Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Hvorfor må jeg utdype akkurat den bitte lille ubetydelige detaljen?

 

 

Det var vel strengt tatt du som brakte det inn i debatten, så på en eller annen måte fant du det vel relevant å nevne. Da må du vel leve med at noen biter på. 

 

Geir :)

Hvorfor biter de på nettopp akkurat det, og ikke noe annet? Det er det som forundrer meg gang på gang. Jeg har til nå ikke truffet 2 ateister som forholder seg til samme ateisme, så da tror jeg at det er ikke "ateisten" som biter, men en annen skapning. Var forøvrig ateist selv, men en sånn som praktiserte ateismen ved å ikke bry meg det døyt om kristendommen og kristne. Klarte fint å jobbe og ha ett godt sosialt samvær med kristne også, uten å som sagt, bry meg det døyt om alt surret deres

 

Nå er jeg vel buddhistisk ateist, hvis jeg må lage meg en boks, som jeg forøvrig hverken liker eller tror på lengre

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg bryr meg knapt om noen i det hele tatt skjønner det døyt av det jeg skriver, og bevis blir for ekstremt dumt å be om, når folk har samme mulighet og samme verktøyet. Folk gidder ikke, skjønner ikke, eller tør ikke å jobbe med egen bevissthet.

 

Bare gå til psykolog, og få han til å fortelle meg hva bevisstheten min er, og dermed hvem jeg er. Så kan man få en pille til, og verden blir normal ...

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

- Det er tre grunner til at boken ikke kommer ut. Vi er et relativt nystartet forlag og jeg er en utålmodig mann. Derfor mener jeg det skulle være mulig å gi ut bøker i løpet av tre måneder. Jeg traff Thomas i sommer og etter tre måneder var boken trykket. Da jeg så den, så jeg at den ikke var kvalitetssikret godt nok. Sannsynligvis er det gode grunner til at andre bruker et år på å lage bøker. Det er bra ting i boka, men også mye som ikke fungerer. Den kommuniserer rett og slett ikke med det publikumet vi vil nå. Jeg viste den til noen, og den kommuniserte ikke, sier han og fortsetter:

 

- For det andre ble vi uenige om strategien. Thomas ville skape mest mulig oppmerksomhet. Som du ser er han godt i gang. Men jeg kan ikke bruke all energi på ham. Allerede har jeg måttet utsette to utgivelser.

 

- Den tredje grunnen er at vi etter hvert forsto at vi har forskjellig standpunkt på det islamkritiske landskapet.

Lenke til kommentar

Jeg leser at den ikke holdt mål, ikke verre enn det

 

Du leser at forleggeren som svar på kritiske spørsmål sier at han - og "noen" han viste den til - plutselig ikke synes den holder mål, etter at boken er ferdig trykket. Om den gjør det vet vi jo ikke før den kommer ut på nytt forlag.

 

Men du leser også at han sier at "- Den tredje grunnen er at vi etter hvert forsto at vi har forskjellig standpunkt på det islamkritiske landskapet." Og at han senere i artikkelen sier at han ikke synes den er krenkende, men allikevel ikke "potensielt vil miste livet". Hvilket er ærlig nok, men det er jo Valdres 101 sitt poeng.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Jeg leser at den ikke holdt mål, ikke verre enn det

 

Du leser at forleggeren som svar på kritiske spørsmål sier at han - og "noen" han viste den til - plutselig ikke synes den holder mål, etter at boken er ferdig trykket. Om den gjør det vet vi jo ikke før den kommer ut på nytt forlag.

 

Men du leser også at han sier at "- Den tredje grunnen er at vi etter hvert forsto at vi har forskjellig standpunkt på det islamkritiske landskapet." Og at han senere i artikkelen sier at han ikke synes den er krenkende, men allikevel ikke "potensielt vil miste livet". Hvilket er ærlig nok, men det er jo Valdres 101 sitt poeng.

 

Geir :)

 

 

Voltaire ville kanskje ofret livet for en dårlig bok, men de fleste av oss må vel være ærlige og innrømme at vi ikke er spesielt interesserte i det.

 

Om forfatteren er en idiot som ikke greier å skrive bøker, så kan han vel utgi boka på egen regning, slik andre idioter (og forøvrig mange flinke) må. Han har jo fått masse gratis publisitet rundt dette, så om boka holder nivået til Breivik spiller sikkert liten rolle, han kommer til å tjene på det uansett. Dersom boka er bra vil han i hvertfall tjene penger på det. Så ser ikke helt problemet her. Dersom dette er et kontraktsbrudd fra forlaget, så får han saksøke. HVis ikke, så framstår det som noe sutrete å gå til media med saken. 

 

Det at noen på død og liv må tråkke på folk som tror noe annet enn de selv, ser jeg på som et utslag av flertallstyranniet, en sykdom som vel har plaget oss mennesker siden vi fikk lov å «tenke selv» i demokratier.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...