geita_ Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Vi får se hvor lenge det varer. Det er nesten som man skulle tro at flerkultur + våpen er en dårlig kombinasjon. Det er nesten som om man skulle tro at ignoranse leder fremmedfrykt. US home to nearly a third of world's mass shootings http://edition.cnn.com/2016/06/13/health/mass-shootings-in-america-in-charts-and-graphs-trnd/index.html Synd at slike buzzwords ikke lenger kan ignorere virkeligheten eller hva. Vi kan jo også se på malmö, calais, paris osv Endret 14. juni 2016 av geita_ Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hvis du ikke hadde hoppet lakk over mitt innlegg kunne du lest hvorfor våpen til allmennheten ender i dystopi. Jeg kan gjenta meg for din bekvemmelighet: Hvis du faktisk tror at generell bevæpning av sivilbefolkning vil føre noe som helst positivt med seg nå jeg dessverre opplyser deg om at du nok har talldysleksi. Statistikkene er krystallklare, USA har over 10 dødsfall pr 100.000 årlig som følge av skytevåpen, mens andre siviliserte land har 1. Det er 1000% forskjell - med bokstaver: TUSEN PROSENT! Det er ikke nødvendigvis alt man føler noe behov for å kommentere, spesielt siden jeg har kommentert lignende påstander her tidligere, men OK. Problemet deres er at dere bare presenterer to faktum, (1) i USA er det mange som eier skytevåpen, og (2) i USA er det mange som blir drept med skytevåpen, men du har ikke demonstrert noen årsakssammenheng mellom de to. Hvordan kan vi vite at drapene som ble begått med skytevåpen ikke ville bli begått uansett? Og mens amerikanere kjøper mer og mer våpen, går antallet drap nedover. Hvor mange ganger har du forøvrig blitt truet på livet i Norge der du føler en pistol kunne løst situasjonen? Når både du og motparten har pistol? Jeg tipper 0, med mindre du er tungkriminell.Du tipper riktig, men the times they are a-changin'.Jeg har indikert, men ikke dokumentert en ganske sannsynlig korrelasjon ved å vise at et land med lovlige angrepsvåpen har ekstremt mye høyere forekomster av våpenbruk enn land hvor slike våpen er forbudt, det er en ganske sterk påstand og indikasjon. Du har derimot fremlagt null indikasjoner på at "times they a-changin'" på en måte som gjør at mer våpen vil føre til noe positivt. Lenke til kommentar
Skinfaxi Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg har indikert, men ikke dokumentert en ganske sannsynlig korrelasjon ved å vise at et land med lovlige angrepsvåpen har ekstremt mye høyere forekomster av våpenbruk enn land hvor slike våpen er forbudt, det er en ganske sterk påstand og indikasjon. Ja, riktig. En ganske sterk påstand som du mener er ganske sannsynlig... MURDER AND HOMICIDE RATES BEFORE AND AFTER GUN BANS "Every place that has been banned guns (either all guns or all handguns) has seen murder rates go up. You cannot point to one place where murder rates have fallen, whether it’s Chicago or D.C. or even island nations such as England, Jamaica, or Ireland." Lenke til kommentar
thyes Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Har dere sett denne? http://www.gunviolencearchive.org/reports/mass-shooting Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg har indikert, men ikke dokumentert en ganske sannsynlig korrelasjon ved å vise at et land med lovlige angrepsvåpen har ekstremt mye høyere forekomster av våpenbruk enn land hvor slike våpen er forbudt, det er en ganske sterk påstand og indikasjon.Ja, riktig. En ganske sterk påstand som du mener er ganske sannsynlig... MURDER AND HOMICIDE RATES BEFORE AND AFTER GUN BANS "Every place that has been banned guns (either all guns or all handguns) has seen murder rates go up. You cannot point to one place where murder rates have fallen, whether it’s Chicago or D.C. or even island nations such as England, Jamaica, or Ireland." "Australia enacted one of the largest gun reforms ever nearly 2 decades ago — and gun deaths plummeted"Nei, affektdrap i nære relasjoner vil nok ikke gå ned - men massedrap begått av en eller to galninger vil garantert gå ned. Og vi snakker ikke bare om mord her, vi snakker minst like mye om uhell - den verste statistikken jeg postet omhandler død, ikke bare mord - og den er klinkende klar i sin tale. Hvor ofte leser du om barn eller foreldre skutt med familiens våpen ved uhell i USA? Og hvor ofte i andre land? En mor vil aldri bli skutt av en fireåring gjennom bilsetet i Norge med dagens lover, men jeg kan garantere at en forelder eller lekekamerat må lide av et barns uhell om håndvåpen kommer inn i de tusen hjem. 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Vi får se hvor lenge det varer. Det er nesten som man skulle tro at flerkultur + våpen er en dårlig kombinasjon. Det er nesten som om man skulle tro at ignoranse leder fremmedfrykt. US home to nearly a third of world's mass shootings http://edition.cnn.com/2016/06/13/health/mass-shootings-in-america-in-charts-and-graphs-trnd/index.html Synd at slike buzzwords ikke lenger kan ignorere virkeligheten eller hva. Vi kan jo også se på malmö, calais, paris osv Så du prøver å fortelle meg at ingen afrikanske land en gang kommer med på lista på tross av boko haram sine kontinuerlige herjinger pluss en hel drøss andre krigsherrer og kriminelle gjenger? Kanskje tenke seg om litt neste gang du svelger noe slik propaganda rått? 1 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Jeg har indikert, men ikke dokumentert en ganske sannsynlig korrelasjon ved å vise at et land med lovlige angrepsvåpen har ekstremt mye høyere forekomster av våpenbruk enn land hvor slike våpen er forbudt, det er en ganske sterk påstand og indikasjon.Ja, riktig. En ganske sterk påstand som du mener er ganske sannsynlig... MURDER AND HOMICIDE RATES BEFORE AND AFTER GUN BANS "Every place that has been banned guns (either all guns or all handguns) has seen murder rates go up. You cannot point to one place where murder rates have fallen, whether it’s Chicago or D.C. or even island nations such as England, Jamaica, or Ireland." Det er feil. Australia har hatt synkende drapstall fra 1996 til 2008 etter de gjorde det svært vanskelig å eie våpen, samt gjorde et par våpentyper ulovlig. Endret 15. juni 2016 av Mammakamelen Lenke til kommentar
Skinfaxi Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 "Australia enacted one of the largest gun reforms ever nearly 2 decades ago — and gun deaths plummeted" Det er feil. Australia har hatt synkende drapstall fra 1996 til 2008 etter de gjorde det svært vanskelig å eie våpen, samt gjorde et par våpentyper ulovlig. Artikkelen jeg linket til sier følgende: "Now Australia didn’t have a complete ban on guns, they didn’t even ban all semi-automatic guns, but a discussion on the changes in their crime rates from their gun buyback is available here (see also here)." Men OK, la oss si at dere har funnet et unntak. Hva så? Skulle dette unntaket påvise en positiv korrelasjon mellom antall skytevåpen og antall drap, når statistikk fra alle andre steder viser det motsatte? En mor vil aldri bli skutt av en fireåring gjennom bilsetet i Norge med dagens lover, men jeg kan garantere at en forelder eller lekekamerat må lide av et barns uhell om håndvåpen kommer inn i de tusen hjem. Dumme folk vil alltids finne dumme måter å dø på. Hvis du lar en fireåring leke med skarpladd våpen, fortjener du vel nesten å bli skutt. Det er trist når det rammer barn, men sånn er livet, det vil aldri bli helt ufarlig. Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) En mor vil aldri bli skutt av en fireåring gjennom bilsetet i Norge med dagens lover, men jeg kan garantere at en forelder eller lekekamerat må lide av et barns uhell om håndvåpen kommer inn i de tusen hjem. Dumme folk vil alltids finne dumme måter å dø på. Hvis du lar en fireåring leke med skarpladd våpen, fortjener du vel nesten å bli skutt. Det er trist når det rammer barn, men sånn er livet, det vil aldri bli helt ufarlig. Så én dødsrisiko mindre er verdiløst, leser jeg deg riktig? Vi kan bare drite i sikkerhetsbelter, trappegrinder, hjelmpåbud på anlegg og sikring når vi klatrer - og vi kan likegodt tillate RPG's, armerte jagerfly og tanks på private hender, for de dumme vil dø uansett? Skarpt argument. Endret 15. juni 2016 av toth Lenke til kommentar
Skinfaxi Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Skarpt argument. Nei, det var fullstendig idiotisk. Det var også en stråmann du selv har konstruert. Kult at du bare hoppet over hele den delen med korrelasjoner mellom skytevåpen og drap. Du vet, den som viser at det er en invers korrelasjon. Er det kanskje relevant for diskusjonen, eller? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) jagerfly og tanks på private hender, for de dumme vil dø uansett? Skarpt argument. Jagerfly og tanks er ikke ulovlig for privatpersoner i Norge. Ikke England heller forøvrig som har strengere våpenlover enn Norge. Endret 15. juni 2016 av flesvik Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 US home to nearly a third of world's mass shootings http://edition.cnn.com/2016/06/13/health/mass-shootings-in-america-in-charts-and-graphs-trnd/index.html Synd at slike buzzwords ikke lenger kan ignorere virkeligheten eller hva. Vi kan jo også se på malmö, calais, paris osv Så du prøver å fortelle meg at ingen afrikanske land en gang kommer med på lista på tross av boko haram sine kontinuerlige herjinger pluss en hel drøss andre krigsherrer og kriminelle gjenger? Kanskje tenke seg om litt neste gang du svelger noe slik propaganda rått? Og når 15% av populasjonen i amerika er afroamerikanere så er det kanskje ikke så rart det er mye vold der borte. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Skarpt argument. Nei, det var fullstendig idiotisk. Det var også en stråmann du selv har konstruert. Kult at du bare hoppet over hele den delen med korrelasjoner mellom skytevåpen og drap. Du vet, den som viser at det er en invers korrelasjon. Er det kanskje relevant for diskusjonen, eller? Inver korrelasjon? Virkelig? Så drapsraten i Norge er magnituder høyere enn i USA? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Har dere sett denne? http://www.gunviolencearchive.org/reports/mass-shooting All day every fucking day, gun nutsa tok ikke engang skytepause dagen etter at det røyk 50 mann. På en annen side så er det jo viktig at alle har våpen så vi slipper slike mass shootings... eller hvordan var dette igjen, nei det var ingen korrelasjon mellom disse to ting, sånn var det ... eller vent, det hele er verdt det fordi om ikke alle, små og store, islamister og preppers, fattig og rik, har våpen så vil jo statsmonsteret sette oss alle i fangeleir. Ja det var det det var tror jeg, så da kjører vi på videre med den! Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Fuck.. da har jeg misforstått. Trodde det gikk noe alla slik: Våpen som kun kan brukes til angrep er en ting vi må beskytte oss mot. Og beskyttelsen mot angreps våpen er at alle har angreps våpen. Sånn at om en skyter en annen så kan vi lage en skjedereaksjon med individer livredde for å bli skutt som plaffer ned første og beste som virker truende. I frihetens navn så trenger vi "Freedom to execute personal justice" Er det ikke noe sånt som er logikken bak det å forsvare seg mot pistoler.. med å gi alle pistoler? Sukk.. 2 Lenke til kommentar
Skinfaxi Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Inver korrelasjon? Virkelig? Så drapsraten i Norge er magnituder høyere enn i USA? Dette er ikke i nærheten av hva jeg skrev. Prøv igjen. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Vi får se hvor lenge det varer. Det er nesten som man skulle tro at flerkultur + våpen er en dårlig kombinasjon. Det er nesten som om man skulle tro at ignoranse leder fremmedfrykt. US home to nearly a third of world's mass shootings http://edition.cnn.com/2016/06/13/health/mass-shootings-in-america-in-charts-and-graphs-trnd/index.html Synd at slike buzzwords ikke lenger kan ignorere virkeligheten eller hva. Vi kan jo også se på malmö, calais, paris osv Ser ut som du har ett litt ensidig fokus på Islam, mullar og muslimer mensd de andre hjernevaskede er good guys. Syntes du disse reaksjonene ifra kristne ledere i Amerika etter nattklubb shootouten er innafor? These 7 Christian leaders showed their love by celebrating the Orlando nightclub massacre Du skal lete en stund for å finne en mulla av samme kaliber som disse vaskeekte kristenentusiaster... Du må snart innse at ett rasshøl er ett rasshøl, uansett hvilket reir det sitter og driter seg ut. 4 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Og der var vi som forventet tilbake til gode gammle: "Se så slemme disse kristne er!" mens problemet rundt Islam og flerkultur unngår lupen. Fortsett sånn det hjelper jo alle. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg