Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Jeg lurer hvor på hvor lenge Tyrkia orker å holde flyktningene i sitt eget land før de sender dem videre til Europa? Nå har de lidd ganske lenge. Terrorangrepene er også et bevis på hvor lett det er å hjernevaske et menneske, uansett rase. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Jeg lurer hvor på hvor lenge Tyrkia orker å holde flyktningene i sitt eget land før de sender dem videre til Europa? Nå har de lidd ganske lenge. Terrorangrepene er også et bevis på hvor lett det er å hjernevaske et menneske, uansett rase. 

Tyrkia slipper løs bølgen av lykkejegere når Tyrkia ønsker å oppnå noe. Alt etter hvor mye Erdogan ønsker å spytte på Merkel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Bortsett fra at de fleste terrorangrep i Tyrkia blir begått av kurdere(som igjen blir terrorisert av Erdogan og Tyrkia) og resten IS. Men bra forsøk på å gi flyktningene skylden.

Ingen her som prøver å gi lykkejegerne skylden for dette angrepet. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at lykkejegerne er et våpen Erdogan kan bruke mot Europa. Om Erdogan ser en gevinst innenrikspolitisk, eller utenrikspolitisk i å slippe hundretusener, ja kanskje millioner, av lykkejegere inn i Europa, så vil han gjøre det. Og i den sammenhengen så er lykkejegerne relevante å nevne her.

Lenke til kommentar

 

Bortsett fra at de fleste terrorangrep i Tyrkia blir begått av kurdere(som igjen blir terrorisert av Erdogan og Tyrkia) og resten IS. Men bra forsøk på å gi flyktningene skylden.

Ingen her som prøver å gi lykkejegerne skylden for dette angrepet. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at lykkejegerne er et våpen Erdogan kan bruke mot Europa. Om Erdogan ser en gevinst innenrikspolitisk, eller utenrikspolitisk i å slippe hundretusener, ja kanskje millioner, av lykkejegere inn i Europa, så vil han gjøre det. Og i den sammenhengen så er lykkejegerne relevante å nevne her.

 

"Jeg lurer hvor på hvor lenge Tyrkia orker å holde flyktningene i sitt eget land før de sender dem videre til Europa? Nå har de lidd ganske lenge.[...]"

 

Ikke du som skrev det. Det står jo uansett i forbindelse med et terrorangrep at Tyrkerne lider av å ha flyktninger. Litt vanskelig å tolke det som at det er flyktningene som lider ved å være (i flyktningleirer) i Tyrkia, og at de derfor burde sendes videre til Europa. Til tross for det så tror jeg absolutt at flyktningene lider i Tyrkia, men det var sikkert ikke poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert nok et argument for mange til å melde seg ut av EU, stenge egne lands grenser og ha bedre kontroll på hvem som slipper inn i landet. 

 

En ting er terrorangrep med våpen i hånd, men atter en gang ender dette med at gjerningspersonene sprenger seg selv i lufta i en fantasifigurs navn for å kunne pule 40 jomfruer. Det må jo være sinnsykt skjev kjønnsfordeling der i Paradis med 40 ganger mer kvinner enn menn. På tide å kanskje ta tak i den myten?

 

Hvor foregår denne hjernevaskingen og rekrutteringen som får folk til å ta livet av seg selv? På tide å forby faenskapet når så mange ikke tar avstand fra ekstremismen som følger med?

Muslim woman asks a question and probably wishes she didn't

Lenke til kommentar

Faen jeg er så drita lei. Snart er det livsfarlig å dra til Sverige på campingplasser.

 

Så gjelder det å ikke overdrive heller da. Man blir jo lett hysterisk når man leser nyhetene og det kan føles som om det er overalt, noe det ikke er. Feks når saken om problemene i Sverige dukket opp. Man fikk nesten inntrykket av hele Sverige sto i brann og at undergangen var nær. Så havner man på jorda igjen når man snakker med venner som nylig har vært i Stockholm og som har hatt en kjempetur. Som i alle andre større byer så unngår man visse strøk, og da går det helt fint. Man får et voldsomt fokus på de få menneskene og de små områdene, og så glemmer man at storparten av landet er rolig som alltid.

 

Eller en annen kompis av meg som er i Tyrkia nå på ferie sammen med familien. De har oppholdt seg litt sør for Antalya, dit mange nordmenn reiser, i snart 2 uker nå. De er langt unna Istanbul og Ankara, og det går så klart helt fint. Er man ekstremt uheldig så havner man midt oppi slike ting som man i dag leser om i Istanbul. Men da skal du søren meg være uheldig også. Jeg foreslår at du leser litt mindre nyheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Faen jeg er så drita lei. Snart er det livsfarlig å dra til Sverige på campingplasser.

Så gjelder det å ikke overdrive heller da. Man blir jo lett hysterisk når man leser nyhetene og det kan føles som om det er overalt, noe det ikke er. Feks når saken om problemene i Sverige dukket opp. Man fikk nesten inntrykket av hele Sverige sto i brann og at undergangen var nær. Så havner man på jorda igjen når man snakker med venner som nylig har vært i Stockholm og som har hatt en kjempetur. Som i alle andre større byer så unngår man visse strøk, og da går det helt fint. Man får et voldsomt fokus på de få menneskene og de små områdene, og så glemmer man at storparten av landet er rolig som alltid.

 

Eller en annen kompis av meg som er i Tyrkia nå på ferie sammen med familien. De har oppholdt seg litt sør for Antalya, dit mange nordmenn reiser, i snart 2 uker nå. De er langt unna Istanbul og Ankara, og det går så klart helt fint. Er man ekstremt uheldig så havner man midt oppi slike ting som man i dag leser om i Istanbul. Men da skal du søren meg være uheldig også. Jeg foreslår at du leser litt mindre nyheter.

Ser hva du mener. Setningen du quotet var selvfølgelig en ekstrem overdrivelse. Ikke alltid like lett å fatte på ett forum.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke feil å søke lykken, men det burde slettes ikke ende i statsborgerskap.

 

Hvorfor ikke? Hvis de lykkes er vel det helt greit. Problemet er vel snarere om vi skal være sosialkontor for alle de som ikke lykkes, med eller uten statsborgerskap.

 

Geir :)

Å la bare de som lykkes bli er jo ekstremt kynisk, egentlig burde man sende tilbake de mest ressurssterke slik at de kan bygge opp igjen hjemlandet sitt og la de svake og syke bli her og leve på våre almisser.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vi skal ikke ta imot de suksessfulle lykkejegerne og heller ikke de feilede? Da er det på tide å utforske litt mer de mystiske kreftene i vårt fantastiske system. Vil herved ydmykt presentere en (såvidt) omskrevet låt, som gjerne kan brukes som denne etatens kjenningsmelodi heretter.

 

The power of NAV is a curious thing
make a one man weep, make another man sing
Change a hawk to a little white dove
more than a feeling that's the power of NAV

 

Tougher than diamonds, rich like cream
Stronger and harder than a bad girl's dream
make a bad one good make a wrong one right
power of NAV that keeps you home at night

 

[Chorus 1:]
You don't need money, don't take fame
Don't need no credit card to ride this train
It's strong and it's sudden and it's cruel sometimes
but it might just save your life
That's the power of NAV
That's the power of NAV

 

First time you feel it, it might make you sad
Next time you feel it it might make you mad
But you'll be glad baby when you've found
that's the power makes the world go'round

 

[Chorus 2:]
And it don't take money, don't take fame
don't need no credit card to ride this train
It's strong and it's sudden it can be cruel sometimes
but it might just save your life

 

They say that all in NAV is fair
yeah, but you don't care
But you know what to do
when it gets hold of you
and with a little help from above
you feel the power of NAV
you feel the power of NAV

Can you feel it?
Hmmm

 

[Chorus 3:]
It don't take money and it don't take fame
don't need no credit card to ride this train
Tougher than diamonds and stronger than steel
you won't feel nothin' till you feel
you feel the power, just the power of NAV
That's the power, that's the power of NAV
You feel the power of NAV
you feel the power of NAV
feel the power of NAV

 

 

Er ikke rart at lykkejegerne kommer hit vet du, vi kan tydelig se av teksten her at NAV er simpelthen fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fredens religion beriker akkurat nå innvandrer- og diplomat- kvartalet i Dhaka i Bangladesh. To politimenn døde, rundt førti skadde og rundt tyve personer tatt som gisler av minst ni gjerningsmenn.

Trist at man har begynt å holde seg til èn tråd for muslimske terrorangrep fordi det er så mange av dem.

Endret av misanthrope
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Terrorister er idioter , jo mer de holder på jo flere får de imot seg. Hadde de vært fredelige og faktisk gitt oss nordmenn 20 jomfru damer å kose oss på mens vi var i live tror jeg at konverteringsprossesen hadde vært over for mange år siden.

 

Men ja, om vi som er oppegående lar oss bli redd av terroristene og stenger våre dører lager vi bare et større problem, om noe må vi samarbeide bedre og vurdere om man skal sende de som tar livet av uskyldige (uavhengig av religion ) til Paradis / helvete så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...