Aiven Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Filosofilektoren er ikke alene om å forundre seg over dette... Hvorfor angripes Islamkritikere fra norsk venstreside? Jeg begriper det ikke! Svaret er vel dessverre politisk korrektness. Tror mange føler at man må kompensere for høyresidens svartmaling av muslimer generelt, men dette er som kjent to forskjellige debatter og mange på venstresiden klarer ikke (ønsker ikke?) å skille disse, noe som er avgjørende om man ikke skal rette baker for smed. Ikke spesielt imponerende av en filosofilektor å sette opp stråmenn som "venstresiden støtter islamsk kvinneundertrykkelse". Dette er et særdeles svakt og flertydig argument, som kan bety nesten hva som helst. Dersom fyren hadde referert til noe, så kunne man forholdt seg til påstanden. Slik det står, er det en vag og meningsløs påstand. Om jeg skal tolke hva jeg tror fyren legger i påstanden, så blir min kommentar: White man's burden lever i beste velgående i relasjonen mellom europeisk høyreside og islam. Endret 18. desember 2015 av Aiven Lenke til kommentar
Finland Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Ønsker dere å lære mer om Islam. Så er det bare å se på denne dokumentaren i svart og hvit farge. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 du sa det; la oss se svart og hvitt på disse fenomener! Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Filosofilektoren er ikke alene om å forundre seg over dette... Hvorfor angripes Islamkritikere fra norsk venstreside? Jeg begriper det ikke! Svaret er vel dessverre politisk korrektness. Tror mange føler at man må kompensere for høyresidens svartmaling av muslimer generelt, men dette er som kjent to forskjellige debatter og mange på venstresiden klarer ikke (ønsker ikke?) å skille disse, noe som er avgjørende om man ikke skal rette baker for smed. Ikke spesielt imponerende av en filosofilektor å sette opp stråmenn som "venstresiden støtter islamsk kvinneundertrykkelse". Dette er et særdeles svakt og flertydig argument, som kan bety nesten hva som helst. Dersom fyren hadde referert til noe, så kunne man forholdt seg til påstanden. Slik det står, er det en vag og meningsløs påstand. Om jeg skal tolke hva jeg tror fyren legger i påstanden, så blir min kommentar: White man's burden lever i beste velgående i relasjonen mellom europeisk høyreside og islam. Men han har ett poeng og noe jeg kjenner meg igjen i. Folk som kanskje er litt rødere enn en vanlig sosialdemokrat og som du ellers er enig med om det meste, plutselig ser på meg som om jeg skulle ha vært Trump him self om jeg poengterer de overgrep som skjer i Islam. Jeg har alltid hatt vanskelig for å forstå hvorfor de tar lettere på religiøse overgrep i den muslimske verden enn de gjør med for eks politisk overgrep i vesten. Religion kan ikke lenger få ha frikort når det kommer til å overholde menneskerettigheter. Som Richard Dawkins skrev på twitter idag: "The regressive left: We hate misogyny, homophobia and other bigotry. Unless you`re non-white of course" Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 du sa det; la oss se svart og hvitt på disse fenomener! Fordi nyanser er for pyser! 1 Lenke til kommentar
Finland Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 (endret) ISIS er flinke til å lage propaganda videoer Islamwood Style. Hvis dere ser nøye etter i videoen. Norge på terrorlista til ISIS. Dere kan se flagget til Norge i videoen https://www.youtube.com/watch?v=mkXQ1NYZQII Endret 21. desember 2015 av Finland Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 ISIS er flinke til å lage propaganda videoer Islamwood Style. Hvis dere ser nøye etter i videoen. Norge på terrorlista til ISIS. Dere kan se flagget til Norge i videoen https://www.youtube.com/watch?v=mkXQ1NYZQII Alt annet hadde vel nært sagt vært en fornærmelse med tanke på at vi bruker tid, ressurser og militært personell i kampen mot dem. Godt de merker det. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Offensiven mot Ramadi er igang. Irakiske styrker startet med å slippe flygeblader over byen på søndag for å evakuere sivilbefolkningen som er igjen, noe som passer Islamist svina dårlig da de heller ville bruke dem som levende skjold naturligvis... Det er kun 250-300 IS styrker igjen i Ramadi sentrum, bare ett tidspørsmål nå med andre ord, http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Irakske-styrker-angriper-Ramadi-8293850.html 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Da ruller de Irakiske styrkene sammen med Kurderne over IS i hele Syria. Det er nok snart slutt nå, ihvertfall på Kalifat utopien deres. De får finne seg i å snike seg rundt ifra busk til busk som Boko Haram og aldri få fred. Ett lite innblikk i hva Kurderne opplever av galematias og selvmordsbombing, i overkant spennende. De burde få tapperhetsmedalje, alle som en! http://www.dagbladet.no/2015/12/30/nyheter/utenriks/irak/terror/is/42552343/ På tide at kritikken stilner, tydelig at taktikken nå fungerer selv om det så mørkt (og halvhjerta) ut en stund: https://www.youtube.com/watch?v=ZxpadB8xHV8 2 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Her kommer et nytt angrep fra Islam og dette er muligens det største av dem alle: https://www.facebook.com/Sorgulayann/videos/vb.534390316610760/938198002896654/?type=2&theater Godt nytt år alle sammen! 4 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Her kommer et nytt angrep fra Islam og dette er muligens det største av dem alle: https://www.facebook.com/Sorgulayann/videos/vb.534390316610760/938198002896654/?type=2&theater Godt nytt år alle sammen! Vi blir invadert av dårlige tyrkiske nyttårsfester!!!! God save us all!! 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Da ruller de Irakiske styrkene sammen med Kurderne over IS i hele Syria. Det er nok snart slutt nå, ihvertfall på Kalifat utopien deres. De får finne seg i å snike seg rundt ifra busk til busk som Boko Haram og aldri få fred. Så bra Da kan vi sende tilbake alle sammen så fort som mulig. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Da ruller de Irakiske styrkene sammen med Kurderne over IS i hele Syria. Det er nok snart slutt nå, ihvertfall på Kalifat utopien deres. De får finne seg i å snike seg rundt ifra busk til busk som Boko Haram og aldri få fred. Så bra Da kan vi sende tilbake alle sammen så fort som mulig. Nu vel, ikke riktig enda, pr nå så er de nemlig opptatt av en pågående Koran-konkurranse og vil helst ikke forstyrres. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/IS-holder-3500-kvinner-og-barn-som-slaver-8323661.html Lenke til kommentar
Finland Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Nazister skremmer meg. Først dreper nazistene jøder og nå vil Nazister drepe muslimer. Det er skremmende utvikling. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Jeg lurer på om ikke våre nazistiske tendenser har blitt vekket til liv av de muslimske ekstremistene, og måten å fjerne begge uvesener på ligger i at begge kulturene må ta ett kraftig oppgjør med seg selv og de verdisystemer som legitimerer galskapen. Ikke politikere og milltærmakt med deres krigshissing og smarte bomber, men vanlige folks etterrettelighet og våkenhet i det daglige livet Endret 19. januar 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Jeg lurer på om ikke våre nazistiske tendenser har blitt vekket til liv av de muslimske ekstremistene, og måten å fjerne begge uvesener på ligger i at begge kulturene må ta ett kraftig oppgjør med seg selv og de verdisystemer som legitimerer galskapen. Ikke politikere og milltærmakt med deres krigshissing og smarte bomber, men vanlige folks etterrettelighet og våkenhet i det daglige livet "Våre nazistiske tendenser" ? ? ? Nå fikk jeg meg en god latter Disse "nazistene" ligger helt på bunnen av lista over problemene vi går mot. Endret 19. januar 2016 av geita_ 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 Vel, så lenge det er en hjertelig latter ser jeg ingen fare i den typen glede. Og tendenser, ja det har vi i massevis, det skal bare til å trykke på de rette knappene så tar endel av oss på seg marsjstøvlene igjen. Ellers ser jeg at du har fremme spåkula, så der er det vel ikke mye jordnær kontakt å få Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) Vel, så lenge det er en hjertelig latter ser jeg ingen fare i den typen glede. Og tendenser, ja det har vi i massevis, det skal bare til å trykke på de rette knappene så tar endel av oss på seg marsjstøvlene igjen. Ellers ser jeg at du har fremme spåkula, så der er det vel ikke mye jordnær kontakt å få Du er klar over at det nasjonalsosialistiske partiet ikke finnes lenger ? Men hvem vet, om denne strømmen med snyltere fortsetter så kan jo så mangt skje historien har en tendens til å gjenta seg. Endret 19. januar 2016 av geita_ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg