Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Europa/Svakhet = undevurdere andre mennesker, arrogant, naive, løgnere

Nato/Svakhet = undevurdere sine motstandere, arrogant, løgnere

USA/Svakhet = undevurdere andre nasjoner, arrogant, løgnere

La meg gi deg et eksempel! NAV ble opprettet slik at politikere kunne drive foretninger med arbeidsløse mennesker.

NAV betaler over flere hundre millioner i året til Reaktorskolen.

Vår kunde er NAV. På oppdrag fra NAV tilbyr vi jobbklubber, fagkurs med jobbsøk og individuelle programmer. Vi har siden oppstarten gjennomført kurs for ca 70.000 deltakere. Dette har gitt oss en unik kompetanse på gjennomføring av ulike kurskonsepter hvor målet er å få deltakerne ut i jobb.  http://www.reaktorskolen.no/om-oss

Denne foretning ble startet av en veldig rik person og var politiker i Stortinget.

Anthon B Nilsen, som var både forretningsmann, forfatter og stortingsmann, la også vekt på at alle forretningene han engasjerte seg i, skulle utvikles og drives på en redelig og ordentlig måte.

http://www.abn.no/index.php/no/om-oss

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- snip -

Feil tråd?

Uansett, det virker som at det smeller både her og der idag, Tunisia, Kuwait, Frankrike... Svina er på hugget og det vil de være så lenge vi tillater dem å være det. Dags å våkne nå og gå militært til verks helt til de alle er fjernet ifra Syria og omegn. Når de ikke har den islamske stat å støtte seg på i midtøsten lenger vil vi nok se at  rekrutteringen til den onde sekten vil dale også blir det mer å plukke opp alle de som faller utenfor her i vesten før de for satt til verks mere galskap. Nå har verdensamfunnet tillatt dette lenge nok og vi må renske opp i alle Islamistiske miljøer. Vi må også få på plass ett lovverk hvor selverklærte Islamister kan bli satt midlertidig i fengsel ved mistanke om terror uten noen rettsak i forkant for å beskytte uskyldige.

Dette har de lagt opp til selv og får mene akkurat hva de vil om de virkemidlene de gjør oss nødt til å sette inn, alt skal og må skje på våre premisser i denne konflikten framover. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

- snip -

Feil tråd?

Uansett, det virker som at det smeller både her og der idag, Tunisia, Kuwait, Frankrike... Svina er på hugget og det vil de være så lenge vi tillater dem å være det. Dags å våkne nå og gå militært til verks helt til de alle er fjernet ifra Syria og omegn. Når de ikke har den islamske stat å støtte seg på i midtøsten lenger vil vi nok se at  rekrutteringen til den onde sekten vil dale også blir det mer å plukke opp alle de som faller utenfor her i vesten før de for satt til verks mere galskap. Nå har verdensamfunnet tillatt dette lenge nok og vi må renske opp i alle Islamistiske miljøer. Vi må også få på plass ett lovverk hvor selverklærte Islamister kan bli satt midlertidig i fengsel ved mistanke om terror uten noen rettsak i forkant for å beskytte uskyldige.

Dette har de lagt opp til selv og får mene akkurat hva de vil om de virkemidlene de gjør oss nødt til å sette inn, alt skal og må skje på våre premisser i denne konflikten framover. 

Hvor lenge skal USA og Europa krige i midtøsten?? USA og Europa er ikke stand til å utkjempe langvarige kriger. USA og Europa taper når krigen blir langvarig. Bortkastet penger og oppnår ingenting.

USA tapte krigen mot Nord-Vietnam fordi krigen ble langvarig.

USA tapte krigen mot Nord-Korea fordi krigen ble langvarig.

USA vant krigen mot Japan på grunn av atombomben, men hva hvis de kriget på tradisjonelt vis. Krigen mot Japan kunne vært langvarig også.

Langvarig krig = USA og Europa taper. Løsningen din er å fjerne ISIS. Hva med Al Qaida, Taliban, Houthi, Al Nusra og alle de andre som kriger der nede da? Nato klarer ikke engang å drepe Al Qaida og Taliban. Hvordan skal de drepe ISIS?

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

- snip -

Feil tråd?

Hvor lenge skal USA og Europa krige i midtøsten?? USA og Europa er ikke stand til å utkjempe langvarige kriger. USA og Europa taper når krigen blir langvarig. Bortkastet penger og oppnår ingenting.

USA tapte krigen mot Nord-Vietnam fordi krigen ble langvarig.

USA tapte krigen mot Nord-Korea fordi krigen ble langvarig.

USA vant krigen mot Japan på grunn av atombomben, men hva hvis de kriget på tradisjonelt vis. Krigen mot Japan kunne vært langvarig også.

Langvarig krig = USA og Europa taper. Løsningen din er å fjerne ISIS. Hva med Al Qaida, Taliban, Houthi, Al Nusra og alle de andre som kriger der nede da? Nato klarer ikke engang å drepe Al Qaida og Taliban. Hvordan skal de drepe ISIS?

Problemet er at det er halvhjerta. Så fort vi får inn bakkestyrker så går det bare dager eller uker, sist så sto Amerikanerne i hagen til Osama Bin Laden og putta en kule mellom øya på ham uten de helt store problemer, så her står det kun på vilja.

Man oppnår ingenting om man ikke legger innsats og ressurser i det, noe som kommer helt tydelig fram i denne konflikten.

Lenke til kommentar

Terrorangrep i fredens religions navn i kuwait, somalia, frankrike og tunisia på samme dag ja. Og disse folka hyler AP etter å få flere av i norge.

For en fremtid vi har i vente.

Nei det er offrene for disse AP (m fler) ønsker å skjerme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at det er halvhjerta. Så fort vi får inn bakkestyrker så går det bare dager eller uker, sist så sto Amerikanerne i hagen til Osama Bin Laden og putta en kule mellom øya på ham uten de helt store problemer, så her står det kun på vilja.

Man oppnår ingenting om man ikke legger innsats og ressurser i det, noe som kommer helt tydelig fram i denne konflikten.

Da får du vel reise ned dit og krige selv da! Europeiske og Amerianske soldater har ofret nok av soldat liv i midtøsten.

Er du en mann så får du utkjempe krigen selv. Ikke fortelle at andre skal utkjempe for deg. 4 angrep på samme dag.

Folk i Europa og USA sliter med høy arbeidsledighet. Det er på tide at de fokuserer på folket. Istedenfor å bruke mer penger og soldat liv på krig i midtøsten som ikke gir resultater.

**Bilbombe i Somalia

Terrorgruppen al-Shabab sier de har tatt kontroll over basen tilhørende Det afrikanske union-militæret, sør i Somalia.

Status: 30 drept

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet?tab=1#!verbatimId=558d4cee5152f7757a094e97

Lenke til kommentar

Da får du vel reise ned dit og krige selv da! Europeiske og Amerianske soldater har ofret nok av soldat liv i midtøsten.

Er du en mann så får du utkjempe krigen selv. Ikke fortelle at andre skal utkjempe for deg. 4 angrep på samme dag.

Folk i Europa og USA sliter med høy arbeidsledighet. Det er på tide at de fokuserer på folket. Istedenfor å bruke mer penger og soldat liv på krig i midtøsten som ikke gir resultater.

**Bilbombe i Somalia

Terrorgruppen al-Shabab sier de har tatt kontroll over basen tilhørende Det afrikanske union-militæret, sør i Somalia.

Status: 30 drept

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet?tab=1#!verbatimId=558d4cee5152f7757a094e97

Selv om du setter helt usakelige premisser så kan jeg meddele at jeg ikke hadde blunket om jeg hadde fått en innkalling i posten ifra forsvaret om å dra ned for å hjelpe til med å fjerne IS nei.

Ditt forslag er altså å ikke gjøre noe? la det skure å gå og la terror organisasjonen vokse i takt med passiviteten vår? stå å se på at overgrep og volden fortsetter å ramme uskyldige moderate og sekulære? Man skal ikke så indelig vel svelge ned det som ikke nødvendigvis rammer en selv.. Selv om det bare er ett tidspørsmål før vi blir rammet her i Norge om vi lar dette utvikle seg. Skulle tro at du med dine tidvis uhyre brutale slutninger om muslimer følte at noe burde gjøres, men nei?

Lenke til kommentar

På tide folk får opp augene for den åndskamp som er rundt oss, men som vi i vårt daglege strev er blinde for. Islam er ein religion skapt av Satan. Gal 1:8 - "Men om vi sjølve, ja, om ein engel frå himmelen skulle forkynna dykk eit anna evangelium enn det vi har forkynt, så skal han vera forbanna!" Slik kan vi forklare Muhammed sine opplevingar med engelen Gabriel. Det er djevelskap, og forvrenging av den glade bodskapen - at Jesus er død og oppstanden for alle verdsens synder. Islam seier at å kysse og kjæle ein svart stein i Mekka gir forlating for synder, at den einaste sikre veg til frelse er å døy som martyr. Alt dette er blasfemi! Tider kjem med større forfølgjing og meir halshogging. Op 20:4b - "Og eg såg sjelene til dei som hadde vorte halshogne fordi dei hadde halde fast på Jesu vitnemål og på Guds ord, og alle som ikkje hadde tilbede dyret eller biletet av det og ikkje teke merket på panna eller handa. Dei vart levande att og rådde saman med Kristus i tusen år."

Må innrømme at det har slått meg også. Det utvikler seg jo veldig etter oppskriften om de siste tider i Bibelen. 

Lenke til kommentar

På tide folk får opp augene for den åndskamp som er rundt oss, men som vi i vårt daglege strev er blinde for. Islam er ein religion skapt av Satan. Gal 1:8 - "Men om vi sjølve, ja, om ein engel frå himmelen skulle forkynna dykk eit anna evangelium enn det vi har forkynt, så skal han vera forbanna!" Slik kan vi forklare Muhammed sine opplevingar med engelen Gabriel. Det er djevelskap, og forvrenging av den glade bodskapen - at Jesus er død og oppstanden for alle verdsens synder. Islam seier at å kysse og kjæle ein svart stein i Mekka gir forlating for synder, at den einaste sikre veg til frelse er å døy som martyr. Alt dette er blasfemi! Tider kjem med større forfølgjing og meir halshogging. Op 20:4b - "Og eg såg sjelene til dei som hadde vorte halshogne fordi dei hadde halde fast på Jesu vitnemål og på Guds ord, og alle som ikkje hadde tilbede dyret eller biletet av det og ikkje teke merket på panna eller handa. Dei vart levande att og rådde saman med Kristus i tusen år."

Må innrømme at det har slått meg også. Det utvikler seg jo veldig etter oppskriften om de siste tider i Bibelen. 

Skivebom. Dette her er hjernevaskede mennesker som utøver denne galskap vi ser, på lik linje med Mr Paravel. Begge parter påstår at de har rett, begge to har feil og begge disse ekstremer må fjernes om freden skal senke seg og sekulære moralnormer skal bli gjeldende. Religion er roten til alt ondt, det kommer bare ekstra tydelig fram med Islamister men når alt kommer til alt er det bare ett tidspørsmål før andre religiøse grupperinger kan begynne med det samme. Alle mennsker som ikke innser løgnen er potensielt farlige for samfunnet vårt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om du setter helt usakelige premisser så kan jeg meddele at jeg ikke hadde blunket om jeg hadde fått en innkalling i posten ifra forsvaret om å dra ned for å hjelpe til med å fjerne IS nei.

Ditt forslag er altså å ikke gjøre noe? la det skure å gå og la terror organisasjonen vokse i takt med passiviteten vår? stå å se på at overgrep og volden fortsetter å ramme uskyldige moderate og sekulære? Man skal ikke så indelig vel svelge ned det som ikke nødvendigvis rammer en selv.. Selv om det bare er ett tidspørsmål før vi blir rammet her i Norge om vi lar dette utvikle seg. Skulle tro at du med dine tidvis uhyre brutale slutninger om muslimer følte at noe burde gjøres, men nei?

Da anbefaler jeg at du reiser ned dit. Så fort som mulig og verver deg inn i den kurdiske armeen. Norske soldater skal dø for Norge. De skal ikke ofre sitt liv for et arabisk sharia land som de har ingen tilknytning til. Synes Europeiske soldater ofret nok av sine landsmenn. Nå får disse araberne ordne opp selv med den Islam ideologien de har spredt gjennom tider i midtøsten.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Europa/Svakhet = undevurdere andre mennesker, arrogant, naive, løgnere

Nato/Svakhet = undevurdere sine motstandere, arrogant, løgnere

USA/Svakhet = undevurdere andre nasjoner, arrogant, løgnere

Rioter = Fjell, Mopi, Pai, Jauboi, Jorin, FreedomAsia, TopGun11 og Ritu.

Din svakhet er at du ikke klarer å se verden i nyanser, alt må være svart-hvitt for deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Terrorangrep i fredens religions navn i kuwait, somalia, frankrike og tunisia på samme dag ja. Og disse folka hyler AP etter å få flere av i norge.

For en fremtid vi har i vente.

Nei det er offrene for disse AP (m fler) ønsker å skjerme.

Så hvor mange ofre mener du vi skal ta inn? Vi har jo ikke plass til alle som har det litt ille her i verden. Hvis vi tar inn en haug av folk, så løser det jo ikke roten til problemet. Jeg føler sosialistene er veldig skinnhellige når de skal ta inn 10k folk, fordi det er et problem der de bor. Hva med resten av flyktningene rundt omkring? Hvorfor ikke bistå landene i kampen mot forskjellig elendighet, så kan det hende vi kan klare å få løst en del ting. Og har du ikke sett at flere av de "stakkars ofrene" som er tatt inn i Norge fra krigsrammede strøk, drar tilbake for å kjempe hellig krig?

Og ikke kom med at "de fleste" muslimer er snille, for det anslås at det er ca 250 mill muslimer som enten er ekstreme, eller støtter de ekstreme. Det vil si hver fjerde muslim. Hvordan i helsike skal man klare å luke ut de? De sa jo at gjerningsmannen i Tunisia snart var ferdig med ingeniørutdanning og sånt. Hvordan i svarte skal man klare å finne ut av hvem som er ekstrem eller ikke? 

Det sies at islam trenger en revolusjon, men det trenger jaggu vesten og på dette området. Usa kan begynne med å få en ny president, ikke Clinton. Noen konsekvenser må ting få, og ja, det er nødt til å gå utover alle før en forbedring kan ta plass.

Det vi kan begynne med er å la vær å dra til noen av disse stedene utenfor europa. De bør få merke at vesten ikke støtter dette, og at det må ryddes opp i egne rekker. Frankrike er det ikke så lett å gjøre noe med, men det skjer nok mer og mer der snart. Høyreekstreme får mer og mer oppslutning rundt omkring, og dette er det en grunn til. 

Muslimer sier også at de ikke kan bosette seg i de vantros land, så vi "vantro" kan jo begynne med å stenge moskeene som svar på disse handlingene. Det bør være et kraftig signal for at fredens religion skal skjønne at de faktisk har en jobb å gjøre. Hvis de svarer med hat pga dette(som mange av dere kommer til å si at mine forslag vil skape), så er det jo ingen tvil om at muslimer er noe av det siste vi bør ha mer av her. Åpenhet har ihvertfall ikke fungert hittil, så jeg kan ikke se for meg at det fungerer med mer åpenhet, nå er det på tide å ta grep.

Lenke til kommentar

Skivebom. Dette her er hjernevaskede mennesker som utøver denne galskap vi ser, på lik linje med Mr Paravel. Begge parter påstår at de har rett, begge to har feil og begge disse ekstremer må fjernes om freden skal senke seg og sekulære moralnormer skal bli gjeldende. Religion er roten til alt ondt, det kommer bare ekstra tydelig fram med Islamister men når alt kommer til alt er det bare ett tidspørsmål før andre religiøse grupperinger kan begynne med det samme. Alle mennsker som ikke innser løgnen er potensielt farlige for samfunnet vårt.

Tenkjer du her på dei "sekulære moralnormer" i land som Sovjetunionen, Kina, Kambodsja, Vietnam etc? Eit gudlaust samfunn er såvisst ikkje eit uprøvd fenomen, og gong på gong viser det seg at prosjektet fører til vonløyse, rotløyse, verdiløyse. Det er først når evangeliet får lyse inn i hjarterota at den sanne freden senker seg, og når dette får prege samfunnet får vi nestekjærleik, åpenhet og sunne moralske verdiar.

Du får det til å høyrest ut som om bibeltru kristendom og korantru islam er like skadelege for samfunnet. Isåfall har du forstått veldig lite av kven Jesus er og kva han står for. Bibeltru kristne ønskjer å verte meir lik Jesus og bere meir av åndens frukter. Gal 5:22f - "Men Andens frukt er kjærleik, glede, fred, langmod, mildskap, godleik, truskap, spaklynde og sjølvtøyming." Dette treng vi sanneleg meir av! Ein dag skal Jesus ta over verda, og vi vil få harmoniske tilstandar i tusen år. Jes 65:25 - "Ulv og lam skal beita saman, og løva skal eta halm som oksen, men ormen skal ha mold til mat. Ingen skal gjera vondt eller ugagn på heile mitt heilage fjell, seier Herren." Jes 2:4 - "Han skal døma mellom folkeslaga, skifta rett for mange folk. Då skal dei smida sverda sine om til plogjern og spyda sine til vingardsknivar. Folk skal ikkje meir lyfta sverd mot folk og ikkje lenger læra å føra krig."

Samanlikn desse framtidstilstandane med verda idag. Kva er skilnaden? Er Guds vegar like vonde som islam, gudløyse og annan djevelskap? Skilnaden er at Satan skal bindast i tusen år, slik at han ikkje kan gjere skade. Op 20:1-3 - "Eg såg ein engel stiga ned frå himmelen; i handa hadde han nykelen til avgrunnen og ei stor lekkje. Han greip draken, den gamle ormen, som er djevelen og Satan, og batt han for tusen år. Han kasta han i avgrunnen, låste att og sette segl over, så han ikkje lenger skulle forføra folka, ikkje før det hadde gått tusen år." Spørsmålet er så - kva side ønskjer du å vere på når kampen mellom det gode og det vonde snart når sitt klimaks?

Lenke til kommentar

[...]

Hva innebærer det å være ekstrem, hva vil det si å støtte de ekstreme og hvor har du tallene dine fra?
Her er første linken jeg fant når jeg søkte "how many extreme muslims are there in the world"

http://www.csmonitor.com/World/Security-Watch/terrorism-security/2015/0113/How-many-Muslim-extremists-are-there-Just-the-facts-please

Jeg kan sikkert linke til hvor jeg har tallene mine fra til du blir gul og blå.

Når det gjelder ekstrem, så håper jeg du skjønner det.

Men jeg trur ikke du er så dum, jeg trur bare du gjør som de fleste og gjør deg dum for å se om det er noe substans i det vi sier. Og for å teste oss litt på hva vi legger i de og de ordene.

Jeg tenker annerledes. Jeg skal ikke være nødt til å gi deg linker. Det er jo eventuelt du som må motbevise mine påstander, og så fort du gjør det, så har vi en diskusjon. Da kan jeg komme med mine kilder. Hvis kun den ene parten må vise til kilder fordi den andre ikke tror på det, så er det ikke en diskusjon.

Så nå har jeg gitt deg en forklaring her og i posten min over, og så ser vi bort ifra din post som ikke bidrar noe til en diskusjon, så prøver du på nytt.

F.eks kan du si at det er forskjell på ekstreme og radikale muslimer, ergo det er forskjell på de som utøver vold mot andre grupper, og de som "bare" gjør 100% som koranen sier.

Jeg trur du innerst inne vet hvordan det bør være, men du tok letteste utvei. Og du traff på han som er lei av sånne debattanter. Sorry :p

Btw, hvis det var alt du klarte å svare på innlegget mitt, så viser jo det at du ikke helt har noen klare motsvar til det meste jeg sa. Om du er uenig da?

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

[...]

Hva innebærer det å være ekstrem, hva vil det si å støtte de ekstreme og hvor har du tallene dine fra?
Her er første linken jeg fant når jeg søkte "how many extreme muslims are there in the world"

http://www.csmonitor.com/World/Security-Watch/terrorism-security/2015/0113/How-many-Muslim-extremists-are-there-Just-the-facts-please

(1:) Når det gjelder ekstrem, så håper jeg du skjønner det.

Men jeg trur ikke du er så dum, jeg trur bare du gjør som de fleste og gjør deg dum for å se om det er noe substans i det vi sier. Og for å teste oss litt på hva vi legger i de og de ordene.

Jeg tenker annerledes. Jeg skal ikke være nødt til å gi deg linker. (2:) Det er jo eventuelt du som må motbevise mine påstander, og så fort du gjør det, så har vi en diskusjon. Da kan jeg komme med mine kilder. Hvis kun den ene parten må vise til kilder fordi den andre ikke tror på det, så er det ikke en diskusjon.

Så nå har jeg gitt deg en forklaring her og i posten min over, og så ser vi bort ifra din post som ikke bidrar noe til en diskusjon, så prøver du på nytt.

F.eks kan du si at det er forskjell på ekstreme og radikale muslimer, ergo (3:) det er forskjell på de som utøver vold mot andre grupper, og de som "bare" gjør 100% som koranen sier.

Jeg trur du innerst inne vet hvordan det bør være, men du tok letteste utvei. Og du traff på han som er lei av sånne debattanter. Sorry :p

Btw, hvis det var alt du klarte å svare på innlegget mitt, så viser jo det at du ikke helt har noen klare motsvar til det meste jeg sa. Om du er uenig da?

1: Det er ikke sikkert. Dersom du vil komme med konkrete tall på hvor stor andel av muslimer som er ekstreme så bør du ha en konkret definisjon å jobbe ut ifra.

2: Nei, dette blir helt feil. Ingen trenger å akseptere noen påstander du kommer med uten grunnlag. Dersom du vil virke seriøs tar du med grunnlaget du har bak påstanden, først deretter er det "krevd" at motdebattanten kommer med noe imot.

3: Hva om det å følge Koranen fører til vold? Er ekstrem muslim en voldelig en, en radikal muslim er uvoldelig men følger Koranen helt (noe som ikke lar seg gjøre for å være teknisk) og en moderat muslim er en som stort sett bare kaller seg muslim? Igjen tilbake til definisjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder ekstrem, så håper jeg du skjønner det.

Jeg tenker annerledes. Jeg skal ikke være nødt til å gi deg linker. Det er jo eventuelt du som må motbevise mine påstander, og så fort du gjør det, så har vi en diskusjon. Da kan jeg komme med mine kilder. Hvis kun den ene parten må vise til kilder fordi den andre ikke tror på det, så er det ikke en diskusjon.

F.eks kan du si at det er forskjell på ekstreme og radikale muslimer, ergo det er forskjell på de som utøver vold mot andre grupper, og de som "bare" gjør 100% som koranen sier.

Det var da et særdeles grettent svar. Å hevde at en fjerdedel av verdens muslimer er ekstreme er en ganske ekstrem påstand i seg selv, så jeg synes det er merkelig at du reagerer på at jeg ikke tar deg på ordet.

Grunnen til at jeg spurte hva du mener med ekstrem er ganske innlysende. Jeg visste jo ikke på det tidspunktet hvor du hadde tallene dine fra, og ekstrem kan bety alt fra en som ber fem ganger om dagen til en som bruker bombebelte.

Her hadde jeg tenkt til å gå grundigere inn på ditt opprinnelige innlegg, ettersom du faktisk ba om det (dog, ikke veldig pent). Men, så tok jeg en titt på "kilden" din. Jeg antar at du ikke har lest den selv, da ingressen er "Brigitte Gabriel claims the 15-25 percent of the world's Muslims are plotting attacks in the West. Why that number is inaccurate."

La oss anta at den egentlige kilden din er Birgitte Gabriel. Her har du allerede valgt å fokusere på det mest ekstreme tallet i et allerede oppfinnsomt anslag. Kilden til Gabriel er, i følge din egen link, "all intelligence services around the world". Imponerende, men noe vagt, synes du ikke?

Så, hvordan var det du sa det? Å ja, vi prøver på nytt, gjør vi ikke?

Endret av Sheasy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...