Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Undrer du deg aldri over noe?

Ja, jeg undrer meg over hvorfor du legger ut undringene dine som du gjør.

 

Fordi, dette er et debattforum. Da kunne det vært fint om folk kunne kommet med sine synspunkter. Du har kommet med noe, men det har vi hørt tidligere. Synes du det er litt rart på et diskusjonsforum at man under seg og diskuterer saker? Hva gjør du egentlig her?

Lenke til kommentar

Så om man vokser opp med rasistiske foreldre, da må man fortsette å være rasist i voksen alder. Det er hva du faktisk sier. Selvsagt er det et valg om man vil være rasist, muslim eller noe annet.

 

Jeg gjorde aldri et valg om å forlate kristendom. Å være ateist er ikke et valg for meg. Jeg kan ikke velge å være kristen eller muslim, så jeg sliter med ideen om at andre har det valget. Jeg kan ikke "velge" å tro på Gud.

Lenke til kommentar

 

Så for du bekymre deg over om du blir overvåket eller ikke. Oppgaven politiet har er å holde kontroll på de radikale. Om du er blant dem. Da forstår jeg deg. Fint om du til neste gang forsøker å forstå, før du skriver tøv.

Oi, den vanlige "er du bekymret for overvåkning har du noe å skjule". Klassiker!

 

Jeg prøver alltid å forstå. Men det du skriver er for det meste ting jeg vet, formulert slik at du fremstår som ekstremt trangsynt. Ellers så er formålet med innleggene dine å påvirke, ikke opplyse, og da blir jeg naturlig nok skeptisk.

 

Ikke misforstå meg. Jeg er i mot overvåkning. Men ikke av radikale muslimer. Det er kun dem som i disse dager har noe og frykte, samt moderate muslimer som kan oppleve hat av tullinger på den ekstreme høyresiden.

 

Du må gjerne mene jeg er trangsynt, morsomt begrep faktisk som jeg ikke har hørt på mange år, ingen har heller tidligere kalt meg det. Så det er alltid gøy med noe nytt. Nei jeg er nok ikke trangsynt. Jeg liker og kalle en spade en spade, selv om det aldri så mye er upopulært og lite riktig for intelligentsiaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt av en virkelighetsoppfatning du har. Så om man vokser opp med rasistiske foreldre, da må man fortsette å være rasist i voksen alder. Det er hva du faktisk sier. Selvsagt er det et valg om man vil være rasist, muslim eller noe annet. Vanlige muslimer er dem det er flest av. Hyggelige mennesker som kun ønsker å leve som vanlige borgere. Dem er det mest synd på i disse dager, pga. idiotene.

 

Du har et poeng, det handler ikke bare om foreldre, men samfunnet generelt. Tenkte først å poengtere at rasisme ikke er så vanlig, men en trenger ikke gå lengre enn til Russland for å se hvordan samfunnet kan bevege seg i feil retning.

 

Selv om det er mulig å endre religion betyr det hverken at det er lett eller vanlig. Som regel er det enklest å følge strømmen. For så vidt relevant når det snakkes om hvor mange som støtter dødsstraff for aposti. Er tallene representativ når de man spør bor i et område hvor det er tryggest å svare ja?

Endret av Feynman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så om man vokser opp med rasistiske foreldre, da må man fortsette å være rasist i voksen alder. Det er hva du faktisk sier. Selvsagt er det et valg om man vil være rasist, muslim eller noe annet.

 

Jeg gjorde aldri et valg om å forlate kristendom. Å være ateist er ikke et valg for meg. Jeg kan ikke velge å være kristen eller muslim, så jeg sliter med ideen om at andre har det valget. Jeg kan ikke "velge" å tro på Gud.

 

Men det er deg og du skal selvsagt få lov og tro på hva du vil. Vi er forøvrig enig i vårt syn på religiøsitet. Et valg slik jeg ser det. Så må du gjerne være uenig i det. Det er jo det som gjør et debattforum morsomt, at vi er uenig. Enkelte ser ut til at de frykter uenighet. Men det er jo det vi lærer av. Alltid morsomt når folk er uenig.

Lenke til kommentar

Vedr overvåkning så syntes jeg denne, som en vis mann hadde linket til i signaturen sin her en gang, er fin:

 

 

Why ‘I Have Nothing to Hide’ Is the Wrong Way to Think About Surveillance

 

"If everyone’s every action were being monitored, and everyone technically violates some obscure law at some time, then punishment becomes purely selective."

 

og

 

"Those in power will essentially have what they need to punish anyone they’d like, whenever they choose, as if there were no rules at all."

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men da er det strengt tatt lovene det er noe galt med og ikke overvåkningen. Hvis alle bryter lover hele tiden uten å være klar over det mener jeg.

Det er mange lover i dette land som er reine galskapen av formynderi. Heldigvis har den nye regjeringen startet arbeidet med og fjerne noen duste lover. Men det gjenstår ennå mange for at vi kan kalle oss et fritt land.

Lenke til kommentar

@Apox

 

Ja det kan du si, har sikkert klart å helt ubevisst bryte ett par lover bare idag jeg, sånn spytta på gata og gått på rødt lys. Sikkert skrevet noe eller linket til noe i gråsonen også med tanke på copyrights etc? Mye rart man kan bli tatt på om noen absolutt vil og har mulighet til dette.

 

Når det er sagt er jeg selvfølgelig 100% for hard og intens overvåkning av alle radikale miljøer, om det så er Boot boys, Fjordmann og gjengen eller Profeten Ummha`s medlemmer.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Off. Spår en dyster framtid med tanke på ytringsfrihet og privatliv. Resultat av disse angrepene vil bare føre til mer overvåkning av våres liv, og vi blir nødt til å leve i et samfunn der privatlivets fred blir nedprioritert pga. vår rett til å ytre våre meninger.

 

Håper vi kan finne en løsning for å avverge flere angrep uten å krenke våres privatliv. Kanskje gjøre det ulovlig å reise til land som Yemen, Afghanistan osv. uten spesiell tilatelse.

 

Løsningen er å gjøre skytevåpen lovlig allmenneie. Da vil ikke de som vil bryte andres frihet være fullt så tøffe i trynet. Dette ville reddet kidsa på utøya også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Off. Spår en dyster framtid med tanke på ytringsfrihet og privatliv. Resultat av disse angrepene vil bare føre til mer overvåkning av våres liv, og vi blir nødt til å leve i et samfunn der privatlivets fred blir nedprioritert pga. vår rett til å ytre våre meninger.

 

Håper vi kan finne en løsning for å avverge flere angrep uten å krenke våres privatliv. Kanskje gjøre det ulovlig å reise til land som Yemen, Afghanistan osv. uten spesiell tilatelse.

 

Løsningen er å gjøre skytevåpen lovlig allmenneie. Da vil ikke de som vil bryte andres frihet være fullt så tøffe i trynet. Dette ville reddet kidsa på utøya også.

 

 

Og vi ville fått flotte skudd-draps statistikker, akkurat som gode gamle USA.

Lenke til kommentar

 

Off. Spår en dyster framtid med tanke på ytringsfrihet og privatliv. Resultat av disse angrepene vil bare føre til mer overvåkning av våres liv, og vi blir nødt til å leve i et samfunn der privatlivets fred blir nedprioritert pga. vår rett til å ytre våre meninger.

 

Håper vi kan finne en løsning for å avverge flere angrep uten å krenke våres privatliv. Kanskje gjøre det ulovlig å reise til land som Yemen, Afghanistan osv. uten spesiell tilatelse.

 

Løsningen er å gjøre skytevåpen lovlig allmenneie. Da vil ikke de som vil bryte andres frihet være fullt så tøffe i trynet. Dette ville reddet kidsa på utøya også.

 

Fri bæring av håndvåpen gikk FpU med Jan Erik Fåne inn for på 80 tallet. Det skapte rabalder. Venstresidens disipler hylte som vanlig. Som liberalist er jeg for at mennesker skal kunne forsvare seg. Men jeg er i tvil om det er løsningen. Selv om jeg selv selvsagt er i beredskap både hjemme og på gata. Man er jo ikke naiv i dagens samfunn.

Lenke til kommentar

Jeg forsvarer ikke islam, men må påpeke at trådtittelen er misvisende da de som oftest gjennomfører slike handlinger ikke er særlig kjent med sin islamske religion og mistolker den. De er ekstreme og representerer ikke flertallet. Det som opprettholder dette negative fokuset er at disse dessverre tar i bruk slike avskyelige metoder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Tråden begynner å tendere mot persondiskusjoner, det er ikke ønskelig. Diskuter sak og ikke person, så slipper vi ta frem «sensurknappen» og pisken! Vennligst hold dere til emnet heretter!

Lenke til kommentar

 

Løsningen er å gjøre skytevåpen lovlig allmenneie. Da vil ikke de som vil bryte andres frihet være fullt så tøffe i trynet. Dette ville reddet kidsa på utøya også.

 

 

Og vi ville fått flotte skudd-draps statistikker, akkurat som gode gamle USA.

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Number_of_guns_per_capita_by_country

 

Edit: glemte å si, se på Sveits.

Endret av BrentPizzaMedBanan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...