Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Kan vel konkludere med at de fleste aksjoner i dag er utført av radikale islamister, desverre for de muslimene som ikke utøver eller støtter slikt. Hadde det vært en kristen eller jødisk organisasjon som gjorde slike ting månedlig ville kanskje flere reagert. For å presisere, jeg er i mot all religion, for det er så lett for folk å bli hjernevasket bare pga de følger en viss ideologi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Uansett om det var islamister som sto bak München i dag eller ikke: noen som husker hvordan ting var for 10-15 år siden? Det gjør ikke jeg. Men det kan faen ikke ha vært så jævlig som nå. Faen jeg er lei.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_non-state_terrorist_incidents

 

Forøvrig er det snart 15 år 11.09.2001.

 

Starten på helvete med muslimer over alt. Alt begynte da Bush holdt sin tale der han splittet verden i oss mot dem. Og feige vestlige ledere turte ikke be idioten roe seg ned fjorten hakk og be han dra til helvete med bombeflyene sine.

 

Det begynte nok før dette, men det forverra situasjonen radikalt. 

Lenke til kommentar

"i 2009 var det 5 terroraksjoner i Europa" forskjellen er vel at nå er det ca. 5 i måneden og de fleste er knyttet til muslimer.

Kilden min var feil - Europol viser til 294 terroraksjoner i 2009, dvs 24,5 pr mnd.  1 var muslimsk.

 

Poenget er ikke å underkjenne problemet med islamsk radikalisme (ekstremisme), men at vi faktisk skal få litt korrekte perspektiver. En annen realitet er at de fleste "terroraksjoner" faktisk ikke blir omtalt i norsk media.

 

Det er dog korrekt at vi har fått en vridning mot flere terroraksjoner utført av radikale islamister, i alle fall når det gjelder drepte i aksjoner. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"i 2009 var det 5 terroraksjoner i Europa" forskjellen er vel at nå er det ca. 5 i måneden og de fleste er knyttet til muslimer.

Kilden min var feil - Europol viser til 294 terroraksjoner i 2009, dvs 24,5 pr mnd.  1 var muslimsk.

 

Poenget er ikke å underkjenne problemet med islamsk radikalisme (ekstremisme), men at vi faktisk skal få litt korrekte perspektiver. En annen realitet er at de fleste "terroraksjoner" faktisk ikke blir omtalt i norsk media.

 

Det er dog korrekt at vi har fått en vridning mot flere terroraksjoner utført av radikale islamister, i alle fall når det gjelder drepte i aksjoner. 

 

 

Oppgi kilden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

Uansett om det var islamister som sto bak München i dag eller ikke: noen som husker hvordan ting var for 10-15 år siden? Det gjør ikke jeg. Men det kan faen ikke ha vært så jævlig som nå. Faen jeg er lei.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_non-state_terrorist_incidents

 

Forøvrig er det snart 15 år 11.09.2001.

 

Starten på helvete med muslimer over alt. Alt begynte da Bush holdt sin tale der han splittet verden i oss mot dem. Og feige vestlige ledere turte ikke be idioten roe seg ned fjorten hakk og be han dra til helvete med bombeflyene sine.

 

Det begynte nok før dette, men det forverra situasjonen radikalt. 

 

Joda, det begynte jo med UK og USA sin støtte til den korrupte Sjah i Iran som førte til at prestestyret der fikk makten.  Det var nok av progressive og sekulære krefter i de islamske land, men USA, UK og Frankrike ha vært veldig flinke til å ødelegge for alt som smaker av demokrati og uavhengighet i disse landene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kan vel konkludere med at de fleste aksjoner i dag er utført av radikale islamister, desverre for de muslimene som ikke utøver eller støtter slikt. Hadde det vært en kristen eller jødisk organisasjon som gjorde slike ting månedlig ville kanskje flere reagert. For å presisere, jeg er i mot all religion, for det er så lett for folk å bli hjernevasket bare pga de følger en viss ideologi.

Jødene har nok med å ikke snakke om terrorismen staten israel utfører. Jødisk terrorisme er mye mer sofistikert.

Lenke til kommentar

 

Kan vel konkludere med at de fleste aksjoner i dag er utført av radikale islamister, desverre for de muslimene som ikke utøver eller støtter slikt. Hadde det vært en kristen eller jødisk organisasjon som gjorde slike ting månedlig ville kanskje flere reagert. For å presisere, jeg er i mot all religion, for det er så lett for folk å bli hjernevasket bare pga de følger en viss ideologi.

Jødene har nok med å ikke snakke om terrorismen staten israel utfører. Jødisk terrorisme er mye mer sofistikert.
Indeed. Men Israelittene utøver ikke dette mot noen andre enn palestinerne, om det kan sees som en "unnskyldning".
Lenke til kommentar

 

 

"i 2009 var det 5 terroraksjoner i Europa" forskjellen er vel at nå er det ca. 5 i måneden og de fleste er knyttet til muslimer.

Kilden min var feil - Europol viser til 294 terroraksjoner i 2009, dvs 24,5 pr mnd.  1 var muslimsk.

 

Poenget er ikke å underkjenne problemet med islamsk radikalisme (ekstremisme), men at vi faktisk skal få litt korrekte perspektiver. En annen realitet er at de fleste "terroraksjoner" faktisk ikke blir omtalt i norsk media.

 

Det er dog korrekt at vi har fått en vridning mot flere terroraksjoner utført av radikale islamister, i alle fall når det gjelder drepte i aksjoner. 

 

 

Oppgi kilden.

 

 

Kilden er Europol, hentet fra http://www.dagbladet.no/2010/07/21/magasinet/utenriks/terror/12636842/. 

 

Orginalen finner du på denne linken, https://www.europol.europa.eu/sites/default/files/publications/tesat2010_1.pdf. Du finner slike rapporter for hvert eneste år, faktisk interessant lesning. Rapporten for 2015 kommer vel i løpet av kort tid, den for 2014 ble offentligjort i slutten av juli i fjor.

Lenke til kommentar

Er det like meningsløst å sammenligne med de mange tusen som ble drept av hvite europeiske nasjonalister, høyreekstremister og venstreekstremister gjennom 70 og 80-tallet?

Tenker du på de hvite europeiske nasjonalistene som dro til land som Irak og Saudi-Arabia og sprengte seg med en bombe og ropte Odin er størst?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det like meningsløst å sammenligne med de mange tusen som ble drept av hvite europeiske nasjonalister, høyreekstremister og venstreekstremister gjennom 70 og 80-tallet?

 

Eh... Hvorfor skulle det være det? Bolsons bruk av statistikk var fullstendig meningsløs. Han gadd enten ikke å lese rapporten selv, eller han gamblet på at ingen andre her gadd å lese den. Og det var hans tallbruk jeg reagerte på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...