Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Idag ble en 18 åring pågrepet av politiet.

Tar ikke regjerningen serøs før de også stopper dem som reiser til Israel

Det er ikke politikerne som arresterer. Det er politiet som bryter grunnloven og domstolen som støtter dette. Med andre ord så gjør den dømmende makt noe alvorlig galt og noe de ikke har lov til. Stortinget har ingen makt over den dømmende makt i Norge. Hvis den dømmende makt tillater politiet til å se på videoene. Så har den dømmende makt brutt grunnloven.

Les saken: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/filmskaper-fratatt-upublisert-materiale-av-pst/a/23467592/

Storting [lovgivende makt] kan ikke stoppe domstolen [dømmende makt]. Det er opp til den dømmede makt å avgjøre saken og ikke den lovgivende makt.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det minner også mye om hvordan Norge ble kristnet av Olav. De fikk samme valg, konverter til kristendommen, flykt eller dø. 

Er det ikke herlig hvordan sterkt troende religiøse handler for å spre herrens ord?

Jeg er enig, de fleste religioner mangler kjærlighet, jo mer folk tror desto flere tragiske handlinger følger med. Så hvorfor følger så mange disse tragiske religionene?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Leste nettopp denne artikelen om hvordan Kristne hviskes vekk.

Og jeg tenkte det samme, likehetene med jødeutryddelsene. De begynner å merke og sortere på dem, og

så begynner utryddelsen.

Dette er samme ondskap krefter som var i Nazi. Dette må stoppes der det oppstår. De har ikke kjærlighet

dette er tragisk.

Enig at dette bare er nok en grunn til å intensivere den militære innsatsen mot IS, de eier ikke respekt for mennesker, kun for den falske guden sin.

Når det er sagt så er vi vel ikke langt unna å merke husene (evnt merke menneskene i media), som er IS sympatisører her i vesten, noe jeg stiller meg 100% bak. Så igjen blir alt relativt.

Lenke til kommentar

Ja alt er relativt. Også Kristningen av Norge, men vi bør skille på rundt år 1000 og ting som skjer i vår tid. Kristen har aldri vært helt sånn. Det er om mennesker som får ondskap og makt. Vi har en vanskelig jobb å gjøre.

Det er ikke grunn til å skille mellom det som skjedde rundt år 1000 og det som skjer i dag, når det er akkurat de samme tankene og grunnprinsippene som ligger bak. Dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg vil gjerne vite hva folk er mer opplyste om i dag!?

Jeg finner det meste av brukbar kunnskap fra til dels langt bak i historien, så hva er det jeg ikke ser?

Lenke til kommentar

Jeg finner det meste av brukbar kunnskap fra til dels langt bak i historien, så hva er det jeg ikke ser?

Er vel mest filosofiske spørsmål som man kan hente ifra antikken og liknende som enda kan stå sine prøvelser idag. Når det kommer til vitenskap derimot så er vel alt det man trodde for 1000 år siden forkastet. Alt ifra jordens bane rundt sola til hvor sykdom kommer ifra. Så om du støtter deg til 1000 år gammel vitenskap er vel tiden noe overmoden for en kunnskapsoppdatering :)

Jo nyere en forskningsrapport er, jo bedre stemmer den med den faktiske virkelighet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er vel mest filosofiske spørsmål som man kan hente ifra antikken og liknende som enda kan stå sine prøvelser idag. Når det kommer til vitenskap derimot så er vel alt det man trodde for 1000 år siden forkastet. Alt ifra jordens bane rundt sola til hvor sykdom kommer ifra. Så om du støtter deg til 1000 år gammel vitenskap er vel tiden noe overmoden for en kunnskapsoppdatering :)

Jo nyere en forskningsrapport er, jo bedre stemmer den med den faktiske virkelighet.

Men den viten du nevner her er ikke noe jeg for min del kan bruke for å løse problemet mitt nå, nemlig at jeg lider. Fint at jorden er rund, og kretser rundt solen, men det løser ingenting, skjønner?

Det er mye som er faktisk virkelig, men det stopper ikke oss fra å fortsatt oppføre oss som velutstyrte morderaper

Lenke til kommentar

Men den viten du nevner her er ikke noe jeg for min del kan bruke for å løse problemet mitt nå, nemlig at jeg lider. Fint at jorden er rund, og kretser rundt solen, men det løser ingenting, skjønner?

Det er mye som er faktisk virkelig, men det stopper ikke oss fra å fortsatt oppføre oss som velutstyrte morderaper

Nei det kan du si, men sånn sett så har vel også alle felt innen psykologi etc også evolvert/oppstått iløpet av denne tiden. Men nei, har ikke svaret på alt, ihvertfall ikke alt innenfor det som faktisk betyr noe, og ingenting er mer tydelig enn at mange av brikkene enda mangler når vi ser på verden rundt oss...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

IS inntar Kobani - igjen

Når skal verdensamfunnet få nok og ta ansvar egentlig? Å ikke gå inn militært med full styrke og få svina degradert til historiens skraphaug begynner å bli like kynisk som å ikke hjelpe flyktningene de masseproduserer. Hvem ved sine fulle fem kan stå på sidelinja å bare se på dette?

Når de nå faktisk for lov til å innta Kobani igjen etter Kurdernes tapre innsats ved å få frigjort byen er skammelig å se. Siden det er ikke sånn at dette ikke kunne vært hindret med bakkestyrker og en intensivert militær innsats, det går på vilje. Og det er ikke bare å skylde på nabolandenes sub-par innsats når vår egen er så fraværende.

Dags å våkne og innse alvoret nå etter ett år med herjinger og destruksjon av hele regionen kanske??

Imens så får vel IS bare fortsette å selge kvinner som slaver

Lenke til kommentar

As bombs start dropping in Syria and Iraq, the world is once again being asked to cower in fear of a shadowy terror group that most people hadn't heard of just a few months ago. But even the most cursory examination of ISIS's past, its connections, and the actors populating it reveal a very different story than the one we are being asked to believe in. Fake terrorists. Foreign backers. False flags. Meet the new boogeyman, same as the old boogeyman.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På tide folk får opp augene for den åndskamp som er rundt oss, men som vi i vårt daglege strev er blinde for. Islam er ein religion skapt av Satan. Gal 1:8 - "Men om vi sjølve, ja, om ein engel frå himmelen skulle forkynna dykk eit anna evangelium enn det vi har forkynt, så skal han vera forbanna!" Slik kan vi forklare Muhammed sine opplevingar med engelen Gabriel. Det er djevelskap, og forvrenging av den glade bodskapen - at Jesus er død og oppstanden for alle verdsens synder. Islam seier at å kysse og kjæle ein svart stein i Mekka gir forlating for synder, at den einaste sikre veg til frelse er å døy som martyr. Alt dette er blasfemi! Tider kjem med større forfølgjing og meir halshogging. Op 20:4b - "Og eg såg sjelene til dei som hadde vorte halshogne fordi dei hadde halde fast på Jesu vitnemål og på Guds ord, og alle som ikkje hadde tilbede dyret eller biletet av det og ikkje teke merket på panna eller handa. Dei vart levande att og rådde saman med Kristus i tusen år."

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...