Tåkefyrste Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Så spiller de den ufyselige "musikken" sin oppå det hele, som om videoen ikke var kvalm nok fra før. Synd slike videoer blir sett av så få. Hadde vært fint om flere fikk se hvor fredelig islam egentlig er. Og i mens så bygger vi moskeer i norge. Heia naiviteten. Endret 29. juni 2015 av Apox Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Så spiller de den ufyselige "musikken" sin oppå det hele, som om videoen ikke var kvalm nok fra før. Synd slike videoer blir sett av så få. Hadde vært fint om flere fikk se hvor fredelig islam egentlig er. Og i mens så bygger vi moskeer i norge. Heia naiviteten. Mener du den vanlige muslimen i gata støtter det de holder på med her?Kan ikke tenke meg at en "vanlig" muslim synes dette er greit? Endret 29. juni 2015 av Heinseberg Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Så spiller de den ufyselige "musikken" sin oppå det hele, som om videoen ikke var kvalm nok fra før. Synd slike videoer blir sett av så få. Hadde vært fint om flere fikk se hvor fredelig islam egentlig er. Og i mens så bygger vi moskeer i norge. Heia naiviteten. Med den logikken så regner jeg med at så lenge noen som tilhører en religion drukner, brenner eller på andre måter dreper mennesker, så er du imot at templer tilhørende den religionen skal bygges i Norge? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Jeg er imot at religiøse bygninger bygges i norge generelt. Men spesielt moskeer, da det er den mest ufyselige og menneskefiendtlige "religionen" som eksisterer pr dags dato. Nei fysj. Også krever de at vi skal respektere religiøse. Hvorfor egentlig? Hvordan kan man få respekt for noe så umoralsk som religion? Kollektiv galskap hele faenskapet. Endret 29. juni 2015 av Apox 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Men du vet jo ingenting om det, så hvordan kan du dømme? De klokeste bruker si at de vet ingenting .. Er du enig at de som sier det er de klokeste, eller forstår du ikke logikken som ligger bak den sannheten? I know nooothing Ikke vri seg nå, hva forstår du konkret, eller sier du deg bare enig, enkelt og greit .. Dette her vet du at jeg vet lite om, syntes generelt Buddhismen er litt vanskelig å plassere da det ikke har noen tradisjonell guddom å tilbe og min tradisjonelle skepsis mot religioner og overtro får i den forbindelse ikke helt det samme fotfestet.. Men at meditasjon er en stor del av det og viktig for mange for å samle tankene og finne roen har jeg skjønt, uten at jeg tror det hadde gitt meg noe spesielt mer sjelefred enn jeg får av å røyke en joint.. Men at det gir deg og andre som har valgt den veien mer enn det tviler jeg ikke på uten at jeg skjønner så mye av det. Om det er fordi jeg skriver og skravler så mye at det ikke blir plass til denne roen kan veldig godt hende men plages ikke av det så all good og hver sin smak Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 http://therightscoop.com/horribly-brutal-video-isis-drowns-men-in-swimming-pool-locked-in-a-cage-shows-them-drowning-using-underwater-cameras/ Se på eget ansvar. Klarte ikke å fullføre hele videoen. Kvalme jævler... Æsj. Velger heller å ikke se på slik propaganda søppel de gir ut da jeg er overbevist om at de ønsker at det skal sees, og jeg ønsker å gjøre alt som de ikke finner ønskelig. Tror det er dags at vi lar både det utrente og korrupte Irakisk militære samt de heltmodige men sletne og under utstyrte Kurdiske gerillja krigerne en velfortjent hvil, og lander en vestlig koalisjon av bakkestyrker for å gjøre slutt på dødssekten en gang for alle. Dette blir ingen evig krig som strekker ut, her er det inn å rense, ifra by til by og hus til hus til trusselen er eliminert. Når det er gjort så må vi tilrettelegge for returnen av de millioner av flyktninger IS har skapt samtidig som vi gjør alle lokale moderate krefter uovervinnelige med grundig opplæring samt nyeste utstyr både medisinsk og militært. Lokale moderate styreformer må gjenninsettes og skoler må gjenbygges. Dette vil koste, men prisen er lav med tanke på alternativet som er evig krig og den evig strøm av flyktninger det fører med seg. Om det løser alt? neppe, men det er allikevel riktig å gjøre med tanke på fremtiden til folk i regionen samt alle de uskyldige dette vil redde i bytte mot sadistenes verdiløse liv. Her er det ingen tid å miste lenger, jo lenger dette for holde på jo mere rekruttering og jo flere flyktninger må vesten hanskes med. Må ta dette ved roten nå om man skal få snudd denne skuta som nå er full av fundamentalister før disse får flere anledninger til å sjokkere verden med brutaliteten sin. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Modige tunisiere http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tunisia/tunisiere-dannet-menneskelig-skjold-hadde-ingenting-aa-si-om-man-ble-drept-eller-ikke/a/23480036/ Endret 30. juni 2015 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Modige tunisiere http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tunisia/tunisiere-dannet-menneskelig-skjold-hadde-ingenting-aa-si-om-man-ble-drept-eller-ikke/a/23480036/ Wow. Godt å få bekreftet at det alltid vil være flere gode mennesker i verden enn det er rasshøl. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Om det er fordi jeg skriver og skravler så mye at det ikke blir plass til denne roen kan veldig godt hende men plages ikke av det så all good og hver sin smak Det var ikke for å være slem, eller forsøk på å innbille noen at man liksom er utstyrt med mer eller bedre vett enn andre. Poenget med at all oppsamlet kunnskap egentlig er i veien for å lære noe nytt, fordi det som er nytt hører bare til nuet, og hvis man da går fra å direkte erfare dette nye, og begynner å tenke på hva man erfarer, så forsvinner verdien i ens forestillinger og en fikk ikke med seg det nye. Jiddhu K, sa det på en fin måte når han sa at de fleste som lever for skjønnheten, egentlig er styrt av grådighet, fordi de nøyer seg ikke med erfaringen, men vil bestandig fange opplevelsen, og da forsvinner skjønnheten og det blir en jakt på noe erfart. Og det finnes ikke noe som er vakkert eller stygt, men at det "vakre" ligger i den subtile opplevelse av sammenfallende forutsetninger som har sin helt naturlige plass i nuet, og hvor du bare er en av forutsetningene og for all del, ingen behøver meditere, og jeg er ikke sikker på at jeg vil anbefale noen akkurat det jeg holder på med. Har man det bra, så er det greit nok Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 David Cameron The people who do these things. They sometimes claim they do itin the name of Islam, they dont. Islam is a religion of peace.They do it in a name of twisted and perverted ideology that we haveto confront with everything that we have. https://www.youtube.com/watch?v=2BNbBMoD9yQ Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Beklager om dette ikke kommer rett inn under trådens tema, men jeg må bare få en bitteliten utblåsning. Stating the obvious, men: fy faen ass (pardon my French)! IS er en fæl styggedom! Bort med dem! Bort! Bort! Bort! VEKK! Hvis det er så fantastisk i himmelen dems, eller hvor nå enn de mener at de havner etter livet, så PLEASE! Gjør verden en tjeneste å ta snarveien! Pokker heller! (Ja, jeg har nettopp lest en noen IS-artikler.) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Hva om den reaksjonen er akkurat det terroristen ønsker og trenger, fordi det eskalerer hysteriet og fører til uoverveide handlinger? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Om militære handlinger og direkte konfrontasjoner med denne barbariske sekten defineres av noen som uoverveid så får det bare være. Det hele krever handling uavhengig av definisjoner eller hva de (IS) måtte ønske eller ikke. Alt som betyr noe er at voldssyklusen stoppes og paradoksalt nok er vold den eneste mulighet vi sitter igjen med når alt av diplomatiske løsninger har feilet. Men det er jo også ett kjempeproblem at man innen Islam finner ekstrem umoral også langt utenfor IS sitt domene. De gale har det (litt for) godt... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Så du synes ikke vi allerede har fått en overdrevent fokus på overvåkning basert på frykt for terror, og dermed mistet veldig mye frihet allerede .. Hvis vi skal lære av fortiden, fordi dagens "is", er ikke forskjellig fra gårsdagens, må det vel bli at vold ikke nytter. Fred et kanskje ikke målet, men full seier, og da er vi føkka, alle som en Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Så du synes ikke vi allerede har fått en overdrevent fokus på overvåkning basert på frykt for terror, og dermed mistet veldig mye frihet allerede .. Hvis vi skal lære av fortiden, fordi dagens "is", er ikke forskjellig fra gårsdagens, må det vel bli at vold ikke nytter. Fred et kanskje ikke målet, men full seier, og da er vi føkka, alle som en Hadde vi bare hatt fult fokus og bevilget de ressusrser som trengs for å understøtte en slik gedigen aksjon. Førstmed ett omfattende militært fokus (noe man dessverre ikke kommer unna i dette tilfellet), for så å følge opp med bevilgninger til alle de sosiale aspektene som trengs slik at vi får på plass bunnlinja i samfunnet og en fungerende velferd inbefattet skoler hvor betingelsene må være at læreplanen blir sekulær slik at vi ikke ender i en ny slik desperat situasjon som avler fram ekstremer. Da hadde vi nok etter noen år vært veldig nære å få denne avarten av Islam utradert. Man får ikke bukt med religiøs terror uten betydelig innsats, religiøs fundamentalisme sprer seg som pesten om man ikke bruker de rette midler og det på våre premisser. Vi kan ikke la det virke som at det finnes ett alternativ til denne kuren, befolkningen må igjennom en periode hvor de bearbeider tanken på at det faktisk kun er denne ene veien som muligjør deres framtid. Det blir nødvendigvis en periode med innskrenket frihet for de med ett ekstremt religiøst verdensbilde, uten at noen burde miste nattesøvnen av den grunn. Dette er altså ingen frihetsberøvelse, men derimot en innføring i frihet for de som enda ikke har fått smake slikt. Om dette blir gjennomført på en ordntlig og omfattende måte ville det jo ført til nettopp at vi hadde sluppet all denne overvåkningen og vi kunne gått tilbake til normaliserte tilstander, altså politimenn uten seksløpern i beltet og brusflaske på flyet, ikke minst jenter som slipper å gjemme seg bare for å være dem de er. Dette er ikke en slik ting som bare går over av seg selv, en slik samfunnsmessig omveltning må kjempes igjennom akkurat som vårt demokrati heller ikke kom seilende på en fjøl uten kamp. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Problemet med dette blir da at man undergraver en eller flere stater fordi de ikke er av korrekt utforming. Åpner man for dette så er døra åpen for de med mest militær makt til å definere hva som er "korrekt". Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Så du synes ikke vi allerede har fått en overdrevent fokus på overvåkning basert på frykt for terror, og dermed mistet veldig mye frihet allerede .. Hvis vi skal lære av fortiden, fordi dagens "is", er ikke forskjellig fra gårsdagens, må det vel bli at vold ikke nytter. Fred et kanskje ikke målet, men full seier, og da er vi føkka, alle som en Hadde vi bare hatt fult fokus og bevilget de ressusrser som trengs for å understøtte en slik gedigen aksjon. Førstmed ett omfattende militært fokus (noe man dessverre ikke kommer unna i dette tilfellet), for så å følge opp med bevilgninger til alle de sosiale aspektene som trengs slik at vi får på plass bunnlinja i samfunnet og en fungerende velferd inbefattet skoler hvor betingelsene må være at læreplanen blir sekulær slik at vi ikke ender i en ny slik desperat situasjon som avler fram ekstremer. Da hadde vi nok etter noen år vært veldig nære å få denne avarten av Islam utradert. Man får ikke bukt med religiøs terror uten betydelig innsats, religiøs fundamentalisme sprer seg som pesten om man ikke bruker de rette midler og det på våre premisser. Vi kan ikke la det virke som at det finnes ett alternativ til denne kuren, befolkningen må igjennom en periode hvor de bearbeider tanken på at det faktisk kun er denne ene veien som muligjør deres framtid. Det blir nødvendigvis en periode med innskrenket frihet for de med ett ekstremt religiøst verdensbilde, uten at noen burde miste nattesøvnen av den grunn. Dette er altså ingen frihetsberøvelse, men derimot en innføring i frihet for de som enda ikke har fått smake slikt. Om dette blir gjennomført på en ordntlig og omfattende måte ville det jo ført til nettopp at vi hadde sluppet all denne overvåkningen og vi kunne gått tilbake til normaliserte tilstander, altså politimenn uten seksløpern i beltet og brusflaske på flyet, ikke minst jenter som slipper å gjemme seg bare for å være dem de er. Dette er ikke en slik ting som bare går over av seg selv, en slik samfunnsmessig omveltning må kjempes igjennom akkurat som vårt demokrati heller ikke kom seilende på en fjøl uten kamp. Du kan få mulighet til å lese gjennom ditt eget verk og tenke gjennom om du virkelig står for alt du sier her, og evntuelt gjøre endringer før jeg "pulveriserer" Sannhetene dine .. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Så du synes ikke vi allerede har fått en overdrevent fokus på overvåkning basert på frykt for terror, og dermed mistet veldig mye frihet allerede .. Hvis vi skal lære av fortiden, fordi dagens "is", er ikke forskjellig fra gårsdagens, må det vel bli at vold ikke nytter. Fred et kanskje ikke målet, men full seier, og da er vi føkka, alle som en Hadde vi bare hatt fult fokus og bevilget de ressusrser som trengs for å understøtte en slik gedigen aksjon. Førstmed ett omfattende militært fokus (noe man dessverre ikke kommer unna i dette tilfellet), for så å følge opp med bevilgninger til alle de sosiale aspektene som trengs slik at vi får på plass bunnlinja i samfunnet og en fungerende velferd inbefattet skoler hvor betingelsene må være at læreplanen blir sekulær slik at vi ikke ender i en ny slik desperat situasjon som avler fram ekstremer. Da hadde vi nok etter noen år vært veldig nære å få denne avarten av Islam utradert. Man får ikke bukt med religiøs terror uten betydelig innsats, religiøs fundamentalisme sprer seg som pesten om man ikke bruker de rette midler og det på våre premisser. Vi kan ikke la det virke som at det finnes ett alternativ til denne kuren, befolkningen må igjennom en periode hvor de bearbeider tanken på at det faktisk kun er denne ene veien som muligjør deres framtid. Det blir nødvendigvis en periode med innskrenket frihet for de med ett ekstremt religiøst verdensbilde, uten at noen burde miste nattesøvnen av den grunn. Dette er altså ingen frihetsberøvelse, men derimot en innføring i frihet for de som enda ikke har fått smake slikt. Om dette blir gjennomført på en ordntlig og omfattende måte ville det jo ført til nettopp at vi hadde sluppet all denne overvåkningen og vi kunne gått tilbake til normaliserte tilstander, altså politimenn uten seksløpern i beltet og brusflaske på flyet, ikke minst jenter som slipper å gjemme seg bare for å være dem de er. Dette er ikke en slik ting som bare går over av seg selv, en slik samfunnsmessig omveltning må kjempes igjennom akkurat som vårt demokrati heller ikke kom seilende på en fjøl uten kamp. Du kan få mulighet til å lese gjennom ditt eget verk og tenke gjennom om du virkelig står for alt du sier her, og evntuelt gjøre endringer før jeg "pulveriserer" Sannhetene dine .. Vet du hva som er toppen av umoral? Det er nemlig ikke å gripe inn når man ser urett, men å bare stå å se på at det finner sted. Det er faktisk straffbart å gjøre det i Norge om man kommer over mennesker i nød. Smak litt på den du før du går igang med dette pulveret ditt Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Problemet med dette blir da at man undergraver en eller flere stater fordi de ikke er av korrekt utforming. Åpner man for dette så er døra åpen for de med mest militær makt til å definere hva som er "korrekt". Menneskerettigheter står sentralt her. Om den utøvende makt følger disse og griper inn mot ett regime som ikke respekterer verken dette eller noen form for moderne menneskeverd så er det ikke sånn at den angripende part uansett er "bad guys". Hater å dra inn verdenskriger, men dette blir akkurat det samme som å si at det var umoralsk og feil å gå militært til verks mot det tredje riket. Man er ikke auto-ond selv om man tyr til våpen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Problemet med dette blir da at man undergraver en eller flere stater fordi de ikke er av korrekt utforming. Åpner man for dette så er døra åpen for de med mest militær makt til å definere hva som er "korrekt". Menneskerettigheter står sentralt her. Om den utøvende makt følger disse og griper inn mot ett regime som ikke respekterer verken dette eller noen form for moderne menneskeverd så er det ikke sånn at den angripende part uansett er "bad guys". Hater å dra inn verdenskriger, men dette blir akkurat det samme som å si at det var umoralsk og feil å gå militært til verks mot det tredje riket. Man er ikke auto-ond selv om man tyr til våpen. Da er du altså ferdig med å utdype .. Så må jeg vente på ledig maskin før fullt svar, men vil som apropos til din "auto-ond",si, - Nei vi er ikke auto onde, bare "auto" og det er verre, fordi det minner om "hjernedød" .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg