Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og det er det veldig mange som gjør :)

 

 

Joda, det finnes lyspunkter, som "fredens ring" i Oslo i fjor vår. Og selvsagt individuelle uttrykk, som muslimer som legger blomster på strandpromenaden i Nice. Men det jeg savner er at belgiske muslimer arrangerer tog gjennom Molenbeek hvor de tar avstand fra de lokale radikale. Faenskapen finnes i deres midte, de har selv et ansvar for å røyke den ut...

 

Geir :)

 

 

Flere enn det, men vi ser det ikke alt i media. Det som tilsvarer Islamsk råd i Frankrike har f.eks bedt myndighetene om å stenge flere radikale moskeer, samt innføre "lisensplikt" for muslimske forkynnere. Franske moskeer nekter å gravlegge "kirketerroristen".

 

Og jeg er delvis uenig i at faenskapen finnes i deres midte, det er det som på mange måter er problemet. Disse "ekstreme" og radikaliserte miljøene er i stor grad utenfor de tradisjonelle muslimske miljøene. Det er vel det som har gjort mange av de så vanskelig å fange opp og stoppe før det skjer noe.

 

Men ellers er jeg enig at det muslimske samfunn kunne vært tydeligere i sin avstandstaken når det gjelder terror. 

 

@Yakamura:

 

Hva står det om det samme i Bibelen?

 

Og jeg har store problemer med mye av innholdet i Koranen, og hvordan det fortolkes i dag.

 

Men det betyr ikke at jeg ser på islam generelt som et problem, akkurat som jeg ikke ser på kristendom, hinduisme, buddisme, nasjonalisme, marxisme eller  andre ismer som generelt et problem. Religion og andre ismer utøves av mennesker og det er menneskers "handlinger" basert på ismer som er problemet. Når ismer søkes utbredt med vold og terror er det et reelt problem og det kan aldri aksepteres.

 

Ofte er også ismene bare et skalkeskjul for å oppnå makt.

 

En video forteller ikke hva som står i Koranen (og jeg har ikke lest den fra perm til perm) - den gir kun utvalgte sitater. Selv om jeg hadde lest Koranen fra perm til perm, så hadde jeg nødvendigvis ikke visst hva som står der. Jo, jeg hadde vist det bokstavelig, men som tidligere nevnt - religiøse skrifter er fulle av motsetninger, og spørsmålet er da, hva skal jeg legge vekt på.

 

Kristendommen har endret seg fra en religion som "drepte" for fote, misjonerte med vold og bedrev terror til en forholdsvis fredelig religion gjennom at samfunnet har stilt spørsmål til disse motsetningene. Derfor er mer eller mindre all "vold" i Bibelen tolket bort. Akkurat det samme må vi gjøre med islam. 

 

Men jeg ser ingen grunn til å forfølge dette videre - for min del slutter diskusjonen her.

Endret av Bolson
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Yakamura:

 

Hva står det om det samme i Bibelen?

 

Og jeg har store problemer med mye av innholdet i Koranen, og hvordan det fortolkes i dag.

 

Men det betyr ikke at jeg ser på islam generelt som et problem, akkurat som jeg ikke ser på kristendom, hinduisme, buddisme, nasjonalisme, marxisme eller  andre ismer som generelt et problem. Religion og andre ismer utøves av mennesker og det er menneskers "handlinger" basert på ismer som er problemet. Når ismer søkes utbredt med vold og terror er det et reelt problem og det kan aldri aksepteres.

 

Ofte er også ismene bare et skalkeskjul for å oppnå makt.

 

En video forteller ikke hva som står i Koranen (og jeg har ikke lest den fra perm til perm) - den gir kun utvalgte sitater. Selv om jeg hadde lest Koranen fra perm til perm, så hadde jeg nødvendigvis ikke visst hva som står der. Jo, jeg hadde vist det bokstavelig, men som tidligere nevnt - religiøse skrifter er fulle av motsetninger, og spørsmålet er da, hva skal jeg legge vekt på.

 

Kristendommen har endret seg fra en religion som "drepte" for fote, misjonerte med vold og bedrev terror til en forholdsvis fredelig religion gjennom at samfunnet har stilt spørsmål til disse motsetningene. Derfor er mer eller mindre all "vold" i Bibelen tolket bort. Akkurat det samme må vi gjøre med islam. 

 

Men jeg ser ingen grunn til å forfølge dette videre - for min del slutter diskusjonen her.

Du har sett nicket mitt, hva 10+ ganger nå? Fortsatt klarer du ikke å stave det riktig.

 

Det spiller INGEN rolle IDAG hva religionene har gjort i FORTIDEN. Det som gjelder er NÅ og FRAMTIDEN.

 

Jeg satte konkrete spørsmål som skulle svares. Du får slutte å dra inn ting som ikke har med emnet å gjøre. Ja, det står mye drit i bibelen også. Hva så? Det refuterer fortsatt ikke argumentene eller spørsmålene mine. Du har heller ikke argumentert eller svart dem. Hva det står i bibelen har INGENTING med det nåværende emnet å gjøre: Islam.

 

Får slutte å finne på unnskyldninger og begrunne ting med "jammen det står mye av det samme i X også" og "jammen det er også mye likhetstrekk med X".

 

Videoen har utvalgte sitater som har med emnet å gjøre.

 

Ser heller ingen grunn til å fortsette da du drar inn ting som ikke har noe med emnet å gjøre, for ikke å snakke om du gidder ikke svare på enkle spørsmål. Kan fint fortsette uten deg.

Endret av Yakamaru
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chilling CCTV footage shows 'horror film' chemical burns attack at train station that left five pals with life-changing injuries

"The friends were left screaming in agony as the alkaline burned through their clothes and onto their skin - leaving them with shocking and life-changing injuries.

Bassey, from Dagenham, then cooly re-joined his 20-strong group of friends who could be seen laughing and joking after the random and unprovoked attack."

 

Importerer du folk fra midt-østen importerer du problemer fra midt-østen.

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå var vell ikke han fra midtøsten? Voldsomt med Off-topic saker det skulle komme nå. Herregud geita og BMW, det kommer nok snart et nytt youtubeklipp med en fyr som gjør noe galt og roper Allah akkbar som dere kan kose dere med og dele med resten av klassen. 

 

Den siste filmen var nok mer rasistisk motivert enn religiøst motivert.  

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil si den var innenfor.

 

Men for å snu trådens tema i en mer korrekt retning så kan man jo lese om denne saken:

 

Syrian Prof: Arabs Migrate for ‘Sluts’ and Welfare, Attack When They Don’t Get It

"A Syrian professor has asserted that Arab migrants see “slut” German women as fair game for assault and warned that the country is set to see “big social conflicts” as a result of Angela Merkel and EU open border policies."

 

:wee:

Endret av geita_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Går litt hett for seg når gutta bois ber til allah og er på by'n.

 

Litt rampestreker må man regne med eller hva ? :fun:

>Molotov

>Party

>Hett for seg

Visst faen er det hett!

 

Black Pigeon Speaks har en bra video som jeg foreslår folk ser:

 

https://www.youtube.com/watch?v=SID869na8yw

 

@Bolson:

 

Så med andre ord, du benekter ikke at Islam er et problem og står for den ekstremt størsteparten av terroraksjoner. Det spiller ingen rolle HVOR det skjer. Bare det faktum at det skjer i ekstremt mange tilfeller. Forrige måned hadde 193 terrorakjsoner alene.

193 muslimske? Dette ble diskutert for noen sider siden. Kjedelig å se at "din" side ikke kan ta til seg fakta.

Lenke til kommentar

Chilling CCTV footage shows 'horror film' chemical burns attack at train station that left five pals with life-changing injuries

"The friends were left screaming in agony as the alkaline burned through their clothes and onto their skin - leaving them with shocking and life-changing injuries.

Bassey, from Dagenham, then cooly re-joined his 20-strong group of friends who could be seen laughing and joking after the random and unprovoked attack."

 

Importerer du folk fra midt-østen importerer du problemer fra midt-østen.

En neger fra midtøsten? Nå får du rulle inn fem hakk.

Lenke til kommentar

 

Chilling CCTV footage shows 'horror film' chemical burns attack at train station that left five pals with life-changing injuries

"The friends were left screaming in agony as the alkaline burned through their clothes and onto their skin - leaving them with shocking and life-changing injuries.

Bassey, from Dagenham, then cooly re-joined his 20-strong group of friends who could be seen laughing and joking after the random and unprovoked attack."

 

Importerer du folk fra midt-østen importerer du problemer fra midt-østen.

En neger fra midtøsten? Nå får du rulle inn fem hakk.

 

 

Hvem vet.

 

Kanskje forfedrene hans var slaver ?

 

10 Facts About The Arab Enslavement Of Black People
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Basert på de siste videoene, er det ikke snart på tide å gi opp skuespillet om at det er religionen enkelte av de ivrigste "kritikerne" her har problemer med?

Jepp. Det er religion kombinert med kultur som er utfordringen og som vi må få kommet til livs.

Lenke til kommentar
193 muslimske? Dette ble diskutert for noen sider siden. Kjedelig å se at "din" side ikke kan ta til seg fakta.

Nå får du rulle inn noen hakk. Ingen nevnte at 193 angrep var EKSLUSIVT muslimske.

 

Bare at den ekstremt størstedelen var muslimske.

 

Det er forskjell på størsteparten og alle. :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

193 muslimske? Dette ble diskutert for noen sider siden. Kjedelig å se at "din" side ikke kan ta til seg fakta.

Nå får du rulle inn noen hakk. Ingen nevnte at 193 angrep var EKSLUSIVT muslimske.

 

Bare at den ekstremt størstedelen var muslimske.

 

Det er forskjell på størsteparten og alle. :p

Du skrev: "Så med andre ord, du benekter ikke at Islam er et problem og står for den ekstremt størsteparten av terroraksjoner. Det spiller ingen rolle HVOR det skjer. Bare det faktum at det skjer i ekstremt mange tilfeller. Forrige måned hadde 193 terrorakjsoner alene."

 

Hvis du ikke kan se at dette i beste fall(egentlig løgn slik du presenterer det) er villedende, så tror jeg at det dessverre ikke er håp for deg når det gjelder debattering.

 

Forøvrig er det som jeg talte 93 av disse som er "islamske". Det er ikke engang i nærheten av størsteparten, og du glimter til med din mangel på å ta til deg fakta igjen.

Lenke til kommentar
Du skrev: "Så med andre ord, du benekter ikke at Islam er et problem og står for den ekstremt størsteparten av terroraksjoner. Det spiller ingen rolle HVOR det skjer. Bare det faktum at det skjer i ekstremt mange tilfeller. Forrige måned hadde 193 terrorakjsoner alene."

 

Hvis du ikke kan se at dette i beste fall(egentlig løgn slik du presenterer det) er villedende, så tror jeg at det dessverre ikke er håp for deg når det gjelder debattering.

 

Forøvrig er det som jeg talte 93 av disse som er "islamske". Det er ikke engang i nærheten av størsteparten, og du glimter til med din mangel på å ta til deg fakta igjen.

Hvor får du disse 93 fra? De er ikke nødt til å ha tilknytning til en terrorcelle for å være en terrorist. Og selv om det tallet er riktig: Hva så? I forhold til andre religioner står Islam FORTSATT for den ekstremt største delen av terroraksjoner.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents_in_July_2016

 

^ 193 terrorasksjoner. Hva med dette er løgn? Har du noen planer i det hele tatt om å komme med noe som motsier dette, eller bare gå rundt og si at folk lyver uten å komme med noe konkret selv?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism

 

^ Definisjonen av terrorisme, som Wikipedia SELV bruker.

 

Islam ER et problem. Du ser ikke kristne, buddhister, jøder, Pastafarianere, etc, skrike "FOR MIN GUD!" eller liknende og så sprenge seg selv i lufta eller angripe/drepe andre som ikke tilhører sin religion.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...