Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkels stabsjef påpeker sammenfall med Utøya. Dette før politiet vet noe om tysk-iranerens politiske tilknytninger. #politicalcorrectnessgermany2016

 

At det var en med Iransk bakgrunn overrasker meg veldig. Jeg har (uten å se på statistikk) alltid tenkt at Iranere er de muslimer som oppfører seg best. Ihvertfall mtp terror. Lurer veldig på hva motivet hans var.

 

Veldig lite oppdateringer fra Tyskland. Ting går tregt og det virker som at de ikke har lyst til å fortelle alt. Eller er det jeg som har blitt immun mot terror i Europa også? Kanskje jeg synes det var lite med 9 personer, og at det ikke ble så stor ståhei denne gangen. Man blir skremmende fort vant til at store folkemengder kan bli drept av bare noen få personer.

 

Misforstå meg rett, jeg synes fortsatt det er sykt at en person kan ved litt planlegging drepe over 100 stk med fullt overlegg(flyveren f.eks). Men, den siste tiden har vel gjort at perspektivet blir annerledes.

Lenke til kommentar

 

Merkels stabsjef påpeker sammenfall med Utøya. Dette før politiet vet noe om tysk-iranerens politiske tilknytninger. #politicalcorrectnessgermany2016

At det var en med Iransk bakgrunn overrasker meg veldig. Jeg har (uten å se på statistikk) alltid tenkt at Iranere er de muslimer som oppfører seg best. Ihvertfall mtp terror. Lurer veldig på hva motivet hans var.

Kanskje det er slik at med så mange millioner innbyggere i de forskjellige landene, og så få som faktisk begår terror, så kan det være andre faktorer enn land og religion som avgjør om du blir terrorist?

 

Hva vet vi om familieforhold, psykisk historie eller lidelser til de forskjellige personene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kilden min var feil - Europol viser til 294 terroraksjoner i 2009, dvs 24,5 pr mnd.  1 var muslimsk.

 

 

294 terrorangrep og 7 drepte. Det er selvsagt meningsløst å sammenlikne alle mulige rampestreker med de hyppige islamistiske massakrene vi ser nå for tiden.

 

 

Terrorangrep er terrorangrep, uansett om det er ingen døde (som er det vanlige) og over 3 000. Ingen av de som er angitt i statistikken er akkurat å regne som rampestreker, både mål og mening er forholdsvis klare - uansett om det er separatister, venstreradikale, høyreradikale eller religiøs ekstremisme. Og jeg har lest kilden, leser faktisk disse Europol-rapportene hvert eneste år, de er svært interessante - og i motsetning til all den tvilsomme informasjonen som finnes på YouTube og andre kilder, laget av folk med "tvilsom" agenda, er de faktisk etterrettlige.

 

Og det sentrale poenget for meg var som følger - vi har mengder av det som defineres som terrorangrep hvert eneste år, utført av ulike grupper, ensomme ulver etc. De vi hører om er en liten del.  For å gi litt statistikk.

 

2006  498

2007  581

2008  441

2009  294 - hvorav 1 islam,  40 venstreekstreme, 4 høyreekstreme, 237 separatister og 12 ikke gruppert

2010  249 - hvorav 3 islam, 45 venstreekstreme, 0 høyreekstreme, 160 separatister og 41 ikke gruppert

2011  174 - hvorav 0 islam, 37 venstreekstreme, 1 høyreekstreme, 110 separatister og 26 ikke gruppert

2012  219 - hvorav 6 islam, 18 venstreekstreme, 2 høyreekstreme, 167 separatister og 26 ikke gruppert

2013  152 - hvorav 0 islam, 24 venstreekstreme, 0 høyreekstreme, 84 separatister og 44 ikke gruppert

2014  201 - hvorav 4 islam, 13 venstreekstreme, 0 høyreekstreme, 67 separatister og 114 ikke gruppert (primært i UK)

2015  211 - hvorav 17 islam, 13 venstreekstreme, 9 høyreekstreme, 65 separatister og 107 ikke gruppert (primært i UK)

 

Droppet å finne alle tall før 2009 - dog har vi en del interessante her knyttet til tidlig muslimsk terror, ETA etc.

 

Å komme med påstanden at vi ser hyppige islamittiske massakre nå for tiden er i realiteten bare tull. Vi har i realiteten hatt 2 stk i 2016, Brussel og Nice (regner ikke øksemannen som massakre). Klart det er 2 for mange, men la oss for all del bruke fakta som grunnlag for diskusjon.

 

Det er også klart at vi har hatt en økning i terroraksjoner knyttet til islam, noe disse rapportene har pekt på i mange år. Selv om vi har hatt få terroraksjoner knyttet til radikal islam, har man hatt forholdsvis store arrest og domfellingstall knyttet til planlegging av islamsk terror, faktisk har nesten 25 % av arresterte vært knyttet til islam alt tilbake i 2007, selv om det faktisk bare var en aksjon det året. Det pekes også på økningen fra 2014 til 2015.

 

Noen andre interessante observasjoner fra Europol.

- Terroristceller er primært innenlands/lokalt basert (noe som også tyder på at de består av personer som har levd mange år i Europa)

- Det er skifte fra langsom radikalisering til rask rekruttering. Her er særlig sosiale medier/internett viktig.

- IS går primært på myke mål - lag frykt er viktigere enn å ramme samfunnet på andre måter. Dette er markant forskjell fra separatist og venstreekstrem terror, som primært går på samfunnets infrastruktur.

- Det er ingen bevis på at terrorister systematisk bruker ulovlig immigrasjon/asyl for å komme seg til Europa. Dog peker de på at "flyktninger" fra Syria, særlig Sunni-muslimer er et potensielt risikoelement for senere radikalisering.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Merkels stabsjef påpeker sammenfall med Utøya. Dette før politiet vet noe om tysk-iranerens politiske tilknytninger. #politicalcorrectnessgermany2016

At det var en med Iransk bakgrunn overrasker meg veldig. Jeg har (uten å se på statistikk) alltid tenkt at Iranere er de muslimer som oppfører seg best. Ihvertfall mtp terror. Lurer veldig på hva motivet hans var.

 

Veldig lite oppdateringer fra Tyskland. Ting går tregt og det virker som at de ikke har lyst til å fortelle alt. Eller er det jeg som har blitt immun mot terror i Europa også? Kanskje jeg synes det var lite med 9 personer, og at det ikke ble så stor ståhei denne gangen. Man blir skremmende fort vant til at store folkemengder kan bli drept av bare noen få personer.

 

Misforstå meg rett, jeg synes fortsatt det er sykt at en person kan ved litt planlegging drepe over 100 stk med fullt overlegg(flyveren f.eks). Men, den siste tiden har vel gjort at perspektivet blir annerledes.

Han er nok Shia så dette er ihvertfall ikke IS.

Lenke til kommentar

 

Merkels stabsjef påpeker sammenfall med Utøya. Dette før politiet vet noe om tysk-iranerens politiske tilknytninger. #politicalcorrectnessgermany2016

 

At det var en med Iransk bakgrunn overrasker meg veldig. Jeg har (uten å se på statistikk) alltid tenkt at Iranere er de muslimer som oppfører seg best. Ihvertfall mtp terror. Lurer veldig på hva motivet hans var.

 

Veldig lite oppdateringer fra Tyskland. Ting går tregt og det virker som at de ikke har lyst til å fortelle alt. Eller er det jeg som har blitt immun mot terror i Europa også? Kanskje jeg synes det var lite med 9 personer, og at det ikke ble så stor ståhei denne gangen. Man blir skremmende fort vant til at store folkemengder kan bli drept av bare noen få personer.

 

 

Iranere i Europa er i liten grad troende muslimer, de kommer primært fra sekulære familier som har flyktet fra prestestyre i Iran. Iran hadde nemlig en stor sekulær middelklasse før revolusjonen i 1979. En kilde på dette fra Norge, http://www.vl.no/innvandrere-fra-iran-minst-religiose-1.62151, forholdene er nok de samme blant iranere i resten av Europa.

 

Iranske flyktninger er også jevnt over svært høyt utdannet.

 

Et annet poeng, iranere er ikke arabere, de er persere - noe som også påvirker hvordan de oppfatter seg.

 

Her kan vi nok se parallellitet til skyteepisodene i USA og Finland, heller en islamsk terror. Ellers er det faktisk slik at de som har gjennomført islamsk terror i Europa de siste to årene er svært like sosiale og personlighetsmessige kasus som de som har gjennomført "skytemassakrer" etc av helt andre grunner i andre land. Småkriminelle, "misfits" osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han som lagde denne dokumentaren er jo f.eks fra iran og skriver bl.a på www.document.no:

 

 

på andre siden har du samarbeid mellom nazister og muslimer i sverige:

 

https://www.arbetaren.se/2009/09/22/nazister-och-islamister-under-samma-flagg/

 

nynazistiske skinheads var f.eks livvakter for ahmed rami, en som benektet at holocaust skjedde.

 

du har også muslimer som stemmer frp og sverigedemokraterna som blir kalt rasister i svenske aviser er et av de mest populære partiene å stemme på blandt innvandrere:

 

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-hos-utrikesfodda

 

noe som illustrerer at man ikke på noen måte dra innvandrere under en kam, her er det mye rare synspunkter både på godt og vondt, der denne herren fra iran, walid al-kubaisi, som lagde dokumentaren om det muslimske brorskap representerer den gode siden, mens muhammed omar og ahmed rami tilhører den mer farlige siden av islam. NB nå sjekket jeg omar og han har visst gått bort ifra sine radikale ideer.

 

en tilfredsstillelse er derimot at det kan hende folk på venstresiden som så innvandring som et slags politisk verktøy bommet litt på sine kalkulasjoner om hvordan innvandrere ville reagere og tenke. mange vet at det i miljøer som blitz og akp-ml er en falsk dyrkning av islam, hvor det er ondskap som står bak saliggjørelsen av det flerkulturelle, der det sees på som splitt og hersk-teknikk og hvor de håper muslimer skal bli en trojansk hest som fullfører ødeleggelsen av det vestlige samfunnet, noe som illustrerer at vi har nok av farlige og destruktive etniske nordmenn her i landet. men istedet kan det godt tenkes vi får et nytt vern av nasjonalstaten med innvandrere som fanebærere, under typer som walid al-kubaisi med fler. kanskje innvandrere er bedre for norge enn det folk på høyresiden forestiller seg mht alle nordmenn som gikk til sengs med raddisene på 60-70 tallet og avkommene deres som fortsetter i den radikale tradisjonen, der alt vestlig skal rives ned.

 

hvilken nasjonalist, som vil ha et fritt uavhengig norge, vil heller ha etnisk norske stein lillevolden i landet enn walid al-kubaisi? det var kanskje et dårlig eksempel, da det ikke er mange nordmenn som når walid al-kubaisi opp til anklene engang, men tror jeg illustrerte poenget mitt ganske bra. det folk på høyresiden, som ofte kaller seg nasjonalister, ikke ser ut til å forstå er at problemene de peker på ikke kommer fra innvandrere men fra norges egen befolkning.

 

og uten bombetoktene i midtøsten i regi USA/NATO hadde neppe millioner av muslimske menn søkt seg hit i det heletatt. iran fungerte jo f.eks greit, var fredelige land med liv som minnet mye om våre, til vestlige land styrtet Shah'en som resulterte i at Khomeini fikk makta.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Fascinerende hvordan vi ser til nærmiljø, psykisk helse, vurderer tilregnelighet osv når etniske nordmenn dreper. Når en muslim dreper, så er det plutselig automatisk islam som er grunnen, uansett, for enkelte her inne.

 

Er det fascinerende? Er jo ikke så mange etniske nordmenn som er muslimer, eller roper Allah er stor såvidt jeg vet. Så da blir det ikke så rart at vi ser til andre faktorer.

 

Hva skal man liksom tro når de muslimene som dreper roper Allahu akbar da? At de er gærninger alle sammen er jo ikke noe nytt. Men, mange ser jo automatisk til Islam når det blir ropt Allah er stor. Er ikke ulogisk, men at det er urasjonelt å tenke sånn er en annen sak. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

....snip

Vestlige land styrtet ikke sjahen av Iran. Det var stikk motsatt, vestlige land holdt sjahen på tronen og resatte han gjennom en CIA aksjon i 1953. Derfor det forholdsvis sterke hatet til Vesten i Iran, særlig i årene etter 1979. Sjahen var en dekadent og ekstremt korrupt statsleder med et hemmelig politi som gikk de fleste en god gang. Så få historien din rett. Hadde Vesten styrtet sjahen, ja da hadde trolig Vesten og Iran vært gode venner. 

 

Venstresiden har aldri sett på innvandring som noe politisk verktøy. Akp-ml eksisterer ikke lengre (de er en del av Rødt, som ikke lenger er et revolusjonært parti), og mitt kjennskap til miljøet er at det er ingen falsk dyrkning av islam etc. Din beskrivelse av ytre venstre kan stemme for 70 og 80-tallet (tvilsom også der), men er rav ruskende gal for dagens "kommunister". Ja, jeg kjenner miljøet fra 70 - 80 tallet svært godt, og har fremdeles mange venner innen "ytre venstre" (som jeg også har innen høyresiden). Stein Lillevolden er ingen representant for ytre venstre og regner seg heller ikke som det. Og hadde du tatt deg tid til å bli kjent med hva han står for, tror jeg du hadde fått et helt annet syn.

 

Og når det gjelder innvandring må man gjøre en distinksjon mellom arbeidsinnvandring og flyktninger/asylsøkere. Arbeidsinnvandringen til Europa har vært ønsket over det hele politiske spekteret fordi vi særlig i Nord-Europa har hatt mangel på arbeidskraft, særlig til "drittjobbene". Å ta i mot flyktninger/asylsøker er en av pliktene vi har gitt oss som medlemmer av det internasjonale samfunn, og som er en del av internasjonal rett som vi har tiltrådt. 

 

Ellers skal jeg ikke kommentere mer, de to eneste punktene jeg kan være enig i er - muslimer (som alle innvandrere) er ingen homogen gruppe, og at "bombetoktene" er en medvirkende årsak til flyktningkrisen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det fascinerende? Er jo ikke så mange etniske nordmenn som er muslimer, eller roper Allah er stor såvidt jeg vet. Så da blir det ikke så rart at vi ser til andre faktorer.

 

Hva skal man liksom tro når de muslimene som dreper roper Allahu akbar da? At de er gærninger alle sammen er jo ikke noe nytt. Men, mange ser jo automatisk til Islam når det blir ropt Allah er stor. Er ikke ulogisk, men at det er urasjonelt å tenke sånn er en annen sak.

En skal ikke se bort fra at Breivik eller Lubitz på et eller annet tidspunkt sa "herregud", eller noe lignende. Jeg tviler på at mange hadde konkludert med kristenekstremistisk terrorisme, selv om dette skulle vært på video.

Lenke til kommentar

 

Fascinerende hvordan vi ser til nærmiljø, psykisk helse, vurderer tilregnelighet osv når etniske nordmenn dreper. Når en muslim dreper, så er det plutselig automatisk islam som er grunnen, uansett, for enkelte her inne.

Er det fascinerende? Er jo ikke så mange etniske nordmenn som er muslimer, eller roper Allah er stor såvidt jeg vet. Så da blir det ikke så rart at vi ser til andre faktorer.

 

Hva skal man liksom tro når de muslimene som dreper roper Allahu akbar da? At de er gærninger alle sammen er jo ikke noe nytt. Men, mange ser jo automatisk til Islam når det blir ropt Allah er stor. Er ikke ulogisk, men at det er urasjonelt å tenke sånn er en annen sak.

Spørsmålet må være hvorfor ikke alle muslimer går rundt og dreper, samtidig mens de roper Gud er stor?

Lenke til kommentar

"This phrase is recited by Muslims and Arabic speaking Orthodox Christians in many different situations. For example, when they are very happy, to express approval, to prevent a Muslim from becoming prideful by reminding them that Allah is their source of success, or as a battle cry, during times of extreme stress."

 

"Iranian usage

During the Iranian revolution of 1979, it was shouted from rooftops in Iran during the evenings as a form of protest. This practice returned in the aftermath of the 2009 Iranian presidential election,[51][52] to protest the election results.[53] Many people shouted it from 22:00–22:30 every night, after the 2009 Iranian election to protest the result."

 

"The phrase Allahu Akbar is written on the Iranian flag, as called for by Article 18 of Iran's constitution.[62] The phrase appears 22 times on the flag.[63]"

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Takbir

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det fascinerende? Er jo ikke så mange etniske nordmenn som er muslimer, eller roper Allah er stor såvidt jeg vet. Så da blir det ikke så rart at vi ser til andre faktorer.

 

Hva skal man liksom tro når de muslimene som dreper roper Allahu akbar da? At de er gærninger alle sammen er jo ikke noe nytt. Men, mange ser jo automatisk til Islam når det blir ropt Allah er stor. Er ikke ulogisk, men at det er urasjonelt å tenke sånn er en annen sak.

En skal ikke se bort fra at Breivik eller Lubitz på et eller annet tidspunkt sa "herregud", eller noe lignende. Jeg tviler på at mange hadde konkludert med kristenekstremistisk terrorisme, selv om dette skulle vært på video.

Eller "faen", "satan". Jævla satanister. Alle nordmenn er satanister som Breivik.

Lenke til kommentar

 

....snip

Vestlige land styrtet ikke sjahen av Iran. Det var stikk motsatt, vestlige land holdt sjahen på tronen og resatte han gjennom en CIA aksjon i 1953. Derfor det forholdsvis sterke hatet til Vesten i Iran, særlig i årene etter 1979. Sjahen var en dekadent og ekstremt korrupt statsleder med et hemmelig politi som gikk de fleste en god gang. Så få historien din rett. Hadde Vesten styrtet sjahen, ja da hadde trolig Vesten og Iran vært gode venner. 

 

Venstresiden har aldri sett på innvandring som noe politisk verktøy. Akp-ml eksisterer ikke lengre (de er en del av Rødt, som ikke lenger er et revolusjonært parti), og mitt kjennskap til miljøet er at det er ingen falsk dyrkning av islam etc. Din beskrivelse av ytre venstre kan stemme for 70 og 80-tallet (tvilsom også der), men er rav ruskende gal for dagens "kommunister". Ja, jeg kjenner miljøet fra 70 - 80 tallet svært godt, og har fremdeles mange venner innen "ytre venstre" (som jeg også har innen høyresiden). Stein Lillevolden er ingen representant for ytre venstre og regner seg heller ikke som det. Og hadde du tatt deg tid til å bli kjent med hva han står for, tror jeg du hadde fått et helt annet syn.

 

Og når det gjelder innvandring må man gjøre en distinksjon mellom arbeidsinnvandring og flyktninger/asylsøkere. Arbeidsinnvandringen til Europa har vært ønsket over det hele politiske spekteret fordi vi særlig i Nord-Europa har hatt mangel på arbeidskraft, særlig til "drittjobbene". Å ta i mot flyktninger/asylsøker er en av pliktene vi har gitt oss som medlemmer av det internasjonale samfunn, og som er en del av internasjonal rett som vi har tiltrådt. 

 

Ellers skal jeg ikke kommentere mer, de to eneste punktene jeg kan være enig i er - muslimer (som alle innvandrere) er ingen homogen gruppe, og at "bombetoktene" er en medvirkende årsak til flyktningkrisen. 

 

 

da blandet jeg shahen med mossadeq som er den jeg tenker på, det er en stund siden jeg leste om irans historie:

 

https://www.theguardian.com/world/2013/aug/19/cia-admits-role-1953-iranian-coup

 

venstresiden har sett på innvandring som et verktøy

 

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/law-and-order/6418456/Labour-wanted-mass-immigration-to-make-UK-more-multicultural-says-former-adviser.html

 

en av grunnene til at kommunistene jobbet for å presse igjennom flerkultur i vesten var fordi de innså vestlige land aldri kom til å bli kommunistiske.. de håpet istedet på innvandrere. en del av dette har og vært et håp om å lage kaos og et fattig proletariat bestående av innvandrere i vestlige land, for å bruke disse her i en fremtidig kommunistisk revolusjon. AKP-ml hadde i sin tid stor makt i dette landet her og det strakk seg langt inn i avisredaksjonene. Du vil bli overrasket over hvor mange med bakgrunn fra AKP-ml som sitter på viktige posisjoner. Og ja, jeg vet godt AKP-ml nå er rødt da de fusjonerte med RV, men det er først og fremst AKP-ml jeg tenker på, for det var disse som var de mest ekstreme. Folk i dette miljøet jobbet aktivt for å underminere vestlige regimer, noen av de sprengte og bomber (RAF osv), noen jobbet også som agenter for STASI o.l. Milltante "antirasister" består til stor grad av folk fra denne klikken her, og det jeg skrev her nå er grunnen til at de ER "antirasister". Det har også vært for å ta litt fokus vekk fra sin blodrøde ideologi og fremstå som litt "bedre" enn de egentlig er. Dette er SOS rasisme med fler.

 

Mangel på arbeidskraft har forøvrig vært et vikarierende motiv for å nøre opp under denne mytiske "flerkulturen", her har venstresiden som ønsket å ødelegge vestlige land og kapitalister som ønsket billig arbeidskraft gått hånd i hånd. Det man gjorde i "mangel på arbeidskraft" var å sende ut mindre lønnsomme bedrifter som produserte klær osv til kina og andre land, mens man beholdt lønnsomme jobber her. Manglet man bussjåfører måtte man sette opp lønningene for å tiltrekke seg bussjåfører, istedet har vi nå fått et press på arbeiderklassejobber der det nesten ikke er mulig å leve av det mer, og folk har vært nødt til å gå på universitet for å finne en brukbart betalt jobb så de får etablert seg med bolig etc. Et land kan nemlig ikke mangle arbeidkraft til seg selv, men man kan altids presse ned verdien på arbeidskraft ved å åpne grensene for folk som er villige til å gjøre hva som helst for småpenger, som man har fått via EU. Det med eldrebølge osv er det dokumentert vi ville klart fint med oljefondet, nå har vi istedet store mengder arbeidsløse innvandrere her som oljefondet antageligvis kommer til å bli brukt opp på via trygd, i tillegg til at automatisering og teknologi har gjort fler og fler jobber overflødige, i fremtiden spås det 80% av nåværende jobber vil bli erstattet med roboter om noen tiår.

 

Når det er sagt klandrer jeg ikke innvandrere for å ønske seg et bedre liv, og det fryder meg at mange innvandrere kopierer mer konservative vestlige holdninger, og strømmer til FRP o.l. Jeg er ikke noe FRP-mann selv, men de er i det minste en motvekt til de etnisk norske raddisene som vil ødelegge dette landet, og litt "back in your face" i den retningen. I tillegg får vi gledelig nok mange kristne hit. Nesten all tilstrømning til kristne menigheter er fra innvandrere nå, og jeg ønsker alle sammen hjertelig velkommen. Revolusjonære sosialister må være sure.

 

Dette her kan du finne ut av hvis du bruker googler, det er drøssevis med kilder på alt sammen. 

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...