Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

 

Hva får deg til å tro at jeg hater Norge?

 

Tilhører du den gruppen som de snakker om? Isåfall burde vi varsle PST.

 

Leste bare "disse" innvandrerne" hater Norge. Og jeg er fra en innvandrerfamilie ja. Så jeg trodde han mente meg bla.

 

Nei, jeg siterte et innlegg med en video, trodde det var klart at "disse" refererte til dem i videoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange vil prøve å bortforklare seg, komme med unnskyldninger, unntak, skjule det.

Så, hvis det svarer ikke samsvarer med dine meninger, så er det selvklart unnskyldninger, skjule det osv?

 

Er selv fra Marokko, og denne loven eksisterer ikke i Marokko. Ikke gjør den flere muslimske land heller. Dette er jo et muslimske land, hvorfor følger ikke de islamske regler?

 

Mener bare at det er så lett å si, islam sier ditt, og islam sier datt.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva får deg til å tro at jeg hater Norge?

 

Tilhører du den gruppen som de snakker om? Isåfall burde vi varsle PST.

 

Leste bare "disse" innvandrerne" hater Norge. Og jeg er fra en innvandrerfamilie ja. Så jeg trodde han mente meg bla.

 

Nei, jeg siterte et innlegg med en video, trodde det var klart at "disse" refererte til dem i videoen.

 

My bad, fikk ikke med meg video`n.

Lenke til kommentar

 

At 6% av verdens muslimer mener det skal være dødsstraff for apostasi er et lavt tall.

Tvertimot, mener at det er altfor HØYT!

 

Prettyboy: Hvis muslimske land, grupper eller individer tar avstånd fra en ekstrem tolkning av islam i andre land/grupper, er det ikke i deres interesse å si det høyt? Ta til gatene i avsky mot de som - i dine øyne - forvrenger islam, og vis på den måten at de er i mindretall.

 

Idag ser vi nesten bare de ekstreme i samfunnsdebatten, og de ser fryktelig mange ut i våre øyne.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Mange vil prøve å bortforklare seg, komme med unnskyldninger, unntak, skjule det.

Så, hvis det svarer ikke samsvarer med dine meninger, så er det selvklart unnskyldninger, skjule det osv?

 

Er selv fra Marokko, og denne loven eksisterer ikke i Marokko. Ikke gjør den flere muslimske land heller. Dette er jo et muslimske land, hvorfor følger ikke de islamske regler?

 

Mener bare at det er så lett å si, islam sier ditt, og islam sier datt.

 

Men se selv da!

Det er jo åpenbart unnskyldninger, forsøk på å bortforklare. Bare se videoen og se hvordan personen vrir seg i stolen når Dawkins gjentatte ganger stiller spørsmålet "what is the penalty of apostasy?". Hvis ikke du vil se alle bortforklaringene kan du spole til slutten.

 

Så stiller du meg spørsmålet hvorfor en religion ikke praktiseres likt i alle land? Vel, det er jo ikke to indvider som har samme oppfatning om noen som helst religion her på jorda. Så det ville jo vært nesten en umulighet å skulle praktisere en religion likt i to land, når det ikke engang er mulig for to indvider.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Rart at så mange muslimer flytter til vesten når det stort sett bare blir kulturkræsj.

Jeg under meg også over det. Hvorfor vil ikke muslimer bo i islamske land. Der de har det levesett de selv ønsker. Eller er det slik enkelte hevder, at det ligger en større plan bak det hele? Noe jeg på ingen måte tror. Men man kan undre seg.

Lenke til kommentar

Under current laws in Islamic countries, the actual punishment for the apostate (or murtadd مرتد) ranges from execution to prison term to no punishment.

 

Twenty-three Muslim-majority countries, as of 2013, additionally covered apostasy in Islam through their criminal laws.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam

Hvor mange millioner mennesker tror du bor i disse landene? Hvor mange millioner mennesker tror du støtter lover om å kriminialisere apostasi?

 

Rart at så mange muslimer flytter til vesten når det stort sett bare blir kulturkræsj.

Jeg under meg også over det. Hvorfor vil ikke muslimer bo i islamske land. Der de har det levesett de selv ønsker. Eller er det slik enkelte hevder, at det ligger en større plan bak det hele? Noe jeg på ingen måte tror. Men man kan undre seg.

 

De har ikke samme oppfatning. For eksempel ekstremistene i IslamNet sier at de landene du refererer til ikke følger islam riktig. Hver religiøs person er sin egen perfekte tolk. De som er uenige har feiltolket. Her kommer den logiske tankefeilen "ingen ekte skotte". Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Rart at så mange muslimer flytter til vesten når det stort sett bare blir kulturkræsj.

Jeg under meg også over det. Hvorfor vil ikke muslimer bo i islamske land. Der de har det levesett de selv ønsker. Eller er det slik enkelte hevder, at det ligger en større plan bak det hele? Noe jeg på ingen måte tror. Men man kan undre seg.

 

 

En ting er sikkert, de kommer ikke til norden for klimaet iallefall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Rart at så mange muslimer flytter til vesten når det stort sett bare blir kulturkræsj.

Jeg under meg også over det. Hvorfor vil ikke muslimer bo i islamske land. Der de har det levesett de selv ønsker. Eller er det slik enkelte hevder, at det ligger en større plan bak det hele? Noe jeg på ingen måte tror. Men man kan undre seg.

 

 

En ting er sikkert, de kommer ikke til norden for klimaet iallefall.

 

Nei det gjør dem nok ikke. Men det er uforståelig at de vil leve sammen med oss vantroende.

Lenke til kommentar

 

De har ikke samme oppfatning. For eksempel ekstremistene i IslamNet sier at de landene du refererer til ikke følger islam riktig. Hver religiøs person er sin egen perfekte tolk. De som er uenige har feiltolket. Her kommer den logiske tankefeilen "ingen ekte skotte".

 

Det er en primitiv ideologi og kultur disse ønsker og leve under. Det er i alle fall gledelig å se at så mange engasjerer seg mot islam i disse dager. Det er et skritt videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er provoserende (faktisk) å se unnskyldninger om at 6% av muslimer ønsker apostasi er høyt tall eller at islam ikke inneholder dødsstraff for apostasy. I tillegg med et ugyldig argument som "det står ikke i koranen".

 

Hver gang man poengterer jævelskapen i islam så får man bare unnskyldninger fra fanklubben.

 

23 land med majoritet av muslimer har kriminalisert å slutte å tro på islam. Det er absurd å mene at 6% er et høyt tall da.

 

Finnes også kilder på dette:

 

18% i Østerriket mener det er riktig med dødsstraff for apostasi:

 

https://muslimstatistics.wordpress.com/2013/12/03/survey-on-islam-in-austria-18-of-muslims-support-death-sentence-for-apostasy-21-9-oppose-democracy/

 

Og se på tallene for noen av de høyest folkerike muslimske landene:

 

A survey conducted by the Pew Research Center in 2010 found relatively widespread popular support for death penalty as a punishment for apostasy in Egypt (84% of respondents in favor of death penalty), Jordan (86% in favor), Indonesia (30%), Pakistan (76%), Nigeria (51%), and relatively minor support in Lebanon (6% in favor) and Turkey (5%).

 

 

Og 6% er et HØYT tall? I et av de mest liberale landene, Tyrkia, er tallet 5%. Helt absurd å skulle mene at 6% er et høyt tall, når for eksempel egypt med hele 80 millioner muslimer har en andel på 84% for dødsstraff. Det er altså 66 millioner muslimer som er for dødsstraff bare i ett enkelt land.

Endret av Abigor
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Godt poeng, er helt sikkert noen som er enige, men hundre millioner, hvordan kommer de fram til sånne tall? har du gått rundt og spurt?

 

 

Det må du nesten spørre Bill Maher om. Det er hans påstand at de er 100 millioner, ikke min. Jeg påpeker at det høres rimelig ut, gitt mengden av demonstrasjoner mot forrige runde med karikaturer.

 

og Hvilke land er det du sikter til da Geir?

 

 

Jeg nevnte i en tidligere post Raif Badawi i Saudi-Arabia, som ble dømt til 1000 piskeslag og 10 år fengsel for å ha startet et liberalt nettforum. Hadde han postet en karikatur ville han fått døsstraff.

 

I Pakistan dikterer paragraf 295C i straffeloven obligatorisk dødsstraff for å håne profeten. En kristen kvinne ved navn Asia Bibi ble dømt for dette i fjor, og straffen ble opprettholdt i høyesterett. Nå er det slett ikke alltid at folk rekker å bli dømt. Det er flere dusin blasfemianklagede som er blitt drept allerede før rettssaken, fordi troende har tatt saken i egne hender.

 

Også Iran har dødsstraff for blasfemi.

 

For ikke å nevne alle de landene der islamske grupper operer uavhengig av myndighetene, som IS i Irak og Syria, som Al Qaida, islamister i Somalia og andre afrikanske land.

 

Geir :)

 

Da er det Iran, Pakistan og Saud Arabia det må pekes på, og ikke islam.

Lenke til kommentar

Thoto79 sa at det er dødsstraff å forlate islam, og da lurte jeg på hvor dette står i Koranen?

 

Jeg finner følgende i den norske oversettelsen av koranen på islam.no, kapittel 4 vers 89:

 

De vil at dere skal være vantro, som de selv er vantro, slik at dere blir like. Slutt dere ikke til noen av dem, før de drar ut for Guds sak! Hvis de snur seg bort, så pågrip dem og drep dem der dere finner dem, og ta ingen av dem til venn eller hjelper,

 

Hvordan skal vi tolke det, da?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Gode velferdsordninger er nok stikkordet.

Du ser jo selv hyklere som han profetens ummah fjotten som er imot vesten og alt det står for, men tar i mot NAV-penger med glede.

 

Og det er der vi må sette inn tiltak. Jeg er for innvandring, men de skal ikke få et øre når de kommer hit. Derfor er jeg sterkt i mot asylsøkere. Vi burde stoppe det totalt og åpne opp for innvandring av folk som kan bidra. Få stoppet NAV utbetalingen til alle som viser ekstreme holdninger av islamsk ideologi. Det burde være et av flere tiltak for og stoppe islamisering av Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er det Iran, Pakistan og Saud Arabia det må pekes på, og ikke islam.

Nei, det må pekes på islam, som er fellesnevneren i land som Egypt, Jordan, Indonesia, Pakistan og Nigeria. Alle disse landene har fra majoritet til skyhøy støtte for dødsstraff.

 

Si meg en ting, tror du tallene hadde vært så høye om islam ikke hadde inkludert dødsstraff for apostasi?

 

Jeg skal ta et eksempel fra Sam Harris. Forestill deg en alternativ verden, nesten identisk med vår verden, men med ett unntak. Legg til følgende setning i hadithene:

 

"Hvis du ser en rødhåret kvinne utenfor huset ditt om kvelden skal du kutte hodet av henne"

 

Og ville det gitt oss mulighet til å si hvordan denne verdenen ville sett ut? Ja. Vi hadde sett en verden lik våres, men hver morgen blir sekker av halshugde lik ble funnet rundt omkring i muslimske land. Alle likene er rødhårete kvinner. Og vet du hva? Vi hadde sett folk bortforklare det, si at islam ikke støtter halshogging av rødhårete kvinner og at problemet ligger i landene og ikke i religionen. Høres kjent ut?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

Godt poeng, er helt sikkert noen som er enige, men hundre millioner, hvordan kommer de fram til sånne tall? har du gått rundt og spurt?

 

 

Det må du nesten spørre Bill Maher om. Det er hans påstand at de er 100 millioner, ikke min. Jeg påpeker at det høres rimelig ut, gitt mengden av demonstrasjoner mot forrige runde med karikaturer.

 

og Hvilke land er det du sikter til da Geir?

 

 

Jeg nevnte i en tidligere post Raif Badawi i Saudi-Arabia, som ble dømt til 1000 piskeslag og 10 år fengsel for å ha startet et liberalt nettforum. Hadde han postet en karikatur ville han fått døsstraff.

 

I Pakistan dikterer paragraf 295C i straffeloven obligatorisk dødsstraff for å håne profeten. En kristen kvinne ved navn Asia Bibi ble dømt for dette i fjor, og straffen ble opprettholdt i høyesterett. Nå er det slett ikke alltid at folk rekker å bli dømt. Det er flere dusin blasfemianklagede som er blitt drept allerede før rettssaken, fordi troende har tatt saken i egne hender.

 

Også Iran har dødsstraff for blasfemi.

 

For ikke å nevne alle de landene der islamske grupper operer uavhengig av myndighetene, som IS i Irak og Syria, som Al Qaida, islamister i Somalia og andre afrikanske land.

 

Geir :)

 

Da er det Iran, Pakistan og Saud Arabia det må pekes på, og ikke islam.

 

 

Så du føler ikke at dette henger i hop?

 

Jeg skjønner at det er vanskelig å føle at man bli sammenliknet med sprut gærne terrorister, det beste du kan gjøre er å ta en "Abid Raja". Dvs ta klar avstand, ikke prøve å motbevise det umulige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...