Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist verden vi lever i.

Slike episoder som det her gir meg langt mindre tro på menneskeheten og om vi kommer til å overleve i fremtiden om vi fortsetter på denne måten.

Kommer vel ikke som en overraskelse over at jeg setter menneskeliv helt på topp over hva som er viktig her i livet og at når et menneske dør så finnes det ingenting som kan erstatte det. 

Synd at tankegangen til noen mennesker gjør at de kan ta valg som ødelegger så utrolig mye for dem selv og alle andre.

Det er jo akkurat det... voldelige ideologier forgifter folk. Før eller siden får folk nok. Jeg vil heller at vi skal slå ned på voldelige ideologier før de har evnen til å slå til. Jeg vil heller at vi setter hardt mot hardt nå - enn å måtte utkjempe en borgerkrig i fremtiden.

Slik det er i dag så dytter vi dette ansvaret videre til neste generasjon. Politikerne blir populære og kaster pengene våre på problemet, og sikrer sin ettermæle og internasjonale karriere. I fremtiden når det er fler muslimer i Europa kommer dette til å være dagligdags akkurat som i Irak, Afghanistan osv...

Perpetual warfare, frem til ideologien vinner, fordi "moderate muslimer" sitter på rumpa. Og de sier de ikke støtter IS, men hva hjelper det, når de er rekrutteringsgrunnlaget og logistikken?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Trist verden vi lever i.

Slike episoder som det her gir meg langt mindre tro på menneskeheten og om vi kommer til å overleve i fremtiden om vi fortsetter på denne måten.

Kommer vel ikke som en overraskelse over at jeg setter menneskeliv helt på topp over hva som er viktig her i livet og at når et menneske dør så finnes det ingenting som kan erstatte det. 

Synd at tankegangen til noen mennesker gjør at de kan ta valg som ødelegger så utrolig mye for dem selv og alle andre.

Det er jo akkurat det... voldelige ideologier forgifter folk. Før eller siden får folk nok. Jeg vil heller at vi skal slå ned på voldelige ideologier før de har evnen til å slå til. Jeg vil heller at vi setter hardt mot hardt nå - enn å måtte utkjempe en borgerkrig i fremtiden.

Slik det er i dag så dytter vi dette ansvaret videre til neste generasjon. Politikerne blir populære og kaster pengene våre på problemet, og sikrer sin ettermæle og internasjonale karriere. I fremtiden når det er fler muslimer i Europa kommer dette til å være dagligdags akkurat som i Irak, Afghanistan osv...

Perpetual warfare, frem til ideologien vinner, fordi "moderate muslimer" sitter på rumpa. Og de sier de ikke støtter IS, men hva hjelper det, når de er rekrutteringsgrunnlaget og logistikken?

Det er mange som sier at de ønsker at noe blir gjort, men jeg etterlyser at man kan være litt mer konkret enn det.

Eksempelvis :

Bør man knuse religionene?

Bør man forby religion?

Bør muslimer kastes ut av Europa?

Bør Europa gå til krig mot Islam / arabiske land som ønsker å krigføre via terrorisme?

Lenke til kommentar

Bør man knuse religionene?

Bør man forby religion?

Bør muslimer kastes ut av Europa?

Bør Europa gå til krig mot Islam / arabiske land som ønsker å krigføre via terrorisme?

Ja - Vi bør gjøre med Islam det samme vi har gjort med kristendom. Krenk og bekjemp med alle midler.

Nja - Man bør forby de hellige bøkene, fordi de inneholder ting som bryter norsk lov. Og man bør forby sitering og preking av vers som inneholder ting som er i strid med norsk lov.

Nja - Kriminelle, radikaliserte, ja uten tvil når det er mulig. Dessuten må det bli vanskeligere å få statsborgerskap. Enslige menn bør kun få asyl eller flyktningestatus som unntak, f.eks fordi de er homofile eller kan bevise at de er forfulgt.

Nja - Noe må gjøres med land som sponser terror. Særlig de arabiske gulflandene.

• Liker 4
Lenke til kommentar

1 ; Ja - Vi bør gjøre med Islam det samme vi har gjort med kristendom. Krenk og bekjemp med alle midler.

2 : Nja - Man bør forby de hellige bøkene, fordi de inneholder ting som bryter norsk lov. Og man bør forby sitering og preking av vers som inneholder ting som er i strid med norsk lov.

3 : Nja - Kriminelle, radikaliserte, ja uten tvil når det er mulig. Dessuten må det bli vanskeligere å få statsborgerskap. Enslige menn bør kun få asyl eller flyktningestatus som unntak, f.eks fordi de er homofile eller kan bevise at de er forfulgt.

4 : Nja - Noe må gjøres med land som sponser terror. Særlig de arabiske gulflandene.

1 : Forsåvidt enig. Liker trolig ordet "modernisere" litt bedre , men å få religion på bølgelengde med det samfunnet vi lever i og ønsker å leve i er nok svært viktig. Jeg er for at man skal få lov til å tro , men ikke på den måten som noen av religionene utøver det.

2 : Man bør definitivt forby alt som bryter med Norske lover , men vanskelig å si om man da skal slå såpass hardt ned på religiøse bøker eller om man skal diktere felles regler som må følges og dermed må de religiøse bøkene oppdateres til å følge samfunnene man lever i ( og da forsvinner jo alt det som krenker norsk lov fra de). De eldre bøkene kan jo taes vare på , men vil jo ikke være gyldig for de som praktiserer religionene og deler med andre. Uansett komplisert problemstilling som trolig ikke har en god løsning.

3 : Mitt syn på Statsborgerskap er at de som ønsker å bo i vårt land må virkelig vise at de gjør seg fortjent til det. De må ønske å forstå landet vårt, reglene våre , lovene våre og forstå at det er nulltoleranse for konkrete handlinger av en viss art som vil føre til straff eller utesendelse med øyeblikkelig virkning (eller i de tilfeller man ikke vet om vedkommende vil bli straffet i landet han sendes til, fengselstraff først og utesendelse etterpå). Eksempelvis er kravet for statsborgerskap i noen Europeiske land 10 år og 5 for flyktninger , men man kan jo spørre seg selv om dette burde vært omgjort til 10 - 10.

4 : Svært vanskelig problemstilling for meg å gi en konkret løsning. Tror ikke krig er veien å gå men utestengelse fra samarbeid og økonomi fra Europeiske land. Altså slutt på handel og mye annet...

Lenke til kommentar

3 : Mitt syn på Statsborgerskap 

Listhaug prøvde jo å stramme inn disse reglene men ble torpedert av AP/V/Krf. 

"Regjeringen vil heve botidskravet for å oppnå permanent opphold fra tre til fem år. AP sier nei, fordi partiet mener dette vil hindre integreringen. Her vil Venstre og KrF støtte Ap."

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vanskelig å sette seg inn i situasjonen, men noe av riv ruskende galt med folk.

Ut i fra amatørklippet på VG, ser det ut som politi(?) skyter mot lastebilens hjul eller fører. Det altså skuddveksling OG skrik, og folk går i sneglefart ut til siden for så å dra opp mobilen sin?!

Edit: Ignorèr det orginale innlegget. Etter å ha sett flere videoer er det tydelig at det er høyt støynivå i området (musikk etc.)..

Endret av fluks
Lenke til kommentar

Jepp, jeg stikker til hytta. Blir der til jeg blir gammel.

Hold kjeft dere som sier vi ikke skal være redde. VI ER REDDE. DERFOR VI VIL GJØRE NOE MED DENNE FORPULTE DRITTEN. 

Jeg anser ikke frankrike lenger som et trygt land å reise til. 

Ikke fortell meg at det er større sjanse for å dø i bilulykke enn i terror. Bilulykker kan jeg tildels unngå ved å kjøre aktsomt. Terror kan man ikke unngå hvis det inntrer.

Håper frankrike nå klikker vinkel pga at dette var på nasjonaldagen. Håper også tour de france går som normalt, men det betviler jeg.

Høyreekstremisme er farlig gitt :shrug:

EDIT: Håper også Trump vinner valget nå. Håper at venstrepropagandaen om at han kommer til å trykke på atombombe knappen er sann. Spreng hele fittøsten

Endret av hfthomas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Du har misforstått fullstendig og/eller du lager deg en behagelig stråmann for å kunne opprettholde tanken om et fargerikt fellesskap som vi i Europa har blitt hjernevasket med i mange tiår. Det er forståelig at det er vanskelig å bryte ut av den tankegangen som er så grundig innprentet.

Selvfølgelig kommer ikke din venn Josef til å sprenge seg i morgen, og det har ingen sagt heller (der kommer stråmannen din inn). Men han er en del av en kultur og ideologi som gir grobunn for den type handlinger. Jo flere sånne snille Josefer man henter inn i Europa, desto flere slemme Mohammeder får man inn på samme lasset, det er et ubestridelig og lett observerbart faktum. Og man kan ikke skille dem fra hverandre før det er for sent.

Det må nok noen terrorangrep til, og motangrep ("kristne" europeere kommer til å slå tilbake mot muslimske sivile, vi har allerede et eksempel på det), før folk flest skjønner det jeg har snakket om i årevis. Det er en enorm kollisjon mellom to fullstendig motstridende kulturer som foregår i Europa, og det er fortsatt mange som lever i benektelse. Det er ingen sømløs overgang og integrering. Det er en hard KOLLISJON. Europa har utvikleg seg de siste århundrene, men det har ikke islam. Vi (Europa) har ligget i mer eller mindre kontinuerlig krig med muslimene i århundrer og slått tilbake muslimske invasjoner flere ganger. Ikke minst Frankrike! Men nå skal de plutselig inviteres inn i milliontall, og INGEN PROBLEMER FORVENTES. Vi henter inn store mengder mennesker fra en kultur som hater oss og som aldri har utviklet seg. Det er så man bare må facepalme så man får vondt i både håndbak og pannebrask.

Regner med at du sletter denne ubehagelige kommentaren, men da har du i hvert fall lest den først.

Hvorfor skal jeg slette en kommentar der du faktisk argumenterer for dine synspunkt kontra mine? Det er når man ikke greier å fokusere på sak men går på person at ting sklir ut.

Problemet med tankegangen din er at om vi skal feie muslimene under en kam så får vi utrolig mange fiender, hva skal vi gjøre med dem isåfall?

Skal vi deportere alle som ikke er ateister (eller av landets opprinnelige religion)? Skal muslimske land gjøre det samme med Kristne? Hva skjer om noen ikke ønskes å deporteres? Hvor går grensen?

Jeg synes vi skal deportere alle muslimer som ikke har statsborgerskap i Norge. Vi må det før vi får rene gateslag i kategorien oss mot dem.

Lenke til kommentar

Hold kjeft dere som sier vi ikke skal være redde. VI ER REDDE. DERFOR VI VIL GJØRE NOE MED DENNE FORPULTE DRITTEN. 

Ikke fortell meg at det er større sjanse for å dø i bilulykke enn i terror. Bilulykker kan jeg tildels unngå ved å kjøre aktsomt. Terror kan man ikke unngå hvis det inntrer.

Håper frankrike nå klikker vinkel pga at dette var på nasjonaldagen. Håper også tour de france går som normalt, men det betviler jeg.

EDIT: Håper også Trump vinner valget nå. Håper at venstrepropagandaen om at han kommer til å trykke på atombombe knappen er sann. Spreng hele fittøsten

Hvorfor skal vi endre politikk basert på redsel, og ikke fakta?

AtW

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hatet mellom grupperinger stiger, ønske om polarisering stiger, krav om ekskludering øker og terrorismen øker.. hvem skulle trodd det? Veien til forsoning og fred har vel alltid vært gjennom hat og stigmatisering? Eller er det hat, stigmatisering og polarisering som har ledet verden inn i alle se store krigene?

Det er ytterst få som ønsker terror, og de få må stå alene. Vi må ikke peke på en milliard mennesker å tvinge de inn i samme båsen som terroristene. Ved å dag etter dag fortelle alle muslimer at de er farlige, at de er i krig med vesten, at de er terrorister, så synker dette budskapet sakte men sikkert inn hos enkelte og de radikaliseres. Dette skjer også i vesten hvor stadig flere radikaliseres mot Islam.

Hvor radikalt er det ikke å mene at hele midtøsten, med alle som bor der, skal bombarderes med atomvåpen?

Hvor radikalt er det ikke å mene at bøker som forfekter noe annet enn vesten skal forbys og destrueres?

Hvor radikalt er det ikke å mene at alle som ikke er som oss skal markeres og ha meldeplikt?

Og i det øyeblikket du mener at de tre tiltakene over kan forsvares gitt situasjonen, ja da er du også i god vei til å bli radikalisert.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Litt av en logikk, mister hfthomas. Så fort noen tar tilbake, så er det bare å slippe atombomba?

Hva har "vi" gjort?

Bombet midtøsten i flere tiår.

Finansiert lokale rebell-grupper for å overkaste regjeringer. Dagen derpå er de våre fiender.

Finansiert IS ved kjøp av billig olje.

Tragedien i Libya. Her skulle flere vestlige ledere vært stilt for krigsrett. Her slapp blant annet norske jagerfly utallige bomber, og forteller at alle traff strategiske mål. Samtidig ser man byer er bombet tilbake til steinalderen, og små barn ligge på sykehus uten armer og ben.

+++++

Deretter åpner vi grensene og ønsker alle velkommen. Litt av en politikk.

Hele verden er syk, og ikke minst full av hyklere. #prayforfrance etc, men når en bilbombe tar livet av 100+ sivile i Irak, så er det ingen som bryr seg.

Personlig trodde jeg for kort tid siden at vi aldri kommer til å se en 3.verdenskrig. Nå føler jeg den er rett rundt hjørnet.

Rett og slett trist.

Endret av fluks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi endre politikk basert på redsel, og ikke fakta?

AtW

Har du noen gang vært sammen med noen som er redd edderkopper? At de små norske edderkoppene i verste fall kan føre til små hevelser om du plager en så den biter deg et sted du har tynn hud er irrelevant. Fornuft blir erstattet med irrasjonell frykt, fakta blir byttet ut med fantasi. Og svaret er ofte at de har sett en eller annet blitt drept eller fått vevet sitt brutt ned av fortærende gift fra en eller annen bananedderkopp/vandrer fra sør amerika, sjokket konkluderer dermed med at alle edderkopper farlige.

Såpestykket i badekaret dreper flere folk enn muslimsk terror her til lands, men la oss låse oss inn på hytta så ikke de skumle muslimene kommer å tar oss -.-

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja løsningen er så klart å temme redselen sin, samme hvor mange uskyldige sivile disse neandertalerne fra huleboerland dreper i europa.

Hvem trenger vel konkrete tiltak når løsningen på problemet helt klart er så enkelt som å gå i fakkeltog mot "fremmedfrykt" og "islamofobi" mens vi synger barn av regnbuen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...