Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Mens man fortsatt er inne på temaet Islam. I USA er den iIslamske Stat mer akseptert enn Amerikansk kultur og historie. Har lov til å si nei til Amerikansk kultur, men ikke lov å si nei til Islam.

La oss heller si "mer ignorert", den enkleste og antakelig riktig forklaringen er at de ikke hadde noen anelse om at det var et "ISIS battle flag"

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multikulturalisme fungerer ikke i lengden! Krig oppstår fordi mennesker er forskjellige :)

Det er bare snakk om tid...... Krigen kommer til Norge en dag. Bare ikke vet når :dribble:

http://www.nrk.no/video/PS*88260

Igjen uten noen konstruktive forslag ja. Du minner litt om en radikal ekstremist i grunn, da det nesten virker på deg som eneste løsning er å eliminere alle meningsmotstandere, først da blir det fred. Det er forsåvidt sant det, men da har du jobben foran deg. Skal du eliminere alle som er forskjellig fra deg kan du ikke stoppe før du er alene igjen på kloden.

Jeg har ikke noe imot multikulturalisme, men toleransen har en grense. Jeg tror grensa er nådd i Norge.

Du kan pøse på med så mye utdanning og velferd som du vil, men roten av problemet vil ikke forsvinne.

For at denne krigen ender. Må det opprettes et kalifat slik at det blir fred mellom Shia og Sunni muslimer.

Det Ottomanske Kalifat var den siste kalifat hvor det var fred mellom Shia og Sunnia islam.

Her kan du se Irakiske soldater [shia muslimer], slå Sunni muslimske barn i video. Norge støtter tydeligvis vold at Sunni muslimer. Hva slags beskjed tror du NATO som allianse, sender ut til muslimene når de velger side i krigen?

http://shoebattube.com/player/embed_player.php?vid=973&width=600&height=370&autoplay=no

https://en.wikipedia.org/wiki/Iraq

qraUKvf.jpg

Det må bli fred mellom Shia og Sunni muslimer slik at de kan opprette et kalifat. Bare ved at Shia og Sunni muslimer går sammen og leve side om side kan avslutte krigen i midtøsten.

Velferd, utdanning og opplysning er ikke løsningen når Shia/Sunni muslimer kun ønsker å slakte hverandre.

Muslimene trenger et kalifat også må de velge fram en leder mellom dem selv. Muslimene trenger et monarkisk kalifat som det ottomanske kalifatet. Folkeavstemninger og valg av ledere fungerer ikke i midtøsten.

Hvis det blir fred mellom Shia/Sunni muslimer og det opprettes et kalifat. Så vil det være en trussel mot USA. USA kommer aldri til å akseptere fred mellom Sunni og Shia muslimer. Når Sunni muslimer holder på å vinne kampen så støtter USA Shia muslimer. Når Shia muslimer holder på å vinne kampen så støtter USA sunni muslimer. Denne krigen kommer aldri til og ta slutt.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om du setter helt usakelige premisser så kan jeg meddele at jeg ikke hadde blunket om jeg hadde fått en innkalling i posten ifra forsvaret om å dra ned for å hjelpe til med å fjerne IS nei.

Ditt forslag er altså å ikke gjøre noe? la det skure å gå og la terror organisasjonen vokse i takt med passiviteten vår? stå å se på at overgrep og volden fortsetter å ramme uskyldige moderate og sekulære? Man skal ikke så indelig vel svelge ned det som ikke nødvendigvis rammer en selv.. Selv om det bare er ett tidspørsmål før vi blir rammet her i Norge om vi lar dette utvikle seg. Skulle tro at du med dine tidvis uhyre brutale slutninger om muslimer følte at noe burde gjøres, men nei?

Da anbefaler jeg at du reiser ned dit. Så fort som mulig og verver deg inn i den kurdiske armeen. Norske soldater skal dø for Norge. De skal ikke ofre sitt liv for et arabisk sharia land som de har ingen tilknytning til. Synes Europeiske soldater ofret nok av sine landsmenn. Nå får disse araberne ordne opp selv med den Islam ideologien de har spredt gjennom tider i midtøsten.

Enig, slutt å skråle store ord ... walk the walk

Ja så dere syntes det hadde vært ryddig å ta hagla fatt og bare sæla på nedover? De fleste nordmenn, inkl meg selv, vil nok se det som avgjørende at det er i regi av Norge om man skal ty til våpen. 

Så i denne sammenheng er nok ord, store eller små, det eneste man har til rådighet pr nå og jeg anbefaler at dere bruker dem riktig dere også.

Lenke til kommentar

Terrorangrep i fredens religions navn i kuwait, somalia, frankrike og tunisia på samme dag ja. Og disse folka hyler AP etter å få flere av i norge.

For en fremtid vi har i vente.

Nei det er offrene for disse AP (m fler) ønsker å skjerme.

Så hvor mange ofre mener du vi skal ta inn? Vi har jo ikke plass til alle som har det litt ille her i verden. Hvis vi tar inn en haug av folk, så løser det jo ikke roten til problemet. Jeg føler sosialistene er veldig skinnhellige når de skal ta inn 10k folk, fordi det er et problem der de bor. Hva med resten av flyktningene rundt omkring? Hvorfor ikke bistå landene i kampen mot forskjellig elendighet, så kan det hende vi kan klare å få løst en del ting. Og har du ikke sett at flere av de "stakkars ofrene" som er tatt inn i Norge fra krigsrammede strøk, drar tilbake for å kjempe hellig krig?

Og ikke kom med at "de fleste" muslimer er snille, for det anslås at det er ca 250 mill muslimer som enten er ekstreme, eller støtter de ekstreme. Det vil si hver fjerde muslim. Hvordan i helsike skal man klare å luke ut de? De sa jo at gjerningsmannen i Tunisia snart var ferdig med ingeniørutdanning og sånt. Hvordan i svarte skal man klare å finne ut av hvem som er ekstrem eller ikke? 

Det sies at islam trenger en revolusjon, men det trenger jaggu vesten og på dette området. Usa kan begynne med å få en ny president, ikke Clinton. Noen konsekvenser må ting få, og ja, det er nødt til å gå utover alle før en forbedring kan ta plass.

Det vi kan begynne med er å la vær å dra til noen av disse stedene utenfor europa. De bør få merke at vesten ikke støtter dette, og at det må ryddes opp i egne rekker. Frankrike er det ikke så lett å gjøre noe med, men det skjer nok mer og mer der snart. Høyreekstreme får mer og mer oppslutning rundt omkring, og dette er det en grunn til. 

Muslimer sier også at de ikke kan bosette seg i de vantros land, så vi "vantro" kan jo begynne med å stenge moskeene som svar på disse handlingene. Det bør være et kraftig signal for at fredens religion skal skjønne at de faktisk har en jobb å gjøre. Hvis de svarer med hat pga dette(som mange av dere kommer til å si at mine forslag vil skape), så er det jo ingen tvil om at muslimer er noe av det siste vi bør ha mer av her. Åpenhet har ihvertfall ikke fungert hittil, så jeg kan ikke se for meg at det fungerer med mer åpenhet, nå er det på tide å ta grep.

Alt dette og liknende krisemaksimeringer har jeg og andre sirkel-svart på i tråden her som omhandler akkurat dette.

Lenke til kommentar

Skivebom. Dette her er hjernevaskede mennesker som utøver denne galskap vi ser, på lik linje med Mr Paravel. Begge parter påstår at de har rett, begge to har feil og begge disse ekstremer må fjernes om freden skal senke seg og sekulære moralnormer skal bli gjeldende. Religion er roten til alt ondt, det kommer bare ekstra tydelig fram med Islamister men når alt kommer til alt er det bare ett tidspørsmål før andre religiøse grupperinger kan begynne med det samme. Alle mennsker som ikke innser løgnen er potensielt farlige for samfunnet vårt.

Tenkjer du her på dei "sekulære moralnormer" i land som Sovjetunionen, Kina, Kambodsja, Vietnam etc? Eit gudlaust samfunn er såvisst ikkje eit uprøvd fenomen, og gong på gong viser det seg at prosjektet fører til vonløyse, rotløyse, verdiløyse. Det er først når evangeliet får lyse inn i hjarterota at den sanne freden senker seg, og når dette får prege samfunnet får vi nestekjærleik, åpenhet og sunne moralske verdiar.

Du får det til å høyrest ut som om bibeltru kristendom og korantru islam er like skadelege for samfunnet. Isåfall har du forstått veldig lite av kven Jesus er og kva han står for. Bibeltru kristne ønskjer å verte meir lik Jesus og bere meir av åndens frukter. Gal 5:22f - "Men Andens frukt er kjærleik, glede, fred, langmod, mildskap, godleik, truskap, spaklynde og sjølvtøyming." Dette treng vi sanneleg meir av! Ein dag skal Jesus ta over verda, og vi vil få harmoniske tilstandar i tusen år. Jes 65:25 - "Ulv og lam skal beita saman, og løva skal eta halm som oksen, men ormen skal ha mold til mat. Ingen skal gjera vondt eller ugagn på heile mitt heilage fjell, seier Herren." Jes 2:4 - "Han skal døma mellom folkeslaga, skifta rett for mange folk. Då skal dei smida sverda sine om til plogjern og spyda sine til vingardsknivar. Folk skal ikkje meir lyfta sverd mot folk og ikkje lenger læra å føra krig."

Samanlikn desse framtidstilstandane med verda idag. Kva er skilnaden? Er Guds vegar like vonde som islam, gudløyse og annan djevelskap? Skilnaden er at Satan skal bindast i tusen år, slik at han ikkje kan gjere skade. Op 20:1-3 - "Eg såg ein engel stiga ned frå himmelen; i handa hadde han nykelen til avgrunnen og ei stor lekkje. Han greip draken, den gamle ormen, som er djevelen og Satan, og batt han for tusen år. Han kasta han i avgrunnen, låste att og sette segl over, så han ikkje lenger skulle forføra folka, ikkje før det hadde gått tusen år." Spørsmålet er så - kva side ønskjer du å vere på når kampen mellom det gode og det vonde snart når sitt klimaks?

Du må forstå at måten du svarer på trenger bare ett par små endringer før det kunne ha blitt skrevet av en stolt Islamist, dere formulerer dere på samme måte, trekker inn hellige skrifter og i det hele tatt så er det vanskelig å skille dere Abrehamittiske religiøse ifra hverandre. Innholdet i tekstene tilsier at om det hadde det vært kokebøker så hadde du servert vaffler og han pannekaker (evnt omvendt) :)

I din verden så er dere to motpoler hvorav du kjemper for det gode og Islamistene for satan, i deres verden er det omvendt og i oss vanlige dødeliges verden så finnes hverken den gode gud eller den slemme satan så da blir dere to bare samme hjernevaskede ulla som man må holde ett årvåkent øye med da man aldri kan vite hvem av dere det smeller hos først. War is imminent så lenge dere tviholder på dette tullete greiene deres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

nei, stillheten er langt mer intelligent enn meg ...

Stillhet har vel ikke denne egenskapen, det den har er en egenskap til å akselererer galskap og umoral om man ikke bryter den når det trengs, slik som nå.. :)

Du har vel bare erfaring med "støy", så hva vet du om det motsatte?

Lenke til kommentar

Stillhet har vel ikke denne egenskapen, det den har er en egenskap til å akselererer galskap og umoral om man ikke bryter den når det trengs, slik som nå.. :)

Tror vi har forskjellige definisjoner av "støy". Støy for meg er 20 bussen som dundrer forbi mens ungene til nabokjerringa griner om kapp, ikke om nyhetene står på samtidig som jeg skriver her med deg. 

Men at jeg ikke kan sette meg i lotusstilling og bare svælje ned kunnskap som ingen verken ser eller hører har du helt rett i :) At du finner livets mening der i stillheten her helt topp, men det blir litt far-fetched for oss andre som befinner oss på denne planeten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tror vi har forskjellige definisjoner av "støy". Støy for meg er 20 bussen som dundrer forbi mens ungene til nabokjerringa griner om kapp, ikke om nyhetene står på samtidig som jeg skriver her med deg.

Men at jeg ikke kan sette meg i lotusstilling og bare svælje ned kunnskap som ingen verken ser eller hører har du helt rett i :) At du finner livets mening der i stillheten her helt topp, men det blir litt far-fetched for oss andre som befinner oss på denne planeten.

Det som er irriterende er at uavhengig av hvilke ord man prøver å få fortalt noe viktig med, så ender det rett i grøfta .. om du ikke har erfaring med noe, er det da så vanskelig å innrømme det, fremfor å prøve på en latterliggjøring via noe man sier er "oss"

Ikke har du peiling på hva meditasjon er, og dermed har du heller intet forhold til hva stillhet er for noe i den konteksten.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Det som er irriterende er at uavhengig av hvilke ord man prøver å få fortalt noe viktig med, så ender det rett i grøfta .. om du ikke har erfaring med noe, er det da så vanskelig å innrømme det, fremfor å prøve på en latterliggjøring via noe man sier er "oss"

Ikke har du peiling på hva meditasjon er, og dermed har du heller intet forhold til hva stillhet er for noe i den konteksten.

Latterliggjør da ingen men må være lov å se det komiske i den tilsynelatende litt apatiske måten å tilegne seg informasjon på :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men du vet jo ingenting om det, så hvordan kan du dømme?

De klokeste bruker si at de vet ingenting ..

Er du enig at de som sier det er de klokeste, eller forstår du ikke logikken som ligger bak den sannheten?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men du vet jo ingenting om det, så hvordan kan du dømme?

De klokeste bruker si at de vet ingenting ..

Er du enig at de som sier det er de klokeste, eller forstår du ikke logikken som ligger bak den sannheten?

I know nooothing ;)

Ikke vri seg nå, hva forstår du konkret, eller sier du deg bare enig, enkelt og greit ..

Lenke til kommentar

Jeg synes den siste snutten var den verste, som ikke nevnes i videotittelen. Men følger man linken går man ikke rett på videoen, man får god sjans til å forberede seg uansett hva man gjør. Men, dersom man tåler dårlig denne typen ting så holder man seg unna. Enig med de to over meg at den sees på eget ansvar.

Er et sterkt eksempel på menneskeheten på sitt verste.

Lenke til kommentar

De var bare 2 voksne shia muslimer som slår ned en sunni muslimsk gutt. Irakiske soldater som Norge støtter :) Usensorerte nyheter som norsk media ikke vil skrive om. Norsk media skriver at Norge støtter Shia Irak og framstiller dem som helter, men nevner aldri den volden de utfører mot sunni muslimske barn og kvinner. Irak er helter fordi de sloss mot ISIS og resten går i glemmeboken. ISIS har sine metoder. Begge sider av krigen er like brutale. ISIS dreper Shia muslimer. Shia muslimer dreper sunni muslimske barn og kvinner som hevn. Det er ikke noe forskjell på

ISIS [sunni] og Irak [shia], Iran [shia], eller Saudi Arabia [sunni].

Skrevet dette før og skriver dette igjen. Utdanning, kunnskap og velferd er ikke løsningen på problemet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/tre-oslo-jenter-20-gikk-i-samme-klasse-saa-dro-de-til-syria/a/23477081/

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...