Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Det blir feil tråd å ta dette i men du kan gjerne sende en pm som støtter påstandene dine.

 

geita mener Holocaust ikke skjedde

 

Spesielt dette utsagnet.

 

Han snakker om jøder

 

Oooooh no. :p

 

Jeg føler meg ganske trygg på at han er nazist

 

Jeg er nok ikke medlem av noe nasjonalsosialistisk parti nei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir feil tråd å ta dette i men du kan gjerne sende en pm som støtter påstandene dine.

 

geita mener Holocaust ikke skjedde

 

Spesielt dette utsagnet.

 

Du kan jo komme han i forkjøpet, og si "Jeg tror Holocaust skjedde!" :)

 

 

Jeg føler meg ganske trygg på at han er nazist

 

Jeg er nok ikke medlem av noe nasjonalsosialistisk parti nei.

Man behøver strengt tatt ikke være partimedlem for å støtte en ideologi. Igjen, bare si det rett ut: "Jeg støtter ikke nasjonalsosialistisk ideologi."

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Utfordringene vi får imøte med mennesker fra utrolig religiøse muslimske miljøer er mange, å motsi det er å være naiv. Å prate slik visse brukere gjør her inne er ren rasisme, jeg tviler på at de holdningene blir ytret uten beskyttelsen av å være anonym. Å støtte slike holdninger er et tegn på ekstrem uvitenhet fremfor ondskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En liten oppsummering av debatten om hva som forårsaker islamistisk terrorisme i Europa, og noen argumenter for hvorfor det blir for enkelt å skylde på vestlig kolonialisme og/eller at muslimer er økonomisk marginaliserte:

 

https://www.minervanett.no/marginalisering-og-terrorisme/

 

Interessant, faktisk har forklaringene her en del felles trekk med forklaringene på venstreekstremisme på 70 og 80-tallet, dvs Rote Arme Fraction, Røde Brigader, Action Directe med flere. Snoen er så vidt inne på det i slutten av innlegget.

Lenke til kommentar

 Du kan jo komme han i forkjøpet

 

Jeg mener at han burde få lov til å sende meg en pm med kilder til påstandene sine siden dette begynner å komme opp ganske så ofte nå fra samme person.

 

Spesielt den ene jeg merket ut. :)

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

En liten oppsummering av debatten om hva som forårsaker islamistisk terrorisme i Europa, og noen argumenter for hvorfor det blir for enkelt å skylde på vestlig kolonialisme og/eller at muslimer er økonomisk marginaliserte:

 

https://www.minervanett.no/marginalisering-og-terrorisme/

 

Interessant, faktisk har forklaringene her en del felles trekk med forklaringene på venstreekstremisme på 70 og 80-tallet, dvs Rote Arme Fraction, Røde Brigader, Action Directe med flere. Snoen er så vidt inne på det i slutten av innlegget.

 

 

Mye fornuftig som var skrevet der.

Slik jeg tolker det så er de som blir terrorister fra alle deler av samfunnet og det eneste som man kan si de har til felles er at det er religionen som står bak.

Vinkler man det slik sier det seg selv at problemet som må løses er religionen og de som leder de som tror videre til en voldelig handling for å fremme sin ideologi. Kan man ikke gjøre noe med dette må religionen fjernes / forbys i de landene der man ønsker å forhindre slike problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er derfor jeg fortsatt er litt aktiv her på forumet. Sider med meningsfeller har jeg nok av på fjesboka og andre steder. Og så synes jeg jo at den del av det som postes her trenger en motpost...

 

 

Men du mener ikke at samfunnet generelt som styres av multikulturalister trenger noen motvekt? Ikke engang et stakkars forum?

 

Diskusjon.no er faktisk det eneste stedet jeg har funnet meningsfeller og folk som faktisk tør å snakke åpent om Islamisme og innvandring.

 

Og det til tross for at vi faktisk er en majoritet i Norge og står for vestlige og humanistiske verdier der ytre venstre har bestemt seg for at innvandring og islamisme er viktigere enn vår felles verdier og fremtid.

Endret av misanthrope
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Mye fornuftig som var skrevet der.

Slik jeg tolker det så er de som blir terrorister fra alle deler av samfunnet og det eneste som man kan si de har til felles er at det er religionen som står bak.

Vinkler man det slik sier det seg selv at problemet som må løses er religionen og de som leder de som tror videre til en voldelig handling for å fremme sin ideologi. Kan man ikke gjøre noe med dette må religionen fjernes / forbys i de landene der man ønsker å forhindre slike problemer.

 

 

Å forby religionen tror jeg er det dummeste man kan gjøre. Ikke bare hadde det vært ekstremt autoritært og hyklerisk med tanke på at motstand mot den typen idéforbud er en av de viktigste årsakene til å kritisere islam i utgangspunktet, men også fordi det uansett ikke hadde fungert. Å forby tanker eller tro går (heldigvis) ikke an i praksis. 

 

Som jeg har skrevet tidligere, bør man bekjempe og uskadeliggjøre islam på samme måten som vi har bekjempet og uskadeliggjort kristendommen. Med kunnskap, kritikk, latterliggjøring og hyppige diskusjoner om temaet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

En liten oppsummering av debatten om hva som forårsaker islamistisk terrorisme i Europa, og noen argumenter for hvorfor det blir for enkelt å skylde på vestlig kolonialisme og/eller at muslimer er økonomisk marginaliserte:

 

https://www.minervanett.no/marginalisering-og-terrorisme/

 

Interessant, faktisk har forklaringene her en del felles trekk med forklaringene på venstreekstremisme på 70 og 80-tallet, dvs Rote Arme Fraction, Røde Brigader, Action Directe med flere. Snoen er så vidt inne på det i slutten av innlegget.

 

 

Mye fornuftig som var skrevet der.

Slik jeg tolker det så er de som blir terrorister fra alle deler av samfunnet og det eneste som man kan si de har til felles er at det er religionen som står bak.

Vinkler man det slik sier det seg selv at problemet som må løses er religionen og de som leder de som tror videre til en voldelig handling for å fremme sin ideologi. Kan man ikke gjøre noe med dette må religionen fjernes / forbys i de landene der man ønsker å forhindre slike problemer.

 

 

Da tolker vi svært forskjellig, jeg tolker det som om at det er "politisk" ideologi (her i form av en spesiell religiøs og voldlig tolkning av Islam som "politisk" ideologi)  som er faktoren. Som Snoen skriver, sitat

 

Terrorismen er politisk, men i motsetning til annen politisk terrorisme er den ikke inspirert av en sekulær ideologi, men av en religion.

 

Dette er faktisk ikke noe nytt, vi ser det samme innen hinduisme, buddhisme, shintoisme og faktisk innen kristendom. Politisk/religiøs ekstremisme - hvor det av og til er faktisk er vanskelig å skille mellom det ideologiske (politiske aspekt) og religionen. Herrens motstandshær (LRA) er et eksempel på en politisk/religiøs "terrororganisasjon". Brevik er faktisk også et eksempel i denne tradisjonen.

 

Forby religion (her islam) vil som @Husam skriver bare være dumt. Og jeg vil gå lengre, ikke bare at det ikke vil fungere - det vil faktisk øke risikoen for "jihad". I tillegg vil vi faktisk da måtte forby all religion, da all religion har "grunnsteiner" for denne type ideologisk/religiøs fanatisme.

 

Mulig man kan lære noe av hvordan man klarte å bekjempe og marginalisere de venstreekstreme og høyreekstreme gruppene man hadde på 70  og 80-tallet. Problemet i dag er at rekrutteringsmåten er fundamentalt forskjellig. Men primært bør man gjøre som @Husam skriver, dog på en ikke alt for krenkende måte, da blir virkningen fort motsatt.

Lenke til kommentar

geita mener Holocaust ikke skjedde, det er det stort sett bare nazister som gjør. Han linker til tråder med nazipropaganda laget av nazister, det er det stort sett bare nazister som gjør. Han poster sitater fra nazister, det er det stort sett bare nazister som gjør. Han snakker om jøder, det er en typisk nazistgreie. Han poster revisjonsvideoer om Hitler, det er det stort sett bare nazister som gjør. Han vil gjøre sine egne barnebarn arveløse om de ikke er 100 % hvite. Han mener svarte som rase har lav IQ pga. gener (det er det flere som mener, men i kontekst med alt det andre ...). Han snakker om "forrædere", noe som er typisk Stormfront-retorikk (ikke i seg selv, men igjen, i kontekst med alt det andre).

 

Jeg føler meg ganske trygg på at han er nazist, og jeg tviler på at han vil benekte det selv heller. Jeg tror ikke han er feig. Men, jeg trodde folk fikk med seg dette, hvis du ikke vet om det er selvsagt spørsmålet mitt meningsløst.

Da kommer et par forandringer, etter en utveksling over pm:

 

- "mener Holocaust ikke skjedde" blir til "poster videoer som hevder at Holocaust ikke skjedde". geita har ikke sagt det selv, bare poster videoer som sier det, og jeg fikk ikke svar på om han poster revisjonistvideoer fordi han selv tror Holocaust ikke skjedde, eller om det er andre årsaker til at han gjør det.

 

- Jeg kan ikke vite 100 % sikkert at en som poster nazipropaganda, Hitler-revisjonisme etc. faktisk er nazist, og geita selv er veldig bestemt på å tolke nazist som medlem av et nazistparti, noe han ikke er. Jeg trekker derfor tilbake den påstanden, selv om jeg er rimelig overbevist selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Mye fornuftig som var skrevet der.

Slik jeg tolker det så er de som blir terrorister fra alle deler av samfunnet og det eneste som man kan si de har til felles er at det er religionen som står bak.

Vinkler man det slik sier det seg selv at problemet som må løses er religionen og de som leder de som tror videre til en voldelig handling for å fremme sin ideologi. Kan man ikke gjøre noe med dette må religionen fjernes / forbys i de landene der man ønsker å forhindre slike problemer.

 

 

Å forby religionen tror jeg er det dummeste man kan gjøre. Ikke bare hadde det vært ekstremt autoritært og hyklerisk med tanke på at motstand mot den typen idéforbud er en av de viktigste årsakene til å kritisere islam i utgangspunktet, men også fordi det uansett ikke hadde fungert. Å forby tanker eller tro går (heldigvis) ikke an i praksis. 

 

Som jeg har skrevet tidligere, bør man bekjempe og uskadeliggjøre islam på samme måten som vi har bekjempet og uskadeliggjort kristendommen. Med kunnskap, kritikk, latterliggjøring og hyppige diskusjoner om temaet. 

 

 

Nei, jeg tror faktisk ikke at det vil fungere i det hele tatt , per dags dato ser vi faktisk hva som skjer med karikatur tegnere og de som "har sine meninger" om Islam.

 

Når det er sagt så snakker jeg litt generelt om religion ,jeg mener at vi bør kanskje vurdere å slå ned på flere religioner enn kun Islam og passe på at man ikke kan komme med uttalelser som er skadelige for det samfunnet som religionen befinner seg i.

 

Å forby utøving av religion andre plasser enn sitt eget hjem ser jeg ikke på som et problem, å slå ned på de som ønsker å gi inntrykk av at vold er veien å gå for å utøve Islam / Kristendom er også viktig , det er jo bare å se på hvor naivt vi har latt noen til og med importere "terrorister" eller svært radikale religiøse til å ha foredrag i Oslo...

De samme personene står jo for at man skal steine de som er utro , at kvinner ikke skal ha rettigheter i det hele tatt , at voldtekt er greit når man er gift osv osv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

En liten oppsummering av debatten om hva som forårsaker islamistisk terrorisme i Europa, og noen argumenter for hvorfor det blir for enkelt å skylde på vestlig kolonialisme og/eller at muslimer er økonomisk marginaliserte:

 

https://www.minervanett.no/marginalisering-og-terrorisme/

 

Interessant, faktisk har forklaringene her en del felles trekk med forklaringene på venstreekstremisme på 70 og 80-tallet, dvs Rote Arme Fraction, Røde Brigader, Action Directe med flere. Snoen er så vidt inne på det i slutten av innlegget.

 

 

Mye fornuftig som var skrevet der.

Slik jeg tolker det så er de som blir terrorister fra alle deler av samfunnet og det eneste som man kan si de har til felles er at det er religionen som står bak.

Vinkler man det slik sier det seg selv at problemet som må løses er religionen og de som leder de som tror videre til en voldelig handling for å fremme sin ideologi. Kan man ikke gjøre noe med dette må religionen fjernes / forbys i de landene der man ønsker å forhindre slike problemer.

 

Nei, vi kan ikke, og skal ikke forby religion. Men vi skal være tydelige på at religion spiller andre fiolin og at samfunnet sine interesser kommer først. Her under rett til å be, mishandling av små guttebabyer, støy som følge av bønnehøytider, utsmykninger, feriedager osv. Samfunnet skal ikke ta hensyn til at noen vil be x antall ganger hver dag, eller at de ikke spiser og drikker på dagtid eller at de krever å ødelegge peniser og andre kroppsdeler.

 

Skal de be, så får de gjøre de på fritiden sin. Vil de ha et trossamfunn, så får de ha det finansiert av medlemmene alene. Og, likestillingslov og andre lover står over det enkelte trossamfunn sin lære. Svømmeundervisning kan ikke unntas på grunn av religiøs overbevisning, samme med gym. Å tilrettelegge offentlige uniformer for religiøse skal overhode ikke forekomme. Å avvise arbeidssøkende, eller å nekte å handle, hos noen som flagger sitt religiøse eller politiske standpunkt skal være lov uten at en kan anklages for diskriminering. Alle må ha lov å velge vekk personer med meninger som en ikke støtter. Dette går ikke bare begge veier, men i alle retninger.

 

Hvis jeg nekter å gå i kasen der noen sitter med Kippa, så skal det være min rett å gjøre det. Har noen en MDG-button på seg, så skal det være min rett å bli ekspedert av den som ikke har denne button på seg. Har butikken ikke andre ansatte på jobb, så får jeg velge en annen butikk.

Lenke til kommentar

"Ansbach-angriper skal ha sverget trosskap til IS i video".

I videoen kunngjorde syreren også et «hevnangrep mot tyskere fordi de sto i veien for islam»

Dette fra Dagbladet.

Terroristen var altså på vei inn til konsertarena der 2500 mennesker befant seg, men ble stoppet i døra. 

69450543.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å forby religionen tror jeg er det dummeste man kan gjøre. Ikke bare hadde det vært ekstremt autoritært og hyklerisk med tanke på at motstand mot den typen idéforbud er en av de viktigste årsakene til å kritisere islam i utgangspunktet, men også fordi det uansett ikke hadde fungert. Å forby tanker eller tro går (heldigvis) ikke an i praksis. 

 

Som jeg har skrevet tidligere, bør man bekjempe og uskadeliggjøre islam på samme måten som vi har bekjempet og uskadeliggjort kristendommen. Med kunnskap, kritikk, latterliggjøring og hyppige diskusjoner om temaet.

Kunne kanskje gjøre noe liknende Japan? Forby all religion fra offentlige steder? Der har de forbudt alt av moskéer, kirker, etc.

 

Religion skal være noe personlig og holdes for seg selv, og i sin egen fritid.

 

Å si at islamistisk terrorisme ikke har noe med Islam å gjøre det samme som å si at fotballspillere ikke har noe med fotball å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...