Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

IS lever fortsatt! De har erklært krig mot Tyrkia. Se posten på forrige side for mer informasjon om IS sitt Jihad mot Tyrkia. Og de holder på med å erobre Kurdistan. Kurdistan mangler soldater og må bruke tenåringer i 16 års alderen til krig. Her har dere en video rapport.http://www.tv2.no/2015/08/18/nyheter/syria/7270857

 

Terror gruppen Hezbollah har nå inngått en allianse med Iran.

https://www.youtube.com/watch?v=hgcK9cOgKoI

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hvis ISIS er så ekstrem må det vel bety at de har en motpart å gnisser seg opp mot som passer ekstremt godt. Putter man en våt bit ved opp mot en tørr, blir det ikke mye til gnist

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvis ISIS er så ekstrem må det vel bety at de har en motpart å gnisser seg opp mot som passer ekstremt godt. Putter man en våt bit ved opp mot en tørr, blir det ikke mye til gnist

 

 

Nei. IS er ekstreme fordi de tjener på det. Det spiller ingen rolle om veden er våt hvis du bruker flammekaster til å tenne opp med.

 

Geir :)

Noen lagde flammekasteren ..

 

Eller snakker vi om "ren ondskap"?

 

:)

Lenke til kommentar

 

 

Hvis ISIS er så ekstrem må det vel bety at de har en motpart å gnisser seg opp mot som passer ekstremt godt. Putter man en våt bit ved opp mot en tørr, blir det ikke mye til gnist

 

Nei. IS er ekstreme fordi de tjener på det. Det spiller ingen rolle om veden er våt hvis du bruker flammekaster til å tenne opp med.

 

Geir :)

Noen lagde flammekasteren ..

 

Eller snakker vi om "ren ondskap"?

 

:)

 

 

Neida, bare om religion i sin styggeste prakt som jo til forveksling kan sammenliknes med ren ondskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Hvis ISIS er så ekstrem må det vel bety at de har en motpart å gnisser seg opp mot som passer ekstremt godt. Putter man en våt bit ved opp mot en tørr, blir det ikke mye til gnist

 

 

Nei. IS er ekstreme fordi de tjener på det. Det spiller ingen rolle om veden er våt hvis du bruker flammekaster til å tenne opp med.

 

Geir :)

 

 

Noen lagde flammekasteren ..

Eller snakker vi om "ren ondskap"? :)

 

Neida, bare om religion i sin styggeste prakt som jo til forveksling kan sammenliknes med ren ondskap.

Jeg er heller varsom med demonisering av to grunner. Den ene er useriøsiteten i den holdningen - den andre er en følelse av at det er nettopp det de vil at vi skal gjøre, og dermed gnisser oss enda mer opp mot deres ekstremisme ..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis ISIS er så ekstrem må det vel bety at de har en motpart å gnisser seg opp mot som passer ekstremt godt. Putter man en våt bit ved opp mot en tørr, blir det ikke mye til gnist

 

Nei. IS er ekstreme fordi de tjener på det. Det spiller ingen rolle om veden er våt hvis du bruker flammekaster til å tenne opp med.

 

Geir :)

 

 

Noen lagde flammekasteren ..

Eller snakker vi om "ren ondskap"? :)

 

Neida, bare om religion i sin styggeste prakt som jo til forveksling kan sammenliknes med ren ondskap.

Jeg er heller varsom med demonisering av to grunner. Den ene er useriøsiteten i den holdningen - den andre er en følelse av at det er nettopp det de vil at vi skal gjøre, og dermed gnisser oss enda mer opp mot deres ekstremisme ..

 

 

 

Vi har nok mer eller mindre samme målet (fred og frihet?), bare at der du vil forholde deg passiv uansett hva som måtte skje vil jeg kjempe imot det (vel og merke først og fremst med politiske og verbale midler). Jeg tror det må til og vi verken skal eller kan ta på oss skylda for ideologien som ligger bak, uansett antall invasjoner, bombinger, sanksjoner og urett som historien helt riktig forteller oss har funnet sted. Men hatet vi nå ser springer ut av religionens farlige og hatefulle blindveier, i dette tilfelle Waahabismen, ikke fordi Norge er medlem av Nato......

 

Syntes denne var fin, der forfatter setter fingern på akkurat denne apolegetiske holdningen mange gir uttrykk for og som du og de da i god tro ser på som open minded greie og en sunn holdning uten fordommer. Hadde bare verden vært så enkel...

 

http://www.dawn.com/news/1152078

Lenke til kommentar

Noen lagde flammekasteren ..

 

Jeg tror ikke IS bryr seg så mye om hvem som produserer flammekasterne, så lenge de kaster flammer. 

 

Eller snakker vi om "ren ondskap"?

 

 

Nei, vi snakker om kynisk maktbruk hvor forsvarsløse liv ikke teller. Det er ikke noen vesentlig forskjell på ledelsen i IS og ledelsen i Røde Khmer, annet enn ideologien de brukte som unnskyldning.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er heller varsom med demonisering av to grunner. Den ene er useriøsiteten i den holdningen - den andre er en følelse av at det er nettopp det de vil at vi skal gjøre, og dermed gnisser oss enda mer opp mot deres ekstremisme ..

Varsom med demonisering av Røde Khmer? Pol Pot? Nord-korea? Etnisk renskning? Massemord?

 

Jeg er ikke varsom med demonisering av mennesker, grupper og ideologier som gjør slike vederstyggeligheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er det helt håpløst å se hver hendelse som egne fenomener, eller må det bestandig forsøkes å vris til det mest ekstreme? Og å skrike høyt om egne idealer, er også å si at man er mer enn bare en liten risiko. Og hva er det som er så spesielt med is og deres "herjinger". Javel, så har de funnet på noen spektakulære offentlige henrettelser, men hva så? Så voldtar de kvinner, og det sies barn også .. og hva så??

 

Vi "tillater" at dette skjer sånn ellers i andre trefninger og problem områder med pågående konflikter

 

Og i noen tilfeller er det vi som står for undertrykkingen og drapene på de små, men så klart ikke direkte, men blir det bedre om det er indirekte?

Lenke til kommentar

Er det helt håpløst å se hver hendelse som egne fenomener, eller må det bestandig forsøkes å vris til det mest ekstreme? Og å skrike høyt om egne idealer, er også å si at man er mer enn bare en liten risiko. Og hva er det som er så spesielt med is og deres "herjinger". Javel, så har de funnet på noen spektakulære offentlige henrettelser, men hva så? Så voldtar de kvinner, og det sies barn også .. og hva så??

 

Vi "tillater" at dette skjer sånn ellers i andre trefninger og problem områder med pågående konflikter

 

Og i noen tilfeller er det vi som står for undertrykkingen og drapene på de små, men så klart ikke direkte, men blir det bedre om det er indirekte?

Det er lett å rette penkefingre mot andre. Det er vel derfor det er en folkesport.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Vi "tillater" at dette skjer sånn ellers i andre trefninger og problem områder med pågående konflikter

 

Nei. Jeg kan ikke svare for deg, men jeg tillater det ikke i noen konflikter. Og om noen gjør det, så unnskylder ikke det at IS gjør det. (I hvert fall ikke om vi skal se på IS som et "egent fenomen"...)

 

Geir :)

 

 

Helt enig med deg i at det så klart ikke er akseptabelt, men jeg tenker mer på de som  er så skråsikre på våre egne handlinger og holdninger, når historien viser gang på gang at vi forbryter oss mot våre egne regler, for å knipe noen som forbryter seg mot våre regler.

 

 De siste årene har man fått ett mer utfylt bilde at ww2, den kalde krigen, og ellers endel av tidligere "mystiske trefninger". Og det jeg får ut av det hele, er bare tristhet over at vi hiver oss med såkalte "venner" og holder med dem på feil grunnlag, og når det viser seg at vi ble lurt, forsøker vi som kultur å snakke det bort. 

 

I dag er det enda mer absurd, for ingen styresmakter klarer lengre å styre informasjonen, så vi blir klar over løgnene nesten i samme øyeblikk de sies, men åkke som, bare fortsetter vi å kjøre på i samme gamle tralten

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

når historien viser gang på gang at vi forbryter oss mot våre egne regler, for å knipe noen som forbryter seg mot våre regler.

 

 

Eksempler på dette? Og har vi et bedre alternativ som gjør at vi kan unngå disse regel bruddene?

 

 

Det var en avart av denne: we kill people who kill people, because we think it is wrong to kill people

 

I går stod hele verden på hue, fordi da skulle verdens raskeste mann kåres. Man kan bare le av det absurde showet som får hele verden til å stanse opp for en slik betydningsløs greie, og ikke tror jeg ett sekund på at de fant verdens raskeste mann eller menneske

 

Jeg vedder på at det er mer enn bare en bestefar eller bestemor som kan springe 100 meteren dobbelt så kjapt som de gjennomdopa idealene våre i Bejing for tiden, men de gamlingene må holde seg der de er, som sannsynligvis ligger i midtøsten ett sted, eller springer bukk med Makedonske opprørspoliti, og jeg tror nok at en velvoksen drone i ræva, får hastigheten opp i større grad enn noen millioner dollars

Lenke til kommentar

Prøvde å skrive litt om det over her ved at jeg tror dette må til og vi verken skal eller kan ta på oss skylda for ideologien som ligger bak, uansett antall invasjoner, bombinger, sanksjoner og urett som historien helt riktig forteller oss har funnet sted. Men hatet vi nå ser springer ut av en av religionens farlige og hatefulle skyggesider, i dette tilfelle Waahabismen, dette har ikke oppstått fordi Norge er medlem av Nato for å si det sånn......

 

Igjen, kan det være lurt for de som aldri leste Kokkvold sin kommentar i Aftenposten igår å ta en titt for å forstå hvorfor det er feil å rette fingern mot oss selv i dette tilfellet:

 

http://www.aftenposten.no/meninger/Kokkvold-kommenterer-Tro-kan-ikke-flytte-fjell_-men-tro-kan-fore-til-terror-og-drap-nar-den-blir-sterk-nok--8132708.html

 

 

Syntes han har noen gullkorn der som er spot on som mange apolegeter kan lære av:

 

 

"At man i et land hvor Anders Behring Breivik ble erklært strafferettslig tilregnelig selv om han trodde han var ridderjustitiarius i en ikke-eksisterende organisasjon, skal erklære titusener av islamistiske drapsmenn for gale selv om de alle er medlemmer av en organisasjon som i høyeste grad er eksisterende."

 

 

"Først og fremst må vi lære oss at de som sier at «Islam er løsningen, Koranen er vår grunnlov», alle som har en blind tro og et fasttømret politisk mål – enten det er Den islamske stat, Det tredje rike eller Det klasseløse samfunn – noe som ingen kan stille seg i veien for, før eller siden begynner å slå ihjel sine medmennesker.

 

Først av tro, så av lyst."

 

 

"Det er bare én tro som er trygg: Troen på menneskeverdet, hvert enkelt menneskes absolutte verdi, uavhengig av hvor man kommer fra, hvordan man ser ut og hva man bekjenner seg til."

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...