Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

 

 

Håper foreldrene hennes er av det slaget som forstår at de aldri kan eie sitt barn

Fortell det til dypt religiøse mennesker ...

 

Håper religiøse en dag innser at religion ikke eier mennesker. Foreldre eier ikke sine barn. Religion eier ikke mennesker. Religiøse eier ikke fasiten på rett og galt. Med det sagt, hvis underkastelse er frivillig, så er dette den enkeltes rett. Dog er ikke underkastelse reelt frivillig hvis det skjer etter indoktrinering eller skremselspropaganda.

 

Absolutt alle og ingen unntatt bør gjøre noe med avhengigheten av å støtte seg til noen andre i spirituelle anliggender. Alle vil fra sitt personlige ståsted hamre løs på enhver som ikke deler lysten på det samme. Alle har vi på det personlige planet bare ens egen fragmenterte helhetsforståelse å basere skråsikkerhet fra.

 

Alle underkaster seg sitt eget selv, og det er som guder kun en psykologisk konstruksjon, en hildring, ett lynglimt osv

 

Du ser bare dine egne tanker om religion og religiøse, har intet med meg å gjøre.

 

:)

 

 

Jeg mener ikke med dette å fortelle andre hva eller hvordan de skal tenke eller mene. Det jeg mener her er at ingen av oss, inklusive meg selv, har retten til å påtvinge andre våre egne tanker eller meninger. Så nei, ikke "Alle vil fra sitt personlige ståsted hamre løs på enhver som ikke deler lysten på det samme". Det er forskjell på tanker og meninger vs det å tvinge andre til å etterfølge disse.

 

Jeg både innser at jeg ikke har noe med, ei heller bryr meg om hva andre måtte tenke og mene så lenge disse tankene eller meningene ikke er til plage for andre. Det at jeg i det hele tatt diskuterer her skyldes jo nettopp en del menneskers illusjoner om at de har noen slags rett til å påtvinge andre deres egne tanker og meninger.

 

Indoktrinering eller skremselspropaganda er til syvende og sist også former for forsøk på skjult tvang. Indoktrineringen fordi man prøver å manipulere inn i hodet på folk at dette ER rett, dette ER galt. Skremselspropaganda fordi man skremmer folk til å tro at hvis man ikke følger denne tanke/mening/ide, så vil man på en eller annen måte straffes. Tro meg, jeg opplevde både indoktrinering og skremselspropaganda i grunnskolen. Både kristendommen og sosialismen ble framstilt av enkelte lærere som om andre meninger eller tanker var fy-fy.

 

Eh, på dette forumet er det jo i regelen ateistene som vil påtvinge andre sine meninger. Dere er majoriteten og det merkes veldig godt for oss som er en minoritet. Heldigvis har forumet en ignore-funksjon, slik at jeg har muligheten til å kun diskutere med dem som har evne til å forholde seg saklig og ryddig debatt, uten at hatet tyter og syder mellom linjene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Eh, på dette forumet er det jo i regelen ateistene som vil påtvinge andre sine meninger. Dere er majoriteten og det merkes veldig godt for oss som er en minoritet. Heldigvis har forumet en ignore-funksjon, slik at jeg har muligheten til å kun diskutere med dem som har evne til å forholde seg saklig og ryddig debatt, uten at hatet tyter og syder mellom linjene.

 

 

Ja vel, hvem av disse "ateistene" er det som vil påtvinge andre sine meninger, og på hvilken måte rokker det ved det jeg skriver her? Jeg representerer meg selv og mine meninger her. Hva andre måtte skrive og mene, uansett om de er ateister eller annet, er da vel mer en stråmann  enn saklig argumentasjon mot det jeg skriver? En ateist representerer like lite alle ateister som en religiøs representerer alle religiøse. Jeg er like uenig med en hver som angriper retten til å være personlig religiøs, som jeg er uenig med en hver religiøs som prøver å påtvinge sin religion på andre.

 

 

Jeg sikter altså til å påtvinge uansett om man er religiøs, ikke-religiøs eller ateist. Du som religiøs må selvfølgelig få lov til å være religiøs, men jeg vil selvfølgelig reagere hvis du prøver å påtvinge din tro, din religion på andre. Nå er det slik at mange ateister, meg inkludert, kritiserer mange religiøse fordi de nettopp lever i en slags illusjon at de kan påtvinge andre deres meninger og tanker. Hvis du ikke føler deg truffet i dette, så føler du deg ikke truffet i dette. Jeg kjenner ikke deg, og vet ikke hva eller hvordan om deg utover det du måtte skrive her.

 

Det er viktig å skille på kritikk og å påtvinge. Hvis person A ønsker eller forfekter å påtvinge sin mening på person B, og person B eller en annen person kritiserer/kjemper i mot dette forsøket på påtvingelse, så er det helt på sin plass.

 

Siste delen av kommentaren din føler jeg meg ikke særlig truffet av. Den får du servere der den hører hjemme. Ja, jeg hater religion, nei, jeg verken hater religiøse eller har noen agenda om å utslette eller frata religiøse retten til å tro på akkurat hva de vil. Å hate noe, er ikke det samme som å være diskvalifisert fra å debattere det eller ha meninger om det. Er du uenig i sak, så diskuter SAK.

Lenke til kommentar

Ca 2500 norske konvertitter iløpet av 20 år.

 

Kan vel ikke påstå at det er så fryktelig mange men det blir alikevel ett problem når de har holdninger som dette:

"- Dette med pisking blir ofte feil fremstilt i mediene. Reglene er mer omfattende enn det som kommer fram, sier en kvinnelig konvertitt som vil være anonym. "

 

Så lenge pisking er en del av regelverket så har det da ingen betydning hvor "omfattende" reglementet er? Og når det er sagt så er vel pisking peanuts med tanke på hva som venter ved "alvorlige" forbrytelser i Sharia praktiserende land. Skamme seg den nordmann som lar seg lfrivillig lede inn i denne type mental sykdom.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje disse konvertitt-ene er det som skal til for å modernisere Islam, på samme måte som man ser at buddhismen blir tilpasset vår vestlige lynne og kultur, ved at vi får våre egne lærere og praktikanter som fører tradisjonen videre her.

Lenke til kommentar

Kanskje disse konvertitt-ene er det som skal til for å modernisere Islam, på samme måte som man ser at buddhismen blir tilpasset vår vestlige lynne og kultur, ved at vi får våre egne lærere og praktikanter som fører tradisjonen videre her.

 

Enig i at det hadde vært veldig positivt men føler at de, frivillig eller ufrivillig, må legge igjen det som er av vestlige sekulære verdier når det konverteres av den grunn at det ikke lar seg forene.

 

Uansett så må jeg si jeg blir forbauset at man på grunnlag av ekstremisme syntes det blir riktig å da oppsøke og ta til seg en annen form for ekstremisme:

Konverterte etter 22 juli

 

I tilfeller som dette burde man utvilsomt oppsøkt en psykolog framfor Islam Net...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tro handler om forening, ikke fragmentering

 

Så du ser helt bort fra at vi her i vesten kan ha behov for litt hjelp utenfra for å se litt nærmere på egne verdier, samt minne oss på at intet varer evig, så en god verdi nå, betyr ikke nødvendigvis at den er like god for morgendagen

 

Jeg tror noen av våre verdier har gått ut på dato, og det er vanskelig for oss å oppdage eller ta inn over oss sånn "kritikk" fra netopp muslimene, fordi de er bygd opp et bilde om at de er våre fiender. Om det betyr endringer av noen av våre egne verdier så betyr vel ikke det at vi behøver forkaste alle og bli "helt araber"

 

Jeg ser at hva angår buddhisme, har vi her i vesten endel gode ting å tilføre den, og samtidig ser jeg at læren har noen verdier som vi trenger å tilegne oss for å ikke kjøre samfunnen våre helt i grøfta, som vi er på god vei til å klare ..

Lenke til kommentar

Ca 2500 norske konvertitter iløpet av 20 år.

 

Kan vel ikke påstå at det er så fryktelig mange men det blir alikevel ett problem når de har holdninger som dette:

"- Dette med pisking blir ofte feil fremstilt i mediene. Reglene er mer omfattende enn det som kommer fram, sier en kvinnelig konvertitt som vil være anonym. "

 

Så lenge pisking er en del av regelverket så har det da ingen betydning hvor "omfattende" reglementet er? Og når det er sagt så er vel pisking peanuts med tanke på hva som venter ved "alvorlige" forbrytelser i Sharia praktiserende land. Skamme seg den nordmann som lar seg lfrivillig lede inn i denne type mental sykdom.

 

Norske medier er kun etter å skrive stygt om Islam. Media fokuserer på å skrive negativt om Islam hele tiden.

Moderat islam, radikal islam osv. Hva pokker blir Profet Muhammad??? Er profeten en moderat islamist eller en radikal islamist. Profeten Muhammad grunnla jo den aller første islamske stat. Det Ottomanske riket var den siste islamske stat. Nå prøver muslimene å gjenopprette den islamske stat på nytt.

 

http://www.constitutionofmadina.com/first-islamic-state/

 

Nå føler jeg at Aftenposten med den nye islamske avdelingen sin skriver veldig negativt på Islam.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Stadig-flere-unge-soker-seg-til-bokstavtro-islam--8047170.html

 

Hvorfor ikke bare skrive at Profet Muhammad var en islamist som erobret nasjoner og grunnla den første islamske stat og bli ferdig med det. Media prøver å skape et skille mellom gode og onde muslimer. Alle de som kriger for en islamsk stat er onde. Alle de som ikke kriger for den islamske stat er gode muslimer. Hva med profet Muhammad? Profeten som grunnla den aller første islamske stat var ond eller god?

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Ca 2500 norske konvertitter iløpet av 20 år.

 

Kan vel ikke påstå at det er så fryktelig mange men det blir alikevel ett problem når de har holdninger som dette:

"- Dette med pisking blir ofte feil fremstilt i mediene. Reglene er mer omfattende enn det som kommer fram, sier en kvinnelig konvertitt som vil være anonym. "

 

Så lenge pisking er en del av regelverket så har det da ingen betydning hvor "omfattende" reglementet er? Og når det er sagt så er vel pisking peanuts med tanke på hva som venter ved "alvorlige" forbrytelser i Sharia praktiserende land. Skamme seg den nordmann som lar seg lfrivillig lede inn i denne type mental sykdom.

 

Norske medier er kun etter å skrive stygt om Islam. Media fokuserer på å skrive negativt om Islam hele tiden.

Moderat islam, radikal islam osv. Hva pokker blir Profet Muhammad??? Er profeten en moderat islamist eller en radikal islamist. Profeten Muhammad grunnla jo den aller første islamske stat. Det Ottomanske riket var den siste islamske stat. Nå prøver muslimene å gjenopprette den islamske stat på nytt.

 

http://www.constitutionofmadina.com/first-islamic-state/

 

Nå føler jeg at Aftenposten med den nye islamske avdelingen sin skriver veldig negativt på Islam.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Stadig-flere-unge-soker-seg-til-bokstavtro-islam--8047170.html

 

Hvorfor ikke bare skrive at Profet Muhammad var en islamist som erobret nasjoner og grunnla den første islamske stat og bli ferdig med det. Media prøver å skape et skille mellom gode og onde muslimer. Alle de som kriger for en islamsk stat er onde. Alle de som ikke kriger for den islamske stat er gode muslimer. Hva med profet Muhammad? Profeten som grunnla den aller første islamske stat var ond eller god?

 

 

Alt er relativt, om han i det hele tatt har eksistert så var han vel mer gal enn ond kanskje. Men hva betyr vel det når sluttresultatet er hva det er. Ser ikke hvordan så mange mennesker i Norge kan klare å tolke dette til noe annet enn ren umoral, dem om det.

Lenke til kommentar

Tro handler om forening, ikke fragmentering

 

Så du ser helt bort fra at vi her i vesten kan ha behov for litt hjelp utenfra for å se litt nærmere på egne verdier, samt minne oss på at intet varer evig, så en god verdi nå, betyr ikke nødvendigvis at den er like god for morgendagen

 

Jeg tror noen av våre verdier har gått ut på dato, og det er vanskelig for oss å oppdage eller ta inn over oss sånn "kritikk" fra netopp muslimene, fordi de er bygd opp et bilde om at de er våre fiender. Om det betyr endringer av noen av våre egne verdier så betyr vel ikke det at vi behøver forkaste alle og bli "helt araber"

 

Jeg ser at hva angår buddhisme, har vi her i vesten endel gode ting å tilføre den, og samtidig ser jeg at læren har noen verdier som vi trenger å tilegne oss for å ikke kjøre samfunnen våre helt i grøfta, som vi er på god vei til å klare ..

 

Det er utvilsomt rom for å se på andres verdier og om det er noe å hente, også innen religion. Buddismen kan jeg tenke meg har mange fine verdier vi kunne tatt til oss her i vesten som kunne ha hjulpet til å dempe blant annet materialismen littegran.

Men vi må samtidig klare å luke ut de farlige og undertrykkende livssyn, i mine øyne så må det være Islam som går av med den tvilsomme seieren og fortjener stempelet "the motherload of bad ideas" (fritt sitert). Her er det for mye umoral noe som er ett resultat av at tiden har stått stille alt for lenge og hele religionen skriker etter en gedigen modernisering/omstilling, evnt total rehablitering/oppløsning. Dette må fram klart og tydelig, det siste verden trenger nå er vel rekruttering inn i den som de hjernedøde normenn beskrevet i artikkelen over har prestert å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Ca 2500 norske konvertitter iløpet av 20 år.

 

Kan vel ikke påstå at det er så fryktelig mange men det blir alikevel ett problem når de har holdninger som dette:

"- Dette med pisking blir ofte feil fremstilt i mediene. Reglene er mer omfattende enn det som kommer fram, sier en kvinnelig konvertitt som vil være anonym. "[/size]

 

Så lenge pisking er en del av regelverket så har det da ingen betydning hvor "omfattende" reglementet er? Og når det er sagt så er vel pisking peanuts med tanke på hva som venter ved "alvorlige" forbrytelser i Sharia praktiserende land. Skamme seg den nordmann som lar seg lfrivillig lede inn i denne type mental sykdom.

Norske medier er kun etter å skrive stygt om Islam. Media fokuserer på å skrive negativt om Islam hele tiden.

Moderat islam, radikal islam osv. Hva pokker blir Profet Muhammad??? Er profeten en moderat islamist eller en radikal islamist. Profeten Muhammad grunnla jo den aller første islamske stat. Det Ottomanske riket var den siste islamske stat. Nå prøver muslimene å gjenopprette den islamske stat på nytt.

 

http://www.constitutionofmadina.com/first-islamic-state/

 

Nå føler jeg at Aftenposten med den nye islamske avdelingen sin skriver veldig negativt på Islam.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Stadig-flere-unge-soker-seg-til-bokstavtro-islam--8047170.html

 

Hvorfor ikke bare skrive at Profet Muhammad var en islamist som erobret nasjoner og grunnla den første islamske stat og bli ferdig med det. Media prøver å skape et skille mellom gode og onde muslimer. Alle de som kriger for en islamsk stat er onde. Alle de som ikke kriger for den islamske stat er gode muslimer. Hva med profet Muhammad? Profeten som grunnla den aller første islamske stat var ond eller god?

 

I ditt tenåringssinn så må alt væer enten eller. Du uttrykker deg kun i absolutter. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Kanskje disse konvertitt-ene er det som skal til for å modernisere Islam, på samme måte som man ser at buddhismen blir tilpasset vår vestlige lynne og kultur, ved at vi får våre egne lærere og praktikanter som fører tradisjonen videre her.

Ofte ser vi det motsatte. Konvertitter går lenger enn de "innfødte" troende, for å være sikker på å bli "godtatt i flokken". Og når "Per Kristoffersen" plutselig blir muslim så ser vi gang på gang at det ikke er nok å gå i moske og lese koranen. Neida, her skal man anlegge skjegg, kle seg i hvit drakt, og skifte navn til "Yussuf Mohammad Nashir" el. l. Pluss gjerne se litt morsk ut. ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Kanskje disse konvertitt-ene er det som skal til for å modernisere Islam, på samme måte som man ser at buddhismen blir tilpasset vår vestlige lynne og kultur, ved at vi får våre egne lærere og praktikanter som fører tradisjonen videre her.

Ofte ser vi det motsatte. Konvertitter går lenger enn de "innfødte" troende, for å være sikker på å bli "godtatt i flokken". Og når "Per Kristoffersen" plutselig blir muslim så ser vi gang på gang at det ikke er nok å gå i moske og lese koranen. Neida, her skal man anlegge skjegg, kle seg i hvit drakt, og skifte navn til "Yussuf Mohammad Nashir" el. l. Pluss gjerne se litt morsk ut. ;-)

 

 

Er det noe du ofte har opplevd og erfart, eller er det noe du ofte har hørt?

 

Jeg erfarer det motsatte, nemlig at konvertitter er mer nøye med å følge reglene og dermed blir mer fredelige

 

Ser virkelig folk morske ut, eller er morsk-heten ett personlig filter man legger over ens oppfatning av virkeligheten, slik at den virkeligheten blir betryggende nok for ens egen person?

 

Og det kan være flere gode grunner for å endre navnet, behøver ikke å mistenke folk på bakgrunn av det. 

Lenke til kommentar

 

Er det noe du ofte har opplevd og erfart, eller er det noe du ofte har hørt?

 

Jeg erfarer det motsatte, nemlig at konvertitter er mer nøye med å følge reglene og dermed blir mer fredelige

 

Ser virkelig folk morske ut, eller er morsk-heten ett personlig filter man legger over ens oppfatning av virkeligheten, slik at den virkeligheten blir betryggende nok for ens egen person?

 

Og det kan være flere gode grunner for å endre navnet, behøver ikke å mistenke folk på bakgrunn av det. 

 

 

Idag ble en 18 åring pågrepet av politiet. Mannen er etnisk norsk konvertitt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/etnisk-norsk-18-aaring-paagrepet-for-aa-ville-slutte-seg-til-is/a/23467354/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Er det noe du ofte har opplevd og erfart, eller er det noe du ofte har hørt?

 

Jeg erfarer det motsatte, nemlig at konvertitter er mer nøye med å følge reglene og dermed blir mer fredelige

 

Ser virkelig folk morske ut, eller er morsk-heten ett personlig filter man legger over ens oppfatning av virkeligheten, slik at den virkeligheten blir betryggende nok for ens egen person?

 

Og det kan være flere gode grunner for å endre navnet, behøver ikke å mistenke folk på bakgrunn av det. 

 

 

Idag ble en 18 åring pågrepet av politiet. Mannen er etnisk norsk konvertitt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/etnisk-norsk-18-aaring-paagrepet-for-aa-ville-slutte-seg-til-is/a/23467354/

 

 

Og hva er det konkret du vil ha frem med dette?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg erfarer det motsatte, nemlig at konvertitter er mer nøye med å følge reglene og dermed blir mer fredelige

 

Idag ble en 18 åring pågrepet av politiet. Mannen er etnisk norsk konvertitt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/etnisk-norsk-18-aaring-paagrepet-for-aa-ville-slutte-seg-til-is/a/23467354/

 

 

Og hva er det konkret du vil ha frem med dette?

 

 

Du skrev: "Jeg erfarer det motsatte, nemlig at konvertitter er mer nøye med å følge reglene og dermed blir mer fredelige"

 

Virkeligheten er en annen. Det er veldig fredelig å reise ned til Syria for å bli med i ISIS.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Jeg erfarer det motsatte, nemlig at konvertitter er mer nøye med å følge reglene og dermed blir mer fredelige

 

 

Idag ble en 18 åring pågrepet av politiet. Mannen er etnisk norsk konvertitt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/etnisk-norsk-18-aaring-paagrepet-for-aa-ville-slutte-seg-til-is/a/23467354/

 

Og hva er det konkret du vil ha frem med dette?

 

Du skrev: "Jeg erfarer det motsatte, nemlig at konvertitter er mer nøye med å følge reglene og dermed blir mer fredelige"

 

Virkeligheten er en annen. Det er veldig fredelig å reise ned til Syria for å bli med i ISIS.

Og 1 enslig svale gjør ingen sommer ..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...