Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

Snip...

Dette stemmer bra med mine historieforståelse.

 

Geir :)

 

 

Skyldes vel at vi er av samme generasjon!

 

 

Det virker ikke som du er spesielt enig, når du samtidig ber dem ordne opp selv i sine "råtne" samfunn. Med mindre det du sier er at vi bør la de ordne opp selv i noe "vi" har en vesentlig del av skylden for.

Jeg tror faktisk vi må la dem ordne opp selv, jeg, uansett om vi har skylden. Det går bare galt når vi prøver å rette opp gamle synder...

 

Se også sitatet i signaturen min.

 

Geir :)

 

 

Enig, med et unntak - ikke politisk humanitær bistand. Her bør vi faktisk øke innsatsen kraftig. Men det er i realiteten ikke å rette opp i gamle synder ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror faktisk vi må la dem ordne opp selv, jeg, uansett om vi har skylden. Det går bare galt når vi prøver å rette opp gamle synder...

 

Se også sitatet i signaturen min.

 

Geir :)

Det er godt mulig det er den beste løsningen, jeg vil bare være klar på at det ikke er "deres eget rot" de i så fall må ordne opp i selv, men rot vi har vært veldig involvert i skapingen av.

 

Edit: Jeg siterer innlegget til Bolson fra forrige side, slik at det ikke forsvinner i mengden. Det er forfriskende å se andre ting enn memes og oneliners.

 

Faktisk var det relativt få konflikter (av typen krig) fram til 2002/2003. Du hadde konflikter knyttet til "Israel", Irak/Iran konflikten, Iraks invasjon av Kuwait og Sovjet sin invasjon i Afghanistan. Og realiteten var at Vesten var kraftig involvert i alle disse (om ikke direkte med styrker - så med våpen og militær opplæring i omfattende grad).

 

Mange mer at Irak/Iran-krigen faktisk ble startet etter ønske fra blant andre USA - for å kvele den Iranske revolusjonen.

 

Og med unntak av Iran etter 1979 og Afghanistan etter 1995 (Taliban sin maktovertagelse) så stod faktisk islam forholdsvis svakt i alle større arabiske land, både Irak, Syria, Jordan, Pakistan, Egypt og resten av Nord-Afrika var sterkt preget av sekularisme. Saudi-Arabia var utad sett et unntak, men islam ble her primært brukt for å holde "kongefamilien" ved makten.

 

Til og med revolusjonen i Iran har mye av sin bakgrunn i vestlig innblanding.

 

Men så begynte "kampen" mot terror.

 

Så hadde de forsatt som før - så hadde det trolig skjedd en langsom demokratisering slik det har skjedd i andre tidligere områder preget av diktatur og autoritære stater.

 

Nå er det i realiteten helt umulig å forutsi hva alternativet hadde gitt, det eneste man med sikkerhet kan si er at Vestens innblanding ikke har vært til det positive. I hovedsak har det vært med på å skape kaos, konflikter og ikke fremmet demokratisering. Ikke så rart når Vesten agenda i hele perioden kun har vært å få kontroll på oljeressurser - dvs økonomisk begrunnet. Kampen mot terror har aldri hatt noe med terror å gjøre.

 

Nå vil jeg på ingen måte hevde at Islam som religion ikke har mange negative sider (på samme måte som kristendom, buddhisme og shintoisme). Men å bruke islam som hovedforklaring på utviklingen i den arabiske verdene det er for det første historisk galt, og for det andre viser det stor mangel på kunnskap.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

Er vel bedre å spørre:

 

Snip: Årsaker til terror begått av muslimer.

 

Hvor mange etniske nordmenn dreper?

Svar: Ca. 0,000575 %

Hvor mange etniske nordmenn dreper av en av de overnevnte årsaker?

 

Geir :)

Bryr offeret seg om det?

 

Forøvrig tror jeg ikke det finnes slik statistikk. Ihvertfall ikke offentlig.

Endret av Sir
Lenke til kommentar

Er vel bedre å spørre:

 

Hvor mange muslimer dreper 50 og skader/tungt skader 50+ i en gay bar? Fordi de er "syndere" og det "beste" for dem er å drepe dem?

 

Hvor mange muslimer kjører en truck under Bastille Day i Frankrike og dreper 84, skader/alvorlig skader flere hundre?

 

Hvor mange muslimer driver med terroraksjoner?

 

Hvor mange muslimer dreper tegnere/artister som gjør narr av religionen/en karakter i religionen din, dine politiske idéer eller deg generelt?

 

Hvor mange muslimer gir drapstrusler når du gjør narr av religionen dems?

 

Hvor mange muslimer har sagt at de vil utrydde vesten og dets demokratiske og åpne verden?

 

Hvor mange muslimer sprenger seg selv i luften fordi de er lovet 72 jomfruer når de dreper "kuffars"?

 

Hvor mange muslimer går rundt og åpent kaller for død av homoseksuelle, trans folk og ikke-troende?

 

Hvor mange muslimer kaster homoseksuelle fra taket til høye bygninger etter at de har blitt både trakassert, torturert og offentlig ydmyket?

 

Er dog mange andre spørsmål jeg kan også spørre, men disse er noen av de største og viktigste til dags dato.

 

Svar: Ca. 0,00088235 %.

 

Muslimer dreper hverandre i en ganske så mye større grad enn de dreper vantro.

 

Hvor mange etniske nordmenn dreper?

 

Svar: Ca. 0,000575 %

 

Statistikker takk, da alle spørsmålene gir totalt forskjellige tall.

 

Problemet er ikke den ekstreme minoriteten.

 

Problemet er majoriteten som synes at aksjonene til ekstremistene er greit.

 

De vil nok ikke drepe deg selv, men visst faen ønsker de at ekstremistene innen sin egen religion gjør det.

 

https://carm.org/islamic-muslim-statistics-on-violence-rape-terror-sharia-isis-welfare

Endret av Yakamaru
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er vel bedre å spørre:

 

Hvor mange muslimer dreper 50 og skader/tungt skader 50+ i en gay bar? Fordi de er "syndere" og det "beste" for dem er å drepe dem?

 

Hvor mange muslimer kjører en truck under Bastille Day i Frankrike og dreper 84, skader/alvorlig skader flere hundre?

 

Hvor mange muslimer driver med terroraksjoner?

 

Hvor mange muslimer dreper tegnere/artister som gjør narr av religionen/en karakter i religionen din, dine politiske idéer eller deg generelt?

 

Hvor mange muslimer gir drapstrusler når du gjør narr av religionen dems?

 

Hvor mange muslimer har sagt at de vil utrydde vesten og dets demokratiske og åpne verden?

 

Hvor mange muslimer sprenger seg selv i luften fordi de er lovet 72 jomfruer når de dreper "kuffars"?

 

Hvor mange muslimer går rundt og åpent kaller for død av homoseksuelle, trans folk og ikke-troende?

 

Hvor mange muslimer kaster homoseksuelle fra taket til høye bygninger etter at de har blitt både trakassert, torturert og offentlig ydmyket?

 

Er dog mange andre spørsmål jeg kan også spørre, men disse er noen av de største og viktigste til dags dato.

 

Svar: Ca. 0,00088235 %.

 

Muslimer dreper hverandre i en ganske så mye større grad enn de dreper vantro.

 

Hvor mange etniske nordmenn dreper?

 

Svar: Ca. 0,000575 %

Statistikker takk, da alle spørsmålene gir totalt forskjellige tall.

 

Problemet er ikke den ekstreme minoriteten.

 

Problemet er majoriteten som synes at aksjonene til ekstremistene er greit.

 

De vil nok ikke drepe deg selv, men visst faen ønsker de at ekstremistene innen sin egen religion gjør det.

 

https://carm.org/islamic-muslim-statistics-on-violence-rape-terror-sharia-isis-welfare

Du mener kilder?

 

Fra din kilde:

 

"America, 38% of American Muslims says ISIS beliefs are correct, "The Polling Company CSP Poll (2015): 38% of Muslim-Americans say Islamic State (ISIS) beliefs are Islamic OR correct."

 

Legg merke til at amerikanske muslimer her blir uthengt fordi de er enige om at IS er islamsk. Noe jeg regner med at også du er enig i?

 

"Britain, about 1/2 of Muslims support ISIS, ICM (Mirror) Poll 2015: 1.5 Million British Muslims support the Islamic State, about half the total population." "

 

Leser man kilden viser det seg at det er snakk om BRITER, ikke muslimer.

 

"Al Jazeera poll, 81% of respondents approved of ISIS "

 

Og sist men ikke minst, her har vi da det du sikter til tenker jeg. En åpen poll som kan ha blitt flagget på IS-forumer. Man kan ikke bruke en slik poll for å si noe annet enn at de som var inne og stemte kan støtte IS.

Endret av Sir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Enig i årsaksanalysen, uenig i løsningen. Trekk ut alle våpen og avslutt alle proxy-kriger. La muslimene drepe hverandre i fred og ignorer dem så mye som mulig. Avvis dem når de står ved våre grenser. La dem ordne opp selv i sine råtne samfunn.

Jeg prøvde ikke å si at vi definitivt bør fortsette heller, men at ting ikke vil gå bra uansett hva vi gjør. Det er for sent.

 

Det virker ikke som du er spesielt enig, når du samtidig ber dem ordne opp selv i sine "råtne" samfunn. Med mindre det du sier er at vi bør la de ordne opp selv i noe "vi" har en vesentlig del av skylden for.

 

Jepp. Vi har masse av skylden, men, vi har ingen mulighet for å fikse disse sykdomsinfiserte landene. Så vi får tusle skamfulle ut derfra og overlate dem helt og holdent til seg selv.

Lenke til kommentar

Humanitært hjelpearbeid, ja. Militære oppdrag, nei. Det er i hvert fall min mening. Sett fra Midtøsten sitt perspektiv er det ikke rart i at den såkalte "Vesten" har et dårlig rykte. Spesielt det å kombinere både humanitært arbeid og militære oppdrag er i hvert fall idioti. Det blir litt som et voldelig ekteskap. Mannen banker kona på ettermiddagen for å å si at han elsker henne like etterpå. Deretter krever han at hun må ta seg sammen og se fin ut, for i kveld skal de på byen og kose seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener kilder?

Fra din kilde:

 

"America, 38% of American Muslims says ISIS beliefs are correct, "The Polling Company CSP Poll (2015): 38% of Muslim-Americans say Islamic State (ISIS) beliefs are Islamic OR correct."

 

Legg merke til at amerikanske muslimer her blir uthengt fordi de er enige om at IS er islamsk. Noe jeg regner med at også du er enig i?

 

"Britain, about 1/2 of Muslims support ISIS, ICM (Mirror) Poll 2015: 1.5 Million British Muslims support the Islamic State, about half the total population." "

 

Leser man kilden viser det seg at det er snakk om BRITER, ikke muslimer.

 

"Al Jazeera poll, 81% of respondents approved of ISIS "

 

Og sist men ikke minst, her har vi da det du sikter til tenker jeg. En åpen poll som kan ha blitt flagget på IS-forumer. Man kan ikke bruke en slik poll for å si noe annet enn at de som var inne og stemte kan støtte IS.

Legg også merke til at 38% av dem er enige at ISIS er islamsk eller har rett. Hvordan muslimene behandles er irrelevant ovenfor statistikkene.

 

Du har fortsatt ikke bevist meg feil.

 

Leser man kilden er det snakk om BRITISKE MUSLIMER. BRITISKE MUSLIMER. aka, MUSLIMER.

 

Når det gjelder polls: Med den logikken der gjelder INGEN spørreundersøkelser fordi det KAN hende at den har blitt flagget for forskjellige forum og sosiale medier.

 

Du leser faen ikke hva du selv tar opp. Skjerp deg.

Endret av Yakamaru
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er vel bedre å spørre:

Snip: Årsaker til terror begått av muslimer.

Hvor mange etniske nordmenn dreper?

Svar: Ca. 0,000575 %

Hvor mange etniske nordmenn dreper av en av de overnevnte årsaker?

Geir :)

Bryr offeret seg om det?

Neppe. Men skal vi få bukt med et problem er det greit å vite årsakene. Hvis de fleste drapene skyldes narkotikapolitikken så er det den vi må jobbe med, skyldes den ekteskapelig vold så er det det vi må jobbe med. Og i den grad drap skyldes terror så må vi jobbe med det.

 

Fremtidige ofre vil åpenbart ha en interesse av det.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Når det gjelder polls: Med den logikken der gjelder INGEN spørreundersøkelser fordi det KAN hende at den har blitt flagget for forskjellige forum og sosiale medier.

 

 

Polls på nettsider har ingen verdi, fordi de kun måler syndpunkt til akkurat de som har vært inne å krysset av. De er på ingen måte representative.

 

Polls og spørreundersøkelser er to helt forskjellige ting. En skikkelig spørreundersøkelse gjennomføres etter vitenskaplige metoder.

 

Du må også regne med å få kritikk når kilden din er en tendensiøs konservativ kristen organisasjon, som i tillegg har null kildekritikk på det de presenterer. Jeg har ikke tenkt å gå inn bakgrunnsinformasjonen, rett og slett fordi mange av kildene referert på carm.org også er annenhåndskilder, og jeg har ikke tenkt å bruker fint vær til å lete helt ned i orginalene.

 

Men uansett er dette verdiløst i en debatt - uansett hvilket syn man har på islam.

 

-----

 

Ellers  er det som Geir skriver mye mer interessant hva som er årsaken, og årsakene er ikke så enkle som bare islam. I årsakene ligger også ofte potensiale for løsning på sikt

 

Vi som er gamle nok husker Rote Arme Fraction, Røde Brigader, Action Direct, ETA, IRA og alle de andre venstre eller høyrevridde fraksjoner (terrororganisasjoner). Italienske røde brigader mener man hadde over  10 000 medlemmer og uførte ca 14 000 voldshandlinger. Selv om røde brigader var en marxistisk terrororganisasjon, var det også her et "hat" til det dekadente vestlige samfunnet som fungerte som drivkraft.

Endret av Bolson
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Du mener kilder?

Fra din kilde:

 

"America, 38% of American Muslims says ISIS beliefs are correct, "The Polling Company CSP Poll (2015): 38% of Muslim-Americans say Islamic State (ISIS) beliefs are Islamic OR correct."

 

Legg merke til at amerikanske muslimer her blir uthengt fordi de er enige om at IS er islamsk. Noe jeg regner med at også du er enig i?

 

"Britain, about 1/2 of Muslims support ISIS, ICM (Mirror) Poll 2015: 1.5 Million British Muslims support the Islamic State, about half the total population." "

 

Leser man kilden viser det seg at det er snakk om BRITER, ikke muslimer.

 

"Al Jazeera poll, 81% of respondents approved of ISIS "

 

Og sist men ikke minst, her har vi da det du sikter til tenker jeg. En åpen poll som kan ha blitt flagget på IS-forumer. Man kan ikke bruke en slik poll for å si noe annet enn at de som var inne og stemte kan støtte IS.

Legg også merke til at 38% av dem er enige at ISIS er islamsk eller har rett. Hvordan muslimene behandles er irrelevant ovenfor statistikkene.

 

Du har fortsatt ikke bevist meg feil.

 

Leser man kilden er det snakk om BRITISKE MUSLIMER. BRITISKE MUSLIMER. aka, MUSLIMER.

 

Når det gjelder polls: Med den logikken der gjelder INGEN spørreundersøkelser fordi det KAN hende at den har blitt flagget for forskjellige forum og sosiale medier.

 

Du leser faen ikke hva du selv tar opp. Skjerp deg.

Siden du ikke leser kilsmden, men helker leser inne på den kristne tenketanken, så får du ikke med deg følgende:

 

"But, staggeringly, the poll of 2,016 British adults taken over the weekend also found that support for the terror group was up by 2%, to 9%.

 

Votes are in: A Daily Mirror poll revealed public opinion on ISIS

It found that 3% have a “very favourable view”, up 1% from a year ago – suggesting that around half of Britain's three million Muslims could be ISIS sympathisers. "

 

En poll på en internettside kan ikke tas som fakta. Det står det også på VG nett hver gang det er en avstemming. Når det ringes rundt til et utvalg personer så er det ingen måte å rigge pollen på for outsidere.

 

Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente med 38 % av muslimer?

 

Det pollen sier er at 38 prosent av muslimer i USA mener at IS er ISLAMSK ELLER HAR KORREKTE MENINGER. La meg soørre deg: Mener du IS er islamsk eller har korrekte meninger? JA ELLER NEI?

 

Tenkte meg det.

Endret av Sir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere vitner sier mannen ropte allah akbar på Mc Donalds før han startet å drepe barn og VG sier det er ingenting som tyder på islamistisk terror. Javel???

 

Er ikke politiet som som sier at ingenting tyder på at det er muslimsk terror bedre kilde en hva "tilfeldige" vitner kommer med.

 

Politiet kan heller ikke bekrefte at det var skyting flere enn et sted.

 

La oss slutte med å spekulere om det ene eller andre før fakta er på bordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...