Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Ikke spesielt religiøse my ass. Det er mange som hevder isis ikke er "ekte muslimer" også, så vi ser jo hvor lista ligger i en slik diskusjon.

 

Muslimer dreper hverandre hver dag i muslimske land, kan de da ikke være religiøse av den grunn?

Terror begås av mange som ikke påberoper seg noen religiøs tilhørighet også. Fellestrekket for de aller fleste er at de føler seg ekskludert, urettferdigbehandlet, fratatt muligheter++ En annen ting som er svært vanlig er at de finner en eller annen "kamp" som de kan kjempe, slik at de oppnår noe stort.

 

En kamp mot islam for å motarbeide terror, er like dumt som å starte en kamp mot menn for å motarbeide terror.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

En kamp mot islam for å motarbeide terror, er like dumt som å starte en kamp mot menn for å motarbeide terror.

 

 

Hvis fellestrekket er menn og ikke islam så lurer jeg på hvorfor det er relativt fredelig i europa kontra arabiske land.

 

Skulle likt å vite hvor denne enorme viljen til å beskytte en syk ideologi kommer fra. Hadde du beskyttet nazismen med samme vilje om du levde på 1930-tallet?

Det var jo tross alt ikke nazister som drepte jøder, det var menn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ingen land i verden har 0 innvandring, derfor mener jeg at det er helt ok både med utvandring og innvandring. Det er en naturlig prosess.

 

Jeg mener også at Norge burde melde seg ut av Schengen-avtalen for å få mindre innvandring. Jeg mener også at asylsøkere burde få mindre. Men ja jeg tror ikke på 0 innvandring,

Hvordan får man mindre innvandring av å oppheve Schengenavtalen, som er suspendert per nå uansett?

Lenke til kommentar

 

En kamp mot islam for å motarbeide terror, er like dumt som å starte en kamp mot menn for å motarbeide terror.

 

Hvis fellestrekket er menn og ikke islam så lurer jeg på hvorfor det er relativt fredelig i europa kontra arabiske land.

 

Skulle likt å vite hvor denne enorme viljen til å beskytte en syk ideologi kommer fra. Hadde du beskyttet nazismen med samme vilje om du levde på 1930-tallet?

Det var jo tross alt ikke nazister som drepte jøder, det var menn.

Som f.eks. Litauen vs Algerie?

 

Man har jo også en haug av katolske land i Amerika som er veldig mye mer voldelige enn Midtøsten generelt.

 

Jeg er glad for at du trekker frem nazismen. Jeg har lenge påpekt likhetene mellom nazismen og sosialdemokratisme. Nazismen har røtter fra den rene sosialismen av blant annet Karl Marx, som skrev om frihet, men som også var en antisemitt(vanlig på den tiden). Grunntanken i nazismen og sosialdemokratismen er lik, men det er midlene man benytter seg av som skiller dem.

 

Selvfølgelig er det også likheter mellom moderate muslimer og ekstreme islamister. Det sier seg selv. Men også her gjelder de samme ting som ved forskjellige grener av sosialisme. Man kan ikke legge alle i samme kurv.

 

Det er ulikhetene som teller.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Det burde være mulig å få till 0 innvandring fra muslimske og arabiske land.

 

Hvordan?

 

Geir :)

Ved å avslå alle søknader om opphold fra personer fra land som regnes som muslimske.

Lenke til kommentar

 

 

Det burde være mulig å få till 0 innvandring fra muslimske og arabiske land.

Hvordan?

Geir :)

Ved å avslå alle søknader om opphold fra personer fra land som regnes som muslimske.

Hvordan regner man et land som muslimsk? Offisiell muslimsk statsreligion? En viss prosentandel muslimsk befolkning? I så fall, hvor stor andel? Og kan en ikke-muslim fra et slikt land fortsatt immigrere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som skjedde i Nice handler om EN gal person. En person som i tillegg ikke var spesielt religiøs. Han var en gal person, som handlet med hat i hjertet... Vi hadde en slik person i Norge for ca 5 år siden og han var ikke muslim eller islamist...

 

 

Han gjorde det han gjorde på oppfrodring ifra islamister. Han skal ha forsøkt å "gjøre bot" for at han ikke hadde vært en god religiøs person tidligere. Akkurat slik vi vet at mange islamister og ISIS-kjempere osv. er tidligere småkriminelle. Det er nettopp det som er den psykologiske profilen deres.

 

Ellers ser jeg på ingen måte bort ifra at sterkt religiøse mennesker er psykisk syke. Det ene utelukker ikke det andre. Tvert imot. Psykisk sykdom, religion, kriminalitet og lav IQ går hånd i hånd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ingen land i verden har 0 innvandring, derfor mener jeg at det er helt ok både med utvandring og innvandring. Det er en naturlig prosess.

 

Jeg mener også at Norge burde melde seg ut av Schengen-avtalen for å få mindre innvandring. Jeg mener også at asylsøkere burde få mindre. Men ja jeg tror ikke på 0 innvandring,

Hvordan får man mindre innvandring av å oppheve Schengenavtalen, som er suspendert per nå uansett?

 

Folk må søke eller få seg jobb før de kommer til Norge. Ja, å si opp Schengen hadde hjulpet. Det hadde for å ta et eksempel vært 0 tiggere fra Romania i Oslo, da det å tigge ikke er en jobb, også fri flyt avtalen burde fjernes.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ingen land i verden har 0 innvandring, derfor mener jeg at det er helt ok både med utvandring og innvandring. Det er en naturlig prosess.

 

Jeg mener også at Norge burde melde seg ut av Schengen-avtalen for å få mindre innvandring. Jeg mener også at asylsøkere burde få mindre. Men ja jeg tror ikke på 0 innvandring,

Hvordan får man mindre innvandring av å oppheve Schengenavtalen, som er suspendert per nå uansett?

Folk må søke eller få seg jobb før de kommer til Norge. Ja, å si opp Schengen hadde hjulpet. Det hadde for å ta et eksempel vært 0 tiggere fra Romania i Oslo, da det å tigge ikke er en jobb.

Ganske sikker på at du har misforstått noe.

 

Schengen er unntak fra passkontroll. Det du tenker på er EUs frie flyt av mennesker innad i EU. Ingen i EU eller EØS må søke om jobb før de kommer til Norge. Er du derimot fra f.eks. Tyrkia så må du søke om visum for å komme til Norge, og arbeidsvisum om du skal jobbe.

Lenke til kommentar

Det vet jeg også, ja blandet litt der, det gikk litt fort i svingene. Men jeg mener at alle som kommer til Norge må vise pass før de kommer inn til Norge og de må søke visum før de kommer inn i landet også. Jeg er motstander av fri flyt avtalen Norge har med EU.  Vi burde droppe den også selvsagt. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han gjorde det han gjorde på oppfrodring ifra islamister. Han skal ha forsøkt å "gjøre bot" for at han ikke hadde vært en god religiøs person tidligere. Akkurat slik vi vet at mange islamister og ISIS-kjempere osv. er tidligere småkriminelle. Det er nettopp det som er den psykologiske profilen deres.

Du snakker som om du kjenner personen. Hvordan vet du hvilket grunnlag han utførte handlingene på? Eller er det ønsketenkning?

 

Ellers ser jeg på ingen måte bort ifra at sterkt religiøse mennesker er psykisk syke. Det ene utelukker ikke det andre. Tvert imot. Psykisk sykdom, religion, kriminalitet og lav IQ går hånd i hånd.

Men problemet ligger altså bare i religionen, som mange her hevder. Snakk om å ha et snevert verdenssyn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Han gjorde det han gjorde på oppfrodring ifra islamister. Han skal ha forsøkt å "gjøre bot" for at han ikke hadde vært en god religiøs person tidligere. Akkurat slik vi vet at mange islamister og ISIS-kjempere osv. er tidligere småkriminelle. Det er nettopp det som er den psykologiske profilen deres.

Du snakker som om du kjenner personen. Hvordan vet du hvilket grunnlag han utførte handlingene på? Eller er det ønsketenkning?

 

 

Det gjør jo ærlig talt dere også, som hevder det ikke har noe med islam å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Han gjorde det han gjorde på oppfrodring ifra islamister. Han skal ha forsøkt å "gjøre bot" for at han ikke hadde vært en god religiøs person tidligere. Akkurat slik vi vet at mange islamister og ISIS-kjempere osv. er tidligere småkriminelle. Det er nettopp det som er den psykologiske profilen deres.

Du snakker som om du kjenner personen. Hvordan vet du hvilket grunnlag han utførte handlingene på? Eller er det ønsketenkning?

 

 

Det gjør jo ærlig talt dere også, som hevder det ikke har noe med islam å gjøre.

 

 

Hvem konkret er disse "dere" som har hevdet det?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vet jeg også, ja blandet litt der, det gikk litt fort i svingene. Men jeg mener at alle som kommer til Norge må vise pass før de kommer inn til Norge og de må søke visum før de kommer inn i landet også. Jeg er motstander av fri flyt avtalen Norge har med EU. Vi burde droppe den også selvsagt.

Da må jo vi gjøre det samme andre veien også? Søke om visum 2 uker i forveien for å dra til Sverige.

Lenke til kommentar
Du snakker som om du kjenner personen. Hvordan vet du hvilket grunnlag han utførte handlingene på? Eller er det ønsketenkning?

Men problemet ligger altså bare i religionen, som mange her hevder. Snakk om å ha et snevert verdenssyn.

 

Det jeg sier er at han trenger ikke være enten eller. Han kan være begge deler. Slik mange terrorister er. Som f.eks Breivik. Forskjellen er at Breivik så langt har vært alene. Grunnen til det? Fravær av religion i vår kultur.

 

"With or without religion, you would have good people doing good things, and evil people doing evil things, but for good people to do evil, that takes religion."

-Steven Weinberg (Nobelprisvinnende fysiker)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...