsom?

Med den profilen Rights,no har, så skjønner alle hva hensikten er. Om seg selv skriver de bl.a. "sette søkelys innvandring"

Lenke til kommentar

Tror du overdriver om hvor "fæl" HRS er.

Fra deres egen side:
"HRS mener at de verdimessige bærebjelker i vårt demokrati er:

• likeverd mellom mennesker uansett etnisk, nasjonal eller religiøs tilhørighet
• likestilling mellom kjønnene
• religiøs frihet
• ytringsfrihet
• respekt for individets ukrenkelighet
• lojalitet til velferds- og nasjonalstaten"

Og ja, de er negativ til Islam. Kanskje pga punktene over.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både Rights,no og Document,no har profilert seg over samme anti-muslim agenda, ergo kan de poste hva som helst av kriminalsaker fra media, der identiteten til gjerningsmenn ikke er kjent, men som allikevel insinuerer og blir oppfattet som at det har med innvandrere og gjøre siden det skrives på disse nettstedene.

De to redaktørene er en skam & vits for alt som heter redaktøransvar, vær-varsom-plakaten, og etikk.

"Norsk ektepar angrepet med øks og kniv i Töcksfors"

https://www.document.no/2016/11/28/norsk-ektepar-angrepet-oks-kniv-tocksfors/

Kommentarfeltet viser tydelig at hensikten er oppnådd:

* Tror ikke Norsk-Islamsk-Riskkringkasting nevnte dette i særlig grad...

* Jeg synes vi nordmenn får tåle konsekvensen når vi frivillig ferdes inn i Innvandrernes Land bare for å harry-handle.

* Denne uheldige episode skyldes at det eldre norske ekteparet ikke hadde kjennskap til muslimsk kultur og æresbegreper.....

* Minner om klassisk islamist terror. Bil ,øks og kniv

* Er dette "fargerikt fellesskap"? Slik Støre ønsker det?

* Boikott redingsselskapet som tar flere og flere over middelhavet

* Er det noen som anda ikke har forstått at muslimene er i krig mot oss

Utifra hvilke politiet senere arresterte, en 47 årig gamme kjenning og ei 19 år gammel medskyldig dame, bosatt i Arvika, og paret hadde en Rotweiler bak i bilen, så fremstår det mer som en etnisk svenske kanskje.

Lenke til kommentar

Hvite sjalusi dramaer klarer xenofobene å se seg selv i så det er ikke så ille, en innvandrer derimot og helst en muslim er derimot en terrorist med kriminelle gener, og det er hva disse som ikke har baller til å si det de mener kaller for "berikelse".

En kriminell innvandrer som knivstikker er et importert problem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...