Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Forsøk på militærkupp ifølge statsministeren. Mennesker ass. Ca 70 år siden 2. verdenskrig endte, så det er kanskje på tide med en skikkelig krig igjen i Europa. Fred er visst for kjedelig for endel.

 

Angående generaliseringen så er det nok et uttryk for at folk er drittlei islam og religion forøvrig, og all dritten det bringer med seg. For ikke å snakke om innvandringen som gir oss problemer. Jeg blir i hvert fall forbanna hver gang jeg hører om innvandrere som ikke engang har lært seg norsk før de begår lovbrudd her i landet. Den gode tiden med oljen er snart slutt, vi har rekordmange på trygd og så skal vi i tillegg hjelpe "halve verden" og samtidig ønske en skikkelig kulturkræsj velkommen. Det er idioti, men det kunne vært verre. Vi har i hvert fall noen politikere som har innsett alvoret. Håper Frp styrer innvandringspolitikken i lang tid fremover.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøk på militærkupp ifølge statsministeren. 

Ifølge CNN kan dette dreie seg om en del av forsvaret, evt. en splitt, men det er lite som er sikkert ennå. Militære uttalelser tyder på at de har arrestert (detained) medlemmer av regjeringen.

Timingen er påfallende, ettersom den militære ledelsen venter utskiftninger i august. Et vellykket kupp vil kansellere dette, da de selv overtar styringen.

 

En ting som er sikkert er at et kupp i Tyrkia kan ha massive konsekvenser for NATO og vestlige operasjoner som foregår i Syria nå og ellers i regionen på sikt. USA flyr for tiden tokt i Syria fra Tyrkiske baser. Forholdet mellom Tyrkia og Putin har også vært svært anstrengt, men noe lettere de siste ukene.

Selv bare et forsøk på militærkupp kan ha en effekt på forholdet til Tyrkia. Så dette kan være bekymringsverdig, og verdt å følge med på utfallet av. Tyrkias EU-søknad kan slite med dette.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Sto i en VG-artikkel at frankrike har 7.5% muslimer, og 70% av de som sitter i fengsel er muslimer. Helt hinsides at man ikke får opp øya for at integrering aldri vil fungere med disse folka.

 

Det er vel der jeg må si meg uenig med deg. Faktisk så viser studier at de som både får bedre utdanning, en stabil og grei jobb og ikke minst muligheten til å bidra i samfunnet ikke er en del av den kriminelle statistikken.

 

De som derimot ikke får noe utdanning , blir sittende igjen og leve i "ghettoer" med andre innvandrere og ikke minst utsatt for "hjernevasking" av religiøse gærninger er nok langt mer representativ for både kriminalitet og rekrutteringen av terrorist grupper.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Og dette gjelder etniske europeere også. Mer påfyll av migranter og mangel på jobber vil garantert lede til flere Breivik'er og allahu akbar situasjoner. Stopp innvandringen.  

 

 

Å stoppe innvandringen vil ikke fjerne problemene vi sitter med , om noe må vi kanskje utøver bedre kontroll , sørge for langt tettere oppfølging , få de som er her allerede inn i jobb , fjerne fordelene som er urettferdige for nordmenn i forhold til innvandrere , øke kravene i forhold til om du skal bli Norsk statsborger eller ikke og ikke minst passe på at de som er her deltar i samfunnet vårt og er lykkelige.

 

Jeg har et personlig tro på at de som er lykkelige og trives ikke vil ødelegge det samfunnet de er med på å lage , men at spillereglene for det samfunnet vi alle sammen skal skape bør være klare fra dag en. Godtar du ikke reglene vi gir deg bør du finne deg et annet land å flytte til.

 

Når det gjelder antall innvandrere som taes inn må dette begrenses i forhold til befolkningsveksten vår , i forhold til flere hundre år kan ikke innvandrerne overstige en alt for høy prosent om vi skal ta vare på samfunnet vårt , vi ønsker jo at de skal bli en del av Norge og ikke at vi blir en del av et annet land fordi vi plutselig er i mindretall vi som skapte landet vårt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fengselsstatistikk ifm. livssyn kan vel være noe upålitelig. Man får vel enkelte særgoder ved å påberope seg et religiøst livssyn. Islam er kanskje ekstra lukrativt der man kan sikte etter 5 ekstra bønne-friminutt forkledd som noe religiøst forankret. Ikke at jeg har noe forskning å vise til, men akkurat med statistikk så kan det tolkes forskjellige veier. Poenger er at selv om andelen selverklærte muslimer er ti ganger så høy blant fengselsinnsatte som samme gruppe i befolkningen forøvrig betyr ikke at muslimer er ti ganger dårligere mennesker enn ikke-muslimer.

 

Men samtidig så er jeg også av oppfatningen av at ideologi kan styre folk kraftig. Og jeg er av oppfatningen at islam er en skadelig ideologi. I utgangspunktet ikke noe mer eller mindre skadelig enn kristendom f.eks. men forskjellen er at vi har kuet kristendommen i et par århundrer i hvert fall. Man kommer til et punkt der man må spørre de religiøse i hvor stor grad de behandler sine hellige skrifter som bokstavelig korrekte. For kristne her i vesten så er det forhåpentligvis i liten grad nå vil jeg tro. Jo større andel av utdaterte religiøse tekster man holder opp som fakta og bokstavelig korrekt, jo mindre i samsvar er man med virkeligheten. Og dess mindre man er i samsvar med virkeligheten, dess mer skade kan man finne på å gjøre, bevisst eller ubevisst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Og dette gjelder etniske europeere også. Mer påfyll av migranter og mangel på jobber vil garantert lede til flere Breivik'er og allahu akbar situasjoner. Stopp innvandringen.  

 

 

Å stoppe innvandringen vil ikke fjerne problemene vi sitter med

Har du vannskader i huset er det fåfengt og reparere skadene uten å stoppe lekkasjen. Men det går vel over hodet på sosialister.

 

 

 

Godtar du ikke reglene vi gir deg bør du finne deg et annet land å flytte til.

Dette håndheves ikke idag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Har du vannskader i huset er det fåfengt og reparere skadene uten å stoppe lekkasjen. Men det går vel over hodet på sosialister.

 

 

Biten jeg fremhever i innlegget ditt fører ikke diskusjonen videre, at du føler at du har såpass lite å argumentere for at du begynner å gå på eventuelt politisk parti som du "antar" jeg følger blir både for dumt og ikke minst et brudd på retningslinjene våre...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Har du vannskader i huset er det fåfengt og reparere skadene uten å stoppe lekkasjen. Men det går vel over hodet på sosialister.

 

 

Biten jeg fremhever i innlegget ditt fører ikke diskusjonen videre, at du føler at du har såpass lite å argumentere for at du begynner å gå på eventuelt politisk parti som du "antar" jeg følger blir både for dumt og ikke minst et brudd på retningslinjene våre...

 

Argumentet mitt var klart. Lite effektivt å jobbe for integrering osv hvis det fortsatt strømmer folk med fremmede kulturer over grensa. Paralellsamfunn finnes.

Og det er ikke kriminelt å påvise sosialisters kognitive dissonans. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan du definere hva du legger i ordet "sosialist"? Det kunne vært interessant. Jeg regner med det er absolutt alle partier på Stortinget, og alle som stemmer på disse, men hvem flere?

 

Det er kanskje litt off topic, men så mye og så mange som du kaller sosialister, så vil det kanskje være avklarende for de som leser tråden likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å ta imot flyktninger forstås av mange som "å gjøre det gode". Jeg mener det er irrasjonelt og lite smart, fordi det vil skape større problemer på sikt,, altså man gjør ikke "det gode" ved å importere fremmede kulturer. Den første gruppen er de jeg omtaler som "sosialister". Og til tross for at multikultur eksperimentet gang på gang viser seg å være dårlig business tviholder noen på sitt opprinnelige syn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg forstår. Er det noe slikt?

 

- En sosialist er en som vil "gjøre det gode".

- En sosialist er en som mener at å ta inn flyktninger er å "gjøre det gode".

- En sosialist er en som vil ta inn flyktninger.

 

Personlig er jeg såpass kjedelig at jeg mener sosialister er de som ønsker sosial eierskap og kontroll av produksjonsmidlene, ettersom det tross alt er det det alltid har betydd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...