Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

 

 

Fordi jeg mener at det gjør det, selvsagt. Ellers ville jeg ikke skrevet det...

 

Geir :)

Jeg kunne fint balansert de momentene med tilsvarende momenter som peker i vår retning med negativt fortegn. De ble i grunnen bare stråmenn slik jeg ser det

 

Det skinner igjennom at du ønsker å slippe at religionen/troen din blir stilt spørsmål ved eller kritisert, noe jeg finner mer enn rart når dette samtidig tydeligvis er noe du står for og dermed burde kunne forsvare. Men istedenfor ønsker du altså å kneble ytringsfriheten til glede for alle religiøse demagoger og ekstremister der ute.

Den mest troverdige av våre forkjempere for frihet sitter i eksil hos våre tidligere fiender (sovjetrussland), og han er jeg villig til å forsvare. Men når det som her, er snakk om å støtte de som slår vilt rundt seg på trommer, overlater jeg det til vanlige aper

 

Ellers må jeg berømte e din selektive hukommelse, du husker fint lite mellom hver gang vi prates, men denne gangen gidder jeg ikke korrigere surret ditt forøvrig. Gjør du det med vilje, eller er du bare litt glemsk av natur?

 

 

Ja er kanskje litt glemsk, men kanskje like mye det at ting dessverre må repeteres i det uendelige hos enkelte hjernevaskede før det går inn? Ikke lat som annet enn at du ikke ønsker at Buddahn din skal kristiseres, kan i hvertfall være ærlig med det isteden for å komme med sånt desperat ignorant piss som dette over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

 

Ja er kanskje litt glemsk, 

 

Greit, da kan jeg ta hensyn til det 

 

 

 

men kanskje like mye det at ting dessverre må repeteres i det uendelige hos enkelte hjernevaskede før det går inn?

 

Hvis det er min hjernevask du hinter til, forventer jeg meg en forklaring, ellers tar jeg det som vanlig personangrep ..

 

 

 

Ikke lat som annet enn at du ikke ønsker at Buddahn din skal kristiseres

 

Hva i alle dager "babler" du om her?

 

 

 

 kan i hvertfall være ærlig med det isteden for å komme med sånt desperat ignorant piss som dette over.

 

Ignorant, betyr mangel på kunnskap. Hvilken?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du kommer bare med egne synsinger, og får ikke med deg at jeg faktisk skriver at min holdning til ordet ytringsfrihet ligger ved hvor eksilet til den største vestlige frihetshelten er plassert. Får du ikke med deg sammenhengene i at vi hyler om den kostelige friheten vår, og imens sitter altså vår egen helt i eksil hos en av våre faste fiender. Er det muslimene, allah, jesus, buddha, eller noen annet fantastisk som har tvunget frem dette, eller er det oss selv i vår iver etter å styre og kontrollere hele kloden etter VÅRE egoistiske behover

 

Når skal du slutte å slikke støveltuppene til "makten" samtidig som du rakker ned på de som kysser foten til profetene sine ..?

Lenke til kommentar

Du kommer bare med egne synsinger, og får ikke med deg at jeg faktisk skriver at min holdning til ordet ytringsfrihet ligger ved hvor eksilet til den største vestlige frihetshelten er plassert. Får du ikke med deg sammenhengene i at vi hyler om den kostelige friheten vår, og imens sitter altså vår egen helt i eksil hos en av våre faste fiender. Er det muslimene, allah, jesus, buddha, eller noen annet fantastisk som har tvunget frem dette, eller er det oss selv i vår iver etter å styre og kontrollere hele kloden etter VÅRE egoistiske behover

 

Når skal du slutte å slikke støveltuppene til "makten" samtidig som du rakker ned på de som kysser foten til profetene sine ..?

 

Jeg har ett issue med de religiøse og det vannstyret de løgnaktige religiøse doktrinene fører med seg, jeg blander meg ikke borti andre lands sikkerhetspolitiske grep, det blir helt uavhengig av dette vi prater om her i denne tråden. Disse avgjørelsene du viser til er også tatt på ett rasjonelt grunnlag, så om det virker rettferdig eller ikke blir subjektivt. Religionsløgnen derimot er objektiv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg mener du svarer helt tydelig her "Jeg har ett issue med de religiøse", og for fremtiden vil jeg ikke diskutere tro og trosliv direkte med deg.

 

Jeg setter forøvrig pris på sånn klar tale, det er oppklarende for alle parter

 

Legger ved hva jeg forstår som ignoranse:

 

 

 

ignorance is the leader in the attainment of unskillful qualities, followed by lack of conscience & lack of concern. In an unknowledgeable person, immersed in ignorance, wrong view arises. In one of wrong view, wrong resolve arises. In one of wrong resolve, wrong speech... In one of wrong speech, wrong action... In one of wrong action, wrong livelihood... In one of wrong livelihood, wrong effort... In one of wrong effort, wrong mindfulness... In one of wrong mindfulness, wrong concentration arises.

 

Så om du er aldri så rasjonell i løpet av prosessen, betyr det intet for resultatet, fordi du startet med ignoranse, og da ruller snøballen av seg selv etterpå

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Når skal du slutte å slikke støveltuppene til "makten" samtidig som du rakker ned på de som kysser foten til profetene sine ..?

 

Går det ikke an å gjøre begge deler?

 

Geir :)

 

 

Tror du det er noen som kysser foten til profeten? (da tar du feil ..)

 

Det kan være at du ser det sånn, men siden du er ignorant om hva det egentlig betyr anser du det ikke slik det er ment, og dermed ser det feil ut for deg. 

Lenke til kommentar

Jeg mener du svarer helt tydelig her "Jeg har ett issue med de religiøse", og for fremtiden vil jeg ikke diskutere tro og trosliv direkte med deg.

 

Jeg setter forøvrig pris på sånn klar tale, det er oppklarende for alle parter

 

Legger ved hva jeg forstår som ignoranse:

 

 

 

ignorance is the leader in the attainment of unskillful qualities, followed by lack of conscience & lack of concern. In an unknowledgeable person, immersed in ignorance, wrong view arises. In one of wrong view, wrong resolve arises. In one of wrong resolve, wrong speech... In one of wrong speech, wrong action... In one of wrong action, wrong livelihood... In one of wrong livelihood, wrong effort... In one of wrong effort, wrong mindfulness... In one of wrong mindfulness, wrong concentration arises.

 

Så om du er aldri så rasjonell i løpet av prosessen, betyr det intet for resultatet, fordi du startet med ignoranse, og da ruller snøballen av seg selv etterpå

 

Du refererer til at jeg er glemsk, men da må du isåfall være dement fordi det utdraget du sakser inn over tror jeg at jeg snart kan utenat her... Du vil ikke diskutere religion i tråden "fredens religion"?  nei vel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ren fornuft i sin enkleste form. Hvis du har innsigelser, kom så med noe gjennomtenkt,  basert på kunnskap, ikke synsing og dine fordommer, så skal du få svar så det rekker godt

 

Edit: jeg sier at jeg vil ikke diskutere med en som er drevet av eget hat og fordommer og ignoranse, og du sa det selv

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Det er ren fornuft i sin enkleste form. Hvis du har innsigelser, kom så med noe gjennomtenkt,  basert på kunnskap, ikke synsing og dine fordommer, så skal du få svar så det rekker godt

 

Edit: jeg sier at jeg vil ikke diskutere med en som er drevet av eget hat og fordommer og ignoranse, og du sa det selv

 

Jeg kan avkrefte at jeg er drevet av hat ihvertfall, men er derimot opptatt av å kritisere det hatet som vi ser spirer ut av religionen overalt nå som før. At dette ikke vil gå over helt av seg selv må vel de fleste begynne å innse.

 

Fordommer har jeg masse av, men i motsetning til de religiøses fordommer som rammer uskyldige så rammer mine nettopp de fordomsfulle.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Tror du det er noen som kysser foten til profeten? (da tar du feil ..)

 

Det var ditt uttrykk, ikke mitt...

 

Geir :)

 

 

ett vanlig uttrykk i tros kretser, som sekulære ikke får til å forstå, men sammenligner det med det nærmeste for dem, som er ett eller annet av verdslig art og dermed ikke sammenlignbart

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det er ren fornuft i sin enkleste form. Hvis du har innsigelser, kom så med noe gjennomtenkt,  basert på kunnskap, ikke synsing og dine fordommer, så skal du få svar så det rekker godt

 

Edit: jeg sier at jeg vil ikke diskutere med en som er drevet av eget hat og fordommer og ignoranse, og du sa det selv

 

Jeg kan avkrefte at jeg er drevet av hat ihvertfall, 

 

Du har muligens en snillere definisjon  på hat enn  det jeg har, men la oss prøve å finne ut av dette, så da lurer jeg på om du selv har ett ord som dekker hva du er drevet av? 

 

 

 

men er derimot opptatt av å kritisere det hatet som vi ser spirer ut av religionen overalt nå som før.

 

Og jeg gjentar at du er ignorant hva angår religion, så hvem er det som da kritiserer? Fordi det er ikke en som har kunnskap nok, hva da ... 

 

 

 

At dette ikke vil gå over helt av seg selv må vel de fleste begynne å innse.

 

Og hva i alle dager er det du tror går over ... ?? Hvis du sier "avløses av noe annet", skjønner jeg litt mer

 

 

Fordommer har jeg masse av, men i motsetning til de religiøses fordommer som rammer uskyldige så rammer mine nettopp de fordomsfulle.

 

 

Og da lurer jeg enda en gang på dette: Hvor mange lærde eller ulærde religiøse snakker du til her, eller tror du snakker til? Hvis det ikke kan bevises at du snakker til noen som helst, er dette en litt nifs innbilning du har ..

 

Du sitter på ett tilfeldig forum og innbiller deg at du har mange troende som ditt publikum, når det heller er en liten gutteklubb av mer eller mindre "opplyste" ateister som sammen koker suppe på fordommene sine og bekrefter dem hver bidige dag. 

 

Du er i kjerka di, og snakker til din menighet!

Lenke til kommentar

 

 

Det er ren fornuft i sin enkleste form. Hvis du har innsigelser, kom så med noe gjennomtenkt,  basert på kunnskap, ikke synsing og dine fordommer, så skal du få svar så det rekker godt

 

Edit: jeg sier at jeg vil ikke diskutere med en som er drevet av eget hat og fordommer og ignoranse, og du sa det selv

 

Jeg kan avkrefte at jeg er drevet av hat ihvertfall, 

 

Du har muligens en snillere definisjon  på hat enn  det jeg har, men la oss prøve å finne ut av dette, så da lurer jeg på om du selv har ett ord som dekker hva du er drevet av? 

 

 

 

men er derimot opptatt av å kritisere det hatet som vi ser spirer ut av religionen overalt nå som før.

 

Og jeg gjentar at du er ignorant hva angår religion, så hvem er det som da kritiserer? Fordi det er ikke en som har kunnskap nok, hva da ... 

 

 

 

At dette ikke vil gå over helt av seg selv må vel de fleste begynne å innse.

 

Og hva i alle dager er det du tror går over ... ?? Hvis du sier "avløses av noe annet", skjønner jeg litt mer

 

 

Fordommer har jeg masse av, men i motsetning til de religiøses fordommer som rammer uskyldige så rammer mine nettopp de fordomsfulle.

 

 

Og da lurer jeg enda en gang på dette: Hvor mange lærde eller ulærde religiøse snakker du til her, eller tror du snakker til? Hvis det ikke kan bevises at du snakker til noen som helst, er dette en litt nifs innbilning du har ..

 

Du sitter på ett tilfeldig forum og innbiller deg at du har mange troende som ditt publikum, når det heller er en liten gutteklubb av mer eller mindre "opplyste" ateister som sammen koker suppe på fordommene sine og bekrefter dem hver bidige dag. 

 

Du er i kjerka di, og snakker til din menighet!

 

 

Jeg er drevet av kampen vi alle burde kjempe mot urettferdighet, undertrykkelse og løgn som uten skruppler blir vranglært videre til generasjon etter generasjon. Om du må sette meg i en bås så er jeg vel en antiteist, men kall det hva du vil.

 

At du mener jeg er ignorant for være så. At ikke jeg har oversikt over det kvasi spirituelle rotet du holder på med kan nok stemme, men akkurat det kan du ikke blame meg for. At jeg er ignorant i forhold til de religioner (Abrahamske) som faktisk er ett reelt problem i verden idag er feil. Man trenger ikke å bli en teolog for å tilegne seg kunnskap om religioner, ei heller for å se følgene av dem.

 

Når religioner blir avviklet og glemt, så er det naturlig at det er humanismen som blir rådende.

 

Hyggelig at du ser på deg som en del av den sekulære "menigheten" som lytter til meg her ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Jeg er drevet av kampen vi alle burde kjempe mot urettferdighet, 

Hyggelig at du ser på deg som en del av den sekulære "menigheten" som lytter til meg her ;)

 

 

Vær snill å prøv på nytt! Jeg begynte å lese helt frem til "Jeg er drevet av kampen vi alle burde kjempe mot urettferdighet", og det er bare tull og snikksnakk. Du har tidligere sagt at du har en personlig greie mot religiøse, så jeg spør hva det er for noe!!??

 

Og at du misforstår meg så totalt at du finner på å telle meg med i ateist-saueflokken din, er rett og slett helt koko og fårikål ... takk for latteren! :)

Lenke til kommentar

 

 

Du er i kjerka di, og snakker til din menighet!

 

 

 

 

 

 

Hyggelig at du ser på deg som en del av den sekulære "menigheten" som lytter til meg her ;)

 

 

 

Og at du misforstår meg så totalt at du finner på å telle meg med i ateist-saueflokken din, er rett og slett helt koko og fårikål ... takk for latteren! :)

 

 

.....

Lenke til kommentar

 

 

Du har tidligere sagt at du har en personlig greie mot religiøse, så jeg spør hva det er for noe!!??

 

Antageligvis de åpenbare tankefeilene i kombinasjon med å følge en moralsk fantasi-autoritet som kan tolkes dit vinden blåser på gitt dag. (!!??)

 

Det går bra helt til vinden blåser litt feil og kjærligheten plutselig blir til heksebrenning, eller abortklinikk bombing om heksene er litt for gammeldags.

 

Uten om det så har vi kristendommens IS.

The Army of God

The Lord’s Resistance Army

The National Liberation Front of Tripura

The Phineas Priesthood

 

Og så klart Anti-balaka som vi aldri hører noe om.

 

Christian militia groups destroyed almost all mosques in the Central African Republic unrest.[23][24] In 2014, Amnesty International reported several massacres committed by the Anti-balaka against Muslim civilians, forcing thousands of Muslims to flee the country.[25][26] Other sources report incidents of Muslims being cannibalized.[27][28]

 

On 20 January 2014, Catherine Samba-Panza, the mayor of Bangui, was elected as the interim president in the second round voting.[29] The election of Samba-Panza was welcomed by Ban Ki-moon, the UN Secretary-General.[30] Samba-Panza was viewed as having been neutral and away from clan clashes.Her arrival to the presidency was generally accepted by the anti-balaka.Following the election, Samba-Panza made a speech in the parliament appealing to the anti-balaka for putting down their weapons.[31]

 

The next day anti-Muslim violence continued in Bangui,[32] just days after the Muslim former Health Minister Dr. Joseph Kalite was lynched outside the Central Mosque[33] and at least nine other people were killed when attacked when a mob, some of who were from Christian self-defence groups, looted shops in the Muslim-majority Miskine neighbourhood of Bangui.[34] As of 20 January, the ICRC reported that it had buried about 50 bodies within 48 hours.[35] It also came after a mob killed two people who they accused of being Muslim, then dragged the bodies through the streets and burnt them.[36] Within the previous month, about 1,000 people had died.[37] On 4 February 2014, a local priest said 75 people were killed in the town of Boda, in Lobaye province[38] In the southwest, anti-balaka militants attacked Guen in early February resulting in the deaths of 60 people, according to Father Rigobert Dolongo, who also said that he had helped bury the bodies of the dead, at least 27 of whom died on the first day of the attack and 43 others the next day. As a result, hundreds of Muslim refugees sought shelter at a church in Carnot.[39]

 

In May 2014, it was reported that around 600,000 people in CAR were internally displaced with 160,000 of these in the capital Bangui. The Muslim population of Bangui had dropped from 138,000 to 900. The national health system had collapsed and over half of the total population of 4.6 million were said to be in need of immediate aid. Also from December 2013 to May 2014, 100,000 people had fled to neighbouring Cameroon, Chad and the Democratic Republic of Congo bringing the number of CAR refugees in these countries to about 350,000[40] Amnesty International blamed the anti-balaka militia of causing a "Muslim exodus of historic proportions.[41] Some Muslims of the country were also weary of the French presence in MISCA, with the French accused of not doing enough to stop attacks by Christian militias. One of the cited reasons for the difficulty in stopping attacks by anti-balaka militias was the mob nature of these attacks[42]

 

 

Yup, religion får ellers gode mennesker til å gjøre fryktelige ting, også i dag.

 

Bææ :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...