Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

Flere vitner sier mannen ropte allah akbar på Mc Donalds før han startet å drepe barn og VG sier det er ingenting som tyder på islamistisk terror. Javel???

 

Er ikke politiet som som sier at ingenting tyder på at det er muslimsk terror bedre kilde en hva "tilfeldige" vitner kommer med.

 

Politiet kan heller ikke bekrefte at det var skyting flere enn et sted.

 

La oss slutte med å spekulere om det ene eller andre før fakta er på bordet.

 

Du kan høre vitne på CNN akkurat nå: https://dbtv.no/5046615334001#Direkte_Skyting_i_Mnchen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For tidlig å si noe som helst med sikkerhet. Det kommer rapporter ifra vitner som er svært motstridende.

 

 

-Han skal ha vært veldig klar på at han var tysk
-Han skal ha ropt Allah Akhbar, og ofrene ser ut til å være tilfeldige, ikke bare muslimer eller ikke-muslimer

 

 

Kan jo hende man har å gjøre med en fyr som rett og slett er spik spenna gæren. En psykiatrisk pasient eller noe slikt som er blitt 'trigget' av de siste ukers hendelser.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar
People killed by terrorism per year in Western Europe 1970-2015

 

10-15 år siden?  Vi er da ikke alle jyplinger her inne.  Det første terroristangrepet jeg husker var da NRA (Nuclei Armati Rivoluzionari) sprengte togstasjonen i Bologna og drepte 85, mens over 200 ble såret.  Jeg mener det var i 1980.  Utover 80-tallet og i tiåret før var det ingen mangel på terror i Italia, Frankrike, Spania, Tyskland, Storbritannia og andre land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Uansett om det var islamister som sto bak München i dag eller ikke: noen som husker hvordan ting var for 10-15 år siden? Det gjør ikke jeg. Men det kan faen ikke ha vært så jævlig som nå. Faen jeg er lei.

For 20 år siden var det greit å sove på fotballbaner, som var omgjort til campingplasser for sommeren, i ghettoen i Stockholm. Det er det ikke nå. Joda, vi hadde terror på 70 og 80 tallet også, men den var mye mer spisset. Og rammet stort sett politi, militære, politikere og finans. Ikke hvem som helst av kvinner og barn slik som i dag.

Lenke til kommentar

 

 

Flere vitner sier mannen ropte allah akbar på Mc Donalds før han startet å drepe barn og VG sier det er ingenting som tyder på islamistisk terror. Javel???

 

Er ikke politiet som som sier at ingenting tyder på at det er muslimsk terror bedre kilde en hva "tilfeldige" vitner kommer med.

 

Politiet kan heller ikke bekrefte at det var skyting flere enn et sted.

 

La oss slutte med å spekulere om det ene eller andre før fakta er på bordet.

 

Du kan høre vitne på CNN akkurat nå: https://dbtv.no/5046615334001#Direkte_Skyting_i_Mnchen

 

 

Poenget er at enkeltvitner er ikke "troverdige" i en slik situasjon, dette er "grunnpensum" for politi/etterforskere. Derfor kommer ikke politiet ut med informasjon før de har sjekket mengder med vitner, sjekket overvåkningskamera, mobilvideoer etc. 

 

Derfor spekulerer jeg ikke på hvem eller hva før fakta er på bordet.

 

Dere har kort hukommelse. I 2009 var det faktisk 5 terroraksjoner i Europa, 4 i Hellas og en i Nederland. Ingen av de var knyttet til "muslimer"

 

@Belfaborac: 2 august 1980. Husker det godt - en italiensk venninne av meg var fra Bologna. Dette var en høyreekstrem aksjon.

 

@CrvenaZveda: Har nok like mye med fremvekst av generell kriminalitet og vold å gjøre, ikke bare islam. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Uansett om det var islamister som sto bak München i dag eller ikke: noen som husker hvordan ting var for 10-15 år siden? Det gjør ikke jeg. Men det kan faen ikke ha vært så jævlig som nå. Faen jeg er lei.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_non-state_terrorist_incidents

 

Forøvrig er det snart 15 år 11.09.2001.

Klart. Se innlegget mitt lenger opp om flere organisasjoner.

Lenke til kommentar

 

Uansett om det var islamister som sto bak München i dag eller ikke: noen som husker hvordan ting var for 10-15 år siden? Det gjør ikke jeg. Men det kan faen ikke ha vært så jævlig som nå. Faen jeg er lei.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_non-state_terrorist_incidents

 

Forøvrig er det snart 15 år 11.09.2001.

 

 

Fant ut at i 2010 så noterte Europol seg 249 terroraksjoner i Europa, tre av de var muslimske.

Lenke til kommentar

 

 

Uansett om det var islamister som sto bak München i dag eller ikke: noen som husker hvordan ting var for 10-15 år siden? Det gjør ikke jeg. Men det kan faen ikke ha vært så jævlig som nå. Faen jeg er lei.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_non-state_terrorist_incidents

 

Forøvrig er det snart 15 år 11.09.2001.

Klart. Se innlegget mitt lenger opp om flere organisasjoner.

Vi har vel en del nå også, men ikke alle er i Europa.

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_designated_terrorist_groups

 

Mange av disse kalles forenklet for "IS".

Lenke til kommentar

Joda. Men før i tida var det mer forskjellige organisasjoner som sto bak. Kontra nå. Har jeg inntrykk av.

IRA og de ekstremistene fra baskerland i Spania f.eks. ikke minst Libya, som sprengte ett fly fra London til New York i 89 f.eks.

 

Det kan nok synes å stemme om man velger å se all islamistisk terror som et utspring av IS (og evt. Al Qaeda), men realiteten er jo at mange av dem som har utført terroren i det siste kun har vært inspirert av IS.  På samme måte hadde 70-tallets europeiske terroristorganisasjoner utspring i de tidligste organisasjonene i Italia.  De var separate organisasjoner, men tankegodset var det samme, så man kan godt se dem under ett slik man gjør med IS-inspirerte angrep i dag.

Endret av Belfaborac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hukommelse er en flyktig og usikker ting, men jeg kan heller ikke huske at det var så mye terror. Selv om det ifølge enkelte var mer. Finner det svært vanskelig å tro. Kan hende 24/7 nyhetsdekningen og nett/Facebook osv. også har mye med saken å gjøre, at man får fler og sterkere inntrykk.

 

Jeg husker terroren fra ETA siden jeg selv bodde i spania fra 88 til 99 og det var ikke så veldig trivelig. Mange som ble drept, attentater mot politi og innimellom sivile.

En del knivdrap i regionen også.

 

Jeg husker også terroren våre naboer i Irland stod bak og ikke minst det skottene holdt på med , husker også litt fra barndommen min om ting som skjedde i Frankrike og Tyskland, men kan ikke si at jeg husker mer enn at far nevnte det i samtaler med mor.

 

Så terror er ikke en ny ting , det er noe dritt og er noe vi burde slå ned hardere på. Kan vi stifte klare forbindelser mellom religion eller konkrete grupperinger med terror bør vi slå ned så hardt på det at den neste som begår slike terrorangrep vil angre det lenge etter at han / hun er død.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Uansett om det var islamister som sto bak München i dag eller ikke: noen som husker hvordan ting var for 10-15 år siden? Det gjør ikke jeg. Men det kan faen ikke ha vært så jævlig som nå. Faen jeg er lei.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_non-state_terrorist_incidents

 

Forøvrig er det snart 15 år 11.09.2001.

 

Starten på helvete med muslimer over alt. Alt begynte da Bush holdt sin tale der han splittet verden i oss mot dem. Og feige vestlige ledere turte ikke be idioten roe seg ned fjorten hakk og be han dra til helvete med bombeflyene sine.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...