Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Hvordan kan slike ekstremister med Jihadist holdninger bo og leve i ett vestlig land som Scottland uten at noen fatter mistanke eller reagerer? Hvorfor er ikke dette uvesenet luket ut og allerede under overvåkning på lik linje med andre psykotiske farlige mennesker?

En av grunnene fortalte professor Bernt Hagtvet oss om igår, nemlig at kampen vi nå kjemper bærer preg av at vi som om "utenifra" overvåker "de andre". Som jeg også har skrevet andre steder at dette er virkemidler som må benyttes, droner, våpen og overvåkning, men først og fremst når fienden er gjenkjent/lokalisert, slik som krigen mot IS i Syria eller ved forfølgelse av en overgripers flukt etter allerede utført terror som ved jakten på en gjerningsmann etter Paris/Brussel.

Det vi trenger er å komme under huden på de muslimske miljøet for å preventivt stoppe framtidige terroranslag og/eller forhindre radikalisering, ikke distansere oss ifra dem alle.

Det er her vi gjør oss en gedigen bjørnetjeneste om vi skyver ifra oss alle muslimer, også de moderate, på grunnlag av de ekstreme fundamentalistenes ugjerninger. Siden eneste håpet vi har for å ikke alltid måtte ligge ett dødelig skritt bak Jihadistene er nemlig våre moderate muslimske venner som, tro det eller ei, er i ett overveldende flertall av her i Norge. Det er først når vi har vellykkede holdningskampanjer som resulterer i frivillige informanter/varslere innad i miljøet, at vi kan begynne å se for oss en fremtid uten risiko for bombebelter og andre religiøse overgrep i Allahs navn. Føre var er altså fortsatt bedre enn etter snar, spesielt når etter snar betyr at det allerede da har resultert i døde uskyldige mennesker.

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller så kaster vi ut hele gjengen og slipper bryet med "informanter" som aldri vil skje uansett. ;)

Dette blir for enkelt geita og det vet du godt. Vi må nok regne med å bruke litt tid og resurser på ett såpass omfattende og alvorlig problem, ikke bare Trump(e) igjennom hodeløse løsninger for all enkelhetsskyld. Det vil det aldri komme noe godt ut av.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Islam er ikke kompatibel med andre religioner. Denne gjengen bør snarest stille klokka 1400 år frem, samt skaffe seg tykkere hud.

Kan ikke annet enn å si seg enig i akkurat det. Det er noe faenskap som om jeg kunne valgt helt selv, ikke hadde funnet sted eller blitt praktisert i Norge i det hele tatt, på lik linje med alle andre religioner. Løgn er løgn, om så noen løgner helt tydelig er farligere enn andre.

Men når verden blir mindre og mindre og vi nå sitter her i multikulturen hvor moskeer allerede er bygget og 20% av befolkningen syntes dette er helt toppers, så må vi tilnærme oss dette på en smart (myk?) måte som gjør at det blir en felles forståelse på tvers av hele befolkningen. Altså da først og fremst en urokkelig og krystallklar forståelse om at Norske lover alltid trumfer de religiøse "lovene".

Men det er en ting, er man først hjernevasket så er man jo det. Og derfor trengs det også en real dose skremselspropaganda innad i det Islamske miljøet hvorav det må bli indoktrinert, noe som tross alt spesialfeltet til enhver religiøs leder, at tar man liv i Islam så blir det ikke noe klapp på skulderen ifra Allah som derav serverer mus og... te? over en lav sko, men heller at man faktisk blir snytt for over 70 jomfruer og må leve ut resten av uendeligheten på en McDonald`s i Amerika :p Problemet her er jo at voksne folk faktisk går og tror at det å drepe er en god ting og at det venter noe slags belønning, dette burde være lett for respekterte religiøse lærde og få avkreftet ovenfor dem det gjelder, vi må bare få disse lederne med oss på laget først.

Lenke til kommentar

Bruke tid og ressurser på et problem vi ikke hadde trengt å ha i utgangspunktet.

Hvor er logikken i det ?

Hvis du står på Hardangervidda med flatt dekk, skifter du hjul eller tenker du at "Jeg kunne ha tatt toget, og da hadde ikke dette skjedd". Et problem du ikke hadde trengt å ha er fortsatt et problem.

Nå bruker jo du øyensynlig ganske mye tid på dette problemet...

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruke tid og ressurser på et problem vi ikke hadde trengt å ha i utgangspunktet.

Hvor er logikken i det ?

Hvis du står på Hardangervidda med flatt dekk, skifter du hjul eller tenker du at "Jeg kunne ha tatt toget, og da hadde ikke dette skjedd". Et problem du ikke hadde trengt å ha er fortsatt et problem.

Nå bruker jo du øyensynlig ganske mye tid på dette problemet...

Skal du virkelig sammenligne islamiseringen av europa med å ha flatt dekk ? :p

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er nesten pinlig å se nivået på noen innlegg her. Gjennomtenkt? Klar agenda? Blir så syyyyyyyykt gjennomsiktig.

Nå har jeg ikke så mange politiske preferanser men når man ikke kan bruke sannheten men må vri på statistikk tenker jeg selv atdette er 0 problem. Må man fabrikkere problemer kan man enten ikke diskutere eller har ingen ekte argumenter.

Morsomt at både de lengst til høyre og venstre uten unntak fucker det opp for sine meninger. Vinner Trump (og er den han leker nå) kan jeg alt garantere at vi ikke ser en republikansk president på 8-12 år.

Tenk hvor mye ABB har ødelagt for saken sin :)

Lenke til kommentar

Ingen sammenligning nei, bare en mer eller mindre treffsikker metafor. Om noe skulle man vel tro at denne angivelige islamiseringen er mye verre, og dermed desto mer verd å bruke tid og ressurser på når skaden alt er skjedd... :)

Det er ganske ille når visse grupper i samfunnet jubler over terror i landet som lot dem komme (belgia).

Husk at alle de som drev med terror der var "moderate muslimer", men dette skal vi ordne med "informanter" og solidaritet? ;)

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Vet du hva. Jeg er helt enig. Men jeg klarer ikke å se selv om jeg prøver at det er mindre ekstreme meninger på høyresiden i Norge. Stort sett utelukkende dårlige vitser og konstruerte poenger som egentlig passer vel så bra om Trump-tilhengere som drøye muslimer. Blir forbanna av å høre sånne folk. Muslim eller kristen.

Skal kristendommen ha skylda for omskjæring av kvinner fordi det er 80 og 90% kristne i Etiopia og Eritrea som er mest utsatt? Hvor lang tid hadde det tatt å bruk dette mot islam hvis det var muslimske land? Har hørt Siv Jensen anklage muslimer for akkurat dette. Nå tar vel de færreste henne på alvor men WTF?? Jeg klarer å finne masse dritt jeg om den muslimske verden. Hvorfor konstruere tull? Hvor ekte blir da de ekte poengene. Et hykleri uten ende. Det gjør ikke radikale muslimer mindre skumledet gjør bare mannen i gata skummel.

"Jubler over terror". Var jubel da Cruz sa han ønska å teppebombe midtøsten også.

Lenke til kommentar

Ingen sammenligning nei, bare en mer eller mindre treffsikker metafor. Om noe skulle man vel tro at denne angivelige islamiseringen er mye verre, og dermed desto mer verd å bruke tid og ressurser på når skaden alt er skjedd... :)

Men du mangler et viktig punkt i sammenligningen din: Når du kjører videre og punkterer igjen på et nytt dekk, så bør du heller ta en titt på om veien er full av stifter. Å angre på at man ikke tok toget gjør de færreste i denne situasjonen, for det er åpenbart stor mangel på evaluering og læring av den veien man allerede har kjørt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ganske ille når visse grupper i samfunnet jubler over terror i landet som lot dem komme (belgia).

Ja, det er ille, ikke bare ganske...

Husk at alle de som drev med terror der var "moderate muslimer", men dette skal vi ordne med "informanter" og solidaritet?  ;)

Nei, det var de ikke, og nei, her holder ikke enkle løsninger. 

Lenke til kommentar

Men du mangler et viktig punkt i sammenligningen din: Når du kjører videre og punkterer igjen på et nytt dekk, så bør du heller ta en titt på om veien er full av stifter. Å angre på at man ikke tok toget gjør de færreste i denne situasjonen, for det er åpenbart stor mangel på evaluering og læring av den veien man allerede har kjørt.

Det er selvsagt det problematiske med billedbruk, sier man A så vil noen si B. Jeg er helt enig: Vi må defintivt se om veien er full av stifter, og i så fall må vi feie vekk stiftene. Det betyr ikke at man skal slutte å kjøre på veien, men at vi har en jobb å gjør for at den skal bli "punkteringsfri"...

Og ja, da vil noen mene at det er "bare" å forby alle biler fra andre land, for det er de som tilsynelatende hiver stiftene. Og så har vi sagt C også...

Lenke til kommentar

Viktig debatt om Islam og terror med blant annet Hege Storhaug ikveld:

https://tv.nrk.no/serie/debatten/NNFA51033116/31-03-2016

Så er det bare å håpe at den skaper mer godt enn vondt, det er mange krefter som ønsker å kaste bensin på bålet nå og det er en forutsetning for ett positivt utfall at alle parter i debatten holder tunga rett i munn og klarer å skille venn ifra fiende, mennesker ifra ideologi og muslim fra islamist..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-245639

Og så ble USA beriket av Islam. Orlando fikk sitt Bataclan. På tide å latterliggjøre Islam høyt og tydelig og lenge. Tegn Muhammed over alt, hele tiden.

O

/|\

|   <---- Muhammed!

/ \

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...