Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Ingen som sa det, det var et eksempel på at ekstremisme er et problem og et økende et. Islam er i fokus nå, men det er ikke det eneste som foregår i verden.

 

Det er fortsatt kristne verdier som blir fulgt som ikke passer inn i vårt samfunn. Hvor unngår islam lupen? Det er kanskje 300 aktive tråder om islam her inne, de fleste er kritiske. Aviser, sosiale medier og media generelt har saker om islam daglig, negative og positive.

 

Egentlig savner jeg fler sammenlikninger mellom ekstrem islamisme og kristendom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

jagerfly og tanks på private hender, for de dumme vil dø uansett? Skarpt argument.

 

Jagerfly og tanks er ikke ulovlig for privatpersoner i Norge. Ikke England heller forøvrig som har strengere våpenlover enn Norge.
flott at du 100% bevisst startet sitatet ett ord for sent - jeg skrev ARMERTE jagerfly og tanks. Det er bittelitt relevant. Endret av toth
Lenke til kommentar

 

Skarpt argument.

Nei, det var fullstendig idiotisk. Det var også en stråmann du selv har konstruert. Kult at du bare hoppet over hele den delen med korrelasjoner mellom skytevåpen og drap. Du vet, den som viser at det er en invers korrelasjon. Er det kanskje relevant for diskusjonen, eller?
Like kult som at du hopper over hele delen som sier at de fleste skytevåpendødsfall er uhell, og at USA der er 10x verre enn andre siviliserte land. Du kan godt påstå at det ikke beviser noe, men da vet du lite om statistikk - tigangen i en slik statistikk er formidabelt, og 100% garantert ikke tilfeldig.
Lenke til kommentar

Like kult som at du hopper over hele delen som sier at de fleste skytevåpendødsfall er uhell, og at USA der er 10x verre enn andre siviliserte land.

Jeg har ikke hoppet over det, jeg har sagt at jeg ikke bryr meg. Skal du ha skytevåpen, så får du håndtere og oppbevare det på en forsvarlig måte. Fant en artikkel med tittelen "Toddlers in America have accidentally shot one person a week in 2015". Hvordan er dette mulig? Har disse folka skytevåpen liggende rundt omkring på gulvet? Har de tatt en pistol og plassert den i hendene på barnet? Er du så dum, så får du ta konsekvensene av det. Ikke la det gå ut over meg, ved å ta fra meg retten til å eie våpen.

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar

Ser ut som du har ett litt ensidig fokus på Islam, mullar og muslimer mensd de andre hjernevaskede er good guys. Syntes du disse reaksjonene ifra kristne ledere i Amerika etter nattklubb shootouten er innafor?

These 7 Christian leaders showed their love by celebrating the Orlando nightclub massacre

 

Du skal lete en stund for å finne en mulla av samme kaliber som disse vaskeekte kristenentusiaster... Du må snart innse at ett rasshøl er ett rasshøl, uansett hvilket reir det sitter og driter seg ut.

 

Westboro Baptist Church er en ørliten gruppe, ja rasshøl, som du sier. De består av 40 medlemmer, hvor flesteparten er familiemedlemmer. Det finnes ingen kristne menigheter.. katolikker, ortodokse, protestanter, eller samme hvilken retning, som mener det samme som dem. De er klovner rett og slett, men trekkes opp av hatten til stadighet av ny-ateister for å vise til hvor fæle kristne er. Målet helliggjør middelet, hva?

 

Så spørs det om denne skytingen var religiøst motivert, eller motivert av noe homohat i det hele tatt. Mulig var han homofil selv, og psykisk syk :

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/orlando-drapsmann-framsto-som-forvirret-og-splittet/ar-AAh4X0M?li=BBr5PkQ&ocid=mailsignout

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/orlando-shooter-omar-mateen-had-gay-tendencies-according-to-ex-wife-as-pulse-patron-say-attacker-was-a7081041.html

http://www.mediafactwatch.com/2016-06-14-liberal-media-narrative-crumbles-as-orlando-shooter-turns-out-to-be-gay.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3639961/Orlando-terrorist-went-gay-club-Pulse-dozen-times-got-drunk-belligerent-talked-wife-kid-massacring-49-people-there.html

http://www.vanityfair.com/news/2016/06/omar-mateen-gay-orlando-shooting

 

At man begynner å lage hat-tale utav tragedier - det er uheldig. Godt noen ser det anderledes:

https://www.youtube.com/watch?v=eyGTF-n5y3g

 

Edit:

Til kristne som skulle være usikre på om homofile skal straffes med hat og vold:

https://youtube.com/watch?v=3SqvtlCidGQ

 

Jesus oppfordret aldri til hat eller vold. Han sa elsk deres fiender, og at vi alle er syndere. Men han sa heller ikke gå ut og fortsett med alt hva du vil. Han sa gå ut og synd ikke mer. Klarer vi det? Nei. Og jeg kan gjerne være den første til å innrømme at jeg er skyldig innenfor Guds hellige og gode standarder. Hver eneste dag må jeg gå i meg selv, jeg prøver å leve så godt jeg kan, men må alltid vende tilbake og si; ta det du Jesus, ta alt sammen. Jeg er ikke god nok i meg selv, men jeg er dypt elsket akkurat som jeg er likevel. Så mye at han gav sitt eget liv for at jeg skulle vende om og ta imot hans utstrakte hånd. Takk kjære Gud for at hver den som tror på deg ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Og hver gang en bortkommen sønn kommer hjem dekker du til fest i himmelen. For den elskede sønn hadde selv gått seg bort, men er nå funnet igjen.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

Og der var vi som forventet tilbake til gode gammle: "Se så slemme disse kristne er!" mens problemet rundt Islam og flerkultur unngår lupen.

 

Fortsett sånn :roll: det hjelper jo alle.

 

Du trekker veldig enkle og ensidige paralleller, dette var nemlig ikke Charlie Hebdo all over men ett mer komplekst og uklart motiv. Men men, skylappene er på og du lever godt med det skjønner jeg. Enklest sånn.

Lenke til kommentar

 

Inver korrelasjon? Virkelig? Så drapsraten i Norge er magnituder høyere enn i USA?

Dette er ikke i nærheten av hva jeg skrev. Prøv igjen.

 

Det du skrev var: "Kult at du bare hoppet over hele den delen med korrelasjoner mellom skytevåpen og drap. Du vet, den som viser at det er en invers korrelasjon.".

Og om det er en invers korrelasjon, da skulle steder med nær på ingen skytevåpen drepe hverandre over en lav sko. Du kan ikke benytte korrelasjon bare når det passer ditt eget bruk og overse det der det ikke passer.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Ikke la det gå ut over meg, ved å ta fra meg retten til å eie våpen.

Nå er det vel ikke det som er greia heller. Se på Finland da. På andreplass etter USA i våpentetthet. Riktignok er det en og annen uheldig greie der også, men ikke på langt nær slik det er i USA.

 

Det man vil til livs er at det blir behandlet som en rett. Ikke at det skal bli ulovlig. Du ser forskjellen, ikke sant? Ikke engang førerkort er en rett. Selv politiet i USA sier jo det om førerkort: Det er ikke en rett - det er et privilegium.

Noe som betyr at alle kan ha det, men de skal oppføre seg som om de er kapable til å ha førerkort. Man må sågar gå på skole for å lære det.

Skulle man sammenligne bil og våpen så blir våpen i USA behandlet som om førerkort var unødvendig. Man trenger noen dollar til en bil og litt bensin. That's it.

 

Men, nei. Slik vil de ikke ha det over there. Hvorfor det? Er det uforsvarlig på en annen måte, eller hva er egentlig problemet?

Lenke til kommentar

 

Like kult som at du hopper over hele delen som sier at de fleste skytevåpendødsfall er uhell, og at USA der er 10x verre enn andre siviliserte land.

Jeg har ikke hoppet over det, jeg har sagt at jeg ikke bryr meg. Skal du ha skytevåpen, så får du håndtere og oppbevare det på en forsvarlig måte. Fant en artikkel med tittelen "Toddlers in America have accidentally shot one person a week in 2015". Hvordan er dette mulig? Har disse folka skytevåpen liggende rundt omkring på gulvet? Har de tatt en pistol og plassert den i hendene på barnet? Er du så dum, så får du ta konsekvensene av det. Ikke la det gå ut over meg, ved å ta fra meg retten til å eie våpen.
Så for at DU skal ha din egoistiske rett til våpen, skal prisen betales av alle som er barn av dumme foreldre - de skal måtte bli skutt av søsknene sine eller naboungen, og leve med å ha drept sin egen forelder, fordi DU vil ha pistol i bilen. Barna er uskyldig i dette, det er foreldrene som er idioter det er vi helt enige om - men det er barna som må betale prisen og leve med traumene. Det er helt ok?

 

Vi har jo enda ikke vært innom neste argument - det er godt dokumentert at angrepsgrad eskalerer med forsvarsgrad og omvendt, dvs at konflikter som i dag blir en nevekamp der du eller motparten ender opp med hjernerystelse eller en brukket arm i fremtiden heller vil ende i en våpenduell hvor en av dere eller begge dør. Innbruddstyver vil ha med seg pistol istedet for kniv, og siden du nettopp våknet rekker nok de å skyte før deg når du trekker våpen. Kan vi finne en statistikk på om det er flest kriminelle eller hjemforsvarere som ender opp som tapende part når begge har likt våpen?

Lenke til kommentar

Det du skrev var: "Kult at du bare hoppet over hele den delen med korrelasjoner mellom skytevåpen og drap. Du vet, den som viser at det er en invers korrelasjon.".

Som viser til statistikk jeg har postet tidligere, some viser at mens våpensalget i USA er stigende, er antall drap fallende, og at land som har innført forbud mot skytevåpen, har hatt en økning i antall drap. En sammenligning av to helt forskjellige samfunn, som Norge og USA, er helt irrelevant.

 

Så for at DU skal ha din egoistiske rett til våpen

Det er ikke egoistisk. Jeg mener at retten til å bære våpen fører til at sikrere samfunn, og derfor er et gode.

Lenke til kommentar

 

 

Like kult som at du hopper over hele delen som sier at de fleste skytevåpendødsfall er uhell, og at USA der er 10x verre enn andre siviliserte land.

Jeg har ikke hoppet over det, jeg har sagt at jeg ikke bryr meg. Skal du ha skytevåpen, så får du håndtere og oppbevare det på en forsvarlig måte. Fant en artikkel med tittelen "Toddlers in America have accidentally shot one person a week in 2015". Hvordan er dette mulig? Har disse folka skytevåpen liggende rundt omkring på gulvet? Har de tatt en pistol og plassert den i hendene på barnet? Er du så dum, så får du ta konsekvensene av det. Ikke la det gå ut over meg, ved å ta fra meg retten til å eie våpen.
Så for at DU skal ha din egoistiske rett til våpen, skal prisen betales av alle som er barn av dumme foreldre - de skal måtte bli skutt av søsknene sine eller naboungen, og leve med å ha drept sin egen forelder, fordi DU vil ha pistol i bilen. Barna er uskyldig i dette, det er foreldrene som er idioter det er vi helt enige om - men det er barna som må betale prisen og leve med traumene. Det er helt ok?

 

Vi har jo enda ikke vært innom neste argument - det er godt dokumentert at angrepsgrad eskalerer med forsvarsgrad og omvendt, dvs at konflikter som i dag blir en nevekamp der du eller motparten ender opp med hjernerystelse eller en brukket arm i fremtiden heller vil ende i en våpenduell hvor en av dere eller begge dør. Innbruddstyver vil ha med seg pistol istedet for kniv, og siden du nettopp våknet rekker nok de å skyte før deg når du trekker våpen. Kan vi finne en statistikk på om det er flest kriminelle eller hjemforsvarere som ender opp som tapende part når begge har likt våpen?

 

 

Forstår ikke at du gidder å i det hele tatt bite på Toth.

 

Han kritiserer USA som idioter siden våpen besittelse medfører dødsfall via både uhell og overlagte tilfeller og samtidig selverklærer han seg en rettighet til å bære våpen som han garantert har snappet opp fra en eller annen amerikaner som bemerker seg at de har rett til å bære våpen grunnet The Second Amendment. Flytt til the land of the free om du ønsker deg frihet til å bli skutt. 

 

Her i Norge som vi ikke skyter hverandre daglig blir man gitt et privilege til å bære våpen etter opplæring i våpenbruk på lik linje med førerkort og bruk av motorisert kjøretøy.

Lenke til kommentar

 

Det du skrev var: "Kult at du bare hoppet over hele den delen med korrelasjoner mellom skytevåpen og drap. Du vet, den som viser at det er en invers korrelasjon.".

Som viser til statistikk jeg har postet tidligere, some viser at mens våpensalget i USA er stigende, er antall drap fallende, og at land som har innført forbud mot skytevåpen, har hatt en økning i antall drap. En sammenligning av to helt forskjellige samfunn, som Norge og USA, er helt irrelevant.

 

Dersom jeg ikke får sammenligne med Norge eller Finland, da burde du vel selv ha anstendighet nok til ikke å sammenligne med England og Jamaica.

Og da sitter du strengt tatt bare igjen med geografisk begrensede forsøk på reduksjon i salg av skytevåpen, sågar internt i ett land, hvor man i praksis kan reise utenfor området, skaffe våpen, så reise tilbake.

Noe man forøvrig ikke kunne etter forandringene i Australia. Du vet - der det fungerte.

Lenke til kommentar

 

 

Så for at DU skal ha din egoistiske rett til våpen

Det er ikke egoistisk. Jeg mener at retten til å bære våpen fører til at sikrere samfunn, og derfor er et gode.

 

Men problemet er jo at meningen din er feil, da det ikke finnes ett gram dokumentasjon på at våpen på private hender gir et sikrere samfunn. Det finnes dog plenty indikasjoner på det motsatte, som du selv fant frem skyter småbarn andre mennesker ukentlig i våpenhimmelen USA - å lese det, men samtidig holde på meningen om at det øker sikkerhet er jo bare absurd.

 

Og jo, det er egoistisk å ville ofre alle de uskyldige oppe i dette fordi du personlig vil bære våpen.

Lenke til kommentar

Dersom jeg ikke får sammenligne med Norge eller Finland, da burde du vel selv ha anstendighet nok til ikke å sammenligne med England og Jamaica.

Det har jeg da heller ikke gjort. Jeg sammenligner England med England, og Jamaica med Jamaica, før og etter forbudet. Hvis du har beviser på at forbudene i disse landene har ført til en økning i illegale våpen, så får du legge de frem.

Lenke til kommentar

 

Dersom jeg ikke får sammenligne med Norge eller Finland, da burde du vel selv ha anstendighet nok til ikke å sammenligne med England og Jamaica.

Det har jeg da heller ikke gjort. Jeg sammenligner England med England, og Jamaica med Jamaica, før og etter forbudet. Hvis du har beviser på at forbudene i disse landene har ført til en økning i illegale våpen, så får du legge de frem.

 

Du sammenligner forskjellige kulturers reaksjon for å spå USAs reaksjon på selvsamme.

 

EDIT: Din statistikk viste forøvrig også at dersom man får mer politi i England, da går mordraten opp.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

 

Du sammenligner forskjellige kulturers reaksjon for å spå USAs reaksjon på selvsamme.

Nei. Hvorfor skulle jeg det, når vi kan se på Chicago eller D.C.?

 

nei, si det. Det var du som postet statistikk om disse to landene. I min enfoldighet trodde jeg du gjorde det for at du mente det hadde relevans til tema.

 

Og til informasjon så er ikke D.C. og Chicago egne land med kontrollerte grenser. Eller som jeg skrev, man kan reise ut, kjøpe, reise tilbake. Ukontrollert.

Lenke til kommentar

nei, si det. Det var du som postet statistikk om disse to landene. I min enfoldighet trodde jeg du gjorde det for at du mente det hadde relevans til tema.

Hvilket tema? Jeg (eller en side jeg linket til) kom med en påstand om at antallet drap har staget alle steder hvor de har forsøkt å forby skytevåpen. Statestikken hadde relevans til dette.

 

Og til informasjon så er ikke D.C. og Chicago egne land med kontrollerte grenser. Eller som jeg skrev, man kan reise ut, kjøpe, reise tilbake. Ukontrollert.

Joda, kriminelle får alltids tak i skytevåpen, men hva med lovlydige borgere som bare ønsker å kunne forsvare seg?

 

 

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar

Joda, kriminelle får alltids tak i skytevåpen, men hva med lovlydige borgere som bare ønsker å kunne forsvare seg?

 

De må dessverre lide for alle andres misbruk - akkurat som at antibiotika og valium fint kunne vært reseptfritt og heroin lovlig om det var kun de med fornuftig forbruk og selvinnsikt vi skulle ta hensyn til. Men vi må ta hensyn til resten av borgerne som ikke kan ytes denne tilliten også, slik er det når du lever i et fellesskap. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...