Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Med Sheasys logikk ble altså Benjamin Hermansen drept av to unge menn fordi han var mann. Ingenting annet hadde noe med saken å gjøre.

Heldigvis er det skrevet og dedikert mange sanger og dill til saken, av blandt annet Michael Jackson, Karpe Diem og Nico og Vinz. Mon tro hvor mange sanger som blir dedikert til hvite som blir angrepet, voldtatt og drept av fargede hver eneste dag på grunn av deres hudfarge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ikke med Sheasys logikk. Med dine fantasier om hva jeg skal ha skrevet, noe som ikke har rot i virkeligheten overhodet.

 

La meg gjenta: det eneste jeg har sagt er at vi ikke vet mer enn at en nordmann har blitt overfalt i Egypt, og ligger i koma. Vi vet ikke hvorfor. Vi vet ikke engang hvilken hudfarge nordmannen har!

 

Du har sagt at dette definitivt er et rasistisk motivert terrorangrep, foretatt av muslimer, og at de som ikke automatisk drar den slutningen lukker øynene for det åpenbare.

Endret av Sheasy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med Sheasys logikk ble altså Benjamin Hermansen drept av to unge menn fordi han var mann. Ingenting annet hadde noe med saken å gjøre.

 

Heldigvis er det skrevet og dedikert mange sanger og dill til saken, av blandt annet Michael Jackson, Karpe Diem og Nico og Vinz. Mon tro hvor mange sanger som blir dedikert til hvite som blir angrepet, voldtatt og drept av fargede hver eneste dag på grunn av deres hudfarge.

Problemet er ikke nødvendigvis hva Sheasy skriver, men hva du legger i det han skriver. 

 

Personlig husker jeg "Ambulansesaken" (https://no.wikipedia.org/wiki/Ambulansesaken_(2007)) fra 2007 meget godt, og pleier å bruke den som et eksempel både på at ikke alt nødvendigvis skyldes rasisme, og videre som et eksempel på at man skal være forsiktig med å rope "rasisme" eller "ikke rasisme" før man i det hele tatt vet hva som faktisk skjedde. 

Det er ikke verre enn å ikke påstå mer enn det som kommer frem av informasjon fra flere medier (ikke utelukkende en eller et par aviser, da f.eks. Dagbladet gjorde en særdeles dårlig figur i dekningen av Ambulansesaken). 

 

Samtidig er det ikke verre enn å faktisk ta en persons ord for det de faktisk skriver eller sier, i stedet for å legge flere og flere halmstrå på det som etterhvert vil bli en enorm stråmann.  

Å si at en sak ikke nødvendigvis er rasistisk motivert, er IKKE det samme som å si at slikt aldri skjer, eller at mordet på Benjamin IKKE var det. 

F.eks, bare fordi man sier at en sak ikke nødvendigvis er anti-semitistisk, er ikke dèt det samme som å si at holocaust aldri fant sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De ble også frikjent for rasisme, den saken fikk mye mere oppmerksomhet i media. Mens en sak som faktisk er 6 ganger verre har vi ikke hørt et pip om på mange måneder. Hva skjedde der?  Rettsaken til saken du nevner hadde stor mediedekning, mens de færreste inkuldert meg vet ikke engang om  det har vært rettssak med de afrikanerne.

Saken fikk da svært mye oppmerksomhet? I nettaviser, papiraviser, radio og TV. Sist i midten av mai, og da hadde ikke politiet avtalt møte med tingretten.

 

Namsos-saken skjedde 5. juli 2015, og dommen kom 7-8 måneder senere. Det er nå snart tre måneder siden Charlottenlund-saken kom frem.

Lenke til kommentar

 

Personlig husker jeg "Ambulansesaken" (https://no.wikipedia.org/wiki/Ambulansesaken_(2007)) fra 2007 meget godt, og pleier å bruke den som et eksempel både på at ikke alt nødvendigvis skyldes rasisme, og videre som et eksempel på at man skal være forsiktig med å rope "rasisme" eller "ikke rasisme" før man i det hele tatt vet hva som faktisk skjedde. 

Kjørte ambulansesjåførene fra flere enn en somalier? Kanskje 6? Nei, jeg er enig at engangstilfeller er nok ikke rasisme men etter 6 ganger begynner værtfall jeg å se et mønster. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Personlig husker jeg "Ambulansesaken" (https://no.wikipedia.org/wiki/Ambulansesaken_(2007)) fra 2007 meget godt, og pleier å bruke den som et eksempel både på at ikke alt nødvendigvis skyldes rasisme, og videre som et eksempel på at man skal være forsiktig med å rope "rasisme" eller "ikke rasisme" før man i det hele tatt vet hva som faktisk skjedde. 

Kjørte ambulansesjåførene fra flere enn en somalier? Kanskje 6? Nei, jeg er enig at engangstilfeller er nok ikke rasisme men etter 6 ganger begynner værtfall jeg å se et mønster. 

 

Nå var også eksempelet mitt brukt utelukkende for å få frem et poeng om at mediers (og pårørendes) fremstilling ikke nødvendigvis er a) objektiv, b) har røtter i virkeligheten eller c) er basert på mer enn en side av saken. 

Enkelte hadde gjort opp sin mening om hva som var sant allerede fra sekundet de hørte om saken, som førte til episoder hvor privatpersoner blokkerte ambulanser i trafikken, angivelig grunnet denne episoden, i et forsøk på å rope ut mot "rasistiske ambulansearbeidere".

 

I stedet for å la sine egne personlige overbevisninger ta overhånd, burde man alltid forholde seg til den informasjonen som er tilgjengelig (og reell) og argumentere ut i fra den, i stedet for å begynne å synse og argumentere for noe som vitterlig ikke behøver å være tilfelle. I verste fall vil man, uavhengig om man faktisk tar feil eller ikke, bare fortsette å kaste bensin på et bål som vitterlig ikke burde vært der i utgangspunktet. 

 

Alt jeg prøver å si er: 

Ta det folk skriver for det de faktisk skriver, ikke synse om informasjon som ikke er tilgjengelig, og la oss forholde oss til det vi faktisk VET. 

Ting blir ikke bedre av at man skal ilegge saker en dimensjon de ikke nødvendigvis har, kun fordi vi selv har personlige erfaringer med at enkelte tilfeller blir "tiet ned" eller ikke blir lagt like mye vekt på. 

Endret av Snurreleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gjengkriminalitet er definitivt et problem og det er noe som bør slåes hardt ned på uavhengig av etnisitet og alder.

En 13 åring kan ta livet av en 36 åring om han treffer riktig med mursteinen han har i hånda.

 

Når ungdom samler seg sammen i gjenger og bruker vold er noe alvorlig galt med både foreldre , miljø og staten som tross alt har som ansvar å ta vare på sine borgere , må man gjøre endringer på lovverket som gjør at foreldrene risikerer å bli kastet ut av landet om de fortsatt ikke har fått godkjent sitt statsborgerskap så kan det være at de slår litt hardere ned på å bare la "ungene" være ungdommer når de selv vet at de "leker" sammen med andre voldelige ungdommer.

 

Det er foreldrene som har ansvaret for barna sine, men jeg velger å sette en grense når vold utøves, da bør barn i alderen 12 - 18 kunne få en form for straff som får konsekvenser for dem for å vise alvoret i saken og ikke noe "pappa" med den store lommeboka kan fikse. 

 

Men for å sette ting i et annet perspektiv, jeg har selv blitt banket opp av politi når jeg bodde i Spania som 14 åring , feil sted til feil tidspunkt ( Policia local som er veldig korrupte ) og å late som jeg ikke pratet Spansk fikk konsekvenser for meg. Det var et typisk tilfelle av å banke en "jævla" utlending , min bestekompis som er Spansk sto sjokkert og så på , dagen etterpå hadde jeg merke etter kvelertak rundt halsen , blått øye og forstuet kjeve. Fordi min far ikke hadde "lovlig" residensia , som er oppholdstillatelse , kunne vi ikke føre en sak mot dem og dette hadde trolig blitt ramaskrik ut av , spesielt siden bestekompisen min og faren hans ( som var major i hæren) var villige til å støtte oss 100%. Det er mer til saken enn dette her , men jeg velger å forenkle den og stopper her.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

@Malvado

 

Politiet i Spania er jo ikke hakket bedre i dag. Har selv sett politiet provosere frem en slåsskamp med en "svarting", midt i La Rambla i Barcelona, tilsynelatende fordi de ikke hadde noe annet å finne på. En fyr forulempet den mørkhudede, han kjeftet om smelte tilbake, politiet kom og bøllet seg verbalt og fysisk til at den mørkhudede (på 1,65 og under 60kg) dyttet i den snaut to meter høye oksen av en politimann. Der og da fant jeg ut at en holder seg så langt vekke fra spansk politi som overhode mulig.

Lenke til kommentar

Uffda:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/mor-og-tre-dotre-knivstukket-pa-fransk-alpehotell/60330706

 

Det er fremdeles bare enkelttilfeller og har ikke noe med hverken kultur eller religion å gjøre.

 

Ja huffda :

 

 

Ifølge nyhetsbyrået AP har viseordføreren senere trukket tilbake uttalelsen og sagt at det likevel ikke ser ut til å være tilfelle. Om det finnes et annet motiv er foreløpig uavklart.

Statsadvokat Raphaël Balland, sier at motivet for angrepet fortsatt er uklart. Og en politikilde har uttalt til den franske avisa Nouvel Obs at det ikke ble ytret noe religiøst i forbindelse med hendelsen.

 

Kanskje vente litt til før man drar konklusjoner? Det kan godt være at dette er enda en fanatisk idiot , det positive er at fortsetter dette på denne måten kan religion fort bli bannlyst i flere land, så vinn vinn for mange mennesker ( trolig etter litt blodbad selvsagt ).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Uffda:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/mor-og-tre-dotre-knivstukket-pa-fransk-alpehotell/60330706

 

Det er fremdeles bare enkelttilfeller og har ikke noe med hverken kultur eller religion å gjøre.

 

Ja huffda :

 

 

Ifølge nyhetsbyrået AP har viseordføreren senere trukket tilbake uttalelsen og sagt at det likevel ikke ser ut til å være tilfelle. Om det finnes et annet motiv er foreløpig uavklart.

Statsadvokat Raphaël Balland, sier at motivet for angrepet fortsatt er uklart. Og en politikilde har uttalt til den franske avisa Nouvel Obs at det ikke ble ytret noe religiøst i forbindelse med hendelsen.

 

Kanskje vente litt til før man drar konklusjoner? Det kan godt være at dette er enda en fanatisk idiot , det positive er at fortsetter dette på denne måten kan religion fort bli bannlyst i flere land, så vinn vinn for mange mennesker ( trolig etter litt blodbad selvsagt ).

 

Tja... Jeg antar at det er skadekontroll. Og nei, religion skal ikke bannlyses, men det skal latterliggjøres og stilles spørsmål ved. Har ingen tro på å bannlyse og forby noe som helst.

Lenke til kommentar

*muslimer

 

Muslimer er ikke en rase. Som dere selv sier, så består det av flere folkegrupper.

Du vil bombe hele "fitteøsten". Der bor det arabere, ikke bare muslimer. Du vil ikke bombe Indonesia eller Mauritius, selv om det bor muslimer der. Så, nei, å gjemme seg bak "islam er ikke en rase" fungerer dårlig. Nordmenn er heller ikke en rase, forresten, likevel kalte du Sir rasistisk. Du klarer ikke være konsekvent fra innlegg til innlegg, engang.

 

Ikke at det ville gjort det så mye bedre. "Nei, nei, jeg kan umulig være rasistisk. Jeg vil drepe 300 millioner mennesker, men det er ikke på grunn av hudfargen." Gratulerer, du er ikke rasistisk! Fortsatt en voldsforherligende ekstremist, med retorikk veldig mye grovere enn de fleste islamister.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...