Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Nesten 250 uskyldige personer er drept i 3 store terrorangrep i frankrike på knapt 1.5 år, også mener du det er "heldig" at det finnes folk som ikke gidder gjøre noe med det?

Han mener vel slik jeg leser det at ikke alt man kan være fristet til å gjøre vil virke etter hensikten, og at det derfor ikke bare er om å gjøre å "gjøre noe med det". Noen handlinger kan gjøre vondt verre.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten 250 uskyldige personer er drept i 3 store terrorangrep i frankrike på knapt 1.5 år, også mener du det er "heldig" at det finnes folk som ikke gidder gjøre noe med det?

 

Det er ikke snakk om å ikke gidde, det er snakk om at "vi må gjøre noe, vise handlekraft" ofte fører til handlinger som gjør ting verre, ikke bedre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei jeg mener ikke folket må ta loven i egne hender i likhet med BLM, det gjør bare vondt værre. Men politikere må gjøre noe for å beskytte folket sitt, det er den eneste oppgaven de har, og de er i ferd med å feile.

 

Det er objektivt tryggere å være borger i vesten enn det i praksis noensinne har vært.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv franskmenn begynner å få nok nå, noe dagens utbuing av statsministeren under minneseremonien for nice viser. Folk er møkk lei av å høre politikere som sier "jeg fordømmer", og vil heller ha en leder som viser handlekraft.

Joda, det er forståelig at folk møter avmaktsfølelsen med rop om en sterk leder. Men det er ikke likegyldig hvem som svarer, og hva han svarer med...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror en måned er for kort tid. Islamistene trenger tid på å regruppere og få roet ting ned. De venter til vi har glemt Nice, krangler om noe annet ikke-islam relatert, og så smeller det. Det er en klassisk sykel som disse angrepene går gjennom. Europa under ett, før november er ferdig. Sverige, innen ett år. Norge... Tja, vil ikke bli overrasket om vi vil se lignende lastebilangrep i Norge ved hvilken som helst festival/høytid med masse folk på små områder der en lastebil kan kjøres inn.

 

Er det noe en overhode ikke må finne på så er det å besøke Tyske julemarked. Jeg håper tyskerne setter ut massive antiterror-styrker ved Oktobefestivalen, hvis ikke så blir det stygt.

Jeg tror du overvurderer islamistene litt.

Lenke til kommentar

 

Selv franskmenn begynner å få nok nå, noe dagens utbuing av statsministeren under minneseremonien for nice viser. Folk er møkk lei av å høre politikere som sier "jeg fordømmer", og vil heller ha en leder som viser handlekraft.

Joda, det er forståelig at folk møter avmaktsfølelsen med rop om en sterk leder. Men det er ikke likegyldig hvem som svarer, og hva han svarer med...

 

Geir :)

Eller hun.

Lenke til kommentar

Nei jeg mener ikke folket må ta loven i egne hender i likhet med BLM, det gjør bare vondt værre. Men politikere må gjøre noe for å beskytte folket sitt, det er den eneste oppgaven de har, og de er i ferd med å feile.

Tja, at det er den eneste oppgaven de har, må man vel være minarkist for å mene. Alle partier vil ellers ha en sterk stat som vedtar og finansierer alt fra sykehus og eldreomsorg til veibygging og miljøvern, det siste riktig nok i varierende grad.

 

Kanskje hadde det vært bedre om det faktisk var den eneste oppgaven....

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ulidelig naivt og/eller et grovt tilfelle av fornektelse å ikke anta dette som årsak først.

Selvsagt. Det er naivt å ikke anta at overfall er terrorangrep. La oss være tydelige: jeg sier ikke at det ikke er et rasistisk angrep, jeg sier ingenting om hva det er eller ikke er. Det jeg sier er at over 50 % av overfall ikke er terrorangrep, og det er dette du kaller naivt.

 

Hvor stor andel av overfall mener du er terrorangrep, du som er så realistisk? 55 %? 70 %? 100 %?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Du kan ikke være seriøs. At en turist blir overfalt i Egypt er mest sannsynlig terrorisme og rasisme? Det har tørnet komplett for deg.

 

 

Dette var ikke en turist som ble overfalt. Det var en hvit utlending som ble forsøkt myrdet. De stjal ingenting ifra ham.

 

Men som vanlig vil du ikke åpne øynene for det åpenbare.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, jeg prøver ikke å vinkle det som om det var et ran. "Ran" er overhodet ikke implisitt i "overfall", snarere tvert i mot.

 

Vi har absolutt ingen informasjon om at han ble angrepet på grunn av sin etnisitet. Videre, selv om slik informasjon eventuelt skulle dukke opp, så betyr det selvsagt ikke at det var et terrorangrep. Det er ikke bortforklaring å påpeke at du spekulerer vilt.

 

Edit: Jeg ser Apox snek seg mellom her med et sarkastisk utsagn. Det burde være unødvendig, men i tilfelle enkelte sliter veldig med tekstforståelse: Selvsagt kan hvite bli utsatt for rasistisk motivert vold, og selvsagt er det mulig at det er det som har skjedd her. Ingen har sagt noe annet, det jeg har sagt er at vi ikke vet mer enn at en turist i Egypt har blitt overfalt, og at det ikke er nok til å anta at det var et rasistisk angrep og et terrorangrep. Det er alt jeg har sagt, å insinuere annet er dypt uærlig.

Endret av Sheasy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du forsøker å vinkle det som om det var et ran. Det var det ikke. Ingenting ble tatt. De gikk rett på ham. Det er ikke slik ranere oppfører seg.

 

Han ble angrepet på grunn av sin etnisitet. Det er tåpelig å forsøke å bortforklare det.

Evt.

 

-Det var blind vold.

-Han hadde sett på en av søstrene dems.

-Han var full.

-Han ville sloss.

-De trodde han var fra syden(nordmenn blir ofte brune i syden).

-Han er ikke etnisk norsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Neinei, hvite folk kan ikke bli utsatt for rasistisk motivert vold, det går ikke an.

Akuratt som de afrikanerenere som angrep hvite mennesker 6 ganger i Trondheim og noen prøvde å argumentere at det nok ikke var rasistisk motivert. Noe det med stor sannsynlighet var. Om dette var rasistisk motivert er umulig å si da dette kan være et ran som gikk veldig galt. Det kan selvfølgelig også vært rasistisk motivert, men jeg vet for lite om akuratt den saken.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var en merkelig fremstilling. Slik jeg husker det:

 

En gjeng var 100 % innstilt på at episodene i Trondheim definitivt, uten tvil, var rasisme. Enkelte mente at vi ikke kunne vite dette, og at politiet burde etterforske.

 

Sammenlign med episoden hvor noen etnisk norske banket opp en med ikke-etnisk bakgrunn: En gjeng var veldig opptatt av å påpeke at andre etnisiteter er mer voldelige enn nordmenn, og at ingen ville kalt det rasisme hvis rollene var omvendt. Svært få, hvis noen, sa faktisk at det var rasistisk motivert, men mente at politiet burde etterforske.

 

Jeg tror en del på dette forumet har fantasivenner som stadig kaller de rasister, og forteller de at hvite ikke kan bli utsatt for rasisme. Jeg ser ikke så mange andre forklaringer; de klager svært ofte om at folk sier slikt, men jeg ser det aldri.

Lenke til kommentar

Sammenlign med episoden hvor noen etnisk norske banket opp en med ikke-etnisk bakgrunn: En gjeng var veldig opptatt av å påpeke at andre etnisiteter er mer voldelige enn nordmenn, og at ingen ville kalt det rasisme hvis rollene var omvendt. Svært få, hvis noen, sa faktisk at det var rasistisk motivert, men mente at politiet burde etterforske.

 

 

De ble også frikjent for rasisme, den saken fikk mye mere oppmerksomhet i media. Mens en sak som faktisk er 6 ganger verre har vi ikke hørt et pip om på mange måneder. Hva skjedde der?  Rettsaken til saken du nevner hadde stor mediedekning, mens de færreste inkuldert meg vet ikke engang om  det har vært rettssak med de afrikanerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...