Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

 

 

Og når det kommer til religion må nok mye endres, ikke minst Kristne,

Bra du treffer spikern på hodet.. 

 

da er det logisk at de heller ikke har lyst til å begå slike handlinger selv

 

Dette er bare noe du antar ut fra din forståelseshorisont og har ikke noe med logikk å gjøre.

 

Alt i alt var det ganske mye sosialist-svada i det innlegget ditt.

 

 

Skal vi se, jeg påpeker at samtlige religioner bør få samme retningslinjer , ingen forskjell blir gjort der. 

Om dette er standard tankegang fra en sosialist eller en ateist ( du hadde truffet trolig spikeren på hodet når det gjelder ateist , selv om jeg har tro på at "noe" skapte oss, trolig Big bang ) får du nesten bedømme selv , men det du kommenterer fører ikke så mye til diskusjon men mer slik jeg tolker det noen å peke finger på pga frustrasjon og irritasjon.

 

Jeg tror ikke at oppegående mennesker som setter pris på livet og det det har å by på ønsker å begå slike handlinger. Så enkelt er det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens Tips :Sjekk inn-boks før man begynner med dritt slenging, det kan være at det ligger en forklaring der , noe som kan unngå at man får en advarseløkning via en administrator eller annen moderator som er villig til å gjøre litt mer ut av et personangrep enn den som mottar det. Også lurt å følge retningslinjene...

 

 

Og jeg står gjerne for mine ord , jeg tror ikke at helt vanlige muslimer som er en del av våre samfunn ( altså integrerte muslimer ) har noe ønske om slike terrorangrep, de kan selv risikere å bli offre for "radikale ekstremister".  Jeg kan bare ikke se for meg at Josef Muhammed som i går drakk 3 halvlitere med øl er såpass radikal at han i morgen har på seg en bombevest og sprenger seg selv og hundre andre i filler.

Radikale , hjernevaskede personer som er villige til å tro at de kommer til en gud fordi de sprenger seg selv og andre mennesker i filler fortjener å få  den ekstreme religionen sin ødelagt over tid ved at de om utøver den lærer mer , får kunnskap selv og forstår til slutt hvordan det de tror på ikke kan stemme.

 

Du har misforstått fullstendig og/eller du lager deg en behagelig stråmann for å kunne opprettholde tanken om et fargerikt fellesskap som vi i Europa har blitt hjernevasket med i mange tiår. Det er forståelig at det er vanskelig å bryte ut av den tankegangen som er så grundig innprentet.

 

Selvfølgelig kommer ikke din venn Josef til å sprenge seg i morgen, og det har ingen sagt heller (der kommer stråmannen din inn). Men han er en del av en kultur og ideologi som gir grobunn for den type handlinger. Jo flere sånne snille Josefer man henter inn i Europa, desto flere slemme Mohammeder får man inn på samme lasset, det er et ubestridelig og lett observerbart faktum. Og man kan ikke skille dem fra hverandre før det er for sent.

 

Det må nok noen terrorangrep til, og motangrep ("kristne" europeere kommer til å slå tilbake mot muslimske sivile, vi har allerede et eksempel på det), før folk flest skjønner det jeg har snakket om i årevis. Det er en enorm kollisjon mellom to fullstendig motstridende kulturer som foregår i Europa, og det er fortsatt mange som lever i benektelse. Det er ingen sømløs overgang og integrering. Det er en hard KOLLISJON. Europa har utvikleg seg de siste århundrene, men det har ikke islam. Vi (Europa) har ligget i mer eller mindre kontinuerlig krig med muslimene i århundrer og slått tilbake muslimske invasjoner flere ganger. Ikke minst Frankrike! Men nå skal de plutselig inviteres inn i milliontall, og INGEN PROBLEMER FORVENTES. Vi henter inn store mengder mennesker fra en kultur som hater oss og som aldri har utviklet seg. Det er så man bare må facepalme så man får vondt i både håndbak og pannebrask.

 

Regner med at du sletter denne ubehagelige kommentaren, men da har du i hvert fall lest den først.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Rolleblanding moderator/debattant er en uting. Lett for følelsene å ta overhånd. Foreslår at dere får noe rutine på det om moderatorer skal delta i debatt. Er ikke logisk at noen skal "etterforske seg selv".

 

Nå moderer jeg ikke aktivt denne tråden selv , jeg tok kontakt med en bruker på pm og ga en vennlig forklaring på at det er lurt å fokusere på det vi diskuterer og ikke personangrep, utover det er det andre moderatorer som griper inn her nå, noe som også gjelder personangrep på min bruker. Vedkommende fikk innlegget som ble skjult sendt i den private meldingen og en forklaring uten at det var gjort en moderator handling på ham som bruker fra min side.

 

Sånn sett bør vi fokusere på tråden, ønsker du derimot å ta min deltagelse i denne tråden opp en annen plass kan det gjøres via tilbakemeldinger til forumet eller i en privat samtale med en person fra administratsjon / moderator laget ( eller med meg om du ønsker det).

- Videre diskusjon om akkurat denne biten er nok lite egnet i denne tråden, dette kan fint taes i tilbakemeldinger til moderator / admins.

 

 

Når det gjelder mine meninger om muslimer / terror så står jeg gjerne for det jeg mener i denne tråden og jeg har ikke noen problemer med å forsvare uskyldige mennesker fra å bli plassert under en og samme bås som terrorister for jeg tror ikke det er veien å gå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har misforstått fullstendig og/eller du lager deg en behagelig stråmann for å kunne opprettholde tanken om et fargerikt fellesskap som vi i Europa har blitt hjernevasket med i mange tiår. Det er forståelig at det er vanskelig å bryte ut av den tankegangen som er så grundig innprentet.

 

Selvfølgelig kommer ikke din venn Josef til å sprenge seg i morgen, og det har ingen sagt heller (der kommer stråmannen din inn). Men han er en del av en kultur og ideologi som gir grobunn for den type handlinger. Jo flere sånne snille Josefer man henter inn i Europa, desto flere slemme Mohammeder får man inn på samme lasset, det er et ubestridelig og lett observerbart faktum. Og man kan ikke skille dem fra hverandre før det er for sent.

 

Det må nok noen terrorangrep til, og motangrep ("kristne" europeere kommer til å slå tilbake mot muslimske sivile, vi har allerede et eksempel på det), før folk flest skjønner det jeg har snakket om i årevis. Det er en enorm kollisjon mellom to fullstendig motstridende kulturer som foregår i Europa, og det er fortsatt mange som lever i benektelse. Det er ingen sømløs overgang og integrering. Det er en hard KOLLISJON. Europa har utvikleg seg de siste århundrene, men det har ikke islam. Vi (Europa) har ligget i mer eller mindre kontinuerlig krig med muslimene i århundrer og slått tilbake muslimske invasjoner flere ganger. Ikke minst Frankrike! Men nå skal de plutselig inviteres inn i milliontall, og INGEN PROBLEMER FORVENTES. Vi henter inn store mengder mennesker fra en kultur som hater oss og som aldri har utviklet seg. Det er så man bare må facepalme så man får vondt i både håndbak og pannebrask.

 

Regner med at du sletter denne ubehagelige kommentaren, men da har du i hvert fall lest den først.

 

 

Hvorfor skal jeg slette en kommentar der du faktisk argumenterer for dine synspunkt kontra mine? Det er når man ikke greier å fokusere på sak men går på person at ting sklir ut.

 

Problemet med tankegangen din er at om vi skal feie muslimene under en kam så får vi utrolig mange fiender, hva skal vi gjøre med dem isåfall?

 

Skal vi deportere alle som ikke er ateister (eller av landets opprinnelige religion)? Skal muslimske land gjøre det samme med Kristne? Hva skjer om noen ikke ønskes å deporteres? Hvor går grensen?

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Og når det kommer til religion må nok mye endres, ikke minst Kristne,

Bra du treffer spikern på hodet.. 

 

da er det logisk at de heller ikke har lyst til å begå slike handlinger selv

 

Dette er bare noe du antar ut fra din forståelseshorisont og har ikke noe med logikk å gjøre.

 

Alt i alt var det ganske mye sosialist-svada i det innlegget ditt.

 

 

Skal vi se, jeg påpeker at samtlige religioner bør få samme retningslinjer , ingen forskjell blir gjort der. 

Om dette er standard tankegang fra en sosialist eller en ateist ( du hadde truffet trolig spikeren på hodet når det gjelder ateist , selv om jeg har tro på at "noe" skapte oss, trolig Big bang ) får du nesten bedømme selv , men det du kommenterer fører ikke så mye til diskusjon men mer slik jeg tolker det noen å peke finger på pga frustrasjon og irritasjon.

 

Jeg tror ikke at oppegående mennesker som setter pris på livet og det det har å by på ønsker å begå slike handlinger. Så enkelt er det. 

 

Aldri har verdenshistorien vist at sammenblanding av kulturer har ført til fred og fordragelighet. 

I sin iver etter å være "gode" mister sosialister gangsynet og realitetene. 

Mange etniske europeere får dårligere liv pga innvandring, men også mange innvandrere får dårlige liv av å leve i en "mixed" verden. Av begge disse grupper kan det komme terrorister. 

 

Koranen har ikke mye til overs for infidels, så at noen tilhengere av denne religionen sprenger seg selv for å få 72 jomfruer i paradis er ikke så overraskende. De landa som har tatt inn færrest av disse vil også oppleve minst av dette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Aldri har verdenshistorien vist at sammenblanding av kulturer har ført til fred og fordragelighet. 

I sin iver etter å være "gode" mister sosialister gangsynet og realitetene. 

Mange etniske europeere får dårligere liv pga innvandring, men også mange innvandrere får dårlige liv av å leve i en "mixed" verden. Av begge disse grupper kan det komme terrorister. 

 

Koranen har ikke mye til overs for infidels, så at noen tilhengere av denne religionen sprenger seg selv for å få 72 jomfruer i paradis er ikke så overraskende. De landa som har tatt inn færrest av disse vil også oppleve minst av dette. 

 

 

Greit nok.

Men da står vi over et ganske så stort problem, hva mener du vi skal gjøre med de muslimene som er bosatt i vår del av kloden?

Lenke til kommentar

Å si at alle religioner/ideologier skal behandles likt når de er så til de grader ulike blir feil. Islam er den religionen som per i dag skaper mest uro og vold. Til og med i områder som Europa, der muslimer er en minioritet, er folk redde for Islam. Det er på tide å gjøre noe med det. Stop all innvandring fra muslimske land.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Aldri har verdenshistorien vist at sammenblanding av kulturer har ført til fred og fordragelighet. 

I sin iver etter å være "gode" mister sosialister gangsynet og realitetene. 

Mange etniske europeere får dårligere liv pga innvandring, men også mange innvandrere får dårlige liv av å leve i en "mixed" verden. Av begge disse grupper kan det komme terrorister. 

 

Koranen har ikke mye til overs for infidels, så at noen tilhengere av denne religionen sprenger seg selv for å få 72 jomfruer i paradis er ikke så overraskende. De landa som har tatt inn færrest av disse vil også oppleve minst av dette. 

 

 

Greit nok.

Men da står vi over et ganske så stort problem, hva mener du vi skal gjøre med de muslimene som er bosatt i vår del av kloden?

 

Sosialistene har invitert dem så regner med de har en nød plan? 

Sosialister får vel løse det med en ny sosialist führer. ^^ 

 

 

 

Det virkelig spørsmålet er hva skal man gjøre med politikerne som lot dem komme i første omgang.

Kunnskaps og IQ krav for alle velgere?  Lysbakken og Hareide/Grande hadde jo ikke vært på tinget om kun smarte personer fikk stemme.

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Sosialistene har invitert dem så regner med de har en nød plan? 

Sosialister får vel løse det med en ny sosialist führer. ^^ 

 

 

Så du har ingen personlige meninger om hvordan dette kan løses? Slik jeg ser det skyver du problemene og løsningene over på sosialistene, er dette så lurt?

Lenke til kommentar

 

Sosialistene har invitert dem så regner med de har en nød plan? 

Sosialister får vel løse det med en ny sosialist führer. ^^ 

 

 

Så du har ingen personlige meninger om hvordan dette kan løses? Slik jeg ser det skyver du problemene og løsningene over på sosialistene, er dette så lurt?

 

Jeg har mine tanker/ideer om det ja, men det er strengt tatt ikke mitt ansvar. 

Men nei, aldri lurt å skyve løsnings ansvar over på sosialistene.

Endret av blinc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ADVARSEL: Sterke bilder

 

https://www.facebook.com/UncleSamsMisguidedChildren.Net/videos/522604434602227/

 

Video av scenene etter...

 

Trist verden vi lever i.

Slike episoder som det her gir meg langt mindre tro på menneskeheten og om vi kommer til å overleve i fremtiden om vi fortsetter på denne måten.

Kommer vel ikke som en overraskelse over at jeg setter menneskeliv helt på topp over hva som er viktig her i livet og at når et menneske dør så finnes det ingenting som kan erstatte det. 

Synd at tankegangen til noen mennesker gjør at de kan ta valg som ødelegger så utrolig mye for dem selv og alle andre.

Lenke til kommentar

To menn bak angrepet ifølge TV2. Sjåføren kjørte sikk-sakk for å treffe så mange som mulig, mens han i passasjersetet skal ha skutt, og kanskje kastet granater.

Sjåføren skal være en 31 år gammel mann som bodde i Nice, opprinnelig ifra Tunis.

Kom til å tenke på en jeg gikk på barne og ungdomsskole med... han også ifra Tunis. Og nå så jeg ham på FB her om dagen... og han har blitt radikalisert. Han også følger det vanlige mønstret. Litt småkriminell og rampete. Blir voksen og finner "gud"... sukk... det er jo det farligste av alt.

Lenke til kommentar

To menn bak angrepet ifølge TV2. Sjåføren kjørte sikk-sakk for å treffe så mange som mulig, mens han i passasjersetet skal ha skutt, og kanskje kastet granater.

 

Sjåføren skal være en 31 år gammel mann som bodde i Nice, opprinnelig ifra Tunis.

 

Kom til å tenke på en jeg gikk på barne og ungdomsskole med... han også ifra Tunis. Og nå så jeg ham på FB her om dagen... og han har blitt radikalisert. Han også følger det vanlige mønstret. Litt småkriminell og rampete. Blir voksen og finner "gud"... sukk... det er jo det farligste av alt.

 

Du sier at du gikk på skole med en av gjerningsmennene?

 

Edit : Eller at du har gått på skole sammen med en fra Tunis som nå er voksen og har funnet gud? Ble litt uklart , men får vel skylde på at det er sent.

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...