Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Skivebom. Dette her er hjernevaskede mennesker som utøver denne galskap vi ser, på lik linje med Mr Paravel. Begge parter påstår at de har rett, begge to har feil og begge disse ekstremer må fjernes om freden skal senke seg og sekulære moralnormer skal bli gjeldende. Religion er roten til alt ondt, det kommer bare ekstra tydelig fram med Islamister men når alt kommer til alt er det bare ett tidspørsmål før andre religiøse grupperinger kan begynne med det samme. Alle mennsker som ikke innser løgnen er potensielt farlige for samfunnet vårt.

Tenkjer du her på dei "sekulære moralnormer" i land som Sovjetunionen, Kina, Kambodsja, Vietnam etc? Eit gudlaust samfunn er såvisst ikkje eit uprøvd fenomen, og gong på gong viser det seg at prosjektet fører til vonløyse, rotløyse, verdiløyse. Det er først når evangeliet får lyse inn i hjarterota at den sanne freden senker seg, og når dette får prege samfunnet får vi nestekjærleik, åpenhet og sunne moralske verdiar.

Du får det til å høyrest ut som om bibeltru kristendom og korantru islam er like skadelege for samfunnet. Isåfall har du forstått veldig lite av kven Jesus er og kva han står for. Bibeltru kristne ønskjer å verte meir lik Jesus og bere meir av åndens frukter. Gal 5:22f - "Men Andens frukt er kjærleik, glede, fred, langmod, mildskap, godleik, truskap, spaklynde og sjølvtøyming." Dette treng vi sanneleg meir av! Ein dag skal Jesus ta over verda, og vi vil få harmoniske tilstandar i tusen år. Jes 65:25 - "Ulv og lam skal beita saman, og løva skal eta halm som oksen, men ormen skal ha mold til mat. Ingen skal gjera vondt eller ugagn på heile mitt heilage fjell, seier Herren." Jes 2:4 - "Han skal døma mellom folkeslaga, skifta rett for mange folk. Då skal dei smida sverda sine om til plogjern og spyda sine til vingardsknivar. Folk skal ikkje meir lyfta sverd mot folk og ikkje lenger læra å føra krig."

Samanlikn desse framtidstilstandane med verda idag. Kva er skilnaden? Er Guds vegar like vonde som islam, gudløyse og annan djevelskap? Skilnaden er at Satan skal bindast i tusen år, slik at han ikkje kan gjere skade. Op 20:1-3 - "Eg såg ein engel stiga ned frå himmelen; i handa hadde han nykelen til avgrunnen og ei stor lekkje. Han greip draken, den gamle ormen, som er djevelen og Satan, og batt han for tusen år. Han kasta han i avgrunnen, låste att og sette segl over, så han ikkje lenger skulle forføra folka, ikkje før det hadde gått tusen år." Spørsmålet er så - kva side ønskjer du å vere på når kampen mellom det gode og det vonde snart når sitt klimaks?

Ja, det er sannelig bra vi alle bare kan melde oss inn i dødskulten "kristendom". Så blir alt bra. Ja, unntatt for de milliarder av "hedninger" som skal dø i harmageddon da selvfølgelig. Christianity - If you just don't want to have to think for your self anymore, but still want to feel superior...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er sannelig bra vi alle bare kan melde oss inn i dødskulten "kristendom". Så blir alt bra. Ja, unntatt for de milliarder av "hedninger" som skal dø i harmageddon da selvfølgelig. Christianity - If you just don't want to have to think for your self anymore, but still want to feel superior...

Da får kristne mennesker gjenopplive kulturen sin som består av:

- Heksebrenning/trollmenn av kvinner og menn

- Steine mennesker til døde

- Hogge av hodet på mennesker under dødsdom

- Drukne kvinner med tunge steiner for de har syndet

- Henging av mennesker

Tror ikke kristendommen er noe bedre enn Islam hvis man ser på historien. Tusenvis av uskyldige hekser ble dømt til døden og kvinner ble tvangsdruknet med store steiner bundet til føttene. Menn som ble dømt til døden ble halshogget med øks eller hengt. Uskyldige mennesker døde! For å ikke nevne at Krisne mennesker prøvde å utrydde jødene også i sin tid. https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_and_the_Crusades

Jødene har opplevd 4 store massakrer i sin tid

1. Romerne

2. Muslimene

3. Kristne

4. Hitler

Det kommer alltid en person som påstår at religion ikke fører til drap. Alltid en person som sier dette.

De som dreper mennesker har ingenting med religion å gjøre. De er terrorister...................................

Kristne drepte mennesker, muslimer dreper mennesker, jøder dreper mennesker, og Hitler drepte mennesker.

Jødene erobret Canaan og utslettet mennesker de også.

http://www.myjewishlearning.com/article/conquering-canaan/

Også må dere ikke glemme at Ishmael var en jøde og sønnen til Abraham. Ishmael er arabernes stamfar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ishmael

Profet Muhammad var en araber og etterkommer av Ishmael. Det var faktisk jødenes ideologi av Zionismen som førte til videreutvikling av Islam.

Jesus var en jøde som utviklet kristendommen. Så hvis man skal spore alt tilbake. Så var det egentlig jødenes ideologi som førte til massedrap i historien.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert linke til hvor jeg har tallene mine fra til du blir gul og blå.

Når det gjelder ekstrem, så håper jeg du skjønner det.

Men jeg trur ikke du er så dum, jeg trur bare du gjør som de fleste og gjør deg dum for å se om det er noe substans i det vi sier. Og for å teste oss litt på hva vi legger i de og de ordene.

Jeg tenker annerledes. Jeg skal ikke være nødt til å gi deg linker. Det er jo eventuelt du som må motbevise mine påstander, og så fort du gjør det, så har vi en diskusjon. Da kan jeg komme med mine kilder. Hvis kun den ene parten må vise til kilder fordi den andre ikke tror på det, så er det ikke en diskusjon.

Så nå har jeg gitt deg en forklaring her og i posten min over, og så ser vi bort ifra din post som ikke bidrar noe til en diskusjon, så prøver du på nytt.

F.eks kan du si at det er forskjell på ekstreme og radikale muslimer, ergo det er forskjell på de som utøver vold mot andre grupper, og de som "bare" gjør 100% som koranen sier.

Jeg trur du innerst inne vet hvordan det bør være, men du tok letteste utvei. Og du traff på han som er lei av sånne debattanter. Sorry :p

Btw, hvis det var alt du klarte å svare på innlegget mitt, så viser jo det at du ikke helt har noen klare motsvar til det meste jeg sa. Om du er uenig da?

Det var da et særdeles grettent svar. Å hevde at en fjerdedel av verdens muslimer er ekstreme er en ganske ekstrem påstand i seg selv, så jeg synes det er merkelig at du reagerer på at jeg ikke tar deg på ordet.

Grunnen til at jeg spurte hva du mener med ekstrem er ganske innlysende. Jeg visste jo ikke på det tidspunktet hvor du hadde tallene dine fra, og ekstrem kan bety alt fra en som ber fem ganger om dagen til en som bruker bombebelte.

Her hadde jeg tenkt til å gå grundigere inn på ditt opprinnelige innlegg, ettersom du faktisk ba om det (dog, ikke veldig pent). Men, så tok jeg en titt på "kilden" din. Jeg antar at du ikke har lest den selv, da ingressen er "Brigitte Gabriel claims the 15-25 percent of the world's Muslims are plotting attacks in the West. Why that number is inaccurate."

La oss anta at den egentlige kilden din er Birgitte Gabriel. Her har du allerede valgt å fokusere på det mest ekstreme tallet i et allerede oppfinnsomt anslag. Kilden til Gabriel er, i følge din egen link, "all intelligence services around the world". Imponerende, men noe vagt, synes du ikke?

Så, hvordan var det du sa det? Å ja, vi prøver på nytt, gjør vi ikke?

Da gjør vi det :)

Jeg mener nå det ikke er ekstremt å be 5 ganger om dagen, men det er radikalt. Så det opprinnelige poenget mitt koker litt bort sånn sett. 

Jeg gadd ikke å sette meg så mye inn i den artikkelen heller, fordi jeg bare tok det første jeg fant når jeg søkte. Traff ikke helt der desverre. Men, man kan linke til det man vil, så det blir en evig ond sirkel for begge sider uansett.

Men, hva mener du om mine påstander om straff som f.eks å stenge moskeer, eller å la ting begynne å få konsekvenser? Det er egentlig det jeg er interessert i å diskutere, for som sagt(hvis vi ser bort i fra mitt ubrukelige forrige innlegg), så er det ikke lett å finne de "slemme" muslimene blandt de snille(ref. ingeniørutdannet terrorist)

Og hvordan får man da løst problemet? Det er jo ikke akkurat mye forebygging i muslimske miljøer.

Beklager for krass tone. Jeg er litt fired up av de siste dagers hendelser, så tar på meg skyld i at jeg kan være litt ensporet.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Ingen fare, jeg er ikke alltid like høflig selv.

Jeg mener at ekstrem islam (og da mener jeg ekstrem som i de som er villig til å drepe for saken sin, og til nød de som aktiv støtter slikt - enkelte profilerte medlemmer av Profetens Ummah, f. eks) er et forsvinnende lite problem. Med det mener jeg ikke å si at det ikke er et problem, for det er det åpenbart. Jeg mener at i forhold til de flere hundre tusen innvandrere vi har i landet er de nærmest ikke-eksisterende. Derfor mener jeg at ting som å stenge moskeer vil være et fryktelig sterkt inngrep mot nesten utelukkende uskyldige mennesker, og det er ikke noe jeg vil være bekjent med.

Jeg er usikker på hva du mener med 'å la ting begynne å få konsekvenser'. Det er flere mennesker som nå blir stilt for retten, ikke bare for å krige sammen med terrororganisasjoner, men for å støtte de som gjør det. Det er ganske tydelige konsekvenser slik jeg ser det. Jeg vet ikke hva vi kan eller bør gjøre, rettslig sett, enn å straffe de som faktisk gjør noe. Hva forebygging gjelder er noe annet, men det er ikke mitt område. Jeg kan si så mye at vi helt sikkert kan gjøre det bedre, men jeg vet ikke hvordan. Og så kan jeg gjenta at det gjelder en veldig liten minoritet, de fleste innvandrere jeg kjenner er mer opptatt av norsk kultur enn det jeg er. Men det sier kanskje mer om meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tunisia har jo f.eks stengt moskeer de ikke har kontroll på. Men, her i Norge har vi vel kontroll på alle, av de få som fins. Litt forskjell på Norge og Tunisia sånn sett. Så det var bare en konsekvens jeg kom på i farta etter å ha lest en artikkel. En annen konsekvens som allerede er igangssatt er at man har kansellert utreiser til Tunisia. Men, i og med at terror skjer på forskjellige steder, så blir det dumt å straffe et og et land pr. terrorhandling. Skal man ikke dra til Frankrike heller fordi det har skjedd flere ting der i det siste. Så det er kinkig akkurat det der.

Jeg mener jo at ekstremistene ikke blir til i Norge. Eller det er ingen forutsetning at de skal bli ekstremister av å bli født og oppvokst i Norge, vi er jo et veldig fredelig land. Så de som eventuelt blir ekstreme blir det pga større organisasjoner som herjer i fedrelandene og kulturen der de er fra som foreldre eventuelt har dratt med seg osv.

En konsekvens av diverse handlinger da vil være at vi må forhindre organisasjoner som IS å spre seg. Det har vi jo ikke klart, og det kommer stadig nye medlemmer fra vesten, også Norge. Jeg vet ikke hvordan det er på det humane og taktisk smarte å starte krig mot disse sånn uten videre, men det er jo ikke noe mer inhumant enn de driver med der uansett. 

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Da gjør vi det :)

Jeg mener nå det ikke er ekstremt å be 5 ganger om dagen, men det er radikalt. Så det opprinnelige poenget mitt koker litt bort sånn sett. 

Jeg gadd ikke å sette meg så mye inn i den artikkelen heller, fordi jeg bare tok det første jeg fant når jeg søkte.

Dette er jo absolutt lavmål diskusjonetisk sett. Dersom man skal komme med en påstand, hjelper det ikke bare å google det og poste noe uten å lese det selv engang. Håper virkelig du innser dette selv, når du blir ferska på det. Du overlater faktisk til andre jobben med å verifisere dine egne påstander, som du ikke engang kan være sikker på, siden du i praksis ikke har noe kilde på dem. Dersom du ikke har tid eller ork til å faktisk lese det du poster, så kan du gjerne la være. Det du egentlig viser med denne atferden er at du ikke gidder bruke tid selv, men gjerne stjeler av andres tid allikevel.

Traff ikke helt der desverre. Men, man kan linke til det man vil, så det blir en evig ond sirkel for begge sider uansett.

Utsagnet ditt medfører riktighet kun dersom man ser på sannhet som noe løsrevet fra virkeligheten. I den grad man regner med at vi kan vite noe sant om virkeligheten, så er kildebruk en god måte – og kanskje den eneste – å få siviliserte debatter på.

Edit: Litt oppbygd frustrasjon her over denne type atferd, du er desverre langt fra den eneste som holder på slik her inne. Du har i alle fall baller til å innrømme det i ettertid, det er desverre heller ikke noen selvfølge.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Vi har jo Sanchez Hammmer, som er oppvokst i Norge, i tillegg til et par konvertitter, så noen er det.

Angående IS er de ikke akkurat på en oppadgående kurve, så det er da noe. Man kan si mye om USA, men det er ingen som er bedre til å treffe folk og ting fra luften.

Lenke til kommentar

Utdanning og kunnskap hjelper ikke med å bekjempe Islam. Islam vil alltid være Islam uansett hvor mye kunnskap og opplysning vedkommende vil få.

Kunnskap og utdanning er løsningen til å bekjempe fattigdom: Dette er nå bevist feil. Se på Hellas, Frankrike, Italia og Spania

Kunnskap, utdanning, opplysning og frihet er løsningen til å bekjempe Islam: Dette er nå bevist feil

Integrering må til for å bekjempe Islam: Feil, feil, feil!

Krig er løsningen: Feil, feil, feil

Utryddelse?: Vet ikke

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Utdanning og kunnskap hjelper ikke med å bekjempe Islam. Islam vil alltid være Islam uansett hvor mye kunnskap og opplysning vedkommende vil få.

Kunnskap og utdanning er løsningen til å bekjempe fattigdom: Dette er nå bevist feil. Se på Hellas, Frankrike, Italia og Spania

Kunnskap, utdanning, opplysning og frihet er løsningen til å bekjempe Islam: Dette er nå bevist feil

Integrering må til for å bekjempe Islam: Feil, feil, feil!

Krig er løsningen: Feil, feil, feil

Utryddelse?: Vet ikke

Kunnskap og utdanning gir da ingen garantier, men det har preventiv effekt i forhold til religion og fattigdom.

Ja, en total utryddelse av menneskeheten vil gjøre slutt på menneskelig fattigdom og krig. Det sier seg selv. Bedre forslag?

Lenke til kommentar

Kunnskap og utdanning gir da ingen garantier, men det har preventiv effekt i forhold til religion og fattigdom.

Ja, en total utryddelse av menneskeheten vil gjøre slutt på menneskelig fattigdom og krig. Det sier seg selv. Bedre forslag?

Forebygging ved bruk av kunnskap og utdanning hjelper ikke! Disse såkalte terroristene har veldig høy utdannelse og er veldig intelligente mennesker.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tunisia/naboer-om-tunisia-terroristen-han-var-en-vanlig-student/a/23478891/

Lenke til kommentar

Forebygging ved bruk av kunnskap og utdanning hjelper ikke! Disse såkalte terroristene har veldig høy utdannelse og er veldig intelligente mennesker.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tunisia/naboer-om-tunisia-terroristen-han-var-en-vanlig-student/a/23478891/

Jeg er klar over dette. Jeg snakker om dette i samfunnsmessig skala. Kunnskap, utdanning og velstand har en preventiv effekt på religiøsitet. Det at du kan dra frem enkelttilfeller av terrorister som er velutdannede og velstående refuterer ikke det faktum. Hvis man skulle brukt din logikk så kan man likegodt gi opp kampen, for så lenge det fins folk vil det finnes konflikt og potensielt voldelig konflikt.

Lenke til kommentar

Vi har jo Sanchez Hammmer, som er oppvokst i Norge, i tillegg til et par konvertitter, så noen er det.

Angående IS er de ikke akkurat på en oppadgående kurve, så det er da noe. Man kan si mye om USA, men det er ingen som er bedre til å treffe folk og ting fra luften.

Men hvordan har de kommet så langt? Og hvorfor kommer alle disse store gruppene så langt før vi hindrer dem? Det er jo snakk om brudd på menneskerettighetslover hver gang, og det skjer ikke så mye før det er ute av kontroll.

Ang. utdanning og terrorister, så trur jeg ikke en ingeniørutdanning bidrar så mye i at man får mindre radikalt syn på ting. Det kan jo hende han ville bli ingeniør for å finne ut av teknikk for å lage våpenutstyr og diverse for den saks skyld.

Men, utdanning i form av opplysning og generell lærdom mener jeg kan være forebyggende. Jo mer man vet, jo mer kan man ha et objektivt syn på ting. (Så jeg burde kanskje lære mer om muslimer og midtøsten :tease: ) Men, jeg trur kampanjene til disse organisasjonene spiller på troen, og i troen er det stor variasjon. Som vi også har sett i kristendommen.

Revolusjon i islam blandt de radikale er nok det som trengs.

Som sagt, så traff jeg ikke helt på linkingen, men det var mest for å bevise at det ikke var vanskelig å finne bevis for min påstand. Altså, jeg søkte på spørsmålet, og så fant jeg tallene man leter etter. Sånn kan man gjøre på store deler av nettet i enhver diskusjon, har spesielt sett det fra en viss person med en ugle som avatar blandt annet.(og nå var jeg ikke noe bedre enn han...) Men, jeg har en tendens til å være litt for kjapp til å fatte en konklusjon når det gjelder politikk. Spesielt nå som jeg er litt rusten på diskusjoner, og heller ikke særlig oppdatert annet enn at jeg er frustrert over situasjonen på fredag og brøt tausheten. Dette er nå ryddet opp i fra min side.

Så vi var på en måte ferdig med det, og jeg har ikke sett du har kommet med noe særlig konstruktivt de siste to sidene du heller annet enn å pirke på dette. Så vi er vel ikke perfekte noen av oss?
Lenke til kommentar

Jeg tror grunnen til at Avien, og jeg, er litt hissige på avtrekkeren er at det er en del grums på dette forumet. De har visse fellestrekk, blant dem et spesielt forhold til kilder. Disse finner et eller annet de kan bruke for å støtte sin sak, og utnytter det fullt ut. Jeg regner med at de vet hva de driver med, og det er slitsomt samt irriterende å gang etter gang drive folkeopplysning slik at de ikke lurer folk som eventuelt følger tråden.

Når du går på en slik feil som i sted så er det kjapt gjort å plassere deg i samme gruppe, riktig eller ei, og da er lunten relativt kort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er klar over dette. Jeg snakker om dette i samfunnsmessig skala. Kunnskap, utdanning og velstand har en preventiv effekt på religiøsitet. Det at du kan dra frem enkelttilfeller av terrorister som er velutdannede og velstående refuterer ikke det faktum. Hvis man skulle brukt din logikk så kan man likegodt gi opp kampen, for så lenge det fins folk vil det finnes konflikt og potensielt voldelig konflikt.

Enkelt tilfelle er det ikke. 90% av soldatene til den Islamske Stat kommer fra Europa. De er veldig intelligente mennesker som studerte på universitet eller har fullført utdanningen sin i Europeiske land. Også produksjonsvideone til den islamske stat har veldig god produksjonsverdi. Islamske stat er ikke amatører. De er smarte intelligente mennesker med høy kunnskap.

Mens man fortsatt er inne på temaet Islam. I USA er den iIslamske Stat mer akseptert enn Amerikansk kultur og historie. Har lov til å si nei til Amerikansk kultur, men ikke lov å si nei til Islam.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Og grunnen til at de får bra fotfeste der de holder på er fordi dette er områder med lav utdanning og lav velferd, og mye på grunn av dette ikke har noe fungerende samfunn å snakke om. Mener du virkelig at det ikke er noe vits i å satse på opplysning og utdanning? Det er, etter min mening, nøkkelen til å løse problemet på mange måter. Militær makt må jo selvfølgelig brukes av nødvendighet når det trengs, men det er ikke det som løser problemet. Med mindre du er seriøs i dine utryddingsindisier. Dersom du er det må du nok slenge med resten av menneskeheten også, for radikale tanker kommer nok alltid til å være med oss. Bekjempelsen av ekstreme og radikale holdninger er en konstant affære, og noe som man må gjøre på nettopp det planet: endre holdninger. Det får man ikke til ved å skyte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og grunnen til at de får bra fotfeste der de holder på er fordi dette er områder med lav utdanning og lav velferd, og mye på grunn av dette ikke har noe fungerende samfunn å snakke om. Mener du virkelig at det ikke er noe vits i å satse på opplysning og utdanning? Det er, etter min mening, nøkkelen til å løse problemet på mange måter. Militær makt må jo selvfølgelig brukes av nødvendighet når det trengs, men det er ikke det som løser problemet. Med mindre du er seriøs i dine utryddingsindisier. Dersom du er det må du nok slenge med resten av menneskeheten også, for radikale tanker kommer nok alltid til å være med oss. Bekjempelsen av ekstreme og radikale holdninger er en konstant affære, og noe som man må gjøre på nettopp det planet: endre holdninger. Det får man ikke til ved å skyte.

Hvordan er dette løsningen? Når krigerne kommer fra land med utdanning og velferd?

Kunnskap og opplysning er bare en faktor til å forebygge. Det er ikke en løsning til å løse problemer. 

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Hvordan er dette løsningen? Når krigerne kommer fra land med utdanning og velferd?

Kunnskap og opplysning er bare en faktor til å forebygge. Det er ikke en løsning til å løse problemer. 

Det er i hvert fall den beste måten jeg kan tenke på til å permanent bekjempe problemet. Dersom du har en bedre løsning står du fritt til å meddele den.

Lenke til kommentar

Det er i hvert fall den beste måten jeg kan tenke på til å permanent bekjempe problemet. Dersom du har en bedre løsning står du fritt til å meddele den.

Multikulturalisme fungerer ikke i lengden! Krig oppstår fordi mennesker er forskjellige :)

Det er bare snakk om tid...... Krigen kommer til Norge en dag. Bare ikke vet når :dribble:

http://www.nrk.no/video/PS*88260

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Multikulturalisme fungerer ikke i lengden! Krig oppstår fordi mennesker er forskjellige :)

Det er bare snakk om tid...... Krigen kommer til Norge en dag. Bare ikke vet når :dribble:

http://www.nrk.no/video/PS*88260

Igjen uten noen konstruktive forslag ja. Du minner litt om en radikal ekstremist i grunn, da det nesten virker på deg som eneste løsning er å eliminere alle meningsmotstandere, først da blir det fred. Det er forsåvidt sant det, men da har du jobben foran deg. Skal du eliminere alle som er forskjellig fra deg kan du ikke stoppe før du er alene igjen på kloden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Europa/Svakhet = undevurdere andre mennesker, arrogant, naive, løgnere

Nato/Svakhet = undevurdere sine motstandere, arrogant, løgnere

USA/Svakhet = undevurdere andre nasjoner, arrogant, løgnere

Rioter = Fjell, Mopi, Pai, Jauboi, Jorin, FreedomAsia, TopGun11 og Ritu.

Din svakhet er at du ikke klarer å se verden i nyanser, alt må være svart-hvitt for deg.

Jeg bumper for evnt nye lesere

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...