Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

 

Du svarer ikke på spørsmålet. : Hvordan få gjennomført slikt vedtak du hevder det "bare" er å vedta. Forklar spesifikt.

 

Japan, Sveits, Australia..

 

Foregangsland.

 

+1

Tror forumbestefar Geir trenger en studietur til Japan. Av 7586 asylsøkere fikk 27 innvilget asyl i 2015. Ja, et foregangsland. Og også et land med gjennomsnitt iq høyere enn Norge(108vs100)

 

 

Blir nok for hard kost for en stakkars sosialist.. ingen muslimer å se..

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det ikke vi som bestemmer hvem vi vil ha inn i landet vårt? Om vi gikk inn for å stoppe innvandring en periode så ser jeg ikke hvem som skulle nekte oss det.

 

Ap, Sv, V , Krf..

 

 

Om vi gikk inn for, altså norge bestemte seg for.

Men skjønner hva du mener, disse molbopartiene ser nok heller norge forfalle enn å nekte en eneste muslim å få norsk pass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Blir nok for hard kost for en stakkars sosialist.. ingen muslimer å se..

Hva er målet ditt her, når du vet at brukeren du kaller sosialist faktisk er anarkokapitalist? Vet du ikke hva ordene betyr?

 

 

Beklager.. Kan du forklare meg forskjellen?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Beklager.. Kan du forklare meg forskjellen?

...

 

Det er to ytterpunkter, på hver sin side. Ting kan ikke bli mer forskjellige. Hvis du ikke vet hva sosialisme betyr, så er mitt råd å ikke bruke det som skjellsord.

 

Sosialister vil ha sosial kontroll og eierskap av produksjonsmidler ("means of production", hvis du vil google). Hvordan er forskjellig fra sosialist til sosialist; demokratisk sosialisme, anarkosyndikalisme, anarkister etc. etc.

 

Anarkokapitalister vil ha 100 % privat eierskap. Ingen stat, bare privat eiendomsrett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blir nok for hard kost for en stakkars sosialist.. ingen muslimer å se..

Hva er målet ditt her, når du vet at brukeren du kaller sosialist faktisk er anarkokapitalist? Vet du ikke hva ordene betyr?

 

Merkelig at en anarkokapitalist agiterer for dagens type innvandring som skaper kostnader for en stat han er imot. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva med det faktum at de fleste av disse terroristene ikke er spesielt religiøse? Eller det faktum at det kun er "lov" å drepe de vantro, mens disse folka slakter ned helt uavhengig av om det er muslimer eller ikke. Handlingen i Frankrike kvalifiserer ikke til de 72 jomfruene, eller ingang til himmelriket etter hva de tror på. Hvordan kan man da påstå at det er troen på islam som driver de til dette?

Det vi har hørt fra vitneskildringer fra tidligere terrorangrep i Frankrike og USA er nettopp religiøse slagord. Hvem er du til å si at slike terrorangrep ikke kvalifiserer til jomfuer og belønning for martyrdød? Islam har da mange tekster om lovord for de som ofrer livet i kamp mot ikke-muslimer?
Lenke til kommentar

 

Det vet jeg også, ja blandet litt der, det gikk litt fort i svingene. Men jeg mener at alle som kommer til Norge må vise pass før de kommer inn til Norge og de må søke visum før de kommer inn i landet også. Jeg er motstander av fri flyt avtalen Norge har med EU. Vi burde droppe den også selvsagt.

Da må jo vi gjøre det samme andre veien også? Søke om visum 2 uker i forveien for å dra til Sverige.

Ja, men selvfølgelig om vi kan ta dagsturer til 2-3 av våre naboland uten visum er helt ok. Lengre enn det kan diskuteres. Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Merkelig at en anarkokapitalist agiterer for dagens type innvandring som skaper kostnader for en stat han er imot. 

 

 

Hvis man tror på fri bevegelse av varer tjenester og mennesker, hvorfor skal man støtte ideer som hindrer denne bevegelsen? Og hvorfor skulle man bekymre seg om kostnadene for en stat man allikevel ikke ønsker, og som man ikke mener denne staten burde ha?

 

Hvorfor skal en anarkokapitalist bekymre seg om nasjonalstatens ve og vel?

 

Jo, det er merkelig. Jeg vet meget godt hva som menes med "fri innvandring" i liberalistisk forstand. Dagens innvandring ligner ikke det grann.

 

 

Jeg agiterer ikke for dagens type innvandring. Jeg agiterer for retten til å søke lykken i en fri verden. Ikke til å finne den. Jeg har beskrevet før hvordan jeg ville behandle flyktningeproblemet, også under dagens system med stater.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/egypt/nordmann-18-knivstukket-i-egypt-tilstanden-er-alvorlig/a/23742322/

 

18 år gammel nordmann angrepet av minst tre egyptere med kniv, slått og sparket. Ligger nå i koma. Kjente ikke angriperne ifra før. Står ingenting om at han ble ranet. Motivet er ukjent sier de.

Merkelig. Hadde tre hvite gått løs på en muslim og forsøkt å drepe ham uten noe annet tilsynelatende motiv kan du banne på at ordene rasisme, islamofobi osv. hadde blitt brukt av media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blant Norges største aviser finner vi følgende artikler:

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/egypt/nordmann-18-knivstukket-i-egypt-tilstanden-er-alvorlig/a/23742322/

http://www.bt.no/nyheter/utenriks/Ung-nordmann-knivstukket-i-Egypt-3632023.html

http://www.aftenposten.no/verden/Nordmann-18-knivstukket-i-Kairo-600365b.html

http://www.dagbladet.no/nyheter/18-ar-gammel-nordmann-knivstukket-i-egypt-tilstanden-er-alvorlig/60327689

 

Her har vi en beskrivelse av hendelsen, i tillegg til uttalelsen fra UD:

 

"- Utenriksdepartementet er kjent med at en norsk borger har blitt knivstukket i Egypt. Den norske ambassaden i Kairo er i kontakt med vedkommendes pårørende i Kairo, og yter konsulær bistand, sier kommunikasjonsrådgiver Rune Bjåstad i UD."

 

VG skriver også at omstendighetene er uklare, og at gjerningsmennene i følge familien ikke var kjent for offeret. Han kan vi naturlig nok ikke spørre, ettersom han ligger i koma.

 

Det er alt vi vet, du vet visstnok veldig mye mer. Du vet nok til å vite at dette er et islamsk angrep, hvis ikke hadde du ikke postet det i denne tråden.

Endret av Sheasy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...