Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

I tillegg til dette begås over 50% av selvmord i USA med skytevåpen, hvis disse måtte bruke tau eller piller hadde de hatt større sjans for å bli reddet.

Du vil altså frarøve mennesker som allerede er meget langt nede den enkleste og sikreste veien ut av livet og gjøre livet deres enda verre ved å tvinge de over på mer risikofylte og vanskeligere metoder? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen hjelper folk å komme seg over hendelser som medfører en mørk sinnstilstand som mobbing, familie tap og ekteskaps brudd, siden avgjørelser som selvmord ikke bør bli avgjort og ikke minst utført når vedkommende er midt i en vanskelig periode.

 

https://www.youtube.com/watch?v=MBCk7IvTTTw

 

Folk som ikke kan reddes, og som er i konstant stor smerte bør kanskje få bistand til å avslutte livet tidligere enn det ville blitt via naturlige årsaker, men det er en helt annen debatt enn fri våpenflyt og de spontane selvmordene dette medfører.

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Alt for å unngå å begrense drapsvåpen i samfunnet. Om vi fjerner buss og sykler og skateboards i tillegg så er det enda færre som vil dø og bli skadet! 

 

Amazing logikk du er ute å skyter ifra hofta med her igjen du.

Å forby bilen er ikke så fjernt som man skal ha de til. Skateboard var totalforbudt i Norge frem til 1989. Å forby våpen derimot forrykker maktbalansen i et samfunn på en meget uheldig måte. Hvorvidt den andre verdenskrig hadde vært unngått dersom jødene hadde vært bevæpnet kan man bare spekulere i.

 

Da nazistene tok makta i Norge ble det selvsagt totalforbudt å eie våpen for sivile nordmenn, med dødsstraff for overtredelse. Ser man tilbake på historien er det et særtrekk ved de aller fleste diktatorer at de forsøker å hindre sivilbefolkningen i å eie våpen. 

 

Du og massemorderen Mao har slik sett flere ting til felles;

 

"All political power comes from the barrel of a gun. The communist party must command all the guns, that way, no guns can ever be used to command the party."

- Mao Tze Tung

 

 

Haha, Mao og meg ja, skal vi leke diktator leken så kan vel jeg også komme på andre som kanskje ikke hadde vært helt fremmed for dine kyniske løsninger....

 

Det er ikke stort å spekulere i dette med jødene. Siden du også må vel gjennomskue dette gun nut argumentet til desperate republikanere om at det er mangelen på våpen som gjør verden til ett farligere sted.. snur jo med det alt på hodet som vanlig.

 

Jeg blir ihvertfall lite imponert av at noen tror hvis stakkars jødiske sivilister bare fikk beholde hagla si skulle kunne ha kjempet ned det tredje riket? Utopi kalles det. Ganske lik den andre utopien deres om at flyktningene ifra Syria bare burde bli sendt ned igjen og utslette IS selv. Det er da man må begynne å bytte ut noen av filmene med en og annen dokumentar tror jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Da står vi igjen med spørsmålet "skal vi gjøre samfunnet mer utrygt for å gi borgere en falsk trygghet i våpen?"

 

Jeg mener nei.

Nei, spørsmålet har alltid vært "skal vi la framtidige generasjoner vokse opp i en relativt trygg monokultur som er rimelig våpenfri eller et utrygt flerkulturelt samfunn der ulovlige våpen er daglig kost for populasjonen (se malmö)"

Du får finne deg et land med monokultur, jeg anbefaler Nord Korea :)

 

 

Som sagt, det blir ingen løsning på problemet når kjernen unngås.

Lenke til kommentar

 

 

Haha, Mao og meg ja, skal vi leke diktator leken så kan vel jeg også komme på andre som kanskje ikke hadde vært helt fremmed for dine kyniske løsninger....

 

Det er ikke stort å spekulere i dette med jødene. Siden du også må vel gjennomskue dette gun nut argumentet til desperate republikanere om at det er mangelen på våpen som gjør verden til ett farligere sted.. snur jo med det alt på hodet som vanlig.

 

Jeg blir ihvertfall lite imponert av at noen tror hvis stakkars jødiske sivilister bare fikk beholde hagla si skulle kunne ha kjempet ned det tredje riket? Utopi kalles det. Ganske lik den andre utopien deres om at flyktningene ifra Syria bare burde bli sendt ned igjen og utslette IS selv. Det er da man må begynne å bytte ut noen av filmene med en og annen dokumentar tror jeg.

Hadde du støttet nazistenes forbud mot skytevåpen i privat eie under okkupasjonen?

Lenke til kommentar

 

 

I tillegg til dette begås over 50% av selvmord i USA med skytevåpen, hvis disse måtte bruke tau eller piller hadde de hatt større sjans for å bli reddet.

Du vil altså frarøve mennesker som allerede er meget langt nede den enkleste og sikreste veien ut av livet og gjøre livet deres enda verre ved å tvinge de over på mer risikofylte og vanskeligere metoder? 

 

Enkelt og sikkert? En kar i nabolaget her har ikke overkjeve eller nese, fordi han prøvde å blåse huet med hagle, men pekte for langt frem i munnen.

Nei, enkelt og sikkert vil være å hoppe fra prekestolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Haha, Mao og meg ja, skal vi leke diktator leken så kan vel jeg også komme på andre som kanskje ikke hadde vært helt fremmed for dine kyniske løsninger....

 

Det er ikke stort å spekulere i dette med jødene. Siden du også må vel gjennomskue dette gun nut argumentet til desperate republikanere om at det er mangelen på våpen som gjør verden til ett farligere sted.. snur jo med det alt på hodet som vanlig.

 

Jeg blir ihvertfall lite imponert av at noen tror hvis stakkars jødiske sivilister bare fikk beholde hagla si skulle kunne ha kjempet ned det tredje riket? Utopi kalles det. Ganske lik den andre utopien deres om at flyktningene ifra Syria bare burde bli sendt ned igjen og utslette IS selv. Det er da man må begynne å bytte ut noen av filmene med en og annen dokumentar tror jeg.

Hadde du støttet nazistenes forbud mot skytevåpen i privat eie under okkupasjonen?

 

 

 

Nå var det ikke rettet mot meg, men gir mitt svar uansett.

Jeg hadde garantert støttet forbudet om jeg var en av tyskerne.

Jeg hadde garantert ikke støttet okkupantens lover og regler om jeg var en av de okkuperte.

 

Hvilken relevans har dette forresten?

 

This^^ 

 

Med andre ord ville jeg sikkert ikke vært overbegeistret for nye våpenlover tredd nedover øra av fienden. Og med fienden menes altså ikke vår egen demokratiske stat, noe jeg mistenker at mange surrer litt sammen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet der er at historien er full av regjeringer som har tatt våpen fra befolkningen bare for å så slakte dem.

 

Ottoman Tyrkia.

Sovietunionen.

Kina.

Cambodia.

Uganda.

Guatamala.

 

etc etc, det er en veldig lang liste med millioner døde etter det faktum at våpen ble forbudt.

Lenke til kommentar

 

 

Gun Control in 47 Seconds

 

 

 

47 sekunder med konspi-svada.

Hva er det han sier som er feil ?

Jeg sa ikke feil, jeg sa konspi-svada - hele klippet og holdningen hans bygger på total mistillit til demokratiet og valgt ledelse, han vil ha våpen for å forsvare seg mot sin egen, demokratisk valgte regjering. Han tror på blodig alvor at hvis ikke privatpersoner har våpen tilgjengelig vil styresmakta gå til krig mot egen befolkning og vinne fordi de er de eneste med våpen. Hvis ikke dét lukter konspirasjonsteori så er det nesa det er noe galt med.

Begrunnelsen er uansett definitivt ikke overførbar til Norge - hvor mange oppegående mennesker kjenner du som frykter at folket i nær fremtid må velte regjeringen med våpenmakt? Det er totalt forhistorisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet der er at historien er full av regjeringer som har tatt våpen fra befolkningen bare for å så slakte dem.

 

Ottoman Tyrkia.

Sovietunionen.

Kina.

Cambodia.

Uganda.

Guatamala.

 

etc etc, det er en veldig lang liste med millioner døde etter det faktum at våpen ble forbudt.

Glemte du beleilig alle tilfellene hvor hæren tar folkets side? Soldater er også folk vet du, de følger ikke en 4-årig statsminister blindt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Problemet der er at historien er full av regjeringer som har tatt våpen fra befolkningen bare for å så slakte dem.

 

Ottoman Tyrkia.

Sovietunionen.

Kina.

Cambodia.

Uganda.

Guatamala.

 

etc etc, det er en veldig lang liste med millioner døde etter det faktum at våpen ble forbudt.

Glemte du beleilig alle tilfellene hvor hæren tar folkets side? Soldater er også folk vet du, de følger ikke en 4-årig statsminister blindt.

 

 

Ikke mange 4-åringer som blir diktatorer / tar våpen vekk fra populasjonen. ;)

 

Men du får prøve å si det til russerne, kineserne, armenerne, synd at hæren ikke hjalp dem.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Hvor mange invasjoner av land har blitt stoppet av en bevæpnet befolkning?

 

Hvem vet ?

 

Men det minner meg på en diskusjon under 2. verdenskrig med en japansk admiral ved navn Isoroku Yamamoto.

 

Someone at the table asked a Japanese admiral why, with the Pacific Fleet devastated at Pearl Harbor and the mainland U.S. forces in what Japan had to know was a pathetic state of unreadiness, Japan had not simply invaded the West Coast.

Commander Menard would never forget the crafty look on the Japanese commander's face as he frankly answered the question.

'You are right,' he told the Americans. 'We did indeed know much about your preparedness. We knew that probably every second home in your country contained firearms. We knew that your country actually had state championships for private citizens shooting military rifles. We were not fools to set foot in such quicksand.'

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pøh, 90% av de sivile hadde løpt uansett, våpen eller ei, når de ser styrkene komme.

 

Vi hadde motstandsfolk i Norge og, men det betinget ikke at de eide maskingevær på privaten.

 

Og apropos staten mot folket, tror du virkelig det vil komme noe positivt ut av det? Det hjelper ikke en dritt at du har en AR15 når staten har tanks, helikopter, missiler, droner og fly, du ville vært 100% sjanseløs. Og skulle en gruppe likevel klare å holde stand, kan du jo ringe Colombia og FARC og spør hvor gøy og nyttig det har vært, og hvor mange liv det har kostet.

Lenke til kommentar

90% faktisk, så bra at vi har deg her da som kan se inn i framtiden og fortelle oss hvor nytteløst alt er. :p

 

Du mener vi hadde motstandsfolk som måtte lide under AP sin "brukne geværs politikk"

 

Positivt ? Hører bare en veldig "defeatist" holdning der det er bedre å bare gi opp og dø uten mulighet til å slå tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...