Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett tullball - det finnes 3.7 millioner lovlige AR15-rifler i Amerikanske hjem, hvis du ikke tror det gjør det enklere å skaffe en er du utrolig naiv. Hadde de vært totalforbudt hadde det kun vært kriminelle som hadde tilgang på disse med høy risk, og de ville vært langt vanskeligere å skaffe for den gjennomsnittlige skoleskyter og ekstremist.

For ikke å snakke om at en av de viktigste grunnene til at kriminelle har våpen er at andre har våpen. Det er langt fra umulig å skaffe seg våpen i Norge, det er relativt lett. Likevel er kriminelle sjeldent bevæpnet med skytevåpen, fordi det ikke er nødvendig - og derfor ikke verdt risikoen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det er jo våpnene som er problemet her :roll:

Å innbille seg at tilgangen på skytevåpen ikke påvirker i en viss grad antall drap utført med skytevåpen er meget naivt.

Drapsraten pr 100.000 er i USA 3.8, dvs 3.8 personer pr 100.000 drepes årlig - i Danmark er tallet 1 - i Norge er det 0.6 - i England 1 - samme i Australia og Marokko - Sverige og tyskland 0.9.

At USA har 4 ganger så mange drap, og vi vet at massedrap(som trekker statistikken kraftig opp) utføres med skytevåpen, mener du fortsatt er totalt irrelevant?

La meg legge til en enda verre statistikk, dødsfall forårsaket av skytevåpen, som inkluderer uhellene vi stadig leser om, mødre skutt av 4-åringer og lignende. Der dør 10.54 av 100.000 årlig i USA, det er et helt horribelt tall, og tolvteplass i hele verden. Det er 10 ganger så mange som i New Zealand, Island, Tyskland, Ungarn og Kyrgyzstan.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Komplett tullball - det finnes 3.7 millioner lovlige AR15-rifler i Amerikanske hjem, hvis du ikke tror det gjør det enklere å skaffe en er du utrolig naiv. Hadde de vært totalforbudt hadde det kun vært kriminelle som hadde tilgang på disse med høy risk, og de ville vært langt vanskeligere å skaffe for den gjennomsnittlige skoleskyter og ekstremist.

For ikke å snakke om at en av de viktigste grunnene til at kriminelle har våpen er at andre har våpen. Det er langt fra umulig å skaffe seg våpen i Norge, det er relativt lett. Likevel er kriminelle sjeldent bevæpnet med skytevåpen, fordi det ikke er nødvendig - og derfor ikke verdt risikoen.

Ja, skal du bryte deg inn i et hus for å stjele TV'n, og det er 90% sjans for at huseier har våpen i nattborsskuffen så tar du selvsagt med våpen selv. 

Er du derimot sikker på at huseier ikke har våpen tar du kanskje med deg et balltre eller i verste fall kniv.

Lenke til kommentar

Ja det er jo våpnene som er problemet her :roll:

Si meg hvilket ninjakurs du mener fyren skulle ha gått på for å klare og ta livet av 50 mann på 10 min uten skytevåpen er du grei.

Det er bare en eneste rød tråd i disse shootingsene, og det er ikke religion, hudfarge eller politisk retning, men derimot våpen og ammunisjon, og akkurat det tenker jeg er vanskelig å svelge for deg og andre gun nuts. Du kan jo alltids prøve å sutre over det til familiene til de drepte og se om du får gehør...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Si meg hvilket ninjakurs du mener fyren skulle ha gått på for å klare og ta livet av 50 mann på 10 min uten skytevåpen er du grei.

Det finnes da utallige måter å ta livet av mange mennesker på. Man kan bruke gasseksplosiver, eller bare sette fyr på bygget.

Det er bare en eneste rød tråd i disse shootingsene, og det er ikke religion, hudfarge eller politisk retning, men derimot våpen og ammunisjon, og akkurat det tenker jeg er vanskelig å svelge for deg og andre gun nuts.

Den røde tråden er folk med en vilje til å drepe store mengder uskyldige mennesker, og i den kategorien er det definitivt en religion som er overrepresentert.

Har forresten ikke hørt noen snakk om hudfarge, bortsett fra når de som ønsker å forsvare Islam bruker det som en stråmann.

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar

Det finnes da utallige måter å ta livet av mange mennesker på. Man kan bruke gasseksplosiver, eller bare sette fyr på bygget.

Det er bare en eneste rød tråd i disse shootingsene, og det er ikke religion, hudfarge eller politisk retning, men derimot våpen og ammunisjon, og akkurat det tenker jeg er vanskelig å svelge for deg og andre gun nuts.

Den røde tråden er folk med en vilje til å drepe store mengder uskyldige mennesker, og i den kategorien er det definitivt en religion som er overrepresentert.

Har forresten ikke hørt noen snakk om hudfarge, bortsett fra når de som ønsker å forsvare Islam bruker det som en stråmann.

Du har tydeligvis ikke så god kjenskap til geita_  her..... :p

Om det er helt hipp som happ hva slags redskap som blir brukt og hva som foretrekkes i disse type aksjoner fpr å ta livet av folk, så er det forbausende at det hver eneste gang i samtlige av de registrerete 370 mass killings i USA ifjor var benyttet noe form for skytevåpen da. Var det du som snakket om stråmenn? ;)

Lenke til kommentar

Å innbille seg at tilgangen på skytevåpen ikke påvirker i en viss grad antall drap utført med skytevåpen er meget naivt.

Drapsraten pr 100.000 er i USA 3.8, dvs 3.8 personer pr 100.000 drepes årlig - i Danmark er tallet 1 - i Norge er det 0.6 - i England 1 - samme i Australia og Marokko - Sverige og tyskland 0.9.

At USA har 4 ganger så mange drap, og vi vet at massedrap(som trekker statistikken kraftig opp) utføres med skytevåpen, mener du fortsatt er totalt irrelevant?

La meg legge til en enda verre statistikk, dødsfall forårsaket av skytevåpen, som inkluderer uhellene vi stadig leser om, mødre skutt av 4-åringer og lignende. Der dør 10.54 av 100.000 årlig i USA, det er et helt horribelt tall, og tolvteplass i hele verden. Det er 10 ganger så mange som i New Zealand, Island, Tyskland, Ungarn og Kyrgyzstan.

Case closed, det er faktisk så enkelt.

En drapsmann med en lovlig norsk hagle eller jaktrifle kunne aldri gjort i nærheten av den skaden som ble gjort på Pulse. Antall skudd pr min og skudd i magasinet hadde gjort at han ble overmannet langt før gjerningsmannen her gjorde.

Lenke til kommentar

Om det er helt hipp som happ hva slags redskap som blir brukt og hva som foretrekkes i disse type aksjoner fpr å ta livet av folk, så er det forbausende at det hver eneste gang i samtlige av de registrerete 370 mass killings i USA ifjor var benyttet noe form for skytevåpen da. Var det du som snakket om stråmenn? ;)

Ser ikke hvordan det er en stråmann, men uansett...

Det at de benytter skytevåpen, betyr ikke at de ikke hadde drept masse mennesker på en annen måte hvis de ikke hadde tilgang til disse. Mulig at det er den letteste og mest åpenbare måten å gjøre det på, men hva slags tafatt potensiell terrorist dropper martyrdrømmen fordi de ikke får tak i en pistol? I værste fall kan de bare gå på IKEA og skaffe seg en kniv.

Lenke til kommentar

De aller fleste av de som dør av skytevåpen i USA dør av pistoler. Det meste skjer i gjengrelatert kriminalitet, altså kriminelle som skyter andre kriminelle.

Å forby pistoler er ikke engang et tema i hverken USA eller Norge. Du vil bare forby noe fordi det føles riktig. Folk som baserer seg på føleri har aldri noe å bidra med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De alle fleste av de som dør av skolemassakre i USA dør av pistoler. Det meste skjer i skolerelatert kriminalitet, altså kriminelle som skyter andre elever.

Å forby pistoler er et tema både i både USA og Norge, men i Norge har vi alt et forbud som omhandler alle som ikke har lisens til å bære våpenet. I USA (i de fleste stater) kan en som er i søkelyset for terror kjøpe seg et lite våpen lager og fremme egen rettferdighet i frihetens navn. F.eks om noen hater skolesystemet så er veien kort til kiosken som selger rifler. Det samme om noen hater afrikanere, homofile eller muslimer.

Heller en livshatende psyko med kniv enn en med så mange skytevåpen han kan bære.

• Liker 3
Lenke til kommentar

De aller fleste av de som dør av skytevåpen i USA dør av pistoler. Det meste skjer i gjengrelatert kriminalitet, altså kriminelle som skyter andre kriminelle.

Å forby pistoler er ikke engang et tema i hverken USA eller Norge. Du vil bare forby noe fordi det føles riktig. Folk som baserer seg på føleri har aldri noe å bidra med.

Ja nei, disse menneskelige føleleriene er en uting som burde vi bare legge av oss med en gang.... ;)

Det jeg tror er at alle har den samme kjekke i trynet holdningen som deg helt til de får en wake up call når dattera er blåst hue av på skolen. Og ja, for å kunne trekke på skuldrene av slikt må man nok ha ett litt avstumpa følelsesregister.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja nei, disse menneskelige føleleriene er en uting som burde vi bare legge av oss med en gang.... ;)

Det jeg tror er at alle har den samme kjekke i trynet holdningen som deg helt til de får en wake up call når dattera er blåst hue av på skolen. Og ja, for å kunne trekke på skuldrene av slikt må man nok ha ett litt avstumpa følelsesregister.

Morsomt at du av alle skulle ta en slik sammenligning... :p

Så når datteren din blir skutt i hodet så må våpen forbys.

Men når innvandrere voldtar datteren din da er det bare "collateral damage" og "norske menn voldtar også".

Blir veldig selektivt syns du ikke?

Endret av geita_
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Obligatorisk for de som mener å forby våpen er løsningen på alle problemer:

Fyren i det siste terrorangrepet burde få varsellamper til å lyse, men igjen har myndighetene sviktet. Han har snakket om å drepe folk, sagt at han hater homofile, stalket politimann osv, vært etterforsket av FBI 2 ganger. Alikevel fikk han sikkerhetslisens.

Ikke bare har myndighetene sviktet, men alle rundt ham. Kona ble banket regelmessig, det ble ingen rettssak. Foreldrene /faren BURDE ha visst noe. Jeg tror de dekker over. Faren har tilogmed uttrykt støtte for Taliban.

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget ditt? Det kanskje mest grunnleggende prinsippet vi har i samfunnet er at vi ikke tar avgjørelser basert på føleri.

Meget mulig jeg hadde "endret meg" dersom jeg ble utsatt for noe slikt. Men det har jeg altså ikke blitt.

Lenke til kommentar

Morsomt at du av alle skulle ta en slik sammenligning... :p

Men når innvandrere voldtar datteren din da er det bare "collateral damage" og "norske menn voldtar også".

Nei, om en datter blir voldtatt så vil jeg og alle andre jeg noensinne har møtt at vedkommende forbys, for å si det sånn. Ingen har selvfølgelig påstått noe annet noen gang, men allikevel bruker du det som ett argument :p

Lenke til kommentar

<tvilsom vid>

Black Pigeon er som vanlig på plass og får fakta på bordet.

Skal være den første til å innrømme at den sitter langt inne å åpne gitt,  klok av skade vet jeg at videoer ifra deg burde komme med røde varseltrekanter og en bøtte med salt ;)

Lenke til kommentar

Joda, bare hindre lovlydige borgere i å eie våpen, vi så jo hvor mye det hjalp i Paris.

Ja nei, disse menneskelige føleleriene er en uting som burde vi bare legge av oss med en gang.

Jeg vet det er ironi, men dette er det vel egentlig ingen tvil om. Hvis man prioriterer eller tar avgjørelser basert på følelser så går ting til helvete, kjapt.

Lenke til kommentar

Blir veldig usaklig det du prøver på her synes jeg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...