Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

VI har ikke automatiserte kasser fordi løsningene som er i dag er skikkelig dårlige. Når de blir bedre (og de bedre løsningene ligger i dagen, teknologien finnes allerede), så kommer det til å ta helt over i alle butikker med mer enn en kasse.

 

AtW

Hva skal vi med kasse når autonome kjøretøy fyller kjøreskapene våre? Virkelig, folk tenker alt for snevert. Autonome biler som kjører var hjem til deg, og der en hushjelprobot setter varene inn i skap, fryser og kjøleskap.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Du diskuterer med en nazist og gjengen hans. Bare til informasjon, i tilfelle du ikke føler for å kaste bort tid.

Jeg har forstått omtrent hvor de politiske synspunktene ligger. Hadde heller ikke tenkt å forsette diskusjonen, men da primært fordi personer som i hovedsak bruker "one-linere" i diskusjon aldri kan skape en fruktbar debatt. Det forteller at du egentlig ikke har lyst til å skape en debatt.

 

Litt uenig med deg der. Ikke mye, bare litt. Noen av oss fungerer dessverre ikke optimalt skriftlig. Vi mangler den kapasiteten som gjør at en klarer å stille opp argumenter og kilder i en oversiktlig on enkelt forståelig mal, før vi konkluderer med et fyrverkeri av slutninger som får meningsmotstanderen til å ligge i fosterstilling og krampegråt over å ha tatt så feil over så mange år.

 

Det betyr ikke at vi ikke fortjener å si hva vi mener. Selv om vi kan slite med å argumentere og mene i ett og samme innlegg. Og, jeg mener at "har ingen tillit til islam og islam sine tilhengere" er et gyldig argument. For det er virkeligheten som en må forholde seg til, nemlig at stadig færre har tro på at islam kan fungere på noe som helst nivå i en fredelig, demokratisk og likestilt verden.

 

En kan gjerne i det store filosofiske bildet prøve å avkreve et hvorfor fra alle de som ikke tror at islam og humanistiske verdier kan leve sammen, men jeg tror at en gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å insistere på å kreve disse svarene. Jeg tror det er viktigere å akseptere hva folk faktisk mener og føler og ta det på det største alvor, enn å ta en Gahr-Støre og ordonanere seg gjennom alle fasetter en måtte tenke seg av problemstillinger i det som tross alt har blitt en "oss mot dem" debatt.

 

Og her ser en hva når vi med begrenset kapasitet setter i gang, vi går over i ustrukturerte ytringer som ikke lenger henger sammen med det en startet med...

Lenke til kommentar

Litt uenig med deg der. Ikke mye, bare litt. Noen av oss fungerer dessverre ikke optimalt skriftlig. Vi mangler den kapasiteten som gjør at en klarer å stille opp argumenter og kilder i en oversiktlig on enkelt forståelig mal, før vi konkluderer med et fyrverkeri av slutninger som får meningsmotstanderen til å ligge i fosterstilling og krampegråt over å ha tatt så feil over så mange år.

 

Det betyr ikke at vi ikke fortjener å si hva vi mener. Selv om vi kan slite med å argumentere og mene i ett og samme innlegg. Og, jeg mener at "har ingen tillit til islam og islam sine tilhengere" er et gyldig argument. For det er virkeligheten som en må forholde seg til, nemlig at stadig færre har tro på at islam kan fungere på noe som helst nivå i en fredelig, demokratisk og likestilt verden.

 

En kan gjerne i det store filosofiske bildet prøve å avkreve et hvorfor fra alle de som ikke tror at islam og humanistiske verdier kan leve sammen, men jeg tror at en gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å insistere på å kreve disse svarene. Jeg tror det er viktigere å akseptere hva folk faktisk mener og føler og ta det på det største alvor, enn å ta en Gahr-Støre og ordonanere seg gjennom alle fasetter en måtte tenke seg av problemstillinger i det som tross alt har blitt en "oss mot dem" debatt.

 

Og her ser en hva når vi med begrenset kapasitet setter i gang, vi går over i ustrukturerte ytringer som ikke lenger henger sammen med det en startet med...

Siden vi allerede er på siden av trådens tema, så lurer jeg på noe. Tror du det skader eller tjener folk som deg (her mener jeg altså folk som har lignende meninger som deg selv; kritisk til innvandring og/eller islam/muslimer, men ikke noe særlig ekstremt eller skummelt) at nazister som geita er på forumet, og at folk på din "side" plusser han opp og sjelden/aldri tar avstand fra det han sier? Selv når folk som han skriver ting dere er enige i, så regner jeg jo med dere er klar over at han prøver å spre sin nazistiske agenda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er oppriktig interessert i å vite om CrvenaZvezda mener det er positivt eller negativt for hans sak at nazister skriver her uten å bli tatt avstand fra. Jeg sier ikke at geita ikke bør få lov til å skrive det han gjør, jeg sier ikke at staten eller forumledelsen (noe som ikke har noe med ytringsfrihet å gjøre) bør gjøre noe. Jeg er ikke butthurt, tvert i mot, for jeg tror nazister skader de som vil stoppe innvandringen. Jeg er glad for at geita er her, han gjør meg en stor tjeneste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Litt uenig med deg der. Ikke mye, bare litt. Noen av oss fungerer dessverre ikke optimalt skriftlig. Vi mangler den kapasiteten som gjør at en klarer å stille opp argumenter og kilder i en oversiktlig on enkelt forståelig mal, før vi konkluderer med et fyrverkeri av slutninger som får meningsmotstanderen til å ligge i fosterstilling og krampegråt over å ha tatt så feil over så mange år.

 

Det betyr ikke at vi ikke fortjener å si hva vi mener. Selv om vi kan slite med å argumentere og mene i ett og samme innlegg. Og, jeg mener at "har ingen tillit til islam og islam sine tilhengere" er et gyldig argument. For det er virkeligheten som en må forholde seg til, nemlig at stadig færre har tro på at islam kan fungere på noe som helst nivå i en fredelig, demokratisk og likestilt verden.

 

En kan gjerne i det store filosofiske bildet prøve å avkreve et hvorfor fra alle de som ikke tror at islam og humanistiske verdier kan leve sammen, men jeg tror at en gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å insistere på å kreve disse svarene. Jeg tror det er viktigere å akseptere hva folk faktisk mener og føler og ta det på det største alvor, enn å ta en Gahr-Støre og ordonanere seg gjennom alle fasetter en måtte tenke seg av problemstillinger i det som tross alt har blitt en "oss mot dem" debatt.

 

Og her ser en hva når vi med begrenset kapasitet setter i gang, vi går over i ustrukturerte ytringer som ikke lenger henger sammen med det en startet med...

Siden vi allerede er på siden av trådens tema, så lurer jeg på noe. Tror du det skader eller tjener folk som deg (her mener jeg altså folk som har lignende meninger som deg selv; kritisk til innvandring og/eller islam/muslimer, men ikke noe særlig ekstremt eller skummelt) at nazister som geita er på forumet, og at folk på din "side" plusser han opp og sjelden/aldri tar avstand fra det han sier? Selv når folk som han skriver ting dere er enige i, så regner jeg jo med dere er klar over at han prøver å spre sin nazistiske agenda.

 

Jeg ser ingen nazister på dette forumet. Jeg har sett et par som har holdninger som er på linje med samme islamistene jeg gjerne vil holde vekke fra Norge, men ingen nazister.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg er oppriktig interessert i å vite om CrvenaZvezda mener det er positivt eller negativt for hans sak at nazister skriver her uten å bli tatt avstand fra. Jeg sier ikke at geita ikke bør få lov til å skrive det han gjør, jeg sier ikke at staten eller forumledelsen (noe som ikke har noe med ytringsfrihet å gjøre) bør gjøre noe. Jeg er ikke butthurt, tvert i mot, for jeg tror nazister skader de som vil stoppe innvandringen. Jeg er glad for at geita er her, han gjør meg en stor tjeneste.

Som jeg skrev, jeg ser ingen nazister. Jeg vil tro at enhver demokratiforkjemper vil ta avstand fra voldsbruk, spesielt den voldsbruken som er like urimelig som den islamistene står for. Noe en ser skjer her på forumet. Det går veldig fint å være innvandringskritisk, og fremdeles være pasifistisk i sine grunnholdninger. Jeg tror heller ikke at mentalt utfordrede tilfeller som ABB&Co ødelegger for jobben med å sanse islamsk innvandring og islamsk kulturimperialisme. Tvert imot, jeg tror det vekker en del sovende besteborgere fra søvnen og tvinger dem til å tenke gjennom den raseringen av demokratiske land som skjer gjennom innvandring fra islamske land.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Jeg er oppriktig interessert i å vite om CrvenaZvezda mener det er positivt eller negativt for hans sak at nazister skriver her uten å bli tatt avstand fra. Jeg sier ikke at geita ikke bør få lov til å skrive det han gjør, jeg sier ikke at staten eller forumledelsen (noe som ikke har noe med ytringsfrihet å gjøre) bør gjøre noe. Jeg er ikke butthurt, tvert i mot, for jeg tror nazister skader de som vil stoppe innvandringen. Jeg er glad for at geita er her, han gjør meg en stor tjeneste.

Når du går så langt at du kaller dine meningsmotstandere nazister, så er det vel du som burde vert stoppet. Men dette har invandringskritiske levd med i mange år. Med det samme en åpner kjeften så er man nazist.

 

Ingen grunn til å stanse noen bare fordi de bedriver hitling. En skal i et demokratisk og fritt land ikek være redd for å si sine meninger, uansett hvor lite korrekte, eller fjerne de måtte være. Det er j en av mange viktige forskjeller mellom et demokrati og et islamistisk styre.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen nazister på dette forumet. Jeg har sett et par som har holdninger som er på linje med samme islamistene jeg gjerne vil holde vekke fra Norge, men ingen nazister.

geita mener Holocaust ikke skjedde, det er det stort sett bare nazister som gjør. Han linker til tråder med nazipropaganda laget av nazister, det er det stort sett bare nazister som gjør. Han poster sitater fra nazister, det er det stort sett bare nazister som gjør. Han snakker om jøder, det er en typisk nazistgreie. Han poster revisjonsvideoer om Hitler, det er det stort sett bare nazister som gjør. Han vil gjøre sine egne barnebarn arveløse om de ikke er 100 % hvite. Han mener svarte som rase har lav IQ pga. gener (det er det flere som mener, men i kontekst med alt det andre ...). Han snakker om "forrædere", noe som er typisk Stormfront-retorikk (ikke i seg selv, men igjen, i kontekst med alt det andre).

 

Jeg føler meg ganske trygg på at han er nazist, og jeg tviler på at han vil benekte det selv heller. Jeg tror ikke han er feig. Men, jeg trodde folk fikk med seg dette, hvis du ikke vet om det er selvsagt spørsmålet mitt meningsløst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke noe vits å være butthurt. Du får i stedet ta inn over deg at et av de få stedene i Norge man fremdeles har ytringsfrihet så er det stor misnøye med den islamske ideologien og innvandrings-politikken blandt norske menn.

Det er derfor jeg fortsatt er litt aktiv her på forumet. Sider med meningsfeller har jeg nok av på fjesboka og andre steder. Og så synes jeg jo at den del av det som postes her trenger en motpost...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...