Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Det er ingen som har påstått at det står i koranen at det er dødsstraff for apostasi.

 

Derfor forstår jeg ikke hvorfor du stiller det spørsmålet.

 

Hvis du hadde kommet med en rar påstand du mente jesus hadde sagt, så hadde jeg spurt hvor du hadde det fra. Hvor har du det fra at jesus har sagt at alle som har rødt hår skal brenne i helvete?

 

Slik jeg oppfatter det mente han ikke deg, selv om det var skrevet på en tilnærmet villet tvetydig måte.

Thoto79 sa at det er dødsstraff å forlate islam, og da lurte jeg på hvor dette står i Koranen?

Det er dødsstraff å forlate islam. Millioner av muslimer lever i samfunn der denne trusselen er reell. Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen som har påstått at det står i koranen at det er dødsstraff for apostasi.

 

Derfor forstår jeg ikke hvorfor du stiller det spørsmålet.

 

Hvis du hadde kommet med en rar påstand du mente jesus hadde sagt, så hadde jeg spurt hvor du hadde det fra. Hvor har du det fra at jesus har sagt at alle som har rødt hår skal brenne i helvete?

 

Slik jeg oppfatter det mente han ikke deg, selv om det var skrevet på en tilnærmet villet tvetydig måte.

Thoto79 sa at det er dødsstraff å forlate islam, og da lurte jeg på hvor dette står i Koranen?

Det er dødsstraff å forlate islam. Millioner av muslimer lever i samfunn der denne trusselen er reell.

 

Sant nok, men min agenda var at jeg ville bare påpeke at det ikke står i Koranen at det er dødsstraff å forlate islam.

 

Kanskje han ikke mente meg, kanskje han gjorde det, ikke vet jeg, bare stilte han et spm, jeg.

Lenke til kommentar

 

Hei er du tilbake igjen? Jeg har et spørsmål som kan skremme deg bort:

 

 

Hvor i Koranen står det at det er dødsstraff å forlate islam?

Hvor i diskusjonen er det påstått at det står i koranen at det er dødsstraff å forlate islam?

 

Hva får deg til å tro at jeg hater Norge?

Tilhører du den gruppen som de snakker om? Isåfall burde vi varsle PST.

 

Skremme meg bort?

 

Thoto79 sa at det er dødsstraff å forlate islam, og da lurte jeg på hvor dette står i Koranen?

 

hadde jeg sagt feks Jesus sa: Alle som har rødt hår, skal brenne i helvete, så hadde vel du også lurt på hvor i Bibelen dette står?

 

Leste bare "disse" innvandrerne" hater Norge. Og jeg er fra en innvandrerfamilie ja. Så jeg trodde han mente meg bla.

 

 

Det sies vel ikke at det står i Koranen spesifikt. Men dette er en regel som er utbredt i den muslimske verden. Det er altså muligens ikke slik det står skrevet, men slik det blir gjort.

 

Referanse: http://no.wikipedia.org/wiki/De_facto

 

Hvis du hadde sagt at Jesus sa at alle redheads skulle brent i helvete så hadde jeg for det første ikke blitt så veldig overrasket, men viktigst så hadde jeg spurt om kilde. Uavhengig om kilden er Bibelen eller ei.

 

Tror det som ble ment med "disse innvandrene" ovenfor var "denne typen innvandrere". Ikke alle muslimske innvandrere generelt.

Lenke til kommentar

Sant nok, men min agenda var at jeg ville bare påpeke at det ikke står i Koranen at det er dødsstraff å forlate islam.

 

Kanskje han ikke mente meg, kanskje han gjorde det, ikke vet jeg, bare stilte han et spm, jeg.

Ja det har du rett i og burde gjøre.

 

Jeg ble nysgjerrig fordi det er en vanlig misforståelse at en religions tekst er det samme som religionen selv. Islam er mer enn koranen. Islam inneholder mer enn du klarer å lese om i koranen. Det samme gjelder alle andre religioner.

 

For eksempel står det ingen steder på nord-koreas hjemmesider at de har massive fangeleirer og henretter barn. Men jeg ville blitt mektig provosert om det ble brukt som argument for å benekte jævelskapen som skjer der.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

Hei er du tilbake igjen? Jeg har et spørsmål som kan skremme deg bort:

 

 

Hvor i Koranen står det at det er dødsstraff å forlate islam?

Hvor i diskusjonen er det påstått at det står i koranen at det er dødsstraff å forlate islam?

 

Hva får deg til å tro at jeg hater Norge?

Tilhører du den gruppen som de snakker om? Isåfall burde vi varsle PST.

 

Skremme meg bort?

 

Thoto79 sa at det er dødsstraff å forlate islam, og da lurte jeg på hvor dette står i Koranen?

 

hadde jeg sagt feks Jesus sa: Alle som har rødt hår, skal brenne i helvete, så hadde vel du også lurt på hvor i Bibelen dette står?

 

Leste bare "disse" innvandrerne" hater Norge. Og jeg er fra en innvandrerfamilie ja. Så jeg trodde han mente meg bla.

 

 

Det sies vel ikke at det står i Koranen spesifikt. Men dette er en regel som er utbredt i den muslimske verden. Det er altså muligens ikke slik det står skrevet, men slik det blir gjort.

 

Referanse: http://no.wikipedia.org/wiki/De_facto

 

Hvis du hadde sagt at Jesus sa at alle redheads skulle brent i helvete så hadde jeg for det første ikke blitt så veldig overrasket, men viktigst så hadde jeg spurt om kilde. Uavhengig om kilden er Bibelen eller ei.

 

Tror det som ble ment med "disse innvandrene" ovenfor var "denne typen innvandrere". Ikke alle muslimske innvandrere generelt.

 

Muslimske verden? Mener du at alle muslimske land har denne loven?

 

Ja, du hadde spurt om kilde, og Koranen er kilden til islam. Derfor jeg henviste til Koranen.

 

Vil bare avslutte med dette: I Koranen så handler et vers om å komme tilbake til troen. Hadde det ikke vært litt dumt å drepe personen, når Gud sier at de kan komme tilbake troen.

Lenke til kommentar

 

Sant nok, men min agenda var at jeg ville bare påpeke at det ikke står i Koranen at det er dødsstraff å forlate islam.

 

Kanskje han ikke mente meg, kanskje han gjorde det, ikke vet jeg, bare stilte han et spm, jeg.

Ja det har du rett i og burde gjøre.

 

Jeg ble nysgjerrig fordi det er en vanlig misforståelse at en religions tekst er det samme som religionen selv. Islam er mer enn koranen. Islam inneholder mer enn du klarer å lese om i koranen. Det samme gjelder alle andre religioner.

 

For eksempel står det ingen steder på nord-koreas hjemmesider at de har massive fangeleirer og henretter barn. Men jeg ville blitt mektig provosert om det ble brukt som argument for å benekte jævelskapen som skjer der.

 

Folk sier Islam sier dette!! Hvor kommer islam fra, Koranen. Så hvis Koranen ikke nevner dette, hvordan kan Islam si det da? Fordi noen muslimske land velger å gjøre det?

Lenke til kommentar

Bill Maher sier det som det er...

 

Og muslimske Abid Raja er en person som ikke sitter fast i fortiden., forhåpentligvis image.gif

 

Takk til dem begge for klare ord!

 

Hunde millioner støtter de det gjorde? Hvem er disse hundre millionene?

 

De er ca 6% av verdens muslimske befolkning. De bor i land som har dødsstraff for å "fornærme" profeten, de tar til gatene for å brenne ambassader når en liten norsk avis trykker karikaturene, og mange av dem har av ulike årsaker utvandret til Europa og finnes midt i blant oss. I Norge er de heldigvis bare noen dusin. De ville ikke skutt selv, de fleste av dem, men de støtter de som gjør det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Bill Maher sier det som det er...

 

Og muslimske Abid Raja er en person som ikke sitter fast i fortiden., forhåpentligvis image.gif

 

Takk til dem begge for klare ord!

 

Hunde millioner støtter de det gjorde? Hvem er disse hundre millionene?

 

De er ca 6% av verdens muslimske befolkning. De bor i land som har dødsstraff for å "fornærme" profeten, de tar til gatene for å brenne ambassader når en liten norsk avis trykker karikaturene, og mange av dem har av ulike årsaker utvandret til Europa og finnes midt i blant oss. I Norge er de heldigvis bare noen dusin. De ville ikke skutt selv, de fleste av dem, men de støtter de som gjør det.

 

Geir :)

 

Godt poeng, er helt sikkert noen som er enige, men hundre millioner, hvordan kommer de fram til sånne tall? har du gått rundt og spurt? og Hvilke land er det du sikter til da Geir?

Lenke til kommentar

Folk sier Islam sier dette!! Hvor kommer islam fra, Koranen. Så hvis Koranen ikke nevner dette, hvordan kan Islam si det da? Fordi noen muslimske land velger å gjøre det?

Hvor i Mein Kampf står det at jøder skal utryddes?

 

Det er ikke et gyldig argument og jeg forstår ikke hvorfor du er hengt opp i det.

 

Islam != koranen

 

Islam > koranen

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skremme meg bort?

 

 

Thoto79 sa at det er dødsstraff å forlate islam, og da lurte jeg på hvor dette står i Koranen?

 

hadde jeg sagt feks Jesus sa: Alle som har rødt hår, skal brenne i helvete, så hadde vel du også lurt på hvor i Bibelen dette står?

 

Leste bare "disse" innvandrerne" hater Norge. Og jeg er fra en innvandrerfamilie ja. Så jeg trodde han mente meg bla.

 

 

Det var vel strengt tatt ikke det jeg skrev om du leser innlegget på side 13 (var det vel?). Her får du`n igjen:

 

"Når Islam forfekter dødstraff bare for å forlate religionen i stillhet, så kan det ikke sammenliknes med min/vår." (ideologi)

 

Å forfekte dødstraff er ikke det samme som at det står i Koranen, men klart det fører jo med seg samme sluttprodukt, nemlig drap på uskyldige. Og uskyldige er man i høyeste grad om en som ikke ønsker annet enn å få faenskapet ut av livet sitt.

 

Du graver deg bare lenger ned i den uoversiktlige religionssmørja ved å prøve å vri å vende på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Folk sier Islam sier dette!! Hvor kommer islam fra, Koranen. Så hvis Koranen ikke nevner dette, hvordan kan Islam si det da? Fordi noen muslimske land velger å gjøre det?

Hvor i Mein Kampf står det at jøder skal utryddes?

 

Det er ikke et gyldig argument og jeg forstår ikke hvorfor du er hengt opp i det.

 

Islam != koranen

 

Islam > koranen

 

Litt usikker på hvordan jeg skal forklare det, så jeg lar det ligge. Men skjønner poenget ditt.

Lenke til kommentar

Hvis noen sier "det står i koranen at..." så er det naturlig å spørre "hvor i koranen står det?". Men når noen sier "islam sier at..." så er det helt unaturlig å spørre "hvor i koranen står det?". Da impliserer du at for at islam skal si noe, så må koranen si det samme. Det er feil. Det er ikke slik religion fungerer. En religiøs tekst er ikke det samme som religionen selv.

 

Et partiprogram er ikke det samme som den faktiske politikken partiet utfører.

Endret av Abigor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Skremme meg bort?

 

 

Thoto79 sa at det er dødsstraff å forlate islam, og da lurte jeg på hvor dette står i Koranen?

 

hadde jeg sagt feks Jesus sa: Alle som har rødt hår, skal brenne i helvete, så hadde vel du også lurt på hvor i Bibelen dette står?

 

Leste bare "disse" innvandrerne" hater Norge. Og jeg er fra en innvandrerfamilie ja. Så jeg trodde han mente meg bla.

 

 

Det var vel strengt tatt ikke det jeg skrev om du leser innlegget på side 13 (var det vel?). Her får du`n igjen:

 

"Når Islam forfekter dødstraff bare for å forlate religionen i stillhet, så kan det ikke sammenliknes med min/vår." (ideologi)

 

Å forfekte dødstraff er ikke det samme som at det står i Koranen, men klart det fører jo med seg samme sluttprodukt, nemlig drap på uskyldige. Og uskyldige er man i høyeste grad om en som ikke ønsker annet enn å få faenskapet ut av livet sitt.

 

Du graver deg bare lenger ned i den uoversiktlige religionssmørja ved å prøve å vri å vende på dette.

 

Så du mener islam forsvarer dødsstraff for å forlate islam? Er vi enige nå?

Hvor er islam, hvem er islam, og hvordan forsvarer islam dødsstraff?

Lenke til kommentar

Hvor er ide, hvem er ide?

 

Spørsmålene dine blir bare rarere og rarere.

 

Har du aldri undersøkt hvordan islam forsvarer dødsstraff? Det er ganske lett å finne informasjon om det på internett.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam

 

Du har jo allerede sett på denne linken, så jeg forstår nesten ikke hvordan du kan spørre.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen sier "det står i koranen at..." så er det naturlig å spørre "hvor i koranen står det?". Men når noen sier "islam sier at..." så er det helt unaturlig å spørre "hvor i koranen står det?". Da impliserer du at for at islam skal si noe, så må koranen si det samme. Det er feil. Det er ikke slik religion fungerer. En religiøs tekst er ikke det samme som religionen selv.

 

Et partiprogram er ikke det samme som den faktiske politikken partiet utfører.

Islam sier at ALLE skal til helvete selv muslimer, spiller ingen rolle om du er troende eller ikke. Det står ingen sted i Koranen om dette, men islam sier det. Hva gjør vi nå?

Lenke til kommentar

??? Jeg aner ikke hva du snakker om.

 

Islam er laget av mennesker som ønsket å drepe de som sluttet å tro på islam. Det er ikke noe problem å finne teologisk støtte for dødsstraff for apostasi i islam.

 

Er dette nytt for deg?

 

Du har jo millioner av muslimer verden over som mener dette. Det er ikke vanskelig å finne dem på youtube hvis du vil høre dem si det rett ut.

 

Islam er mye mer enn din tolkning av religionen. Islam er mye mer enn deg og hva du mener om det.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

Skremme meg bort?

 

 

Thoto79 sa at det er dødsstraff å forlate islam, og da lurte jeg på hvor dette står i Koranen?

 

hadde jeg sagt feks Jesus sa: Alle som har rødt hår, skal brenne i helvete, så hadde vel du også lurt på hvor i Bibelen dette står?

 

Leste bare "disse" innvandrerne" hater Norge. Og jeg er fra en innvandrerfamilie ja. Så jeg trodde han mente meg bla.

 

 

Det var vel strengt tatt ikke det jeg skrev om du leser innlegget på side 13 (var det vel?). Her får du`n igjen:

 

"Når Islam forfekter dødstraff bare for å forlate religionen i stillhet, så kan det ikke sammenliknes med min/vår." (ideologi)

 

Å forfekte dødstraff er ikke det samme som at det står i Koranen, men klart det fører jo med seg samme sluttprodukt, nemlig drap på uskyldige. Og uskyldige er man i høyeste grad om en som ikke ønsker annet enn å få faenskapet ut av livet sitt.

 

Du graver deg bare lenger ned i den uoversiktlige religionssmørja ved å prøve å vri å vende på dette.

 

Så du mener islam forsvarer dødsstraff for å forlate islam? Er vi enige nå?

Hvor er islam, hvem er islam, og hvordan forsvarer islam dødsstraff?

 

 

Spør nærmeste Mullah, det har nemlig de som har lurt på dette gjort før deg og fått sjokkerende svar. Dvs sjokkerende svar får man ifra de ærlige religiøse lederne, avvikende feige og falske svar ifra de andre og som man gjerne får av norske muslimer i denne sammenheng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt poeng, er helt sikkert noen som er enige, men hundre millioner, hvordan kommer de fram til sånne tall? har du gått rundt og spurt?

 

 

Det må du nesten spørre Bill Maher om. Det er hans påstand at de er 100 millioner, ikke min. Jeg påpeker at det høres rimelig ut, gitt mengden av demonstrasjoner mot forrige runde med karikaturer.

 

og Hvilke land er det du sikter til da Geir?

 

 

Jeg nevnte i en tidligere post Raif Badawi i Saudi-Arabia, som ble dømt til 1000 piskeslag og 10 år fengsel for å ha startet et liberalt nettforum. Hadde han postet en karikatur ville han fått døsstraff.

 

I Pakistan dikterer paragraf 295C i straffeloven obligatorisk dødsstraff for å håne profeten. En kristen kvinne ved navn Asia Bibi ble dømt for dette i fjor, og straffen ble opprettholdt i høyesterett. Nå er det slett ikke alltid at folk rekker å bli dømt. Det er flere dusin blasfemianklagede som er blitt drept allerede før rettssaken, fordi troende har tatt saken i egne hender.

 

Også Iran har dødsstraff for blasfemi.

 

For ikke å nevne alle de landene der islamske grupper operer uavhengig av myndighetene, som IS i Irak og Syria, som Al Qaida, islamister i Somalia og andre afrikanske land.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...