Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

Du vet du har tapt enhver diskusjon i det du må ty til Hitler/nazisme?

 

Nei hvorfor det? Så lenge det er en relevant sammenligning så driter jeg i Godwin's lov.

Loven gjelder ikke når nazisme er relevant, men her var det blendende irrelevant, så Godwin ville nok dømt innlegget ditt nedenom og hjem.

 

Uansett, utfra logikken din, alle muslimer er onde fordi de er muslimer eller fra muslimske land - med en såpass bred kam og paralleller til nazismen må du samtidig hevde at hele tyskland, alle innbyggerne, var onde under WW2 - får du deg faktisk til å tro sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Du svarer ikke på spørsmålet. : Hvordan få gjennomført slikt vedtak du hevder det "bare" er å vedta. Forklar spesifikt.

Japan, Sveits, Australia..

 

Foregangsland.

+1

Tror forumbestefar Geir trenger en studietur til Japan. Av 7586 asylsøkere fikk 27 innvilget asyl i 2015. Ja, et foregangsland. Og også et land med gjennomsnitt iq høyere enn Norge(108vs100)

Blir nok for hard kost for en stakkars sosialist.. ingen muslimer å se..

Når bestemte vi egentlig at argumentskvaliteten på diskusjon.no skulle senkes til VGD-nivå, og hvorfor? Trodde lenge jeg nesten hadde gått meg vill de siste sidene hadde ikke Geir holdt et visst nivå, for her var det mye grums gitt.

 

.. forresten kan jeg vel bare avklare det før du svarer - nei, jeg er ikke en "jævla sossialist".

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er alt vi vet, du vet visstnok veldig mye mer. Du vet nok til å vite at dette er et islamsk angrep, hvis ikke hadde du ikke postet det i denne tråden.

 

 

 

Vi vet også at angriperne alle var brune og sansyneligvis muslimer, og at han var hvit og ikke-muslim. Vi vet også at hadde dette vært motsatt hadde det vært en av hovedsakene i nyhetene og det hadde vært motivet som ble etterforsket først.

 

Uten annet motiv er det overveldende sannsynlig at dette er islamsk terror og rasisme av høyeste grad.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi vet også at angriperne alle var brune og sansyneligvis muslimer, og at han var hvit og ikke-muslim. Vi vet også at hadde dette vært motsatt hadde det vært en av hovedsakene i nyhetene og det hadde vært motivet som ble etterforsket først.

 

Uten annet motiv er det overveldende sannsynlig at dette er islamsk terror og rasisme av høyeste grad.

Du kan ikke være seriøs. At en turist blir overfalt i Egypt er mest sannsynlig terrorisme og rasisme? Det har tørnet komplett for deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er alt vi vet, du vet visstnok veldig mye mer. Du vet nok til å vite at dette er et islamsk angrep, hvis ikke hadde du ikke postet det i denne tråden.

 

 

Vi vet også at angriperne alle var brune og sansyneligvis muslimer, og at han var hvit og ikke-muslim. Vi vet også at hadde dette vært motsatt hadde det vært en av hovedsakene i nyhetene og det hadde vært motivet som ble etterforsket først.

 

Uten annet motiv er det overveldende sannsynlig at dette er islamsk terror og rasisme av høyeste grad.

Er du spik spenna?! Hva slags terror er det når hvite turister blir banket/drept/knivstukket på gran Canaria og aya napa, eller i Thailand da? For det skjer nemlig oftere.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Frankrike er spesielt utsatt utsatt for terrorisme fordi terroristene vinner.

Frankrike er spesielt utsatt fordi Frankrike har flest muslimske innvandrere, står i spissen for krigen mot islamisme og har færrest økonomiske ordninger for å hjelpe dem. Det er store splittelser i Frankrike mellom muslimer og resten av befolkningen. Det er store paralellsamfunn.

 

Og det gjør dem til det mykeste/enkleste målet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Vi vet også at angriperne alle var brune og sansyneligvis muslimer, og at han var hvit og ikke-muslim. Vi vet også at hadde dette vært motsatt hadde det vært en av hovedsakene i nyhetene og det hadde vært motivet som ble etterforsket først.

 

Uten annet motiv er det overveldende sannsynlig at dette er islamsk terror og rasisme av høyeste grad.

Du kan ikke være seriøs. At en turist blir overfalt i Egypt er mest sannsynlig terrorisme og rasisme? Det har tørnet komplett for deg.

Nei, det er ulidelig naivt og/eller et grovt tilfelle av fornektelse å ikke anta dette som årsak først.

Lenke til kommentar

 

Noen som er med på å vedde på at Frankrike får enda et angrep neste måned?

Kan vedde en 10'er på neste måned.

Vedder mye mer på at det vil skje et eller flere angrep før året er omme.

 

Det er vel bare et tidsspørsmål før söta bror opplever et angrep også.

 

 

Jeg vedder imot.

Tar jeg feil henger moderatorkappen på et stativ.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Noen som er med på å vedde på at Frankrike får enda et angrep neste måned?

Kan vedde en 10'er på neste måned.

Vedder mye mer på at det vil skje et eller flere angrep før året er omme.

 

Det er vel bare et tidsspørsmål før söta bror opplever et angrep også.

 

 

Jeg vedder imot.

Tar jeg feil henger moderatorkappen på et stativ.

 

Hva skal vi sette som tidsgrense for "tidsspørsmålet" for islamsk terrorangrep hos søta bror? Jeg setter 12 måneder fra skrivende stund.

Lenke til kommentar

Tror det er vanskelig å treffe den berømte spikeren på hodet mer enn akkurat det der.

 

Jeg tror han bommer på premisset: Terroren skjer fordi islamistene taper, ikke fordi de vinner. Hadde de vært i nærheten av å vinne - det vil si få etablert det mytiske kalifatet sitt - hadde de ikke drevet terror lenger. Da hadde de tvert om begynt å selge olje til Frankrike og andre vestlige land. Men slik går det jo ikke. IS slås tilbake på alle fronter, i midtøsten, og svarer med terror. Terroren endrer jo ingenting, uansett hvor fryktelig den er for ofrene og samfunnet rundt dem. Tvert om, det er bare i den grad vi lar den endre oss den virker.

 

Terroristene angriper oss ikke militært, derfor kan de heller ikke bekjempes militært. Mantraet om at vi er "i krig" med islam eller med terror bringer oss ingensteds hen, annet enn låst i hengemyrskonflikter som i Afghanistan og Irak. Konflikter som så langt ikke har svekket fienden. Og nå gjør vi snart det samme i Syria.

 

Ikke at jeg har løsningen, men den er garantert ikke retorisk...

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tidsperspektivet mitt er som sagt en måned fra og med i dag (Eller ut hele august måned, vi får se).

Må være et ordentlig angrep, en muslimsk kriminell som knivstikker en hvit person og stikker av med lommeboka teller selvsagt ikke.

 

Kan la dette gjelde for både Frankrike og Sverige forresten.

 

Personlig tror jeg nå at både Frankrike og Sverige (og andre land) vil skjerpe seg og prøve å få litt oversikt over hva som har kommet til landet. Noen nevnte noe med obligatorisk gps armbånd som ikke kan taes av, usikker på om det stemmer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg tror en måned er for kort tid. Islamistene trenger tid på å regruppere og få roet ting ned. De venter til vi har glemt Nice, krangler om noe annet ikke-islam relatert, og så smeller det. Det er en klassisk sykel som disse angrepene går gjennom. Europa under ett, før november er ferdig. Sverige, innen ett år. Norge... Tja, vil ikke bli overrasket om vi vil se lignende lastebilangrep i Norge ved hvilken som helst festival/høytid med masse folk på små områder der en lastebil kan kjøres inn.

 

Er det noe en overhode ikke må finne på så er det å besøke Tyske julemarked. Jeg håper tyskerne setter ut massive antiterror-styrker ved Oktobefestivalen, hvis ikke så blir det stygt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som er med på å vedde på at Frankrike får enda et angrep neste måned?

Kan vedde en 10'er på neste måned.

Vedder mye mer på at det vil skje et eller flere angrep før året er omme.

 

Det er vel bare et tidsspørsmål før söta bror opplever et angrep også.

Jeg vedder imot.

Tar jeg feil henger moderatorkappen på et stativ.

Hva skal vi sette som tidsgrense for "tidsspørsmålet" for islamsk terrorangrep hos søta bror? Jeg setter 12 måneder fra skrivende stund.

Noe sånt ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 Terroren endrer jo ingenting, uansett hvor fryktelig den er for ofrene og samfunnet rundt dem. Tvert om, det er bare i den grad vi lar den endre oss den virker.

 

 

Uenig, det er akkurat mangelen på reaksjoner/endringer som er skremmende. Vi må så alldeles ikke "lære oss å leve med terror" slik som mange hevder. Det funker heller ikke å bekjempe radikal islam med klemmer og facebook likes som han sier i videoen.

 

Jeg har heller ikke noe løsning utover å deportere alle av arabisk opprinnelse, noe selv jeg ser at blir for drastisk, derfor foreslår jeg heller å totalt stoppe ikke-vestlig innvandring i europa i årene fremover til man får se resultatet av dette galskapet av et prosjekt noen få politikere har tredd ned i halsen på oss innbyggere.

 

 

Selv franskmenn begynner å få nok nå, noe dagens utbuing av statsministeren under minneseremonien for nice viser. Folk er møkk lei av å høre politikere som sier "jeg fordømmer", og vil heller ha en leder som viser handlekraft.

Endret av Apox
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...